Zori Noi, ianuarie-martie 1988 (Anul 41, nr. 11899-11974)

1988-01-15 / nr. 11909

riT^vwwvvv^vvvvvvvi^«^ Sub directa îndrumare și cu sprijinul Comitetului orășenesc de partid Câmpulung Moldovenesc, juriștii din raza acestei localități (procurori, judecători, jurisconsulți, avocați, lucrători de miliție) desfășoară, La spiritul exigențelor Decretului 468/1971, o susținută activitate de popularizare a hotărârilor de partid și a legilor țării, de educație civică și juridică, de prevenire a Săvârșirii unor fapte antisociale. S-a asigurat, asa ____________ fel, ca prin intermediul unor cadre de specialitate, în unități economice, ți de instituînvățămînt, organizații de tineret să fie adus la cunoștința celor interesați, explicat și aprofundat — da ____________ nivelul necesar — conținutul documentelor de partid și actelor normative apârute ct și al celei de aplicație curentă. Concomitent cu finalitățile menționate s-a urmărit prin multiple forme: qforirea contribuției la întărirea ordinii și disciplinei In toate colectivele de muncă din localitate, realizarea, în condiții de înaltă eficiență economică, a indicatorilor de plan, încetățenirea unui climat de răspundere politică și socială. Să exemplificăm... Imstația de radio&eare locală au fost prezentate prevederile Decretului 400/1981 privind disciplina muncii în unitățile cu foc continuu sau care au instalații cu grad ridicat de pericol în exploatare, prevederile mai importante ale Decretului 94/1983 privind declararea animalelor, înstrăinarea și tăierea bovinelor și cabalinelor, precum și dispozițiile Codului muncii vizînd răspunderea disciplinară și materială. In cadrul clubului „Femina“ au fost expuse prevederi ale legislației privitoare la realizarea politicii demografice și de ocrotire a minorilor, precum și diverse norme de drept pozitiv pentru consolidarea și dezvoltarea familiei. La întâlnirile cu elevii, care au avut loc la liceele și școlile din raza orașului, au fost expuse teme privitoare la comportarea copiilor și tinerilor în școală, familie și societate. In contextul acțiunilor de prevenire a comiterii unor acte antisociale, în 1987, s-au judecat 16 procese la fața locului, vizând în special sustrageri în dauna avutului obștesc. .Menționăm, astfel, cauzele penale judecate la atelierul de timplărie al cooperației meșteșugărești, fabrica de mobilă și autobaza T.A. etc. De asemenea, în diverse colective de muncă — între altele, sectorul 3 mobilă al fabricii de profil, sectorul de panificație, fabrica de încălțăminte „Montana“, brigada de construcțiimontaje s-au prelucrat peste 50 de sentințe penale definitive. Alte acte normative, specifice activității diferitelor colective de muncă, au fost prezentate în cadrul a nouă a____________ dunări obștești desfășurate la E.G.C.L., filatura de bumbac, filiala de turism etc. Fără îndoială că acțiunile de popularizare a legislației cît și cele de prevenire realizate de turiștii cîmpulungeni și-au avut „partea de contribuție“ la creșterea gradului de conștientizare a cetățenilor pe linia respectării legii, în reducerea continuă a numărului celor care încalcă normele de conviețuire socială sau prejudiciază proprietatea obștească, al celor care se abat de la disciplina muncii, de la principiile de etică și echitate socialistă. Pe temeiul experienței acumulate, vom acționa în continuare, diversificând și îmbogățind în conținut acțiunile organizate. GHEORGHE MANOLESCU președintele Judecătoriei Câmpulung Moldovenesc ACȚIUNI MULTIPLE, EFICIENTE VIZÎND EDUCAȚIA CIVICĂ ȘI JURIDICĂ S.I.L. Vama. Manipularea buștenilor din autoremorci pînă la hala gatere se execută complet mecanizat Foto : D. VINTILA I.C.S.M.I. Suceava a încheiat anul 1987 cu un bilanț remarcabil, o importantă contribuție la stabilirea dimensiunilor realizărilor din anul precedent ale întreprinderii aducîndu-și-o magazinele vinal și „Adolescentul". „BucoColectivele celor două mari unități comerciale ale municipiului și-au depășit, în perioada menționată, sarcinile de plan la desfacerea de mărfuri cu 10,6 milioane lei și, respectiv, cu 1,3 milioane lei. Prinîndu-ne la dispoziție aceste date, conducerea întreprinderii sucevene ne-a oferit totodată și „datele“ necesare realizării unui panou de onoare ad-hoc, în care sunt înscrise numele fruntașilor : Veronica Mihai, Elena Hărătău, Elena Neagu, Elena Ungureanu, Rodica Mihăescu, Eugenia Bălinișteanu, Violeta Rîznic, Veronica Grigoraș, Eugenia Scornițehcî (magazinul „Bucovina"), Elena Rezmeș, Gheorghina Nemțoi, Viorica Oniu, Viorica Ungureanu, Jetică (magazinul „Adolescentul”). Cele două fotografii ce însoțesc aceste rânduri surprind imagini de la raioanele de cosmetice („Bucovina") — fotografia din stingă, și confecții fete („Adolescentul") — fotografia din dreapta. D. T. REALIZĂRI MERITORII CONTRA PUNCT SUB SEMNUL ÎNTREBĂRII. Maistru la Secția din Fuma z Î.R..A. Suceava, Constantin Isopeica și-a luat adio de la locul de muncă in împrejurări deloc onorabile , cu desfacerea contractului de muncă, măsură susținută și ... hotărîre judecătorească și prin respingerea recursului lui Se umpluse paharul răbdării, fiindcă maistrul permitea subordonaților să execute comenzi particulare în secție, cu materialele acesteia și mâsluia pontajele ; după numeroase abateri și sancțiuni 1 s-a pus sub semnul întrebării și competența profesională. Va putea totuși s-o dovedească acolo unde va lucra, dacă va munci cu sîrguință și cinstit» AMAR DUPĂ DULCE Mai fusese pedepsit pentru o faptă penală și acum, Mircea Savieilc (23 ani), din comuna Bodnaraș, cu o condamnare EnjiÎ la activ, lucra ln sectorul forestier din Sucevița, într-o zi și-a lăsat munca și s-a îndreptat spre un chioșc din rețeaua comercială turistică. Mai mulți cetățeni l-au prins acolo ca pe un șobolan îmbuibat și încărcat de dulciuri. Culiul a fost cuprins de... amărăciune, Kutbrică realizată de VICTOR MICE Producții mici, neglijențe mari (Urmare din pagina I) puțin“ — ii spunem tovarășului președinte. „Intr-adevăr, puțin — recunoaște acesta. Dar, față de ultima zi a anului trecut, cînd mulgeam doar 0,9 litri, producția a crescut, totuși. Și ea va spori în continuare“. „Pe ce vă bazați cînd faceți o asemenea afirmație ?“ „Pe faptul că, în curînd, vor începe masiv fătările. La ora actuală, 60 la sută din efectivul matcă este gestant. Și, apoi, dispunem de mai multe furaje decît anul trecut. Necesarul de grosiere pentru perioada de stabulație este asigurat în proporție de 106 la sută, cel de suculente, 100 la sută, un deficit destul de mare înregistrîndu-se la fînuri. Pe total, furajele sunt asigurate în proporție de 81 la sută. Dar, printr-o bună gospodărire a lor, ne vor ajunge“. „Trecând prin baza furajeră am observat, însă, neglijențe destul de mari în gospodărirea unor nutrețuri. Paie împrăștiate, o grămadă de ciocălăi mai mult îngropată în pămînt, din cauză că a fost călcată de roțile mijloacelor de transport. Și, în plus, mai aveți pe cîmp, netransportați, foarte mulți coceni“. „Ciocălăii îi vom strînge și ii vom toca urgent. Din pricina ploilor din toamnă nu am putut transporta toți cocenii". „Vecinii dv. din Todirești nu mai au nimic pe cîmp. Au dat dovadă de mai mult spirit gospodăresc...“ „E adevărat. După ce va îngheța mai bine, îi vom transporta și noi...“. In incinta fermei, am putut constata și un alt aspect ce denotă neglijența. Gunoiul scos din grajduri zăcea împrăștiat în preajma acestora, creînd un aspect neplăcut. Tovarășul președinte ne-a asigurat că vor fi luate măsuri pentru transportarea lui grabnică. Unele semne de redresare a activității din Ferma zootehnică a CAP. Costîna există, în primul rînd, faptul că producția a sporit într-o anumită măsură față de anul trecut. în al doilea rind, animalele gestante, care, după cum am putut constata, au o stare fiziologică bună, oferă garanția unor producții ridicate. Se impune, însă, mai multă responsabilitate în muncă din partea conducerii C.A.P., a fermei, precum și din partea îngrijitorilor, pentru eliminarea unor neajunsuri de genul celor semnalate mai sus, neajunsuri care, perpetuate, pot dijmui producțiile de lapte. -------- VATRA DORN EI -------- „Cupa României" la schi fond In cadrul primei etape din „Cupa României“ la schi fond, în perioada 8—10 ianuarie la Vatra Dornei s-a desfășurat, pe pârtia de la telescaun — cota 1301 —, concursul „Memorial Rodică Pal“, ediția a V-a, la care au participat 122 de sportivi de la C.S.S. Bistrița, C.S.Ș. Steagul roșu Brașov, C.S.S. Reșița, C.S.Ș. Miercurea Ciuc și C.S.Ș. Vatra Dornei (și de la filialele acestuia din Câmpulung Moldovenesc, Fundu Moldovei și Poiana Negri). Zăpada foarte bună (stratul măsurând circa 30 cm), vremea propice și organizarea corespunzătoare au contribuit la reușita întrecerii sportive. Clasamentele junioare, 10 km : 1. Popandron Ioana (C.S.Ș. Bis- Efertereas trița - Centrul olimpic); Bulbulea Maria (C.S.Ș. Bistrița — Centrul olimpic); 3. Sanda Adina (C.S.Ș. Vatra Dornei - Centrul olimpic); copile mari, 5 km: 1. Firdea Mihaela ; 2. Tîcșa Mihaela ; 3. Andreescu Uliana (C.S.Ș. Vatra Dornei); copile mici, 3 km: 1. Ichim Corina ; 2. Păscuțoiu Simona ; 3. Țiganete Daniela (C.S.Ș Vatra Dornei); copii mari, 6 km: 1. Cuzuban Ion; 2. Vizitiu Mihai; 3. Movilă Dan (C.S.Ș. Vatra Dornei): copii mici, 4 km : 1. Piticar Mircea (Cig. Mold.) ; 2. Agoston Emanuel (Cig. Mold.) ; 3. Aștefanei Mihai (C.S.Ș. Vatra Dornei). Ștafetele de junioare (3X5 km), copile (3X3 km) și copii (3X4 km) au fost cîștigate de reprezentativele C.S.Ș. Vatra Dornei. Coresp. PETRU TABARCEA ZORI NOI • Pagina 2