Adevěrul, decembrie 1901 (Anul 14, nr. 4435-4463)

1901-12-01 / nr. 4435

Sîmbătă 1 Decembrie 1901 Ediţia de seară plică atunci legea tuiceî care lovea în micii producători ? Chiar conservatorii, ramura takista, au recunoscut nedreptatea acestei legi. Ca dovadă oratorul citează au articol din «Conservatorul» care spunea că consecințele acestei legi au mihnit adine pe rege. Conservatorii au voit să vîadă bunurile noastre naturale pe preţuri ridicole. Cei cari susţin că ţara noastră e săracă nu cunosc ţari. Nu banii constitue bogăţia cuîva ci alte bogăţii prin cari se pot procura banii. Şi noi, slavă Domnului! avem avuţii naturale destule, ca să ne facem respectaţi in străinătate. Am fost insă imprudenţi şi am căutat să imităm în toate străinătatea. Avem azi palate, clădiri de lux scanda- loase. La Cimpulung e o şcoală normală care costă un milion şi jumătate, destinată fiior de săteni, luaţi de la coliba modestă a părinţilor spre a li se desăvîrşi educaţia, ca apoi iar să fie retrimesî la ţară. Educaţie în împrejurări nepotrivite cu mediul în care au trăit şi vor mai avea de trăit. In viaţa privată luxul n’a fost mai mic şi a cuprins chiar colibele ţărăneşti, unde industria casnică a dispărut. Ar trebui să se facă un studiu asupra celor trei regiuni ale ţărei şi să creăm în fiecare din aceste regiuni,industriile comaptabile cu ele. Să căutăm să reînflorim industria mică la sate. Numai astfel ţăranul şi-ar mai putea ridica nivelul material şi moral şi avuţiile noastre ar spori prin curmarea importurii din străinătate a produselor ce se pot crea chiar din ţară. SENATUL. Urmarea şedinţei de la 29 Noembrie 1901 Alegerea unui vice-preşedinte Se suspendă şedinţa pentru a se consfătui asupra alegerei vice-preşedintelui. D. Grigore Ştefănescu cere ca alegerea să se amine pentru astăzi pentru ca sa să consfatuiască asupra persoanei pe care s’o aleagă. D. Cavallioti cere să se facă imediat alegerea. Dacă sîit două curente să voteze amîndouă ca să se vadă care e mai tare. D. Grigore Ștefănescu. Tocmai pentru că sint două curente să ne consfătuim pentru ca să couvenim asupra unei persoane. D. Iriiviu Izvoranu face apel la înţelegere pentru că acest guvern trebue să aibă numai unanimităţi. Se amină pe astăzi alegerea. Şedinţa se ridică la ora 3 luni. Şedinţa de la 30 Noembrie Şedinţa se deschide la orele 3 sub preşidenţia d-lui ALMeotaifie. Pe banca ministerială d-niî Dimitrie Sturdza, P. S. Aurelian. Se procede la alegerea unui vicepreşedinte. Votanţi 72 d-nî senatori. D. Grigore Macri 59 voturi ales. 13 voturi albe. D. Macri mulțumeşte senatorilor pentru onoarea ce m l-au făcut. Aia fost, zice oratorul în tot-d’a-una liberal şi în tot d’a-uea mi-am păstrat independenţa. Toţi liberalii sint independenţi fiind eâ trăesc din munca lor. Promite că va fi nepărtinitor şi se va uita vrednic de onoarea ce i s’a facut. Şedinţa se ridică la ora 3 şi 25 na, după propunerea d-luî P. S. Aurelian, paj de 13 marinari, şi vaporul englez Pendeen, gol, cu un echipaj de 22 marinari, venind din Palermo (Sicilia) ambele vapoare fară a fi atins Constantinopolul. Ele au fost admise in port. D. Scobai a fost numit director al liceului Alexandru cel bun din Iași. Consiliul profesoral al universităţei din Iaşi, a recomandat pe d. profesor Xenofon Gheorghiu pentru catedra de limba şi literatura latină de la facultatea de litere de acolo, in locul d-luî profesor Diana din Bucureşti, care nu a acceptat această catedră. Consiliul profesoral al Universităţei din Iaşi a făcut totuşi menţiunea ca d. Dianu să fie consultat înainte de a se numi d. Xenofon Gheorghiu. D. Al. Pălămăgeanu, primarul oraşului Tecuci, d-nui N. N. Săveanu, prefect de Putna şi Iulian Vrăbiescu, prefect de Dolj, au sosit in Capitală în interes de serviciu. Alaltăeri s’au terminat experienţele de tragere cu noul tun cu tir rapid, şi la cari au asistat d-nii miniştri D. Sturdza şi Ionel Brătianu. Aceste experienţe, cari s’au făcut pe platoul Cotrocenilor, au dat rezultate satisfăcătore. Eri a sosit la Sulina vaporul Dunerik venind din Constantinopol cu un echipaj de 20 de marinari. Vaporul, după desinfecţiunea suferită, a fost admis să meargă la Brăila. Direcţia serviciului sanitar va lua măsuri disciplinare in contra farmaciilor cari nu ţin registre în regulă şi nu se conformează regulamentului farmaceutic în privinţa debităreî substanţelor toxice. D. Procopie Dumitrescu, primarul Capitalei, a semnat azi o deriziune prin care pune în vederea tuturor serviciilor de a nu mai primi nici un fel de material fără a fi încunoştiinţat. D. ministru al lucrărilor publice a trimis tuturor autorităţilor o circulară ,prin care le invită a înainta tablouri de inginerii şi conductorii cari merită a fi înaintaţi în corpul technic. D. Mavrodin, ministrul ţărei la Bruxelles, a fost însărcinat ca să reprezinte Romînia la congresul internaţional al zahărului, care se va ţine la Bruxelles în zilele de 3-16 Decembrie a. c. Consiliul sanitar care se va întruni diseară la ministerul de interne se va ocupa numai cu acordări de libera practică a medicinei şi a farmaciei în ţară. D. judecător de instrucţie Stelian Popescu va clasa din lipsă de dovezi afacerea sticluţei cu otravă în care condamnatul Al. Gandiano implicase pe unchiul său de colonel Ştefan Vlădescu. Budgetul serviciului sanitar superior a fost alcătuit. S’au realizat in acest budget 5000 lei economii şi s’a prevăzut un post de inspector general veterinar. Funcţionarii comerciali din Craiova au trimes d-lui Aurelian, ministru de interne, o telegramă prin care protestează in contra nerespectărei legei repausului duminical in ace! oraş. Comitetul asociaţiuneî generale a medicilor din ţară, în ultima ei şedinţă a hotărit scoaterea unui ziar săptăminal care să apere interesele medicilor din Rominia. Eri a piouat şi a nins in foarte multe localităţi din ţară. Cea mai scăzută temperatură a fost de —11 grade la Roman, iar cea mai ridicată de plus 9 grade la Corabia. Marea Neagră a fost agitată. D. General Arion Braclie, comandantul corpului 2 de armată, a trecut in zilele de 29 şi 30 Noembrie a. c. inspecţia batalionului 3 de vinători. D-sa a rămas foarte mulţumit de această inspecţiune şi a exprimat satisfacţiunea sa, d-lui maior Negruzzi comandantul batalionului, de buna conducere a batalionului.ssas» In urma succesului obţinut de Földesy în concertul de aseară se va ţine un al 2-lea concert Marţi 4 Decembrie Pentru astăzi d. a. atit Földesy cit şi d-ou Richard Singer au fost chemaţi la Palat de către Regina. Au fost numiţi d-nii: Stavri Tomescu referent statistic la judeţul Bizau. N. Eftimiu copist pe lingă prefectura poliţia din Tîrgovişte. Al. Negrescu copist pe lingă poliţia din R.Vîlcea. D. Floreşteanu, comisar în oraşul Sulina şi V. Epure comisar în acel oraş. Duminică o comisiune compusă din protoereul plăşeî de sus şi d. consilier C. Solacolu, va ancheta gestiunea financiară a bisericei Sf. loan Moşi. In ziua de 13 ianuarie se va face alegerea de epitrop al bisericei Foişoru. D. N Ionescu institutor la şcoala de băeţî Carol I din Iaşi şi revizor şcolar, a fost numit director al şcoaleî de băeţî „Michail Cogălniceanu“ din acel oraş. Prinijjiş.ţumăjitarea scrisoare: Paris, „ Decemfisi“ Onorate d-le redactor, Două cuvinte în interesul „Adeveruul“. Intr’un articol de reportagiu, al onor. dv. ziar de la 24 Noembrie, întitulat: „Dispariţia tragică a unui student român la Paris“ mi se atribue un rol pe care nu l’am jucat. Tînărul dispărut (!)—un redactor de talent al revistei „La grande France“ a prevenit, sănătos şi plin de încredere în viitor, din ţara „de unde nicî un călător nu s’a întors vre-odată“. Vă puteţi închipui că resurecţiunî de soiul acesta nu le poate face decît un Shakespeare sau un literat rafinat, care vrea să-şî ofere luxul de a-şî auzi elogiul cu propriile sale urechi şi de a încerca...pînă unde merge indiscreţia—de altfel suficient informată —a ziariştilor. Veţi recunoaşte—împreună cu mine—că sînt alte mijloace mai potrivite de a-şî oferi senzaţii cel puţin tot atit de alese. In orîce caz, îmi veţi permite a dezminţi în mod fermal sinistrele mele demersuri pe lîngă poliţia pariziană. Comptînd că veţi bine-voi a însera această mică rectificare în cel mai apropiat număr, vă rog să primiţi asigurarea distinsei mele consideraţii. En. R. Samitca. Inginer de arte şi manufacturi D. Armăşescu, copist la serviciul planurilor şi alinierilor de la primăria Capitalei, a fost numit desemnator. D. D. Orăscu a fost numit în locul d-lui Armăşescu. Ultime information! Partidul conservator, în vederea alegerea unui deputat în locul vacant la colegiul II de Cameră din Dolj, va convoca pe cetăţenii craioveni la o mare tatrunire publică la care vor lua cuvlatul toţi fruntaşii partidului conservator din ţară. Dl Take Ionescu, candidatul conservator, va expune modul său de vedere asupra politiceî generale, cît şi asupra luptei ce ar întreprinde în caşul cînd se va alege. Kitiesfxerxf-«O telegramă din Brăila ne anunţă că aseară într’o consfătuire a grupului peninsular, ţinută la hotel Metropol, s’a hotărit candidatura d-luî N. Filipescu, la locul de senator vacant prin moartea senatorului Vasilescu. S’a decis a se începe o serie de întruniri pe culori, după care se va ţine o întrunire publică generală. Aşadar informaţiunea noastră dată acum zece zile se adevereşte «SHHBnas© Azi dimineaţă d. general Arion, comandantul corpului 2 de armată, a inspectat reg. de infanterie Mihai Viteazul. Pină acum nu se ştie dacă junimiştii vor pune vre-o candidatură la alegerea unui senator al colegiului I din Galaţi. Ministerul de interne a respins demisiunea d-lui Ion Saita, din prim ajutor de primar al Capitalei. D- Saita a fost invitat azi dimineaţă la ministerul de interne, unde d. ministru l’a rugat să meargă la serviciu şi l’a înştiinţat în acelaşi timp că i-a respins demisia. Astăzi regele a lucrat cu d-nui miniştrii Aurelian şi Haret. Noul regulament al brutăriilor din Constantinopol obligă pe brutari ca pîinea ce se va pune îa consumaţie în capitala Turciei să fie fabricată numai din făină rusească, romînească sau indigenă. Deoarece pînă acum n’a sosit confirmarea oficială a cazului de ciumă anunţat că s’a ivit la Batum (Rusia), direcţia serviciului sanitar n’a luat încă nici o măsură pentru provenienţele din acea localitate. D. Gr. Tocilescu va începe azi examenul de procedură civilă cu studenţii din anul al 111-lea. Administraţia comunală va începe în curând lucrările de reorganizare a diferitelor servicii, în vederea viitorului budget. In această lucrare administraţia va fi ajutată de comisiunea financiară delegată de consiliul comunal. Eri au sosit la Constanţa vaporul italian Mario, venind din Catania (Sicilia) încărcat cu portocale şi avînd un echi- mm A apărut şi se află de vînzare la toate chioşcurile şi depozitarii din ţară No. 5 din Facla cu următorul sumar: Proza.—Tabletele mele (Un romin luminat) de Lafit.— Cernise (poezie) de Haralamb G. Lecca.—Citeva reflexiuni asupra unei noui metode In istoria Plozofeî de d-rul Y. Senjon Iacombwieî Nadson de R. U. Herostrat (poezie) de A. Steuerman.— Ştiinţa şireligiune de B. Brănişteanu. — Unui rival (poezie) de Adrian Verea. — Din autografia mea de E. Zola. — Ceva despre dietă de dr. A. Marcel.— Domnul «membru» domnul «cer cuvintul» şi domnul «comitet» de F. Emilian.—Cîntec de stradă (poezie) de V. Podeanu.— Cum devii actori.— Autori celebri (Femeia cu doi bărbaţi).— Cestiunî economice (Necesitatea conlucrărei exploatatorilor de petrol) de G. Alimănişteanu (discurs). 15 bani exemplarul. de la consiliul de război Procesul căpitanului I. Bădescu După cum am anunţat de eri a venit înaintea consiliului de război al corpului II de armată procesul căpitanului Bădescu Iosif fostul şef al depozitului de recrutare din T.Severin,acuzat pentru mituire şi fals in acte publice. In şedinţa de eri s’a luat interogatoriul inculpatului şi s’au ascultat măritorii acusăriî. Ascultarea martorilor apărărei In şedinţa de azi care s’a deschis la orele 9 s’a început cu ascultarea martorilor apărărei. Au fost ascultaţi d-nii St. Steriad, Mihail Burileanu, deputaţi, Ion Giuciu, Mihail Ghelmegeatu cari depun in favoarea acuzatului. D-nii coloneii Veropol şi Ciufescu spun că pe timpul cît au fost şefii regimentului 17 Mehedinţi din care face parte căpitanul Bădescu şi-a fi făcut convingerea că a fost un om cinstit şi n’au observat nici o incorectitudine in serviciul căpitanului Bădescu. D. căp. Călugăru spune că intr’o zi l’a abordat un om care i-a spus că o să i-o facă căpitanului Bădescu, căci î-a oferit 200 lei ca să’l treacă în trupa cu schimbul şi căpitanul l’a dat afară. Căpitanul Băileanu face o declaraţie foarte importantă, anume că sergentul major Vlădică i-ar fi spus că soldaţii cari au depus ori ca martori au fost învăţaţi de d. Rădulescu,deputat, să depună astfel căci vor căpăta sumele ce spun că au dat căpitanului Bădescu şi vor fi lăsaţi în trupa cu schimbul, altminteri vor fi trimişi în Dobrogea pentru cinci ani. D. I. Igiroşaanu, prefectul judeţului Mehedinţi, declară că cunoaşte pe căpitanul Bădescu ca un om foarte corect şi cinstit. D-sa ştie că au venit doi oameni la căpitanul Bădescu şi i-au oferit unul 600 şi altul 800 lei,îasâ d-sa i-a dat afară zicind că nu e negustor. D-nii Iulian Cufiu, fost subprefect, şi loniţă Mişa declară că d. Rădulescu umbla din comună in comună ca să recruteze martori cari să depună in contra căpitanului Bădescu. loniţă Misa spune că fiind primar intr’o comună, d. Răduescu a venit la dinsul propuindu-î Ca să-î procure martori, însă dinsul a spiu că nu poate face aşa ceva. S’au mai ascultat sublocotenentul Rogobete şi căpitanii Maria şi Coanda Ion cari au dat desluşiri cum se făcea repartiţia recruţilor. Terminindu-se cu ascultarea martorilor şedinţa se suspendă pînă la orele 2 cind d. maior Belinschi, comisar regal, își va dezvolta rechizitoriul sǎu. Ibin isprăvile Bandei negre Sustragerea unui dosar In ziua de 3 Decembrie, urma să se judece de către Curtea de apel secţia 111-a, apelul făcut de cămătarii N. Schapira Grumberg şi Weintraub, contra hotărirea tribunalului corecţional care-i condamnase la cite 6 luni închisoare pentru escrocherii. Pentru a face să se amine procesul, unul dintre căutarî, anume Grumber, , în înțelegere cu Schapira, a hotărit să caute a dispare dosarul acestei afaceri de la grefa Curtei de apel. In acest scop, Grumberg face propunerea unui practicant de la această grefă, ca să fure dosarul promiţindu-î o sumă respectabilă ierii din schimb, înţelegerea a fost făcută imediat, şi aseară, acel practicant i-a îrjmînat lui Grumberg, la o berărie, dosarul cu n rul 767. Dosarul întreg al acesteî afaceri cuprinde ordonanţa definitivă pe 70 coale, 28 reclamaţiuni în contra acestor samsari de falimente, depoziţiile a 42 martori, etc. Practicantul înainte de a inmina însă dosarul lui Grumberg, a înştiinţat parchetul, şi, făcîndu-se o descindere la locuinţa lui Grumberg astă-noapte de către unn domn procuror, a mărturisit faptul. A fost îndată depus la Văcăreşti. Dosarul pină azi dimineaţa nu s’a putut găsi.* Grumberg a denunţat pe Schapira că l’a învăţat să fura dosarul. D-na prim procuror a cercetat azi cazul, şi a căutat a descoperi la început dosarul furat. Dacă pină la 3 Decembrie nu se va găsi dosarul, procesul se va amina de la sine. Cauza pentru care samsarii doreau să facă a se amina procesul, e că se temeau de judecătorii de la secţia IlI-a a Curţei de apel, şi sperau, după o amînare, să-şi mai uşureze situaţia. De la palatul justiţiei Succesiunea Gr. Eliad Azi tribunalul de Ilfov secţia 11-a judecă procesul succesiune! Gr. Eliad. Din partea d-lor Geani şi Vlahutzi pledează d-nii Stavri Brătianu, M. Sipsomo senior, G.. Năcu şi Disescu. Din partea d-nei Tomoroveanu d. avocat Atanasovici, din partea d-lui Elefterie Georgescu, d. avocat Papadat şi din partea statului d. Pirvulescu. Avocaţii pretendenţilor la moştenire au ridicat incidentul scoaterea Statului din succesiune, deoarece îi lipseşte dreptul actual şinăscut, succesiunea nefiind vacantă prin faptul existenţei moştenitorilor, D. Pirvulescu, din partea statului, contestind dreptul moştenitorilor, zice că statul se află bine în instanţă şi cere respingerea incidentului. Tribunalul intră la ora 2 luni. in deliberare. 3 111 Furtul de îdoaara La Curtea de apel secţia I s’a prezentat azi apelul lui Ioniţă Georgescu, condamnat tritechi 8 luni închisoare corecţională pentru furt de dosare. Curtea a redus pedeapsa la 6 luni şi o zi, în urma pledoariei d-lui Victor Fotescu. ------- ' INTIMPLARI Din Capitală Mărirea din cîmpul Moşilor.— Eri înaintea prînzului indivizii Costică Grigorescu, în etate de 14 ani, ucenic parier şi Ghiţă Simionescu de 18 ani, calfă de perier, ambii din cîmpul Moşilor No. 14, s’au luat la ceartă, care la urmă a degenerat într’o sălbatică bătae. Intr’un moment de furie Costică Grigorescu luă o cuţitoae—un fel de cuţit de lucru cu două minere — şi lovi pe tovarăşul sau în partea stingă a corpului. Ghiţă Simionescu, avînd o adîncă tăutură între şold şi coaste a fost transpoi■ tat în grabă la spitalul Colentina. Precocele criminal a fost arestat. eTouri ■ Biroul central al casei Alfred Löwenbach et Gnia, furnizori de cols, cărbuni şi antracit, s-a mutat din strada Sfinţii Voivozi No. 5, în Calea Victoriei No. 146, în legătură telefonică cu centrala U-a. e. Telegramele Adevĕrului Serviciul de noapte Munir Bey la Paris Constantinopol, 29 Noembrie. — Munir Bey, ambasadorul Turcim la Paris, a plecat pentru ași reocupa postul. Bandă armeană Constantinopol, 29 Noembrie.— După *un raport consular, banda armeană de la Antranik, și care reocupase monăstirea armeană numită «Arak», din apropiere de Muş, a isbutit pentru a doua oară să rupă cordonul de trupe turceşti şi să fugă. Turburările din Cadsx Gadix, 29 Noembrie.—In noaptea trecută o bandă numeroasă compusă din lucrători brutali grevişti şi alţii, armaţi cu cuţite şi bastoane şi strigînd «Jos burghezii ! Trăiască revoliţiunea socială!» au strabătut stradele oraşului devastînd prăvăliile şi furind mărfurile. Poliţia şi autorităţile fiind în neputinţă de a împiedeca excesele bandei, s’a’ produs o panică îngrozitoare. Ciţiva băeţî de prăvălie voind să se împotrivească la jaf, au fost răniţi. Geandarmeria a reuşit la urmă să restabilească ordinea. Ciţi va geandarmî şi grevişti au fost răniţi. S’au făcut numeroase arestări. Tariful vamal german Berlin, 29 Noembrie.— Reichstagul a continuat discuţiuinea asupra proectuluî noului tarif vamal. In cursul discuţiuneî, d. Posadowsky, secretar de stat, a declarat că guvernul îşi va menţine proectul cu toată opoziţia, pe care o intimpină, pentru că proectul acesta mai are şi un alt scop, pe acela de a procura claselor de muncitori, de lucru şi bine plătit. Dacă proectul nu va fi votat, vom fi nevoiţi să discutăm pe baza unor drepturi vamale scăzute cu ocaziunea negocierilor pentru încheerea de noi tratate comerciale. Reichstagul, a încheiat d. Posadowsky, are de ales intre aceste două alternative.* Berlin, 29 Noembrie.— Reichstagul a trimis proiectul noului tarif vamal in cercetarea unei comisiuni compusă din 28 membrii şi apoi s’a aminat pentru 8 Ianuarie 1902. Depeşile noastre particulare Budgetul Cultelor în Franţa Paris, 29 Noembrie.— In şedinţa de azi a Camerei după deputatul Lemire, a luat cumntul socialistul Zevaes care a susţinut separarea bisericei de stat şi Pelletan, care a cerut desfiinţarea budgetului cultelor. Serviciul de zi Intrarea gârmelor In Eraneia Paris, 29 Noembrie.—Senatul a discutat propunerile relative la modificarea tarifului vamal în privinţa admiterei la import, în mod temporar însă, a grinelor străine. Escadra Caillard Toulon, 29 Noembrie. — Escadra de sub comanda contra-amiralului Gaillard, a sosit aci. Cultele în Camera franceză Paris, 29 Noembrie. — Camera a continuat discuţiunea proectului de budget. Deputatul Millevoye a combătut suprimarea budgetului cultelor şi cere respectarea concordatului. Deputatul abatele Lemire spune că suprimarea budgetului mitelor ar fi semnalul unui războiu intestin în toată Franţa. Acestora le răspund mai mulţi deputaţi socialişti şi radicali, care susţin suprimarea budgetului cultelor. Discuţia va continua Luni- Depeșile noastre particulare Constantinovici centra regelui Alexandru Wiens, 29 Noembrie.—Ziarul iVewe freie Fresse publică o scrisoare a colonelului Constantinovicî, ruda regelui Alexandru, prin care colonelul protestează contra expulzăreî sale din Serbia. O interpelare socialistă germană Berlin 30 Noembrie. — Deputaţi! sociali democraţi vor interpela guvernul asupra intenţiilor ce are cu privire la măsurile ce trebuiau luate pentru a alina mizeria muncitorilor fără lucru. Autonomia Transvaa- Italul Berlin 30 Noembrie. — Se afirimă că puterile au propus In mod confidenţial lui Kruger autonomia Transvaalului. Muncitori fără lucru Budapesta, 30 Noembrie.— Brutarii fără lucru de aci au făcut demonstraţiuni zgomotoase devas fcsnd biroul oficial de plasare. Afacerea Stone Berlin, 30 Noembrie.— Se depeşează din Constantinopole cădupă ştiri sosite acolo misionara Stone a fost văzută la Koprivencolibi. Măcelarii vienezi şi vitele romineşti Viena, 80 Noembrie.—Măcelarii de aci, faţă cu cererea agrarienilor unguri ca să se închidă complectamente frontiera pentru importul de vite romîneştî, cer din nou cu insistenţă deschiderea frontierelor pentru acest import. Meeting foairofil Viena, 80 Noembrie. — Partidul pangerman a ţinut aci un mare meeting de protestare in contra politicei şi demersurilor ministrului coloniilor engleze Chamberlain. La urmă întrunirea a votat o moţiune de simpatie pentru buri. IAO« Dl «I ******* TfS&IBD BULEVARD SALA BAILOR EFORIEI Azi Vineri 30 Noembrie 1901 OBICUVUL, rville MINDEZ şi a întregei trupe Miine Sîmbătă 1 Decembrie fitepresentaţie de Ctală «iată în beneficiul Trupei Ruseşti Duminecă 2 Decembrie 2 MARI REFRESENîAfittN!2 la ora 3 p. m. MATINEU cu un program special pentru familii şi copii la jumătate preţ. la 9 scara MARE UEenE&EVTA’lIE _____cu programul reinoit In curînd Luptele Internaţionali la cari vor lua parte luptători din toate naţiunile Premium în valoare de 3000 Iei -V Wirtif DOMNILOR, un singurul scop de a apăra interesele noastre şi cele ale clienţilor noştri şi din Romînia şi de a evita ca buna credinţă a cumpărătorului să fie înşelată, credem convenabil de a atrage atenţia publicului asupra faptului că eocistă în comercia pălării purtînd nume ca: Mrosalina, JBrasilino etc. etc., cari nu sunt decât contrafaceri ale numelui nostru şi prin urmare toate aceste pălării nu sunt din fabricaţiunea noastră. Rugăm aşadar să binevoiţi a lua notă, că toate pălăriele noastre, purtănd una din mărcile noastre de fabrică, trebue să aibă asemenea pe pele imprimată sec sau în aur numele nostru BORSALINO şi dedesupt GRAND PIUX—PARIS 1900. Borsaiino Gope & Fila Alessandria (ITALIA). Casearine Leprince ţţilulă reciimanduită «ie somităţile medicate regulezi stomacul şi vindecă constipaţia obişnuită Suverană la femei în timpul însăr-cinărilor și al alaptai ilor Nu ocazionează nici colici, nici diaree. — In principalele farmacii și drogherii. SANAYATE VESE] Co iata Criza și mai ales din cana Crizei mi e botez, nu e logodnă, nu e nuntă, nu e banchet, nu e serbare, nu e petrecere fără faimoasa și neîntrecuta şampanie Veuve Binet Fils & C cea mai bună şi cea mai apreciată din lume, cu reputaţie universal stabilită Şampania lift® Sec Bînel (Nectarul Nectarelor) preferată de aristocraţia din toate ţările Spspgalisa Tisane de Ghinpspe Spésiale Binet (Regiaa Tizanelor) adoptată de toate clasele societăţeî De vinzare la principalii băcani, cofetari, restauratori şi hotelieri Cereţi întotdeauna marea Binet.— Feriţiri de subotiterii. SFÎERT VIeCARE UN DEN BERG Smârdan, JUCĂRII cu preţurile fabrice! en gros şi det&iî surprise şi păcăleli. 10010—4 cari doresc I a se ocupa cu vînzarea de loterii pe clase, se pot adresa, în propriul lor interes la Casa de Bancă J. Press Budapesta, V Badgasse 4.______________9997—& Proprietatea Statuipe naturale de Vichy: Cérestins Hôpital Grand Grille De vînzare la toate farmaciile, drogueriile și magasinela de coloniale. Pani Marc©viei întâiul Doctor în Medicină DENTIST îinlevaribil Elisabefa ni®. 9 bis alături cu băile Eforiei d’asupra maţi.; sinului RADIVON 0886—20 Doctorii C. Staiculescu Medic comunal al Capitalei SS’a mutat în ISO 107 Calea Privifd No. 107 Consultaţii 5- 7 seara Boale interne şi de Copii 9882—20 Dr.STERJE N. C1UK01I 1%. Felikangasse.—No. 10, Viena consultafiunî cu celebrităţile medicale şi cu pecialiştiî de la facultatea de medicină din Viena 9146—50 Doctor Tarasescu S’A MUTAT, Str. Dionisie, 94 Consultaţiuni pentru boale interne şi sifilitice de la 6-7 p. m. 971320 Dumitru N. Doctor în Drept de la Paria Advocat Str. Episcopiei Io. 7 Concert Pădurea şi Saloanele Magasinului de Consumaţiune NIcolae Cornea BUI SEEXISTUU ACADEMIEI 6. In toate serile, cu începere de Duminică 2 Decembrie, concerte musicale date de renumitul artist Pădureanu. Consumaţiuni fine. Băuturi Excelente, Cabine, Serviciu ireproşabil, 100035 Costum de Postav Melange nepătabil gris, marine sau marrou, guler şi manşete cu catifea cu bobiţe asortată la postav, de prima calitate, fgr «AVA SAU SîSUFA BĂJURĂ ^ 9924—10 IRAB&ORAREA UNUI RAYON DE COSTUME# TAIELEUR PENTRU DOAMNE ?i DOMNIȘORI • JACHETE LUNGlf DE POSTAV EXTRA, de la 75 lei^ i PELERINE de tartan gros scoţian § i toate nuanţele de la 3^ so | Corsetele Casei Vertes Sosurs din Paris |) * Mare asortiment de ţesături pentru|| costume tailleur şi rochii de stradă U cu preţuri foarte reduse || | POSTAV Fosforescent I articol exclusiv şi foarte nott @ IE* Costume pentru Domne 1 Sim, M POSTAV BRODAT de TOATE CULORILE ® I^după mâsură. Modele exclusive, V. Staadectcer Bucuresci, Bi’aila, Craiova Batoze de Porumb cu aburi Kuston, rimî, producţiunea 160 şi 300 chile pe zi. Q.8 tăî! cu abur şi cu manej din fabrica Withman, 2—3 vagoane pe zi şi 7000 kng. pe zi. Tepatere de pae,tan, coceni în toate mărimile, cu aburi şi mâna, cu aparat de siguranţă contra accidentelor. Maria Buston pe postament de fer. Locomobile Buston Petre de moară franţuzeşti din La „Victoria“ maşină nouă de făcut uruială din şi coceni de porumb, cu aburi. Producţiune garantată: Una baniţă pe fiecare minut marş euccrssm: Certificate sta« la. disposîţia ama PST- PROSPECTE «RATIOEA CEHESE. AVIS Magastraul de H1..1VIHU ERS «KOS Alter DAVIDS sor I'urnisorul Curţei Regale Premiat cu Medalia de Aur la ExposHia Paris 1900 Primeşte şi COMENZI pentru Confecţionas e îet ‘ “ DEPOSITEE SEU HIND#“ depositee SEU a Strada Covaci fie.§ cai putere pentru mori. Jouarre. VINDE și EN DETAIL ^ în 2 măeauQ—2#