Zori Noi, octombrie-decembrie 1988 (Anul 41, nr. 12131-12209)

1988-10-14 / nr. 12142

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLIII Nr. 12142 vineri 14 octombrie 1988 4 pag. 50 bani Un imperativ de maximă importanță economico-socială: ENERGIA — GOSPODĂRITĂ RATIONAL! Pentru consumuri reduse IMPLICARE PROFESIONALĂ, CETĂȚENEASCĂ, ANGAJARE PATRIOTICĂ In conformitate cu prevederile Programului privind asigurarea producției de energie, folosirea rațională a energiei electrice, termice și a gazelor naturale și regimul de lucru al unităților economice și sociale pe perioada 1988—1989, program de iarnă adoptat la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 11 octombrie a.c., reducerea consumurilor energetice și încadrarea strictă în normele de consum aprobate sunt cerințe de maximă importanță ale activității economice. Din această perspectivă, colectivul de muncă al întreprinderii de tricotaje „Zimbrul“ din Suceava poate fi apreciat ca bine pregătit pentru aplicarea unor asemenea exigențe. — Experiența acumulată anterior, în ceea ce privește buna gospodărire a tuturor resurselor de spus tovarășul energie — ne a ing. Traian Dominte, directorul întreprinderii — măsurile întreprinse pe parcursul acestui an, multe dintre acestea făcînd parte din programul de modernizare a proceselor productive, au condus la înregistrarea, pe 9 luni ale anului, a unei economii, față de normele de consum, de 614 tone la combustibil convențional și 621 MWh la energie electrică. La instalațiile mari consumatoare de energie electrică , este vorba de cele două mașini de termoficat (o instalație de acest fel consumă energie electrică de 3 ori cît întreaga secție de confecții și de două ori mai mult decît secțiile de bobinat - tricotat ) a fost stabilit un program special, prin care să se asigure un consum liniar, în limitele minime, cu eficiență maximă. — Ce întreprindeți, în continuare, în lumina sarcinilor subliniate la recenta ședință GH. PARASCAN (Continuare In pagina a III-a)  • Intre ultimele realizări ale constructorilor de la I.R.E. j . Suceava privind valorificarea potențialului microhidroenergetic I . al județului menționăm finalizarea lucrărilor la încă două II microhidrocentrale — cele de la Izvorul Alb și Șuvarița — și I la centrala hidroelectrică de mică putere Gălănești. Cele trei 1 [ obiective totalizează o putere instalată de aproape 1800 kW. k Vizita oficială de prietenie a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în Republica Populară Chineză Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a plecat, joi seara, într-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, la invitația tovarășului Zhao Ziyang, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, și a tovarășului Yang Shangkun, președintele Republicii Populare Chineze. Conducătorul partidului și statului este însoțit în această vizită de tovarășii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, Ioan Totu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, de alte persoane oficiale. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Ceaușescu și tovarășa Nicolae Elena Ceaușescu au fost salutați de membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și guvernului, conducători de iinistituții centrale, organizații de masă și obștești. Pe aeroport se aflau mii de oameni ai muncii din întreprinderi și instituții bucureștene, care au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu o caldă manifestare de stimă și prețuire. Prin aplauze și urale puternice, cei prezenți au dat expresie sentimentelor de profundă dragoste față de secretarul general al partidului. Tineri și pionieri români, chinezi și coreeni au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu frumoase buchete de flori. La ora 20 aeronava prezidențială a decolat, îndreptându-se spre Beijing. TEZELE PENTRU PLENARA C.C. AL P.C.R. ORIENTĂRILE EXCEPȚIONALĂ valoare§M PENTRU EDIFICAREA SOCIALISTĂ EXPORTUL Cu responsabilitate și fermitate îndeplinirea prevederilor de plan anuale la export reprezintă o sarcină de primă importanță, asupra căreia secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a insistat în mod deosebit în cuvîntarea rostită la ședința din 3 octombrie a.c. a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Luînd măsurile necesare și intensificîndu-și, in spiritul Tezelor din aprilie, eforturile în acest sens, colectivele de muncă din județul nostru s-au angajat cu responsabilitate și fermitate în materializarea acestui deziderat. Iată, în cele ce urmează, două argumente: A ÎNDEPLINIT PLANUL ANUAL Fabrica din Gălănești și a realizat sarcinile de plan anuale încă de la începutul lunii septembrie, depășirea înregistrată la finele primelor trei trimestre ale anului fiind de 16,78 la sută. Datorat secțiilor de mobilă, de industrializare a lemnului și textile-artizanat, acest remarcabil succes, ne spunea tovarășul ec. Ioan Burciu, directorul unității, „are la bază, în primul rînd, o bună organizare a muncii, în cadrul căreia prioritatea o deține specializarea formațiilor pentru producția destinată beneficiarilor externi. Concomitent, ne-am preocupat de găsirea de noi beneficiari pentru produsele noastre, ceea ce a dus la asigurarea de contracte ferme pentru întreaga capacitate de producție rezervată exportului. De asemenea, diversitatea și calitatea produselor au sporit, efectul regăsindu-se tocmai în realizările noastre ; de altfel, noi nu ne-am înregistrat cu nici un refuz de calitate în acest an. Pentru 1989 am pregătit deja noi modele de produse și am trecut la prospectarea pieței. Ne vom amplifica, în același context, preocuparea pentru diversificarea producției și îmbunătățirea calității acesteia“. Se estimează ca, pînă la finele anului, să se obțină o producție suplimentară cu peste 25 la sută mai mare decît se planificase. PREMISE PENTRU UN BILANȚ BUN PE ACEST AN In bilanțul primelor nouă luni ale anului industria orașului Rădăuți își înscrie, la export, un important succes, sarcinile de plan aferente perioadei amintite fiind depășite cu 24 269 mii lei, la livrări, și cu 4,4 la sută — la devize convertibile. Cea mai substanțială contribuție la obținerea succesului menționat și-a adus-o U.F.E.T. (Continuare in pagina a Il-ai 7«WWW%WVWhWW^VVWVVW^^VWWiyVWWWWVWWWVVVVVWWWVWtfWWVVVVVVVVW^ wwMSia Producția recoltată, operativ livrată pe destinații 15 426 de hectare este suprafața de pe care a fost recoltat porumbul (pînă în dimineața zilei de ieri) în unitățile agricole de stat și cooperatiste din județul nostru, aceasta însemnînd 65 la sută din cea planificată. A sporit numărul unităților în care acțiunea a fost finalizată, acestea fiind C.A.P. Fălticeni, Burdujeni, Pătrăuți, Boroaia, Dumbrăveni, Verești, Fîntînele și A.E.I.Z. Spătărești. Pe consilii unice agroindustriale de stat și cooperatiste, primele trei locuri sînt ocupate de Verești (94 la sută plan), Vadu Moldovei (86) din și Liteni (84). Eforturi amplificate, muncă mai temeinic organizată se impun în C.U.A.S.C. Rădăuți și nești, în care realizările Gălănu depășesc 30 la sută din suprafața prevăzută. Avînd în vedere că Sortatul și transportul cartofilor se apropie de finalizare, este necesar ca forța de muncă manuală eliberată de la acțiunile menționate să fie dirijată la depănușatul știuleților, aici realizările fiind de numai 2 la sută din plan, procent similar cu cel existent în situația centralizată duminică la direcția județeană de resort. In ceea ce privește sfecla de zahăr, ea a fost recoltată de pe 1317 hectare, adică de pe 24 la sută din suprafața prevăzută. Merită evidențiate în Continuare în pagina a (I-a) întreprinderea integrata de lînă Suceava. Aspect de muncă din secția filatură Foto : ION MlNDRU