Adevěrul, septembrie 1905 (Anul 18, nr. 5764-5793)

1905-09-01 / nr. 5764

Septembre 1905 fie care a determinat pe cetățeanul din Ploești să fie foarte nepoliticos și îndrăzneț față cu familia funcționarului. Acesta din urmă s’a plîns șefului de stație din Costești, dar n’a putut obține nici o satisfacție. Pină la București ploeșteanul îndrăzneț a dat mngă dovadă de necuviință. O importantă escursiune pentru studii de marină militară a fost făcută de ofițerii din anul al doilea al școalei de războiț. Acei ofițeri au plecat Luni din Capitală sub comanda d-lui lt.-colonel Pretorian, directorul școalei, mergînd la Constanța. Acolo s’au îmbarcat pe crucișătorul „Elisabeta“ cu care au plecat la Sulina, unde au ajuns Marți dimineața. După ce au vizitat Sulina și li s’au dat unele explicațiuni de către d. comandor Bălescu, comandantul „Elisabetei“, ofițerii din școala de războiu au plecat pe canoniera „Grivița“ la Galați, unde azi fac oarecari observațiuni militare, iar miine se vor înapoia în Capitală. Călătoria pe mare a fost făcută în cele mai bune condițiuni. Ultime Informații Se știe că d. dr. Leonic, senator, largund "cu un grup de prieteni la serbările de la Sibiu, s'a dus și în comuna Rășinari unde a depus o coroană pe mormîntul fostului mitropolit Șăguna, originar din Macedonia. Acea coroană a fost ridicată de jandarmii unguri în mia de 31 August și dusă la primăria locală. Acest act de impietate și de provocare a produs o profundă nemulțumire printre romnii din Ardeal. Numirile în magistraturii nu s’au complectat. Mai sînt de făcut cîteva numiri în magistratura inamovibilă, între care și locul de president la tribunalul Ilfov secția a 111-a. In consiliul de miniștri ținut era In Sinaia, s’a decis instituirea unei carantine pentru călătorii cari vin din Galiția,unde bîntui epidemia le holeră. Acei călători nu vor putea intra in țară docit prin punctele Iiurdujeni, Mih îlești și Bunești, unde vor fi supuși unei riguroase lesinfecțiuni, iar la punctele de oprire vor fi supuși observațiunei medicale în timp aste 5 zile. Importul oricărui fel de mărfuri din regiunile contaminate de holeră a fost oprit. Aceste măsuri de pază sanitară i s’au pus în aplicare chiar de azi. Guvernul dă azi un comunicat prin ziarele oficioase, relativ la is Îorirea nenorocitului macedonean Talie Șebe. Prin acel comunicat, guvernul afirmă că Talia Șebe a fost izgonit pe cale administrativă, în ziua de 32 Februarie, de către ministerul de interne, în urma unui raport al prefecturei poliției Capitalei, care motiva cererea de izgonire pe faptul că Talie Șebe n’avea complecte adese de identitate, în baza cărora îi se poate permite libera petrecere [UNK] în fără: «WATCV tstt» . "V. prințul și prințesa moștenitoare, cu nucii poitiți, sosesc meine cu un vagon special atașat la expresul Arad, la Predeal, de unde, cu trenul regal, vor continua drumul la Sinaia, unde vor sosi la orele 7.45 dimineața. T D. Const. Dissescu, fost ministru de justiție, care s’a dus de la Bruxelles la Kreuzenach, unde d-na Dissescu îșî urma cura, se va întoarce Vineri în țară cu d-na, mergînd la moșia sa Sărăcinești, de unde va întrăuni în Capitală. D. Gr. Gr. Cantacuzino, președintele consiliului, care se află cu d-na la Paris, va pleca mîine la Veneția unde vor rămîne 8 zile. „Bricul Mircea, care precum s'a anunțat a luat uscatul la Agigea, nu a suferit nici o avarie din această cauză-D. Alexandru Rîmniceanu, administratorul domeniilor statului din Dobrogea, a sosit în Capitală astăzi, în interes de serviciu. Ioan Stroescu, subdirectorul consiliului de miniștrii a obținut un concediu de o lună. D-sa a plecat la Constanța, unde se va stabili în tot acest timp. Vaporul „Romînia“ care a sosit oseară în cursă regulată la Constanța, a făcut astăzi o excursiune la Varna-Bulgaria, luînd pe bord un mare număr de vizitatori din Constanța. D. Gr. G. Cantacuzino deputat va adeca miiue seară Veneția și de acolo a Paris unde va rămîne o lună de zile. D. Sr.bba Ștefănescu, secretar generic ras al ministerului de instrucție, a trimis o circulara tuturor medicilor de internare ale statului prin care le pune In vedere să cerceteze cu cea mai mare siguranță starea sănătatei elevilor ce vor sosi în internate, începînd de la 1 Septembrie. Un debutant ne atrage atențiunea asupra modului cum Regia monopstatului înțelege a face comerț în mod dăunător debitanților și marei mese a publicului Trei zile , Duminică, Luni și Marți, 28, 29 și 30 August, fără nici un anunț special,depozitele regiei au fost închise; așa încît toți debitanții au rămas surprinși și nevoiți a se întoarce la debitele lor cu mîinele goale, iar clienților să le spună : n’avem tutun, regia este închisă. Ar trebui luate măsuri de îndreptare a acestui rău. Dnii Ion N. Lahovary, ministru de domenii, Al. Bădărău ministru de justiție și N. Cosăcescu, secretarul general al ministerului de domenii, s’au reîntors în Capitală azi de dimineață. In comisia pentru examinarea candidaților ee doresc a intra ca bursieri la școala normală pentru învățătura poporului român, au fost numiți d-nii Petrache Gărboviceanu, președinte și C. Șonțu și Mihail Popescu, membrii. Examenul va începe în ziua de 3 Septembrie. Pentru examenul la gradul de maior ce se ține în corpul 3 de armată, s’au numit următoarele comisiuni: Pentru, infanterie d-niî: colonel Roscu Io an și lt.-coione! Tarmaschi Ion. Pentru cavalerie, d-nii: colonel Văleanu Dimitriu și colonel Averescu Dimitrie. D. general Lahovary, ministrul de externe, a sosit azi în Capitală. In trenul de persoane ce venea astă noapte de la Vîrciorova, s’a petrecut un mare scandal intre familia unui funcționar din Capitală și un domn din Ploești, care era însoțit de două domne și de un enorm bgaj / Acel domn s’a urcat în tren la Piatra-Olt și a baricadat cu bagajele sale intrarea în compartimentul unde se afla funcționărul din București, cu familia sa. f această cauză s’a iscat o discu l se citi în pag. IV anumetul „Lăptari» și Pepiniera Paianu. D. dr. N. Popovici, șef de birou la direcțiunea generalii a serviciului sanitar, s'a înapoiat din concediu luindu-și postul în primire. D.r. Șt. Furtună, inspectorul general șef al serviciului veterinar se reîntoarce astă seară în Capitală venind de la Buda Pesta. D. Alex. Budaran, ministru de justiție, a sosit azi dimineață în Capitală. Grilla0 samînță de cea mai bună calitate, uriaș, bătrin, bălan, și de Tisa se găsește de vînzare. A se adresa pentru orice detalii d-ln. L. Voinea, directorul biroului de informațiuni al ziarului „Adevărul“ București, 11 st. Sărindar. Examenele elevilor pregătiți în particular de cursul secundar se va ține în localul școalei din str. Icoanei. La liceele internate ale statului se vor ține mai întiu examenele de admitere în clasa 1 și apoi examenul de bursă, stomînii macedoneni din Capitală pregătesc o întrunire publică pentru memoria lui Tarre Sebe, în care se va cere sus și tare să se facă lumină asupra cauzelor izgonirea lui din țară și să capete scrisoarea lăsată și scchestrată de poliție. Un comitet de d-no și d-șoare din elita societăței constănțene a organizat o formeză japoneză care va avea loc Duminică 4 Septembrie pe bulevardul Elisabetica din Constanța. La urmă va fi d m3 în sala Consiliului comunal. D-na Elena Baliban, directoarea școalei de sericicultură a statului s’a reîntors din concediu. D. general G. Manu, președintele consiliului de miniștri ad-interiro, ministru de interne și război, va veni Vineri în Capitală, spre a lucra la acesta două departamente. Orele de serviciu la ministerul de interne vor fi cu începere de mîna de la 8—12 dim. și 3—6 d. a. Ministerul instrucțiunei publice a revocat pe ziua de 1 Septembrie c. toate detașările și concesiile membrilor corpului didactic primar. Se știe că ministerul de război a a numit o comisiune care să facă preparativele pentru participarea armatei la expoziunea din 1906. Aceea comisiune întrunindu-se sub președinția d-lui general Brătianu, a decis să se propue d-lui ministru de războiu să trimeată pe mai mulți ofițeri în diferite orașe din străinătate, spre a lua informațiunile necesare asupra modului cum sunt organizate muzeele și expozițiile militare. D. general Manu, ministru de războiu, în urma acelui raport, a dat delegație d-lui maior Rovinaru, șeful secretariatului din minister, să meargă în străinătate spre a vizita muzeul militar din Lucerna și secția militară de la expoziția din Liège. D. maior Rovinaru va pleca mîine în această importantă misiune, avînd în urmă a raporta, în vederea organizarea secției militare de la expoziția din 1906. Sîmbătă seara se va reprezenta pentru a 7-a ori la Parcul Chideșeanu marele succes. Ana lată, D. V. Diamandi, profesor din Macedonia, care ține conferințe anti-grecești în orașele din țară, ne scrie, ară&în spune că n’a fost lovit, dar a fost insultat de primarul Nenișor din Călărași, care a fost montat de cunoscutul antisemit grec Polichroniadi..«•»KW.’nț dnw Biroul de Contencios și Informațiuni al ziarului „Adeveriri“ pus sub direcțiunea d-lui L. Voinea, licențiat în drept, se însărcinează cu rezolvarea oricărei afaceri judiciare, administrative sau financiare, precum și cu procurarea oricărei informațiuni prin personalul său complect și special de care dispune. Publicul din toată țara se poate adresa acestui birou cu încrederea cea mai deplină de a fi satisfăcut. Pentru simple informațiuni taxa Biroului este de lei 3 (trei), sumă ce trebue trimisă odată cu cererea, prin mandat sau mărci poștale, la adresa biroului: București, str. Sărindar No. 11, lipsită de interes, cu atît mai mult, cu cit el au o acțiune și în imperiul otoman, acțiune ce nu ne poate lăsa rece pe noi, cari avem de asemeni interese naționale în Macedonia. — Prințul Ghica a reușit să aducă la ordinea zilei chestia albanezilor! — spusei unuia dintre interlocutorii mei, un cunoscut șef al albanezilor. — El a reușit să o compromită... să o facă ridicolă !... îmi răspuns plin de indignare acesta. „Prințul Ghica n’a făcut nimic pentru chestia albaneză. „El nu și-a urmărit decît scopurile sale personale. Prințul Ghica și albanezii — M’ar interesa să cunosc cum a venit prințul Ghica în contact cu albanezii ? Ce-ați crezut d-voastră despre dînsul și cari au fost scopurile sale ? — Astă iarnă prințul venind la București a invitat la dînsul, la hotel Bulevard, pod. Pandele Vanghere, din calea Victoriei 112, președintele societăței albaneze Dituria. Acesta veni însoțit de d. Kr. A. Daco, secretarul Dituriei și președinte al societăței albaneze din Brăila. „Vorbind cu acești doi șefi, prințul Ghica le-a spus, că el e de origină albaneză și că e gata să-șî verse cea din urmă picătură de sînge pentru patria sa. „In același timp le-a comunicat cum că ar fi avut o convorbire cu marele vizir; aceasta s’a dovedit mai tirziu ca minciună, după cum minciună e și titlul său de prinț, numele sau și pretinsa-i origină albaneză! — Și ce spunea el că ar fi vorbit cu marele vizir ? — O, o foarte interesantă această convorbire. „Prințul“ a spus celor doi șofi albanezi, că ar fi făcut amare reproșuri marilui vizir, cum că nu lucrează pentru chestia albaneză, deși e albanez“, și atunci vizirul vădit afectat de aceste reproșuri, făcute în termeni fini diplomatici, ar fi promis „tot concursul sau“ prințului Albert Ghica. O conferință — Apoi ? — Apoi prințul Albert Ghica a invitat pe cei doi șefi la Medgidia, ca să aibă acolo cu toții o conferință cu d-rul Terao. Acest doctor e un revoluționar albanez și a fugit din Turcia. — Dar ce a făcut el? •— O dată, pe cînd făcea sultanul inspecție, a strigat: „Trăiască Albania“. In urmă a trebuit să fugă, căci îi tăia capul. „D-nnlul Temo i-a făcut foarte rea impresie prințul Albert Ghica. Aceeași impresie făcuse de altfel și celorlalți doi șefi albanezi. „Totuși prințul Ghica arătîndu-se un cald partizan al acțiunii albanezilor și deoarece promitea marea cu sarea, a reușit să-șî cîștige cițiva partizani“. Vom continua destăinuirile noastre, arătînd care a fost activitatea pretendentului la tronul Albaniei și cum s’a organizat congresul din București. Mi. Măsuri militare la Baku, mizeria populației Odesa, 30 August. — Depeșe din 1 iflis : La Balm au fost concentrate o întreagă divizie de trupe și puternice forțe de artilerie. Totuși nu poate încă fi vorba despre restabilirea ordinei. Anarhia continuă să domnească și ordinele guvernatorului român vorbe goale. Printr’un manifest s’a făcut cunoscut că incendiatorii și jefuitorii vor fi imediat uciși fără milă, indiferent dacă vor fi tătari sau armeni. In populațiunea muncitoare domnește o mizerie îngrozitoare. Ea duce lipsă de pîine și chiar de apă de băut. Suspendarea comerțului cu petrol Petersburg, SO August.Agenția rusă află din Zavizyn că comerțul cu nafta a fost mai in general suspendat, situațiunea consumatorilor este critică. Negustorii ele naftă și astrahhan au suspendat azi livrările. Se așteaptă suspendarea transporturilor din Baku. Proprietarii de vapoare sunt siliți a suspenda comunicația vapoarelor și a concedia pe mateloți și lucratori. Noi măceluri la Baku Petersburg, 30 August. Alaltări au avut loc din nou măceluri sîngeroase la Baku. Un redactor al unui ziar armenesc a fost ucis pe stradă. Evenimentele in Japonia Incendii și explozie pe un cuirasat japonez : 599 victime Tokio, 30 August.—Departamentul marinei anunță că cuirasatul „Mikasa“ a luat foc în noaptea de 10 cor. Cauza incendiului este necunoscută : înainte ca echipa fiul să fie salvat, flăcările s’au întins pînă la magazia cu praful de pulbere, producînd astfel explozie. Au fost 599 victime, printre cari și marinarii altor vapoare, cari au căutat să dea ajutor. S’a deschis o anchetă spre a se afla cauza incendiului. Familia lui Itomira asasinată Londra, 30 August.—Din Tokio se comunică că toată familia baronului Komura a fost ucisă prin gîtuire. PEPINIERELE UNITE AMERICANE ALE PRINCIPELUI BARBU ȘTIRBEY Sub «Direcțiunnea «!-Ins FS. CASPAR! (Mediaș) DRAGASANÎ Din cauza rezultatului splendid, atît cu prindere mare, vigoare, sudură absolută și perfectă selecțiune a vitelor din pepinierele noastre, am decis punerea lor în vinzare de acum cu PREȚURI FOARTE REDUSE Predate franco ori ce garda C. F. Iî. cu ambalagiul gratuit Prețul curent se trimite de către: Pepinierile Principelui Știrbey, Dragă(aici, Biroul Central de vânzare al produselor dle pe proprietățile 1iicipelui B. Știrbey, București, Calea Victoriei III, și W. Stanbecker București.2106 ULTIMA ODA Prin fir special de la corespondenții noștri din: Londra, Paris, Berlin, Viena și Budapesta Evenimentele din Rusia Temeri de uciderea tuturor armenilor din Rusia Petersburg. 30 August.—Știri oficiale din Tiflis descriu situația ca foarte îngrijitoare. Deși luptele la Basm au încetat, totuși mișcarea revoluționară e îmbrățișată de toată populațiunea mahomedană din provinciile Caucasului. Armenii se tem de complecta distrugere a rasei lor. Toate satele deângă Balm sunt transformate în ruine. Orașul Balm a fost înconjurat cu un lanț de tunuri, spre a face imposibilă o năvălire a tătarilor. Numărul tătarilor uciși chiar în Baku se cifrează la 3.000. Agitația albanezilor în Capitală — Destăinuiri interesante — Rolul principelui Albert Ghica în mișcarea albaneză. — Adevărul asupra bancnotelor.— Ce a urmărit prințul Ghica?— Ce vor albanezii. Am avut prilejul să am zilele trecute convorbiri cu diferiți șefi ai albanezilor. Destăinuirile cari mi s’au făcut, sînt cît se poate de interesante și pentru acest motiv le comunicăm și cititorilor noștri. Trebue să spunem mai íntîiu, că în țară trăiesc vreo citeva mii de albanezi, așa că agitația lor nu poate fi fliîăsurî pentru prevenirea holerei D. general Manu, președintele consiliului de miniștri, ad-interim și ministru de interne, a telegrafiat prefecților din țară, cerîndu-le să invite pe medicii primari de județe și pe cel de plasă ca să supue la supraveghere medicală de 5 zile pe toți călătorii cari sosesc din localitățile infectate de holeră. Serviciul pentru vizitarea călătorilor, instituit pe frontiera Galiției în scopul supravegherea acestor călători, va încunoștiința pe prefecți despre numele și domiciliul călătorilor cari vin din localitățile infectate. In acelaș timp d. general Manu, de acord cu d. dr. Ștefănescu, director general al serviciului sanitar, locțiitor, a întocmit un program de măsuri de prevenire contra holerei, care va forma obiectul unei circulări, care se va publica cît de cinând în „Monitorul Oficial“. Examenele pârtie, in provincie Pentru examenele particulare în provincie au fost numite următoarele comisiuni : In Ploești (băeți și fete). Președinte d. Grig. Niculescu, directorul liceului, iar d-nii C. Becescu, A. Suluț, I. Lupulescu, V. Suter, Gr. Niculescu, Gh. Gheorghiu, G. Constantinescu, I. Ionescu, V. Soboreanu și I. Tutunaru, membri. In Craiova.—(Băuți și fete) D. G. Burilă președinte, iar d-nii Cruceanu, Jules Ianot, Al. Georceanu, Ionciovici, I. B. Miulescu, Marin Dumitrescu, D. Constandinescu, Stăncescu, Salovin, dr. Ștefănescu și părintele Plevean membrii. In Iași. — Președinte: I. Găvănescu, membrii: d-niî . Par. Știubei, Hogaș Xecofon Gheorghiu, Eugeniu Petre, N. Tichin, O. Erbiceanu, I. Urziceanu, Gh. Gheorghiu, V. Buțureanu, N. Tomida, I. Botez, Surescu, Gh. Scorpan și V. Negruți. In Focșani. — Președinte: Simion Crainic, membrii: I. Coles, Anton Eliad, A. Marosin, Gr. Pamfil, A. Vraciu, C. I. Lupu, I. Nanulescu, N. Damian și Al. Capcescu. In Galați. Președinte : N. Pivnicieri, membrii: d-cii A. Niculescu, I. Gheorghiade, G. Petrescu, C. Calmuschi, Gr. Guțu, N. Dumitrescu, N. Longinescu, Tenov, D. Datian, Buhoveiü și C. D. Theodorescu. In Brăila.—Președinte Gr. Niculescu^ membri d-ni: Moise Pacu, Ath. Popescu, Gr. Vansan, Ath. Macovici, Ibraileanu, Tanagali, Moise Theodorescu, St. Zota, N. Negulescu, T. Theodorescu, St. Nestorescu, C. D. Theodorescu, Iiocov și Gh- Botez. Pentru ceelalte orașe comisiunele s’au alcătuit, din cauza numărului restrîns al candidaților, din directorii și profesori respectivi III Accidentul unui tren aerian 61 morți, 50 răniți Paris, 30 August.— „Matin“ află din New-York că în accidentul de tren aerian, a alunecat și un al treilea vagon, care însă nu a căzut jos, deoarece partea lui de dinainte a rămas atîrnată de balconul unei case. Vagonul avea înfățișarea unui viaduct. Lumina electrică, din cauza circuitului părea scurtă și avea o culoare verde. Pasagerii cari se aflau în vagonul al treilea, s’au salvat prin balconul de care era prins vagonul. Imediat s’a venit în ajutorul pasagerilor. S’a constatat că accidentul a survenit din cauză de supra-încărcare. Victimile accidentului sunt în număr de 61: 11 morți și 50 grav răniți dintre care sunt pe moarte. Noul amănunte Berlin, 30 August.Cu privire la accidentul trenului aerian din New York, mai sosesc următoarele amănunte : Trenul era format din 5 vagoane încărcate cu lucrători și lucrătoare. Vagoanele parcurgeau linia ferată așezată în mijlocul străzei „Avenueg 9” la o înălțime de trei etaje La „Avenue 53“ linia se bifurcă. In acest punct se afla un tren de pază, un fel de canton pentru macaz. Macagiul luă trenul acesta drept altul destinat pentru Avenue 5 și deschise macazul. Observînd însă repede ca a greșit, închise imediat macazul. Totuși primul vagon apucase că treacă pe linie falsă. Vagonul al douilea, din cauza repedea închideri a macazului sub dînsul, deraie, sărind de pe șine și căzu cu toți călătorii jos pe pavajul străzei unde înmormîntă zdrobind sub greutatea lui pe un trecător și un camion, distrugînd totodată și fațada unei case. Primul vagon deraia de asemenea și se opri agățat de un balcon. Vagonul al treilea fu și el avariat, deși nu apucase să intre pe linia falsă. Grila din Ungaria Demisia cabinetului maghiar Viena, 30 August. Președintele consiliului de miniștri, baronul Fejervay, și-a dat astăzi demisiunea. Regele va primi mîine mai mulți oameni politici. Criza ministerială din Ungaria Viena, 30 August. — împăratul Francisc Joseph a primit asa dimineață în audiență pe ministrul Fejervary; pînă în prezent rezultatul este încă necunoscut. După amiază ministrul Fejervary a fost primit din nou de împărat. Fejervary rămîne aci pînă mîine. După jurnale împăratul ar fi primit azi dimineață de asemenea și pe Gautsch și Goluchowski. Suspendarea expresului Berlin- București Leopol, 30 August.— Comunicația directă a trenului expres între Berlin și București a fost suspendată via Galiția, din cauza holerei. Regele Carol la Munich Munich 30 August. Regele Romîniei a sosit aci spre seară. A fost primit la gară de perechea moștenitoare a Romîniei. Perechea moștenitoare va pleca seara la București. O afacere senzațională la B-Pesta Budapesta, 30 August. Autorul broșurei semnată cu pseudonimul de Tengsig, al cărei scop era ca amestecnd dinastia Hohenzollern, să ponegrească coaliția în fața regelui a fost descoperit în persoana ziaristului Arpad Zigany. El a fost arestat pentru înaltă trădare. Pamfletul său, apărut acum cîteva săptămâni, a produs mare senzație, deoarece se presupuneau ca autori mai mulți demnitari politici. Persistă încă părerea că Zigany ar fi un om de paie, în dosul căruia se ascund înalți actori politici, pe care poliția îi cunoaște, dar nu voește să-l facă cunoscuți, în interesul cercetărilor. Congresul criminalist Hamburg, 80 August.—Congresul Union Internațional criminalist a fost deschis azi. Lupta la granița sîrbo-turcă Semjin, 30 August. — Întreaga presă sîrbă cere a se face bine paza la graniță. Din Kurshmlje a sosit vestea unui nou atac. De astă dată o armată regulată turcă a trecut granița în punctul Vroa, întărindu-se pe teritoriul sîrb. In urma unei salve reciproce, un nizam, un caporal sîrb, a fost ucis. Locuitorii fug în toate direcțiunile. Situațiunea e serioasă. Din Nishh au fost trimise trupe la Kursumlje, spre a opri violarea graniței. Astăzi se va ține la Belgrad un consiliu de miniștri, în care se va discuta în această privință. Prințul Alexandru pleacă săptămâna aceasta în Rusia. (Din „Dimineața") Originalele acestor telegrame sunt expuse la magazinul de muzică Jean Feder din calea Victoriei. Feriți-vă de tusa convulsivă (vise mägaseascä) Tusea măgărească este comună la comună la copil între 1 și 4 ani, dar adesea este mortală dincolo de un an. Emulsiunea Scott ușurează imediat și oprește tusea prin acțiunea sa directă, ca emediű, și prin acțiunea sa indirectă, ca tonic întăritor, ajutînd organele vitale a se debarasa de cauza răului. Scrisoarea de mai jos vă explică aceasta foarte clar. Ixelles-Bruxelles Belgique, 14 Febr. 1903 In urma unei foarte violente tuse convulsive, fetița mea cu toate leacurile felurite pe care i le am dat, a rămas slabă posomorită, somnul forte agitat. Abia mînca, ne avînd poftă de nimic, asemenea o vedeam slăbind și ofilindu-se întru a mod însplum întfitor. După sfatul ce mi-a fost dat , am dat Emulsiunea, Scott și pot MARIA DrOULANS afirma sus M tare că mulțumită acestui perfect reconstituant mica mea Mana a devenit un copil robust și vesel precum e și acum. GUSTAVE DROULANS 8, rue de i'Orgo ADEVERÜL _ Toțî copîî iau cu mare plăcere Emulsiunea Scott ; gustul säu plăcut și mistuirea sa ușoară fac ca micii copii, adulții cei mai slabi, sau cel mai dificili la gust, să o ia fără cel mai mic desgust, sau deranjare de stomac, chiar dacă traatamentul se prelungește puțin. Cînd luați Emulsiunea Scott nu vă dați deloc seama că conține untură de pește a cărei gust și miros sunt complect mascate. Ea conține cu toate aceste principiile curative și nutritive ale acestui minunat medicament natural a cărui acțiune e mărită prin adăugarea hipofosfiților de calciu și sodiu, tonici vitali. De altmintrere a numeroase experiențe făcute de eminenți medici au probat fără nici o îndoială că Emulsiunea Scott restaurează iute forța și vitalitatea. Emulsiunea Scott se vinde în toate ______ farmaciile wo ¥ î Fi Onor. Casei de Depuneri consemnapunt fi economie Subsemnatul dr. Emil Tauber din Corabia Vă face cunoscut că obligațiunile comunala județene 5 la sută cu No. 4284 a 500 lei, No. 2347 și 8591 a 1000 lei și 3248 a 500 lei cu cuponul pe Februarie 1906, pa care le-am cumpărat de la casa Isaca Lewyss ori la 5 Aprilie 1905 mi s'au furat în seara de 23 Iulie a. c. intre orele 10—11. Cuponul pe August a. c. l'am încasat de la Barca Agricolă din Corabia. Fac deci opunere de plata capitalului și a cupoanelor, conform art. 2 al legei pentru titluri furate, distruse sau pierdute. Domiciliul ales este în București la casa Isac M. Lewys sori, calea Victoriei 44. Devotat pr. Dr. E. Tauber, din Corabia. Isac M. Lewys-sort. (ss) Corpul PORTAREILOR Trib. ILFOV Prosenta s'a făcut prin intermediul nostru astăzi, 31 Iulie 1905 (urmează semnătura capului de portărel) CREDITUL JUDEȚEAN și COMUNAL Se certifică primirea la serviciul creditului județean și comunal a unul exemplar după notificarea de față. Șeful serviciului, Sf. Romanescu No. 49.188 1905 Iulie 30 Institutul „Școala nouă“ NEGOESCU București Strada Fîntînele București Se aduce la cunoștința părinților că înscrierile au început la 35 August, iar cursurile vor continua ca și anii trecuți de la 15 Septembrie. Directoarei Cleopatra Constantinașcu Profesoară la Externatul No. 3 Directorul studiilor: Profesor Crista S. Negoescu INSTITUTUI« Schewitz-Scierzin — Fondat în anul 1847 — 33, București, Str. Scaunele, 33 CURS PRIMAR și GIMNAZIAL. — INTERNAT și EXTERNAT -Se primesc și elevii cari urmează cursurile la Liceele Statului. Cursurile vor începe la 9 Septembrie, en.» -------------««ap» DE A.BARASCH de la facultatea din Paris Fost elev al prof. Fournier Specialist pentru boale de piele și Siphylis - BOABELE PARULUI— S’a MUTAT în Calea Victoriei 120 (lingă Biserica albă) Institutul Francez de Domnișoare „Choisy et Mangâru“ BUCUREȘTI Str. Negustori 36 și Măntuleasa 17—19 Curs primar, secundar și facultativ. Limba Franceză și Germană obligatorii din Cursul primar, în prețul curent al cursului, iar Italiana și Engleză facultative. Supraveghetoarele străine se aduc în fiecare an din țările respective. Se dă o mare atențiune lucrului manual, croitoriei desemnului și picturei. Pianul se predă după cursurile conservatorului. Local propriu, anume clădit în partea cea mai sănătoasă a orașului, îngrijirea și întreținerea copiilor este îndestul cunoscută părinților. Anul acesta toate elevele cari au trecut examenele la Stat, atît din cursul primar cît și secundar, au fost promovate, așa că enstilulul nostru a fost clasat cel dintîin, deoarece este singurul care nu are nici o repetentă și nici o corigentă. înscrierile se fac de la 20 August la cancelaria institutului, iar cursurile se încep la 5 Septembrie. PROSPECTELE SE TRIMIT GRATIS CASA DE SCHIMB M. FIIKELL I București, Strada LIPSCANI, No.8 | în noul palat „Dacia-Romania“ si Cursul pe ziua de 24 August 1905 Minichiwimi mii i Mir cm jî Cutup. Vinde eVo BeatB amortibila *92 ffî ■ 92176 4«/o Rent. 1905 Sa A și Bl 90 75 9125 5% . * 10176 102,25 5’/» Obi. Com. și județ. 99175 100,25 4Vo „ „ Buc. 90,75 91,50 5% S^ris. Bune. Rurale 102 —) 102 50 4% . „ * 9550, 96,25 6»/o - „Urb.Bue. 97 50, 98 — 6% * „ „ Iași 93 50 04- Actc Banca Nation. ??40 — 2980 — ” . Agricolă 385— 395 — . .Scont Buc. 148— 154 — Col. V. Austriacă 105 — 106 — Mărci germane 123,25, 124,60 g! Bancnote franceze 100 -- 1011— B . italiana 99 50 100 50 si „ Ruble Härtioil 205*—I 2701— B .anii. IÎECAUI D £ ISS 1508) HERMANDRÉE ia PRAF, FOI și FASTĂ ELI-SVMs! S. O. O. O. Secretul frumuseții, de alt pătfum ideal, de o aderenți absolut, salutară al disareta, dă pieței HIGIENA și FRUMUSEȚE Se găeae pe pretutindeni, ori ce cutie vândută sunt I.. SW föreH considerată ce contrafaceril KICROT-BORCH Mil 10, Rue Vivienne, Paris, Institutul de Domnișoare „BORG K“ — FOMI»AT SWANSIa 38140 —• București, Calea Moșilor 158 Cä3B-s primsar, EAceal, și Corner dar ca cerificate valafelle ca în Stat. Curs facultativ cu programa proprie. Bunbîr streine obligatorii din clasele primare. Fîasiu predat după programa conservatorului. Pictură. Desemn, lucru ăe imită artistic, dansi gimnastică. înscrierile se fac d'aeu,ni-- l'reiss'i moderate. Directoare: Iulie V. Săulescu _________________ 1843 cu trei uri în caufcgbhouk, artistic lucrați, precum coroane de aur, plombe în email, aur și platină cu prețuri convenabile la: Alexandru Ionescu, dentist „ SXHADA CAROL So. SÄ S-tor 1 llfittgtr Medic la spitalul de Copii Boale de Copii 3—4. Strada Sf. Vineri 4 8017 2î 17 zmwm&s&imssmzmmsm înstituîin noă de Bermisșore w sub direcțiunea D-nei I.Șiftisch Profesoară la Asilul „Elena Cotimpa“, Secția normalii București, Bd. Schitu Magureanu, 43 Curs primar, liceal și facultativ Rezultatele strălucite obținute la examenele de Stat din Iunie a. c. au dovedit buna organisațiune și admirabila conducere a tuturor secțiunilor. Copil didactic distins. înștiintorie și guvernante străine pentru conversațiune în limbile franceză și germană, repetitoare pentru prepararea secțiunilor Curs facultativ: obiectele de studiu se predau în limbile franceză și germană, lucru manual (Croitorie, Lingerie și broderie), desemn, pictură și canto, piano «înspîi !.*rog.r«î«u! 4Toxi Bes-vät<fix>u3«if îngrijire părintească.—Prețuri foarte convenabile. Se prepară și două clase intr’un an — Informațiuni și prospecte la cerere — Boamna Doctor Kosa f tip tip BOALE de FEMEI și COPII No. 37 Str. Academiei No. 37 {intrare și prin Calea Victoriei No. li Consultațitii de la 10—12 a. m. și 4—6‘ p. m.nord Victoria fiul orașului. In apropiere fie toate autoritățile județene și comunale. Instalație nouă conform cerințelor timpului, camere elegante și instalație de lumină electrică, etc., este de Închiriat dala Sf. Dumitru viitor. A 30 adresa la d. BE. PREDINGER, Bancher, Ploești LICEUL „SI GHEORGHE“ , București, CALEA VICTORIEI. 166 -Curs primar de elită, cu limba germană și franceză și liceu complet Se primesc elevi interni, semi-interni și externi. Prețurile ca la celelalte școli private similare. PROFESORII ASOCIATI.— Director, TH.D. SPERANȚIA "TOT Of RETHUMA! ADEVARATUI. Singura apă minerală naturală bogată în acid carbonic și diferite săruri de fer, Micină, magneziu, etc. foarte necesare organismului omenesc. Băutura cea mai plăcută și recoritoare. Feritiva de contrafaceri și ape artificiale CONCESIONAR IOSEF MÁTYÁS BRAȘOV Reprezentant General pentru Romînia M.« gTEINHAlKT - București NATURALE PROPRIETATEA STATULUI FRANCEZ A SE FERI DE CONTRAFACERI CEREȚI UNA DIN TREI SURSE ! DUFE ORDONANȚA MEDICULUI :....... . .. .. mmțsaEăm^sa^mk , INSTITUTUL Sub direcțiunea doamnei G. ZOSSIMA, BUCURESCI. POMPILIAN Licențiată în matematici -------IV CAÎLIEA BAH ©‘V1ÎICO, @3, 04, Si ai țmicurești Redeschide cursurile la 5 Septembrie. — Conferințele în Octombrie Pentru a menține nivelul stadiilor școalei, se vor face cursuri de pregătire specială pentru latină sau o dicțiune, incorectă a elevelor sol, având cunoștințe insuficiente. Sn matematici limita limitei francexit. JUBWEIMI PE PHECATiar, VOR infCePE Ii* s SEPTEMBRIE I is) g