Zori Noi, mai 1959 (Anul 12, nr. 3548-3572)

1959-05-03 / nr. 3548

Pagina 2-a 2 O1I HOI Nr. 3548 SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI IN REGIUNEA NOASTRA Mitingul ;i demonstrația oamenilor muncii din orașul Suceava IN ORAȘELE REGIUNII !(urmare din pag. l-a) pas ritmat. In rîndurile lor, posesc oameni ai muncii, fnuntași în producție, inovat lori, care fac cinste colectivelor de muncă, în rîndul cărora lucrează. Oamenii muncii prezenți la demonstrație ii privesc cu deosebită simpatie. O înaltă conștiință ii caracterizează pe membrii gărzilor muncitore u. Ei știu că regimul democrat-popular e puternic,fte neclintit, prin conștiința maselor, prin unitatea de nezdruncinat dintre partid, guvern și popor, prin faptul că reprezintă puterea clasei muncitoare. Iată de ce, dacă va fi nevoie, alături de întregul popor muncitor din patria noastră, membrii garizilor muncitorești sunt hotărte să pună stavilă oricăror, picercări ale dușmanilor, a regimului democrat-popular, pe a lovi în cuceririle revoluționare ale poporului nostru muncitor. Sosesc pionierii - primăvara republicii in depărtare se vede pari rßa un imens cîmp cu flori multicolore se strălucesc in bătaia soarelui de mai. Sute de flori își înalță cupele deasupra carpetelor copiilor care, îmbrăitați în bluzițe albe, pan tatanași sau fustițe albastre , purtînd cravate roșii, au umplut strada Ștefan cel Mare. Vin pionierii. Nu poți spa-i privești fără să nu fii sin per emoționat, povește, sănătate Seninătate, — citești pe chipul copiilor noștri. Scandînd lozinci, clntirid, i fluturînd stegulețe, purtînd, jucării, echere, raportoare,cărți, caiete, baloane, pionierii înaintează ca un val uriaș veseliei, al setei de viață si' învățătură al strălucitului timp al copilăriei liniștite, lipsită de griji. Ei pășesc mândri de realizările obținute în cei zece ani de ani Uniunea Tineretului Muncitor, din însărcinarea partidului nostru, a trecut la organizarea pe scară largă a mișcării de pionieri din țara noastră. Cu ocazia măreței sărbători a oamenilor, muncii de pretutindeni ei raportează cu mândrie partidului succesele obținute la învățătură și în muncile de folos obștesc. Cu altă dragoste sunt înconjurați copiii din patria noastră. Drumul muncii creatoare și al învățăturii le este larg deschis. Mulțumind partidului pentru această grijă, ei înalță spre tribună flori. Părți, angajamente scrise de a-și consacra viața muncii rodnice pentru socialism. Umăr la umăr De tribuna oficială se apropie coloana muncitorilor din ramura transporturilor și telecomunicațiilor. Ei poartă, portretele marilor, dascăli ai proletariatului — Marx-Engels-Lenin. Cu fețele voioase, zîmbitoare, exprimind recunoștință partidului nostru iubit, făuritorul vieții noastre fericite, trec muncitorii de la complexul C.F.R. Suceava Nord. Pe piepturile multora strălucesc medalii și ordine ale R. P. R. și insigne de fruntași în producție. In această zi însorită ei raportează partidului că angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai,, în lumina documentelor plenarei C.C. al P.M.R. din 26—28 noiembrie 1958, au fost îndeplinite. Din Coloana demonstranților distingem pe mecanicii de locomotivă D. Lázár, N. Coșcodan, N. Burian, C. Păduraru, fochiștii Mircea Slabu, Petru Sandu, C. Mazarache, O. Pentiuc, I. Iacob și alții care prin munca lor plină de aurit au reușit ca in cinstea zilei de 1 Mai să obțină succese remarcabile,ăaînd importante economii de combustibil convențional și lubrifianți, să remorcheze 35.000 tone peste plan la trenurile de marfă, să transporte mărfurile și călătorii in bune condițiuni. Graficul pe care harnicii ceferiști îl poartă arată că pe trimesttrul 1 al anului acesta ei au făcut economii in valoare de 219.400 lei. Printre faldurile drapelelor roșii și tricolore distingem alte grafice care ilustrează îndeplinirea planului la uzina de impregnat traverse, mișcare, revizia de vagoane. Coloana se încheie cu muncitorii de la oficiul P.T.T.R. și centrala telefonică. ■ vCu Partidul nostru-n frunte — vom avea victorii multe!“ — scandează demonstranții. Ei își exprimă astfel încrederea în partidul clasei muncitoare, inițiatorul și organizatorul victoriilor noastre. Demonstrează producătorii bunurilor de larg consum Coloana muncitorilor de la fabrica de piele și incălțăminte „Străduința” din lirani este deschisă de muncitorii secției fabrică. Pășesc în fruntașă pe primele rînduri harnicii muncitori croitori, care răspunzînd chemării celor 8 întreprinderi din Capitală și inițiativei muncitorilor de la fabrica de încălțăminte „Janoș Herbak" din Cluj, în cinstea zilei de 1 Mai au contribuit din plin la realizarea economiilor în valoare de 164.000 lei și la realizarea planului producției globale în proporție de 100,98, la sută și al producției marfă în proporție de 100,12 la sută. Muncitorii de la „Străduința“ se mîndresc cu realizările obținute în măreței sărbători, cu cinstea fruntași in producție ca : Gh. Timofte, Gh. Jitaru, Constantin Murărescu, Elisabeta Bercpci, Strat Tomescu și alții. In mijlocul coloanelor de manifestanți înaintează încet un frumos caz pe care sunt expuse alegoria produsele ieșite din mtinile harnicilor muncitori de la această fabrică. In fața tribunei, tinerii din brigada artistică de agitație au încins o horă. In cîntec și joc ei slăvesc ziua de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Clipele se scurg intr-un entuziasm general. Minute în șir mulțimea ovaționează pentru gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice, detașamentul de frunte al mișcării comuniste și muncitorești internaționale, pentru clasa muncitoare din întreaga lume, pentru Partidul Muncitoresc Român, inițiatorul și organizatorul tuturor victoriilor poporului nostru. Șiruri nesfirșite de manifestanți. Ca un șuvoi, coloanele trec mereu. Muncitorii de la I.C.I.A. Burdujeni poartă macheta globului pămintesc pe care se poate distinge cuvîntul Pace, atit de scump popoarelor de pretutindeni. Un stol de porumbei se înalță in văzduh spre albastrul cerului, zboară liberi cum zboară pe toate meridianele globului dorința de pace a oamenilor mumrii de pretutindeni. Pe mari pancarde roșii, sunt înscrise realizările colectivului de muncitori de la această întreprindere. Prin fața tribunei, trec alte coloane de oameni ai muncii. Șirurile de manifestanți de la I.R.I.C., Topitoria de in, sunt întrerupte de dansul vioi al echipelor de artiști amatori. Cu mîndrie poartă, lucrătorii din cadrul O.R.A.C.A. Suceava steagul de oficiu, fruntaș pe țarăzultatele frumoase pentru reobținute în semestrul al doilea al anului trecut. a w Cu același entuziasm este întimpinată și coloana femeilor din oraș. Alături de pui, florile mame, merg cuvieții. Mamele demonstrează pentru o pace trainică în lume, pentru apărarea vieții, pentru liniștea căminelor lor. In cinstea zilei de 1 Mai, femeile din orașul Suceava au desfășurat o largă activitate în munca de folos obștesc, prestind 2.000 de muncă voluntară întretinind 110.000 m.p. spații verzi. * ★ * Trec acum educatorii tinerei generații—învățătorii și profesorii de la școlile elementare și medii din oraș, făuritorii viitoarelor cadre de miine.. In școli, zi de zi, ei muncesc, pentru călăuzirea pașilor copiilor pe drumul luminos al științei, pregătindu-i pentru munca constructivă, pentru viață, formând din ei oameni cu trăsături morale comuniste. Deopotrivă, mari și mici îi salută pe neobosiții dascăli, semănătorii de bine și adevăr in sufletele micilor, școlari. ...Deodată strada pare inundată de un șuvoi de lumină albă, îmbrăcați în halate albe,, trec lucrătorii din domeniul sanitar, medici, surorile, laborantele din cadrul Spitalului unificat Suceava, policlinicilor etc. Ei iși exprimă cu entuziasm solidaritatea cu oamenii muncii de pretutindeni, hotărîrea lor fermă de a lupta pentru pace și socialism. Construcții mai multe, mai bune și mai ieftine ...Recunoaștem de departe muncitorii din construcții. Pe un car alegoric scrie: „Construim mai ieftin, mai repede și mai bine". Graficele pe care muncitorii le poartă ilustrează tocmai acest lucru. Cifrele înscrise în ele arată ritmul rapid în care se fac construcțiile în momentul de față. Orașul de reședință a regiunii noastre întinerește cu fiecare zi. Blocurile construite în cartierele orașului in care oamenii muncii locuiesc în condiții din ce în ce mai bune sunt o mărturie a acestui lucru. In timp ce unele blocuri sunt terminate, altele se află in lucru. E destul să amintim că numai pe strana Mihai Viteazu se ridică alte 5 blocuri noi. Impresionează carul alegoric pe care un grup de zidari pun cărămidă peste cărămidă, „ridifiind un nou bloc“. In soarele sclipitor al zilei, din mijlocul mării de drapele se ridică gasul oamenilor muncii care ovaționează îndelung pentru viața liberă și fericită pe care o trăm in iauria noastră, pentru partidul clasei muncitoare. * V Cu rezultate frumoase in producție s-au prezentat la sărbătoarea zilei de 1 Mai și muncitorii din cadrul întreprinderii „Producția“. Pe primul trimestru al anului acesta ei și-au îndeplinit sarcinile de plan in proporție de 103 la sută, realizînd o economie la cheltuielile de circulație in valoare de 198.000 lei, dind beneficii peste plan în valoare de 665.125 lei. Prin fața tribunei trec fruntașii în producție M. Hîrtopeanu,Maria Zelter, Gh. Timofte, Eugen Lauer, Gh. Sănduleac și alții. Bucuria muncii împlinite ti face ca la această sărbătoare să vină voioși, cu fețele deschise, zîmbitoare. Alături de clasa muncitoare Îmbrăcați în frumoase costume naționale, care incintă ochii, trec țăranii muncitori colectiviști, întovărășiți și cu gospodărie individuală din mie de sate ale raionului Kanța Suceava. „Trăiască acte nezdruncinat dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare!“—răsună neîncetat lozincile cu care țăranii muncitori din comunele Scheia, Sf. llie, Ipotești, Mitocul Dragomirnei, Bosanci, Moara și Adincata și-au făcut apariția in fața tribunei Ei petrec in cintea și joc această zi, exprimîndu-și recunoștința față de partidul nostru pentru viața nouă ce se construiește în satele patriei noastre. Urmînd îndemnul partidului,convingindu-se de superioritatea muncii în comun, tot mai mulți țărani muncitori se înscriu la G.A.C. și întovărășiri agricole, iar în cinstea zilei de 1 Mai oamenii mumii de pe ogoare au terminat însămințările de primăvară. Văzându-i, îți dai perfect de bine seama de profundele transformări ce au lot. In viața satelor. *• » , , Frumoase oare alegorice infățișind mostre vii din fauna regiunii noastre, aspecte din procesul de exploatare a lemnului sau arătind munca ce se duce pentru reîmpăduriri, deschid coloana manifestanților din cadrulmpireastei silvice regionale. Defilează sportivii in pas vioi, veseli, plini r de sănătate și intr-o aliniere perfectă, trec sportivii. In frunte pășesc stegarii. Drapelele colectivelor sportive flutură in adierea vântului de primăvară. Stegarii sunt urmați de un grup de tineri îmbrăcați în costume albastre. Sunt tinerii din organizația A.V.S.A.P. Printre ei sunt aeromodeliști, planoriști, parașutiști. Carele alegorice care se apropie de tribuna, oficială îi poartă pe tinerii din sectorul radio și mecanic. ■ [UNK] Umăr, la umăr trec tinerii din asociațiile sportive „,Victoria“, „Dinamo“, Voințafși din alte asociații. ★ ★ ★ Demonstrația oamenilor muncii din orașul Suceava a luat sfirșit. Ea a constituit o nouă, manifestare măreață a dragostei și atașamentului oamenilor muncii din regiunea noastră față de Partidul Muncitoresc Român, de Comitetul său Central în frunte cu tov. Gh. Gheorghiu-Dej ; a însemnat o puternică afirmare a voinței și hotăririi lor de a munci cu abnegație pentru înfăptuirea mărețelor sarcini puse de Plenara din noiembrie 1958 a C.C. al P.M.R. și de Conferința regională de partid. După amiază pe estradele din cartierele orașului au avut loc programe artistice prezentate de formațiunile artistice de amatori din întreprinderi și instituții și de Ansamblul de cîntece și dansuri „Ciprian Porumbescu“. Seara, orașul era iluminat feeric de becuri multicolore, de lozinci luminoase. Grupuri de tineri și vîrstnici, femei și bărbați se îndreptau spre parcuri, spre restaurante, sărbătorind ziua de 1 Mai în cîntec și joc. Mii de oameni ai muncii din orașul Botoșani au luat parte la mitingul închinat zilei de 1 Man manifestîndu-și dragostea și încrederea nețărmurită față de politica partidului și guvernului nostru, față de unitatea de nezdruncinat a lagărului păcii și socialismului în frunte cu marea Uniune Sovietică, pentru solidaritatea oamenilor, muncii din toate țările. In fața tribunei din Piața Republicii, unde are loc mitingul, se află impunătoarea clădire a Teatrului de stat .,Mihail Eminescu“, încă o dovadă a politicii partidului și guvernului nostru de culturalizare a maselor largi. Piața Republicii, ca și întreg orașul, respiră entuziasm nestăvilit. Pe frontispiciile clădirilor se află tablourile marilor dascăli ai proletariatului și ale conducătorilor partidului și guvernului nostru. Stindardele, ghirlandele de brad și flori întregesc atmosfera sărbătorească ce domnește în oraș. Mulțimea ovaționează pentru Partidul Muncitoresc Român, organizatorul și inspiratorul tuturor victoriilor poporului nostru, pentru pace și socialism. Despre însemnătatea zilei de 1 Mai, despre marile victorii obținute de lagărul pe- VATRA Circa 5.000 de oameni ai muncii din întreprinderile și instituțiile orașului Vatra Dornei au participat la mitingul închinat zilei de 1 Mai, ziua frăției muncitorilor din toate țările. Ei au sărbătorit această măreața sărbătoare — despre a cărei însemnătate a vorbit tovarășul Grigore Voineacu, secretar al Comitetului raional de partid — sub semnul internaționalismului proletar, al atașamentului și aragostei nețărmurite față de politica partidului și guvernului nostru. Muncitorii de la combinatul forestier „Bernat Andrei" au raportat cu acest prilej că și-au îndeplinit cu cinste sarcinile de producție după cum urmează:] la producția globală In proporție de 108,9 la sută, producția marfă cu 111,2 la sută, la cherestea cu 108,7 la sută, la lăzi rășinoase cu cii și socialismului în lupta pentru progres, despre succesele oamenilor muncii din orașul și raionul Botoșani, a vorbit tov. Nicolae Munteanu, prim secretar al comitetului orășenesc de partid. Sunt prezenți la miting harnicii muncitori de la uzinele textile ..Moldova“, una din marile realizări din acești ani, rod al prieteniei romîno-sovietice. Ei au raportat cu mîndrie partidului că de la începutul anului și pînă in prezent au dat peste plan mii de kg. fire de bumbac și mii de mp, țesături. Colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri de la Fabrica de confecții și tricotaje .,Botoșani" în întrecerea organizată în cinstea zilei de 1 Mai se situează de asemenea unitățile fruntașe în printre lupta pentru economii și producție de calitate superioară. Cu rezultate de seamă în muncă s-au prezentat și colectivele de oameni ai muncii de la alte întreprinderi și instituții din oraș-Mitingul oamenilor muncii din orașul Botoșani închinat zilei de 1 Mai s-a încheiat prin intonarea Internațional lei", imnul solidarității internaționale a oamenilor muncii de pretutindeni. In continuare au urmat manifestări artistice si sportive, J. WEXLER DORNES  102 la sută, iar la rămășiță celuloză cu 130 la sută. Graficul cu care s-au prezentat la miting muncitorii întreprinderii miniere din localitate înfățișa comparativ, creșterea an de an a producției valorice (sută la în 1957, 125,6 la sută sută hn 1958 și 130,8 la sută pe primele 4 luni din acest an) și a cîștigului mediu (sută la sută în 1957, 118 la sută în 1958 și 135 la sută pe primele 4 luni ale anului 1999). Cu realizări însemnate s-au prezentat și colectivele de minunică de la fabrica de lactoză, I.R.U.M., I.F.E.T. și de la celelalte întreprinderi și instituții din oraș. După miting, echipe artistice din oraș și din cuprinsul raionului au prezentat programe în parcul frumoasei stațiuni balneo-climaterice din localitate. 1. NEDELEA plan, de peste 350.000 lei, prin reducerea prețului de cost, iar, UJ.L. Moldovița a realizat economii de 315.000 lei. I.F.E.T. Moldovița, fabrica de mucava „Molidul“, depoul C.F.R. și alte unități au îndeplinit de asemenea înainte de termen angajamentele luate, realizînd depășiri de plan între 10 și 20 la sută și economii la materia primă de sute de mii lei, sume ce vor fi îndreptate spre alte sectoare economice și de ordin social-cultural ale raionului. Referindu-se perspectivele de dezvoltare ale ralationului Cîmpulung, vorbitorul a arătat că pentru anul în curs, numai pentru orașul Cîmpulung este alocată din bugetul statului o sumă de 1.600.000 lei, care val fi folosită la construcția a două blocuri moderne, a cîte 12 apartamente fiecare, și pentru renovarea unor clădiri. Peste 500.000 lei vor fi folosiți pentru construiarea dispensarelor de la Moldova- Sulița și Gemenea, a unei școli de 4 ani la Pojorîta și pen terminarea căminelor culturale din Botuș, Vama și Izvoarele Sucevei. Oamenii muncii din Cîmpulung, constituiți la 84 brigăzi de muncă patriotică, au adus o contribuție însemnată la înflorirea orașului și raionului, prestind pînă în prezent aproape 16,000 ore de muncă voluntară, ce reprezinți 27,500 lei economisiți. Mitingul a luat sfirșit cu intonarea mărețului buri și celor ce muncesc de pretutindeni, „Internaționala“. Apoi au avut loc manifestări culturalsportive și petreceri care au continuat pria câmpenești neagruj tursiu. A. IQNATESCU BOTOȘANI Zorii zilei de 1 Mai au găsit orășul Rădăuți îmbrăcat ln straie de sărbătoare. Natura Iți împletea flamurile de verdeață cu flamurile roții »i tricolore ce fluturau pretutindeni. Cînd soarele se ridiicase de o suliță, coloane de nămeții ai muncii din oraș ca și din raion au umplut străzile. Purtînd lozinci, drapele și tablourile marilor dascăli ai proletariatului și ale conducătorilor partidului și guvernului nostru, ei s-au adunat in centrul orașului unde a avut loc mitingul. Despre importanța zilei de 1 Mai a vorbit tov. Teodor Onofrei, prim secretar al comitetului raional de partid, care a scos în evidență succesele obținute de oamenii muncii din raionul Rădăuți. Cu prilejul acestei sărbători, muncitorii de la U.I.S. Sucevița au raportat partidului că și-au îndeplinit angajamentele luate în proporție de 127 la sută și au realizat economii peste plan în valoare de 271.000 lei. La cherestea sa, Orașul de la poalele Rarăului 2 Îmbrăcat haină de sărbătoare. Străzile freamătă de tinerețe și voie bună. Pretutindeni se văd stindarde roșii și tricolore, ghirlanda de brad, flori. Pe fețele oamenilor muncii se citește bucuria zilelor senine de primăvară, bucuria zileilor pe care le trăiesc sub soarele luminos al Republicii. De dimineață, coloane de oameni ai muncii, pionieri și școlari cu stegulețe roșii și tricolore în inimi, fete și băieți îmbrăcați în port național, sportivi, artiști amatori, se îndreaptă spre stadionul ,1 Noiembrie“, unde are loc mitingul oamenilor muncii. Tov. Emilian Tăutu, secretar al comisinosse ei fa dat peste plan aproape 2500 m.c., la cherestea lag 1400 m.c., iar la lemn celuloză aproape 450 m.c. Mecanizatorii rădăuțeni au raportat, de asemenea, eăl planul campaniei de primăvară a fost realizat, în cinastea zilei de 1 Mai, în proporție de 175 la sută, iar ceferiștii de la complexul Dornești au economisit 865 tone combustibil. Și numeroși oameni ai muncii de pe ogoare, printre care colectiviștii din Milișăuți, Frătăuții Vechi și Marginea, au participat la marea sărbătoare, raportând realizările importante obținute de ei în campania agricolă de primăvară. Atmosfera sărbătorească a domnit in oraș pînă noaptea tîrziu. Pe estradele instalate în diferite locuri ale orașului, artiștii amatori au prezentat frumoase programe artistice, iar formația artistică a Casei raionale de cultură „Alexandru Sahia“ a prezentat un spectacol festiv, intitulat „Slavă vouă, muncitori, lor !“ S. TRANDAFIR totului orășenesc de partid, a deschis mitingul, felicitînd pe oamenii muncii cu prilejul zilei de 1 Mai, după care a • dat cuvîntul tovarășului Ioan Tărniceru, președintele consiliului sindical raional, care a vorbit despre semnificația acestei mărețe sărbători. Vorbitorul a arătat de asemenea realizările frumoase obținute de oamenii muncii din raionul Cîmpulung, ca și perspectivele ce se deschid în fața lor pentru continua îmbunătățire a nivelului de trai material și cultural. U.I.S. Pojorîta, ca urmare a răspunsului dat chemării celor 8 întreprinderi din Capitală, și în întrecerea socialistă desfășurată în cinstea zilei de 1. Alai, a obținut o economie, față de FĂLTICENI Oamenii muncii din raionul Fălticeni s-au străduit ca la întreprinarea zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc să obțină succese remarcabile în producția industrială, în agricultură, în mai buna gospodărire a orașului și satelor lor. Dimineața zilei de 1 Mai. Piața 23 August din Fălticeni, care în altfel întreg orașul, este îmbrăcată de sărbătoare. Sunt arborate drapele roșii și tricolore, iar pe frontispiciile clădirilor sînt înălțate tablourile marilor dascăli ai proletariatului și ale conducătorilor partidului și guvernului nostru« Pretutindeni, stegulețe, ghirlande de brad și Hori. Mulțimea adunată aici scandează lozinci, prin care își manifestă dragostea și atașamentul față de politica partidului și guvernului, pentru pace și socialism, pentru solidaritatea oamenilor muncii din toate țările. La miting sunt prezenți muncitorii de la combinatul forestier „A 5-a aniversare a R.P.R.", care poartă grafice ce oglindesc succesele repurtate în îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al I-lea al P.M.R. și de Plenar*] G.C. al P..M.R. din noiembrie 1958, harnicul colectiv de muncă al filaturui1 de in și cînepă —, realizare doilea plan măreață a celui de al cincinal și rod .al prieteniei romîno-sovietice — cooperatorii meșteșugari, oameni ai muncii din toate întreprinderile și instituțiile orașului, ca și din S.M.T. Spătărești, G.A.8. Șoldănești, I.F.E.T. După acordurile solemne ale Imnului de stat al R.P.R., tovarășa Aspazia Vrabie, prim secretar al comitetului raional de partid, a vorbit despre importanța zilei de 1 Mai, ziua solidarității și frăției oamenilor muncii din toate țările, referindu-se pe largi la succesele obținute de oamenii muncii dit raion în construcția socialistă. Muncitorii combinatului forestier,prin o mai bună valorificare a masei lemnoase, au făcut economii la prețul de cost, de la începutul anului și pînă în prezent, în valoare de 614.000 lei; filatura de in și cînepă a realizat planul de producție pe aprilie, pînă la 25 ale lunii, în proporție de 104 la sută și a obținut o reducere însemnată a prețului de cost, colectivul de munci al I.F.E.T. Fălticeni și-a realizat planul de producție pe luna aprilie în procent de 114,27 la sută iar economiile la prețul de cost pe primele 4 luni din acest an se cifrează la 273.000 lei. Succese importante au fost înregistrate și în sectorul agricol. In prezent, 64 la sută din terenul arabil al raionului este cuprins în sectorul socialist al agriculturii, iar un număr de 10 comune, printre care Drăgușeni, Baia, Forăști, Valea Glodului, Dolhasca și Uidești sunt complet cooperativizate. După entuziastul miting al oamenilor muncii au urmat manifestările cultural - sportive pe estradele și stadionul „Victoria" din localitate. îo. IONESCU CIMPULUMG