Zori Noi, ianuarie-martie 1983 (Anul 36, nr. 10350-10424)

1983-01-15 / nr. 10360

Proletari din toata färlte, unut-vl Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXVII Nr. 10360 sîmbătă 15 ianuarie 1983 4 pag. 50 bani \\\\\\^^ I Informații utile pentru adoptarea unor decizii optime în sfera de acțiune a controalelor întreprinse de către consiliile județean, municipal și orășenești de control muncitoresc al activității economice și sociale, la care au participat și organismele specializate ce-și desfășoară activitatea la nivelul județului, au fost incluse _ _______biective cu caracter prioritar, cum este, de pildă, reducerea consumurilor energetice în industrie. Prin aplicarea metodei controlului la fața locului au fost găsite resurse de micșorare apreciabilă a consumurilor. Rezervele descoperite au constat, în unele cazuri, în înlăturarea anumitor forme de risipă care se mențineau încă în unitățile economice. Concret, este vorba de funcționarea în gol sau sub capacitate a unor utilaje și instalații — unele dintre acestea avînd receptori supradimensionați —, reluarea unor faze tehnologice pentru corectarea defectelor de execuție, înregistrarea de rebuturi ș.a. Au fost întreprinse, totodată, măsuri pentru echilibrarea activității pe schimburi. Fundamentarea operativă a deciziilor a avut drept rezultat reducerea consumurilor de energie electrică, la nivelul județului, în ultimele două luni, cu 4300 MWh. Cu o pondere mai mare contribuie la aceste economii combinatul minier, combinatul de prelucrare a lemnului, unitățile structoare conde mașini, I. T. „Zimbrul" Suceava, aceasta avînd consecințe favorabile asupra costurilor de producție ale unităților și, implicit, a desfășurării în condiții mai bune a activității productive la nivelul județului. GHEORGHE FARDAU vicepreședintele Consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale Suceava (Continuare în pagina a II-a) Controlul, componentă esențială a conducerii activității productive (II) EC A RSITAR, IAȘI 8r: GONTRIBUȚi ^EATO*l«. bE GEA IMMi MBlflIlll 5 TOVARĂȘli fol »COEAE CIAU$ESeuÍ ill DEZVOLTĂRI ALEWEI ȘI PRACTICii eTOSTRUCP SOCIAțfe 1 PARTIDUL COMUNIST ROMÂN. CENTRUL VITAL AL SOCIETĂȚII NOASTRE In Raportul prezentat la Conferința Națională din decembrie 1982 — document programatic de excepțională valoare teoretică și practică —, tovarășul Nicolae Ceaușescu a reliefat, prin elocvența faptelor, bilanțul înfăptuirilor poporului nostru în sporirea potențialului economic și social, fundamentînd totodată programul concret, de largă perspectivă ce vizează aplicarea, în continuare, a hotărîrilor Congresului al XII-lea. Mărețele realizări dobîndite de poporul român în făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate sînt indisolubil legate de munca neobosită a secretarului general al partidului nostru, de neclintita sa consecvență în transpunerea în viață a obiectivelor stabilite, de fermitatea revoluționară cu care acționează pentru ca Programul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintării României spre comunism să devină faptă. Sub conducerea sa, în anii care au trecut da la Congresul al IX-lea, Partidul Comunist Român, soluționînd nenumărate probleme noi, deosebit de complexe, ale dezvoltării țării, a demonstrat cu strălucire capacitatea de centru vital al națiunii noastre. Congresul al IX-lea, care a marcat începutul epocii în care au prins viață cele mai mari prefaceri înnoitoare și ample mutații calitative pe care le-a cunoscut vreodată țara noastră, a fost un moment istoric hotărîtor și pentru viața și activitatea partidului. Prin inestimabila operă teoretică și prin activitatea practică, revoluționară, tovarășul Nicolae Ceaușescu a determinat schimbări calitative în înțelegerea locului și rolului partidului nostru în societate. Cu argumente de mare valoare științifică, a demonstrat că în construirea societății socialiste nu există un model imuabil, că forței politico - revoluționare, partidului, îi revine sarcina de a elabora politica concretă ținînd seama atît de acțiunea legităților generale, cit și de condițiile economice, sociale, istorice, naționale ale țării noastre și, aceasta, pe durata întregului proces. Este necesar, sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu, „să veghem permanent la împletirea armonioasă, la realizarea unității dialectice între adevărurile generale și realitățile concrete economico-sociale pentru a asigura desfășurarea cu succes a construcției socialiste". Urmărind cu consecvență această orientare, partidul nostru a studiat și studiază aprofundat cerințele obiective ale dezvoltării societății noastre, condițiile și particularitățile Prof. univ. dr. VASILE GH. IONESCU (Continuare în pagina a IlI-a) Două imagini revelatoare pentru ascensiunea urbanistică, din ultimii ani, a municipiului Suceava Foto : D. VINTILA In acest număr : -------------------------------- • CONTRAPUNCT • SPORT în pagina 2 • PIONIERIA In pagina 3 JF~jf itTt iar sraimuricii De cîteva luni Rodica Vicol nu mai este preparatoare de conserve la C.P.V.I.L.F. Rădăuți, ci laborantă, promovarea, după spusa șefului ei, Ștefan Rotaru, „venind în mod firesc, întreaga ei activitate de pînă acum promovînd-o de fapt în categoria muncitorilor care știu bine meserie“. Măgulitoare caracterizare pentru o tînără de numai 24 de ani, dar și reală, în același timp, ea consfințind, cel puțin în acest caz, dar, cu siguranță, nu numai în acest caz, adevărul că un absolvent de liceu de specialitate (alimentar, în cazul Rodicăi Vicol) știe suficiente lucruri despre meserie pentru a se integra rapid și cu bune rezultate în producție. De numai doi ani aici, tînăra a știut să-și ia în serios munca„să-mi fac norma și s-o depășesc, să realizez produse de calitate și să găsesc mijloacele de a economisi materie primă“, am citat-o) și a avut ambiția să-și dovedească sieși și celor mai vechi în muncă din unitate că „vechimea în muncă“ nu este singura cale de a dobîndi experiență, ci, o alta, este și voința de a comprima timpul necesar obținerii experienței prin dăruire și acumulare rapidă de competență profesională. Și, revenind la „promovare“, va trebui să adăugăm că Rodica Vicol este și membră a G.O.M. pe întreprindere. Frumos pentru vîrsta ei. D. T. ÎNVĂȚÂMÎNTUL AGROZOOTEHNIC strâns legat de sarcinile practice, concrete din agricultură îmbunătățirea radicală muncii în agricultură, în luamina sarcinilor stabilite de Conferința Națională a partidului, de Plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor, sporirea continuă a producțiilor vegetale și animale, creșterea eficienței economice a întregii activități din acest important domeniu impun cu necesitate richidarea gradului de pregătire profesională a oamenilor. Aceasta se realizează, între altele, și prin intermediul cursurilor învățămintului agrozootehnic de masă. în județul nostru, la aceste cursuri sunt cuprinși, în anul 1983, în cadrul a 619 cercuri, peste 21.000 de țărani cooperatori, mecanizatori, muncitori din întreprinderile agricole de stat, țărani cu gospodărie individuală din zona necooperativizată. Profilul cercurilor —cultura cerealelor, plantelor tehnice și furajere, legumicultură, pomicultură, zootehnie, mecanizarea agriculturii, industria mică și prestările de servicii — este determinat de specificul activității lucrătorilor din agricultura județului nostru. Invățămîntul agrozootehnic se desfășoară în două perioade: IN PRIMA, cuprinsă între 12 ianuarie — 28 februarie a.c., se vor dezbate, de două ori pe săptămînă, în cadrul a 8—10 teme, sarcinile de plan ce revin fiecărei unități, ferme și formații de muncă, măsurile termico-organizatorice ce trebuie întreprinse pentru creșterea producției și a eficienței economice . LA A DOUA PERIOADA, care se desfășoară pe durata întregului ciclu de producție, se vor organiza instruiri, aplicații practice în cîmp, adăposturile de animale, ateliere, loturile demonstrative, pentru însușirea tehnologiilor ce trebuie PETRU SIMINICEANU instructor al U.J.C.A.P. Suceava (Continuare in pagina a III a)