Adevěrul, ianuarie 1904 (Anul 17, nr. 5180-5207)

1904-01-01 / nr. 5180

4 1 Jouî 1 Ianuarie 1904 In strada Traian De asemenea, același aspect îngrozitor îl prezintă incendiul din strada Traian, care a consumat în întregime peste opt magazine de manufactură și mărunțișuri. S'a telegrafiat pompierilor din Brăila ca să vie cu ajutoare, și s’a cerut concursul tuturor autorităților.’și particulara^"i^W*’"procedeze cu pompe la stingerea incendiilor. Pagubele Pagubele pricinuite de ambele focuri sunt colosale. E momentan imposibil a le preciza. Deoarece am asistat în persoană la ambele sinistre, vă vom trimite prin poștă amănunte complet‘6 Mephisto teatru-muzic A Teatrul Național: Joyzelle, poveste de dragoste, în 5 acte de Maurice Maeterlink, jucată de „Teatrul Maeterlink“ Pe o insulă din povești locuește vrăjitorul filozof Merlin, cu Ariela, o nimfă, care e un fel de ecou al conștiinței morale a lui Merlin și, după interesul autorului, e o ființă invizibilă pentru unul sau altul din personagiile poemului. Fiul lui Merlin, Lanceor, zărește pe Joyzelle, care debarcă pe insulă și imediat ei se iubesc, simbolizind amorul predestinat, fatalitatea care singură cîrmuește inimile îndrăgostite. Merlin depărtează pe Lanceor într un castel, dar Joyzelle vine, deschide poarta și iată-i în brațe. In jurul lor natura cîntă și jubilează, flori răsar ca prin farmec , sîntem în plin romantism. Merlin, furios, pune un șarpe să muște pe Lanceor, tot el dă antidot veninului, dar imbătrînește pe Lanceor. Joyzelle îl iubește și astfel, căci îl iubește pe el, nu tinerețea sau frumusețea lui.Merlin,care visează pentru Lanceor, amorul cel mai curat, mai ispitește odată pe Joyzelle, punînd pe Ariella să spună arzătoare cuvinte de dragoste lui Lanceor, narcotizat. Joyzelle e cu inima sfîșiată, dar geloasă nu se arată! Ea iubește pe Lanceor supra-femeește ! Merlin tot nu se lasă. El însuși cere Joyzellei să i se dea , altfel Lanceor va muri. Ea vine la întîlnire! Merlin vede pînă unde merge dragostea Joyzellei și hotărește că va lua de soț pe Lanceor, căci îl iubește cu cel mai curat amor. Povestea e scrisă în proză ritmică și se ridică la remarcabile frumuseți de stil. Această poveste de dragoste a lui Maeterlink a fost reprezentată aseară pe scena Teatrului Național de „teatrul Maeterlink“, din care face parte soția autorului, d-na Georgette Leblanc-Maeterlink, care a și creiat rolul Joyzelle la Paris, unde s’a închiriat teatrul Gymnase și s’a reprezentat de cîteva ori piesa, înaintea unui public, care eșea cam deconcertat. Lucrul e firesc, căci o poveste de dragoste nu e o piesă de teatru , ea se citește, se zugrăvește, se cîntă, dar de jucat, cu greu se poate juca și mai cu greu poate prinde în public. Forma literară a povestei cere un public select, amator și cunoscător în ale frumuseței cuvîntului. Fondul—cită vreme e considerat ca „poveste“—e ,o frumoasă născocire, de îndată însă ce e vorba să se ia drept apologia hiperostaziei amorului, reprezentată prin Joyzelle și să se dea ca exemplu de ideal în literatură, avem a face cu o direcțiune maladivă a spiritului și e mult de zis asupra acestei chestiuni. In Joyzelle d-na Georgette Leblanc e mult superioară, rolului din Monia țarina. Are accentul amorului eteric și convingerea personagiului eroinei. D. Darmont în Lanceor e un excelent partener. D. Romuald Joube susține cu demnitate rolul vrăjitorului Merlin și d-na Daurand rolul nimfei Arielle. ____________ E. D. F. nărei din apropierea docurilor și curenistul o duse la vale. „Granița“ aparținea d-lui Ghiță Mina, p și servea la transportul lemnăriilor neresare podului ce se construește la Lădțimea. I Pe „graniță“ se aflau și doui oameni, Pînă în prezent „granița“ nu se știe s unde a fost dusă de valuri și sloiuri și îi nu se știe ce-au devenit cei doi oameni cari se aflau pe ea. Ministerul domeniilor a trimes o circulară fermelor și pepinierelor statului prin care le cere să-l trimeată dări de seamă de activitatea lor și de rezultatele obținute în cursul anului 1903. Direcțiunea serviciului sanitar superior a acordat cite 200 lei medicilor primari ai județelor Iași și R.Sărat, pentru a înființa infirmerii pentru combaterea scarlatinei în comunele Bîrlești și Colțești. Consiliul de miniștri a prelungit cu un an avantagiile legei industriale acordate fabricei de hîrtie Letea. , De asemenea a prelungit avantagiile fabricei de celuloză de la Letea și a scutit de taxa de vamă introducerea a , 350.000 kgr. celuloză pentru acea fabrică. , S’a acordat d-lui E. Wolff scutirea de taxele vamale pentru importul a 1.500.000 tablă de fer. La societatea agrară a marilor proprietari se vor relua conferințele economice imediat după sărbători. In ianuarie, funcționarii din serviciul exterior al vămilor mai pricepuți vn ale statisticei vor fi detașați cu serviciul în direcția statisticei generale a finanțelor. D. I. P. Antonescu, diplomat al școalei comerciale și actual impiegat auxiliar în serviciul direcției generale a Creditului agricol, a fost înaintat impiegat definitiv, în locul d-lui N. Arghir, trecut controlor la băncile populare. Mihail Paleologu Un amic al defunctului consilier de la Casație ne trimite următoarele rînduri, în care se rezumă foarte pe scurt viața și activitatea acestui înalt magistrat : „încă o lumină vie, ce se stinge din pleiada întreagă de bărbați superiori ce onora magistratura înaltă și țara întreagă. „Mihail Paleologu a încetat din viață Marți la 9 ore dimineața, 30 Decembrie 1903. „Fiu al fostului consilier de curte Nicolae Paleologu, Mihail Paleologu își termină studiile de drept la Paris și se întoarce în țară pe la 1880, cînd intră în magistratură, unde lăsă urme puternice de judecător independent, inteligent și învățat. „Ajuns procuror general lîngă Curtea de apel din București, în niște timpuri , din cele mai dificile, priceputul magistrat știu să concilieze îndatorirea ce-l impunea înalta sa funcțiune cu cerințele , ordine publice, siguranței generale și libertateii individului, garantată solemn de Constituțiune. „De un caracter vioiit, energic și hotărât, susținut tot de o dată de o știință solidă și o muncă neobosită, Mihail Paleologu era în stare să rezolve orice chestiune de drept, să dea soluțiunea cea bună și nemurită oricărei cercetări, ce i se supunea. j „Din procuror general fu numit consilier la Curtea de apel din București. 3 Aci, Mihail Paleologu, atit ca judecător, cît și ca președinte al Curților cu jurați " cu preside, date probă de o competință excepțională de magistrat corect și con-știincios. (. „Iaima lui generoasă și bună nu se încovoia niciodată față de legea pozitivă care singură era călăuza ce-i lumina a conștiința și-i dicta opiniunea, ca și forma despre fapta ce era chemat să judece, apropiată de legea ce o caracteriza față de drept, ce era chemat să declare: „Urmînd tot astfel cariera de magistrat, avînd numai legea și conștiința sa de călăuză, magistratura înaltă nu-l putea lăsa în întuneric, meritele sale urmau neapărat să-i impue alegerii celor ce cheamă pe magistrații distinși a ocupa locul de consilier la înalta Curte de casație și de justiție. ■ „Mihail Paleologu în Decembrie 1902 I fu chemat a ocupa un loc meritat la tribunalul suprem al țării, unde se sfîrși așa de timpuriu, lăsînd o tovarășă demnă, o soție virtuoasă, doi copii, ce 1 vor purta un nume demn și respectat, 3 și numeroși amici, ce-i vor venera putrurea memoria sa binecuvîntată, false. In privința datoriei lor în oraș, am putut afla următoarele: S’a crezut 5 în primul moment că datoriile pe cari i le-au lăsat n’ar trece peste 30.000 lei. Dupa informațiunile ce am luat însă din sdrginte sigură, aceste datorii ating suma de 58.000 lei. Acestea pe polițe , în afara de ele mai sunt însă multe datorii mici către diferiți comercianți, către stat, etc. * Tatăl lor n’a dispărut, după cum se zicea la început. El se află în localitate și declară că nu știe nimic, că fiii lui i-a îi spus că pleacă pentru cîteva zile la Murgeni la o rudă. Mefisto Cadourile și comercianții • . Prăvăliile din București, care oferă trecătorilor pe la vitrine spectacolul delicios a tot felul de cadouri, opere ale celor mai curioase fantezii, au suferit anul acesta de lipsa unui număr suficient de amatori, adică tocmai a acelora cari trebue să le cumpere. In dorința de a vedea ce-și oferă bucureștenii drept cadouri cu ocazia primei zile a noului an, am colindat—fără sorcovă bine înțeles,— cîteva din prăvăliile care desfac asemenea marfă. Impresia pe care ți-o faci” toate aceste așa zise cadouri este fragilitatea. Se oferă lucruri puțin durabile. Se pare că toată lumea caută mai mult să salveze aparențele. Astfel, în cîteva magazine de pe calea Victoriei se pot găsi obiecte de Majolica, de porțelan și faianță, figurine de bronz și tot ce-și poate închipui cineva mai drăguț, dacă vreți și mai inutil. In strade laterale se găsesc prăvălii unde valul concurenței a revărsat și a îngrămădit o mare cantitate de obiecte eftine, pe jumătate utile, dar în or-ce caz preferite de cei mai mulți. Ba chiar unele prăvălii oferă cumpărătorilor trăsură gratis, atit de departe merge spiritul negustorilor. Am întrebat pe cîțiva comercianți, fără să le spun pentru ce scop, pe cînd tîrguiam cîte ceva, cum le merg afacerile. — Slab, domnule, foarte slab ! Mai bine s’a vindut ce s’a vîndut înainte de Crăciun, cînd cea mai mare parte din cumpărători, în majoritate funcționari, își încasează lofurile. „De altfel, ați văzut că sîntem în ajun și totuși într’un ceas nu m’au vizitat de cît 3 clienți, dar și aceia numai m’au vizitat“. O doamnă tînără, cu un copilaș de mînă, intră și-și opri ochii pe o pereche de mînuși. In acest timp copilul deschidea ochii mari la un cățeluș pe roate, încrețit tot și cu ochi de sticlă fixați spre tavan. — Mamițico, uite ce frumos cățeluș. Cumpără-1. — Bobe, fii cuminte. Aspra dojana a mamițeî intimida pe copil, care nu-și putea însă lua ochii de la cățeluș. Cite scene de acestea, cînd copilași sărmani privesc aceste răpitoare jucării, fără să aibă cui zice, chiar fără speranță de succes: „Mămițo, cumpără!“ Dar dacă a permis copiilor să coar cadouri și să le viseze cu multe noi înainte, sunt și dintre cei mari cari așteaptă. Cadourile pentru cei mari sînt macostisitoare, în orice caz sînt mai solide. Așa am văzut persoane cu situații excelente tîrguind și mai excelente delicatese. Ca o drept, aceste cadouri le cumpărau pentru sine. Dar nu are omul drept să-și facă un strălucit cadou stomacului l Hilarant .Incendiile din Galați — prin fir telegrafic — Noul amănunte era 4 dim. Galați, 31 Decembrie.—Incendiul izbucnit în strada Doamnei s'a întins, consumînd în întregime magazinul de flori Marcus, magazinul „Micul Bazar“, magazinul Bourne, marele magazin de coloniale Zotalis și hotelul garni Helder. Toate acestea erau proprietatea d-lui Helder și la ora cînd vă telegrafiez foeid continuă.. Cu ocazia operațiilor de stingere s'au întîmplat cîteva accidente: doi pompieri au căzut și s’au rănit, asemenea și un domn Wechsler. A fost arestat librarul Nebunelii, de la locuința căruia a provenit incendiul, cum și vînzători din prăvălie. Asemenea a fost arestat un aghiotant din flotilă, prins cu bijuterii furate de la magazinul Helder. Cît privește incendiul din strada Traian, despre care v’am telegrafiat în același timp, el e și mai dezastruos. Zeci de prăvălii au fost mistuită și nici una din ele n’a fost asigurată, din cauză că făceau parte dintr’o regiune exclusă de la asigurare de către societățile cartelate. Panica e enormă și jalea e mare în public. Pe lîngă pompierii din Brăila, sosiți în urna cererei ce s'a făcut de aci, operează și pompa arsenalului. Perderile cauzate de ambele incendii se evaluiază la peste un milion. Mefiato CEBULE București, 31 Decembrie " In America tendința fermă se menține. Omiul notează cu cinci optimi pînă la un cents, porumbul cu’trei optimi pînă patru optimi cents, după termine toate în urcare. Londra exprimă o tendință fermă pentru grin și slabe pentru cele l’alte feluri de cereale. S’a vîndut ori acolo, o partidă de porumb de Odessa încărcat cu 20 , 7 și jumătate. La Liverpool tendința este calmă, prețurile însă se urcă. La Berlin, Paris și Budapesta, tendința generală este susținută și prețurile urcate. In piețele noastre, domnește în genere o cerere bună pentru export prin Constanța. Tragerea premiului 328 Azi, la ora 11 jum., s’a tras premiul al 328-lea oferit de „Adevărul“ cititorilor și abonaților săi pe ziua de 8 Decembrie și anulî1o : 7 cutii conserve, 2 flacoane muștar, 1 sticlă oțet de vin din produsele fabricei, D. Staicovici, str. Regală 11. Fericitul cîștigător a fost d. B. Edelstein, Leca, cf. Parincea,care a fost avizat să-și ridice premiul. Ediția de seară Ultime informațiuni Societatea agrară a marilor proprietari a invitat pe agricultorii din țără să se întrunească în capitalele de județe respective pentru a se consfătui și a lua hotărîri în vederea unui protest general al agricultorilor romîni în contra tarifului vamal și a politicei de industrializar forțată care ar amenința în mod serios propășirea agriculturei noastre. D. N. Arghir, diplomat al școalei comerciale și actual impiegat cl. H a în serviciul direcției generale a Creditului agricol și Casei centrale a băncilor populare sătești, a fost numit controlor al băncilor populare, în locul d-lui St. Nedelcu, trecut în altă funcție. D-nii V. Ghiorghiu, N. Slavi, V. Vilșan și G. Pintelie, au fost numiți guarzi cl. IIl-a în serviciul exterior al vămilor. Regina care e patrona de onoare a „Sindicatului ziariștilor“, a promis că va asista la reprezentația dată de Ermeto Novelli în folosul acestui sindicat. Locuitorii din comuna Dragoslavele, jud. Muscel au contribuit și au înființat o infirmerie provizorie pentru căutarea bolnavilor de scarlatină din acele comune. Consiliul de miniștri a aprobat ca serviciul silvic al statului să întrebuințeze suma de 30.000 lei din fondul de 2 la sută, pentru punerea în valoare a unor păduri de-ale statului. D. inspector veterinar Mihailescu s’a înapoiat din Fibiu unde epizootia de febră aftoasă a încetat în tot județul. Administratorul domeniilor statului din Dobrogea a trimis o circulară prefecților de județe prin care i invită să pue în vederea acelor țărani veterani cari vor să se stabilească în Dobrogea la primăvară, că vor trebui să prezinte între altele și un act prin care declară că se mulțumesc cu prevederile actualei legi asupra împroprietărirei veteranilor. Epidemia de scarlatină fiind în mare descreștere în Capitală, d-nnî d-r. Criatodulo și Marcian au fost desărcinați de serviciile d-lor pentru combaterea acelei epidemii. Tribuna Liberală, din Galați sosită azi în Capitală, anunță următoarele: Astă noapte ghețurile ce curgeau pe Dunăre au rupt legăturile unei „granițe“ ce sa afla acostată la cheiul Cu Dispariția a doi comercianți Galați, 30 Decembrie Noux amănunte Cititorii „Adevărului“ au fost înștiințați la timp despre fuga a doi mari comercianți de pescărie din Galați, frații Cristache și Chcarde Hristide. In orașul Galați, unde ei făceau comerț de mai mulți ani, la început pe numele d-lui Milano—această dispariție a produs o vie impresie. Se crede că afacerile acestor’comercianți nu prea mergeată și de aceea au fost împinși a se încurca în împrumuturi, din cari unele chiar cu polițî „Adeverului“ Serviciul de noapte Proect de budget Viena, 30 Decembrie. —■ Comisiunea budgetary a delegațiunei austriace a adoptat luarea în considerațiune a proectului de budget al ministerului afacerilor străine. Războiul la ușă Londra 30 Decembrie. — După ziarele de seară, legațiunea japoneză a primit din Tokio o telegramă oficială, care vestește că răspunsul Rusiei la nota Japoniei este nesatisfăcător și nu poate fi acceptat de guvernul japonei. Dacă Riusia nu revine, Japonia va fi nevoită să declare imediat războiul. Depeșă greșit interpretată Londra 30 Decembrie.—„Agenția Reuter“, declară pe baza explicațiunilor ministrului japonez că este vorba de o neînțelegere în depeșa oficială sosită din Tokio legația de Japoniei. Chiar ministrul a declarat că Japonia face tot mereu toate sforțările pentru menținerea pace. Telegramele Situația ameliorată Paris, 30 Decembrie.—In consiliul de miniștri ținut la Eliseu, d. Delcassy a comunicat ultimele știri relative la conflictul ruso-japonez. Impresiunea este că situațiunea pare ameliorată. Alegerea președintelui Camerei franceze Paris, 30 Decembrie.— Camera deputaților a ales cu 257 voturi pe d. Henri Brisson ca președinte, contra d-lui Bertrand, candidat progresist. Legea asupra salariilor funcționarilor statului Budapesta, 30 Decembrie. Camera deputaților a decis, de acord cu ministrul-președinte, de a întrerupe discuția asupra proectului de lege pentru contingentul de recruți, și de a lua mîine în discuțiune legea asupra salariilor funcționarilor statului. O nouă ispravă a comitetului macedonean Viena, 30 Decembrie. Ziarul „Die Zeit“ află din Sofia că azi după amiază a fost atacat și rănit cu patru focuri de pușcă, căpitanul Stojanov, membru al comitetului macedonean, condamnat la moarte de chiar acest comitet,însoțitorul său, un anume Semerdjievpa, fost de asemenea rănit. Guvernul bulgar ar fi trimis, se zice, un escadron de cavalerie la Dupnitza pentru a întări garnizona locală. Relațiunile turco-bulgare Constantinopol, 30 Decembrie. — D. Naciovici, trimisul extraordinar al Bulgariei, a dat ori, în numele guvernului bulgar, “Prirțe”, asigurările cele mai formale de lealitate și de intențiunile sale amicale. In acelaș timp, trimisul bulgar a exprimat regrete că autoritățile subalterne turcești continuă de a face dificultăți călătorilor și comercialui bulgar și de a molesta populația bulgară din provinciile limitrofe. Particulare Bulgarii vor războiui Viena, 30 Decembrie. —vînd indicii pozitive că Bulgaria are intenția de a provoca un războiu cu Turcia, razboiu pe care bulgarii îl și pregătesc. Atentat macedonean Viena, 30 Decembrie. Din ordinul comitetului macedonean s-a comis la Sofia un atentat contra căpitanului Stoianov, care a fost grav rănit. Răsboiul ruso-japonez Londra, 30 Decembrie.—O telegramă din Londra spune că ministrul Japoniei de acolo dezminte știrea că ar fi primit o depeșă prin care i se anunță declararea războiului. Serviciul de și Speranțe de pace în Extremul Orient Roma, 30 Decembrie.— Ziarul Esercito crede a ști că d. Tittoni, ministrul afacerilor străine, ar fi declarat că d-sa crede într’o soluțiiune pacinică a conflictului ruso-japonez. Trimiteri de trupe rusești Londra, 30 Decembrie.—„Agenția Reuter 11 află din Pricing că legațiunile au fost informate din sorginte autentică, cum că două diviziuni de trupe rusești au fost expediate cu trenul siberian în direcțiunea de la răsărit. Chestia militară din Austro- Ungaria Viena, 30 Decembrie. — Comisiunea budgetară a Delegațiunei austriaca a început discuțiunea proectului de budget al ministerului de războiu. Generalul Pittroich, ministrul de războiu, a făcut expunerea budgetului și a fost foarte aplaudat. Ministrul decloră că guvernul a trebuit să retragă, în urma evenimentelor cunoscute, piocesul relativ la mărirea contingentului de recruți, ceea ce era cu putință pentru că nouăle tunuri nu vor putea fi predate decît la toamnă. Generalul a stăruit apoi în privința concesiunilor de făcut Ungariei, mai ales în ce privește educațiunea militară, asigurînd că aceste concesiuni nu vor aduce nici o atingere comunității și spiritului tradițional al armatei. Din Serbia Belgrad, 30 Decembrie. —• Oficialul publică numirea căpitanului Ostojici ca atașat militar în Sofia. Lt.-colonelul Losdijianin va rămîne ca atașat militar numai la Constantinopol. Miniștrii Franței și Romîniei au plecat în concediu, al Belgiei va pleca mîine. Teatre-Concerte-Petreceri Balul societăței „Progresul“ și al școalelor primare, ale comunităței israeliților spanioli sub patronagiul d-nei Esther S. Halfon, va avea loc în seara zilei de 10 Ianuarie 1904 în sala Ecfison. Pentru seara de 1 Ianuarie 1904 (Anul Nou), societatea „Munca“ a organizat un bal în sala Băilor Eforiei. In afară de unele plăcute distracții, d. Montaureanu, artist dramatic, va juca hazlia piesă „Stăncuța“. Intrarea 1.50 de persoană și 3 lei de familie. — Societatea „Fraților Romîni“ a Daciei Traiana, va da in seara de Sf. Vasile, 1 Ianuarie 1004, un mare bal cu teatru. 4 Cu ocazia Anului nou aducem amicilor, cunoscuților și tuturor persoanelor binevoitoare nouă, sincerile noastre felicitări, urări de sănătate, prosperitate și fericire. Sophie și Dumitru Bragadiru Adolphe Grünberg Proprietarul Magazinului „La RULFTA“ Str. Bărăției No. 2 (Piața Sf. Gheorghe) prezintă, cu ocazia Anului Nou, cele mai călduroase urări și felicitări numeroasei și distinsei sale clientele. El constă, pentru toate constituțiile amenințate de către sărăcia aîngelui, nu întrebuințarea imediată și continuă a veritabilului „FER BRAVAIS“ în picături concentrate. Mult întristații: Eugenia Paleologu, Michail și Cleopatra Paleologu, Ion T. Ghica, Hantina și Virgilia Toroceanu, d-na Ecaterina Th. Paleologu, d-șoara Smaranda Balaban și familiele Constandake, Constantin Brătianu, I. G. Saita, locot.-colonel Paciurea, căpitan Constantin Paciurea, C. Bozianu, G. Cironi, căpitan G. Benescu, Alexandru Recăreanu, Constanța Niculescu, Bozianu, D. Haciulea, G. Haciulea, Grigore Dumitrescu, G. Urianu, Gherghiu și Caratas. au durerea de a vă face cunoscu pierderea nereparabilă ce au încercat în persoana prea iubitului lor soț, tată, văr, cumnat și unchiu, Mihail Paleologu SECRETUL mini ECOURI Printre frumoasele surprize de anul nou pe cari cofetăria Ionescu le oferă onor publicului și onor sale , clientele este și A. S. R. Principele Carol al Romîniei de zahăr alb format mic. 3 i DIM TARA — TELEGRAME — Incendiu. — Moartea comerciantului Bărbulescu. Constanța, 30 . Decembrie. — Astănoapte, la orele 1, a izbucnit un incendiu la tîmplăria lui Ștefan Anastase din str. 11 Iunie, colțul antrepozitelor comunale. Proveniența sa se datorește imprudenței. Pagubele se urcă la 7000 lei. Pompierii sosind la timp, focul a putut fi localizat. Marele comerciant Dimitrie Bărbulescu, consilier comunal, membru al Camerei de comerț, a încetat din viață lăsînd regrete unanime în lumea comercială. Nitz Incendiu.—Sinucidere Craiova, 30 Decembrie.—La orele 10 seara a izbucnit un incendiu în strada Bucovățului, la magazinul de pompe funebre Kohler. Pompierii deși au fost avizați imediat, au întîrziat să sosească, și cînd au venit au găsit focul stins de vecini. *— Din cauza amorului, cîntăreața Olga Olcovschi a încercat să se sinucidă dînd o soluție de creolină. Sosind autoritățile, s’au luat imediat măsurile ca să fie salvată. D-rul Zwiebel i-a dat îngrijirile necesare, scăpînd-o de la moarte. _ Scînteie Incendiu.—Astă-noapte pe la orele 2 un incendiu s’a ivit în strada Episcopiei 5. S’a aprins un grajd al d-lui Costea Mavrodin. Incendiul a fost localizat de pompierii sosiți în grabă. HHHHHHE Adevăr Consilier la înalta Curte de Casație, Comandor al ordinelor „Steaua Romîniei“, „Coroana Romîniei“ și „Medgidie“ încetat din vieață în ziua de 30 Decembre 1903 în vîrstă de 56 ani, și vă roagă să bine-voiți a asista la ceremonia funebră care va avea loc în ziua de 1 Ianuarie 1904, la orele 2 p. m., la domiciliul defunctului str. Paleologu No. 5, de unde cortegiul va porni la cimitirul Șerban-Vodă (Bellu). Acest avis ține loc de invitație. Ilașla Ilișești-Vârtopenul din județul Neamț comuna Șerbești se vinde de veci de bună voie pentru ieșire din indivisiune sau se arendează de la 1 Aprilie 1905. întinderea totală e de 528 fălci din care 457 fălci loc de arat prima calitate, 31 fălci făneț, 25 fălci pădure (fag, stejar, carpen). Restul imaș, grădină, livezi loc ocupat de heleste, acarete. Depărtare 15 khilometre de orașul Piatra, 10 khilometre de gara Roznov. Pentru informațiuni se pot adresa în Piatra la D-l inginer Cristea Goilav, în București la D-l Doctor Goilav strada Teilor 140, Galatz la D-l Melidon Luca maingazin Milien, in Roman la D-l Sava M. Manea, în Botoșani strada Răsboeni sau la Moșia Ilișești la D-ni. Stefan, Valerian Goilav. 13415-10 Berăria Gambrinus I Piața Theatrului Cu începere de la 1 Ianuarie 1904 cunoscuta berărie „GAMBRÎILUL“ trecând sub o nouă direcțiune, va pune în consumațiune renumita BERE PEBES din fabrica Oppler. Numeroșii amatori ai acestei escelente bere și vechii clienți ai acestui local vor găsi la orice oră din zi și din noapte un BUFET bine asortat. Se recomandă de asemenea Vinurile naturale aprovizionate din cele mai renumite podgorii din țară. 13408-2 Admirabile lucrări lei unul ce trece peste 10, 4 lei unul Dentura complectă 2,85 dintele. Scosul 2 lei. Plumbatul de la 4 lei în sus. Nicolae Marinescu DENTIST de la Facultatea din Paris 15, Strada Regală, 15. 3145510 Societatea Voiajorilor Comerciali din Rominia Sediul București Va da Balul sau anual în seara zilei de 6 Ianuarie 1904, în Sala Edison cu orchestra Strauss. Biletele se află de vînzare la sediul Societăței Etablissement Edison. Comitetul Dr. A. BARASCH de la facultatea din Paris Fost elev al prof. Fournier Specialist pentru Boale de piele și Siphilis. Consult, pentru bele intine dela 2-6 p. malea Viatxriei (colț cu Str Fîntăneî) impotența, Boalele lumesc! (secrete) și Balele Jenner vindecă D-rul E. Manolescu De la Facultatea din Paris Consultațiuni: de la orele 2—5 p. m Calea Moșilor iVo. 370 Corespondează cu provincie.38.77—21 LA TRANDAFIR Cartea Victoriei Ao. 34 (Vis-a-vis de Librăria Socec) Se desface pe finul Jion un mare sîok delonuri de rock cu 50 la sută sub cost Rochia de LINA Lei 4.50 Rochia de LINA Lei 6.75 Rochia de LINA Lei 7.50 Rochia de LINA Lei 8.50 Rochia de LINA Lei 9.75 13529-5 HoiefPFTfRSBÜRG » It A ILA Trecând sub o nouă direcțiune aduce la cunoștința D-lor Voiajori că făcânduse o nouă reparație astfel că s’a instalat tot confortul nou și modern. Restaurant de primul ordin — se fac abonamente lunare și zilnice*Serviciu prompt și conștiincios Prețuri moderate. 3322 ANTREPRENOR¥ ^ NAFE: DELANGRENIER Cele mai plăcute si mai .« 1 eficace dintre Pectorale in '3 / „ contra : ^ <5> Tuser, Saturaitiluî’ i U «Bronșitei , Paris, QCASIUNE! Obiectele defunctului Văcărescu Claymoor (tablouri, statui, porcelanuri de șase, bronzuri etc.) Jotel Continental Praterstrasse 1-inl Rang Prețuri moderate, ascensoriu 1 r» hmș*», , s> w v v v Dr. fi poénig E. Passcu 13398-10 11. Călărași 11# Cons. pentru boalele interne Genito-urinare [i Sifilis STRAI»A »EGALA 11 biS. De la l-2*/s Șt 5—9 '£». iu. 13081—16 DOCTOR IV HKDICIVA l&osen£Éefn cjtimigr msNTlsu din f»aris— Vindecă boalele de gurji, dinți și gît. Extragerea și Plombarea dinților fără durere. Punerea de Din și artificiali artistici PLOMBE IN EMAIL (Small) Calea Victoriei 60 (Piața Theatrului) 1317Í Dr.Inpescnigeorges Boale interne, Sifilitice și de femei CALEA RAHOVEI 130 Neurastenia Sexuală Impotența, ejaculațiunea prematurii, rapidă tratează cu succes, metoade nouț Consultațiuni: 11—12 și 4—7. 13746— Adstrația Generală a Domeniilor Stînca, Boureni și Cotnar In Magazinul propriu de desfacere din București s’au pus în vînzare toate vinurile ce produc renumitele podgorii ale proprietăților, începând de la 70 bani și lea sticla recoltele 1300—901 până Îs Lei 30 Butelia Cotnar, Roznovano 1851 specialitățile Case!: Stânca alb Stânca italian d’Asiy alt Bordeaux și Bourgogne roșu Cotnar Roznovano 1851. și 1883 Tot odată se face cunoscut ca vinurile Cotnar-Roznovanu nu se mai găsești În țara decît numai aici. Deposit bogat de cereale pentru semînță. Specialitate în fives francez CAMillD grettt. heefl. 52 Klg. Administrația Generala aîo „ Domeniilor Greceanu & Roznovanu Calea Victoriei Xo. ST inciu csK 13466 * m.astw«.«. proE" * HSSUA.V4*IlONESCU — **lața *f. cheorshe Furnisorul Curței Regale și Princiare Singura Casă cu reputație veche, bine stabilită care vinde produsele și articolele sale superioare cu prețuri moderate și inconcurabile. Surprize 194.e Carol al Homâilei (F* Zaciir WAIRA PROWTZTfdl AHT )adon'1 elegante. «01.1*6-lîAAAK.t DkJL»«A" viv X îl fie ple> granzi Cristal, Mătase I pictate și brodate, SUPERBE COȘURI de FANTEZIE, montate cu flori și Mătase. Frumoase limpo ize pentru PORIUE DE CRĂCIUN. Bon boné sans rivalmellange Chocolat O lei Kgr. IS © SI II 4> A 2% Sii de ELITA Grand Marchall Mari cantități de CHAMPAGNIE mărci cunoscute Veritabile Franceze. Salóne speciale de Consumații €xpeăițiune pentru provincie și străinătate (iromgt.—Teteron 774 Cassa DJABOUROV Unica Ocazie COVOARE PUR FIESTI COVOR 11 H 10 R »117 I Metrul pătrat tr1 du Metrul pătrat ? COROIlI IbEMILUKITIi. groase culori forte frumóse Metrul pătrat lei 22 Metrul pătrat COVOR CLAR foarte gros — roș, verde, albastru Metrul pătrat lei 22 Metrul pătrat 1er. Gőtere îe Smyrna cu prețuri excepționale Am onoarea informa numeroasa mea clientelă și onorabilul Public, că în urma unei dispozițiuni speciale, mi-a sosit din ORIENT o cantitate considerabilă de Covoare de SMYRNA, asupra căror făcînd sacrificii enorme, le pun în vînzare cu prețuri excepționale de Lei 18.50 și 22 metru pătrat, învitînd pe onor. Public de a profita de aceasta adevărată ocasie și să bine-voiască a visita magazinul meu spre a se convinge atit de superioritatea calităței covoarelor cît și pentru eleganța culoarelor moderne. B. DJABOUROV, 72—74 Calea Victoriei. ►#® i----------S’A DESCHIS DragneriaJ. ZAHARIA , _ BUCKJSTESCI, Strada UPSCANN 356j ! ASORTAT COMPLECT CU TOATE ARTICOLELE IN BRANȘA DROGUERIEI.si MĂRFURI PROASPETE ȘI ALESE. Prețuri convenabile. 1 îrouL MAGAZI 3? „LA GLOBUL TRICOLOR“ - ȘTIE 4SI A LII'SCAVII S4 — Men*cerie, Tapițerie, Caranterie VCKVmitA Bî5î CU»ST«miE ' ETAMELURI. C4V4V4I.K. O Specializă Drodat și Bumbacuri în toate culorile M » UT DE CORSETE "JORAPI •'Uiue 13469—10 Original Dr. '■h Lumina incandescentă ! Becuri aplicabile la c.1 Petrol (2 Centinuo pe oră) sau pentru Lpt Aceste aparate sunt cele mai nouă invențiuni de BECURI PENTRU GAZ AERIAN — Numai în singrug-ul a representant 13353—18 IKEPPICH, Str. Șelari 4. SPECIALITATEA CASEI sunt de vînzare la pentru a cumpăra 13487—5