Adevěrul, octombrie 1905 (Anul 18, nr. 5794-5823)

1905-10-01 / nr. 5794

Sîmbra 1 Occombrie ADEVERUL FOIȚA ZIARULUI „ADEVERUL“ — 7 -Călătorul misterios Movian senzațional din vatța a mor icana CAP. 4 Nu mai încape nici o îndoială că suntem urmăriți, zise grand papa. Prefacîndu-și scrisul el scrise pe plic e adresă fictivă și puse o hnrtie albă înăuntru. Apoi cît ce și trei se trăsură dînd ordinul în piața principală. — Ne urmăresc, zise Finch care privea prin micul geam. Spre norocul lor, birja se încurcă prin niște care ce veneau de la piață. Grand papa cînd văzu că trebue să meargă în rîndul celorlalte birjî, porunci birjarului să oprească. Aproape nici că mai e nevoe, murmură d-I cel bătrîn după ce privise pe fereastră, să părea că ne au pierdut urma. După ce trăsurase, opri ei se coborîră și bătrînul dădu scrisoarea vizitiului zicîndu-i să se ducă în goana cailor la gară și s’o pue acolo la cutie, căci e foarte urgentă scrisoarea. Bacșiștul ce dădu îl făcu pe vizitiu să întoarcă cupeul și să plece în goana mare. Abia plecase cupeul și iată că apăru și birja la colțul străzei. Cei de pe trotuar putură privi de aproape pe cel care era în birjă privind neliniștit în toate părțile. Vine și Finch se priviră uimiți. — Ce are ăsta cu noi ? exclamă Bartolomei eu nu l-am văzut nici odată. — Nu e Ryde, asta e cert, răspunse bine, dacă nu e dînsul ăsta ce are cu noi ? Nl cunoști pe grand papa ? — Am mare deosebită plăcere. — Da, băeți îl cunosc, deși el încă n’a avut cinstea de a face cunoștință cu mine. E domnul Toppin — d-l detectiv Toppin— agent din Scotland lard aci în Paris, funcționar zelos și deștept. Nu e tocmai ager, dar e bun, n’am ce zice! Acum el va urmări birja noastră pînă ce va ajunge iar la gară de unde a plecat d-lum. — De unde știi că a fost la gară ? — L-am văzut în sala de așteptare unde pîndea sosirea lui Ryde inspectorul. Pot să vă asigur că nu vă cunoaște și că s’a luat după birje numai după ghicire. Spune tu ce ai pățit John și vom vedea apoi la ce ne putem aștepta. — Da, da, aî dreptate Byers, zise Vine vorbindu-I mai domol, deși iar devenise mai bănuitor , ce ai scris în scrisoarea dată birjarului ? — O hîrtie albă, dragul meu, răspunse grand papa, pe cuvert, am scris un nume fictiv. Admit că omul duce scrisoarea la gară și o punea în cutie, nu ne face nici un räu— sau uită s’o dea iar nu ne face nici un rău. Acum să vă duc la hotelul vostru într’o stradă cam retrasă: „Mă, bagă de seamă batista ți-e plină de singe, să n’o vadă cineva CAP. ” Aproape de gara de Nord, în Hotel Termin, un domn care sosise și el cu trenul de dimineață, scria o scrisoare adresată șefului de poliție din Scotland Yard. Londra S.W — Scrisoarea era astfel concepută : „Wollmot (afacerea“din Park Lane.) Această afacere a luat o întorsătură neașteptată. „L-a observat pe Samuel Remington.. El vorbea cu francheță despre furtul giuvaerurilor, dar mi-a dat de bănuit prin faptul că anul acesta a plecat la Paris mai curînd decit în alți ani. Mi-am găsit un loc în cupeul în care ședea dînsul și el n’a observat că-l supravegheam, ci am cunoscut ci am cunoscut că-i supra prezența altui călător. Peste puțin timp sau mai urcat trei pasageri, unul dintre ei mi-a amintit mutra unui pungaș pe cînd unul deși m’i părea foarte cunoscut n’am putut să-l dau de nume. Inportul Dover a venit un funcționar cu o telegramă pentru mine dar văzînd că Remington îl credea detectiv pe numitul călător, ca să nu’î inspireu bănuelile, am crezut că e mai nemerit a risca pierderea telegramei ce nici nu mi-a fost dată. Sper că n’am pierdut mult neprimind acea telegramă. Trebue să vă amintiți că am plecat după Remington numai după o slabă bănuială. Dacă Sinder care a fost arestat la Dover a furat giuvaerurile, iar Remington e complicele lui, atunci de sigur că Sider a dat giuvarurile lui Remington ca să le ducă la Paris și să le vindă, iar el va scăpa negăsindu-se nimic la dînsul. Sau că giuvaerurile au fost trimise la Paris și Remington se ducea să le ia. Așa am presupus eu. Remington l-a denunțat pe Sincler ca să scape el de urmărirea poliției. Sper că justiția va aprecia modul meu de purtare. După ce l-am urmărit pe Remington pe vapor am recunoscut că într’adevăr cei doi indivizi îl urmareau și ei pe Remington și m’am convins că și el aflaseră că Remington fusese părtaș la furtul briliantelor și că-l va urmări prin Paris. Fiindcă stătea retras pentru a nu fi recunoscut, l-am pierdut din vedere. In Amiens l-am zărit pe Remington în momentul cînd se cobora din vagon. Sosind la Paris am stat să-l văd pe toți cei care se dădeau jos, dar spre uimirea mea nu l-am văzut pe Remington. Toppin veni și’mi dete o telegramă ce’mî fusese expediată pe adresa lui. Din telegramă am aflat că individul ce mi se păruse cunoscut era bine zis și Graner. (Golden Sqlare afacerea de acum doi ani.) Abia avut timp să-i arăt lui Toppin zicîndu-i să-i urmărească ca să știm de unde să î luăm la nevoe. Pe cînd toți călătorii plecară un lampagiu începu a striga că este un om mort într-un cupeu. De la Boulogne nu se mai urcase nimeni și mai multe compartimente fuseseră goale. Lipsa lui Remington mă făcu să bănuesc că poate fi el cel ucis. M-am recomandat șefului gărei și comisarul care rămase uimit căci el crezuse că Vine era detectivul și mi spuse că ;n Calais îî se dăduse lui Vine o telegramă adresată mie. In acest interval sosiră mai mulți agenți de poliție. G grație funcțiune! mele l-am putut vedea pe cel ucis înainte de sosirea procurorului. Era chiar Remington după cum bănuisem. Era culcat pe partea dreaptă, cu spatele spre locomotivă. Sub cap era un șal în loc de perină. In tîmpla dreaptă avea o rană mică pricinuită de un glonte de revolver mic și cred că dormise pînă în clipa cînd fusese ucis, căci nu era descompus la față, ci exprima numai uimirea. Stătea culcat pe mina dreaptă pe cînd cea stingă era dată la oparte. Singe murt nu pierduse deși hainele îi erau pline în multe locuri. Surtucul și pardesiul era desfăcut la piept, nasturii de sus rupți tot așa ca și la vestă. Deși l-am privit numai cîteva momente m’am convins că a fost ucis pentru a i se putea lua ceva de prin buzunare, căci inelele și ceasul din vestă nu I fusese furate. După cum era ruptă vesta se cunoștea că cineva căutase cu aviditate și că nu fusese nici o luptă. Va urma < reurcază de a fi :aduși fotele premiu flg Onoare și Jio Dana Dejifur la Expoziția Agrară 1304 și KAVADYNSM.1 din București, furnizează lapte de vacă sau bivoliță cu 40 bani litrul, lapte bătut 20 bani, lapte slab pentru LAPTARIA PAIANI cornuri și prăjituri 15 bani; unt proaspăt (the butter) de centrifugări presat 4 Lei Kilo. Pentru cantități mai mari și provincie se fac prețuri reduse. Perma posedă vaci proprii sănătoase și bine hrănite și mai produce frișcă, brânzeturi, cremă PAIAN, Lapte regal, Kefir Kumis etc. Furnizează la: Spitalele Eforiei, Xenocrat; Cofetăria Riegler; restaurante :Ertoscu, Dumitrescu, Iordache, Băc, Mercur, Rietz, Economu, Furnica, Berăr, Cosma Cooperativa, Durieu, Viața, Muller etc. Comandele se fac București, Str. Elisa Popescu 42. Serviciul zilnic la domiciliu gratis. — ~ — etc„Iljeje Copou-Iași plantează viță americană altoită și ia asupra sa obligația întregei lucrări pînă la darea viei pe rod astfel că succesul este asigurat. Costul lui 2500—3000 hectarul, cuprinzînd și întreținerea pînă la rod. Plata în rate. Pepiniera a plantapeste 20 hectare la D-niî Mavrocordat, avocat Dumitru Iași, etc. Pepiniera posedă de vînzare viță americană altoită: Grasa de Cotnari, Feteasca Francușă, Galbenă, Muscat, Bordeaux, Chasselas, Presling, etc. Contractele se fac chiar de acum, informațiuni: V. A. Purgcheria Iași, Strada Primăriei 3.________________________ " 1850 Economico-financiare Douăzeci de ani de isbîn I dă mărturisesc de eficacitatea acestui puternic derivați?, recomandat de medicii cel mai de frunte pentru vindecarea repede a ficalelor de piept, gruturaiurilor durerilor de dt, trippei, durerilor, rhmmatismelor, lumbago (durerilor de palei, etc. — PARIS, 31 Rue de Seine. — 1 fr. 100 50, în toate pharmacel». A exita numele lui VI.INSI. Cutia 6—20 PEPINIERA PAIANU Bursa din București 30 septembrie Valorile »Ci «a cat 5% Renta amorf.lin 81—83 — *1 . a»;», &°/o & . 4% ; i’% . 4%. *co. 4 °/o„ 40/0 , 4 °/, impr. 1892 — aiu 1893 — „ 1894 lint. 1031/2 . 185 „ 908 104 impr. 321/2 mii 93*/s _ i>0 . 9 T/2 . 274 „ 941/4 „45 mii. 91 931/2 „ 120 mii. 93"A. , 90 mii. 96 991/2. . 180 „ 93 ,, 901/2 4 °/o Rentă amert. Seria A. și B 100 mii. 190- 91-V1 4% Obi. Com. București 1901' 92*/* 5 °/0 Oblig Cred. Jud.și com 1007^ 6%Scrisuri June, rurale 1034/44 °/„ , „ » 96‘/2 63/6 „ „ urbano Buc. 99V4 67, . . . . I*? . S5-V* Banca Națională a României 3095 „ Agricolă 409 „ descont din Bucur. 176 Societ. de asigur Dacia Rom. 900 „ „ . Naționala 716 Bursa cerealelor București, 30 Septembrie 1905 L’en-York.— prin avansă, după primul debut, cu IV* cents, deschiderea începînd cu 915/» cents, predisponibil, în urma reducerei de Bradstreet Visible supply, închise foarte ferm. Porumbul în simpatie, cu griul, avansă cu W* cents, în urma unor cereri moderate pentru export. Chicago.Primul debut la grîu, a fost 88:1,'s cents, se fermă din nou, mergînd în simpatie, cu New-York, închizînd ferm spre seară. Porumb deschizînd cu 45 cents, pro Dec. rămînînd invariabil, pînă seara, apoi se fermă la închidere. Tendința susținută. Budapesta.—Piața agricolă pe ziua de est, a fost invainabilă, griul e susținut, consumul o bună disposiție, și din cauza sosirilor restrînse, tendința a fost cu 8 heller în urcare. Porumbul din cauza știrilor favorabile din interior, a rămas calmă, iar celelalte articole, au rămas invariabile. Steriin.Bursa a rămas invariabilă,fără oferte și fără transacțiuni, consummul și exportul rezervat, atît griul cit și secara, a rămas cu aceeași tendință, de acum 2 zile. Paris. Tonul pieței e calm, fără cereri, fără dispoziție. Griul a scăzut cu 20 dm.prooembrie din cauza sosirilor mari din afară. Făina a mers în simpatie cu griul. Liverpool.Griil ferm, s'a vîndut pro Dec. cu 6 sh. 1O5/s d. iar pro Main, cu 6 sh. 9l/sh. Porumbul american invariabil, s'a vîndut cu 5 sh. pro Dec. și cu 4 sh. 5l/sh. pro Ianuarie. Londra - Grill mai mult spre urcare. Porumb ferm dar neactiv. Orz și ovăz, cu mult mai ferm. Făină engleză cu 30 sh iar uleiul cu 20 sh, 9 p. Import 10000 quarters grill, 6000 orz. Sub încărcare sunt 3 vapoare, din care unul a plecat spre Europa. SShila. Din cauza urcărilor din străinătate, și piața noastră a încheiat, numeroase transacțiuni mai mult, de mărfurile depozitate la magazii, căci sosirile atît pe uscat, cit și pe apă, sunt foarte restrînse. Continentul și America oferm. S’a vîndut pe ziua de erl: 55.000 hect. grin 76wo kgr. cu 1485 lei vag. predat șlep Sulina, Grin 74/75 kgr. cu 1300/1400 lei vag. linie, Grin 78/78 kgr. cu 1375/1385 lei vag. linie, secară 69/70 kgr. cu 1210/ 1210 lei vag. linie, secară 73/73 kgr. cu 1235/1135 lei vag. linie, orz 39/61 kgr. cu 970/1030 leî vag. linie, orzoaică 63/ 64 kgr. cu 1175/1180 leî vag. linie, orzoaică 69/70 kgr. cu 1225/1230 lei vag. linie, ovăz 46/47 kgr. cu 1135/1140 lei vag. linie, Mastar cu 1950/1960 lei vag. linie, Rap. sălb. cu 1325/1330 lei vagonul linie. Cerealele sosite, în port, docurî, port și pe apă, pa ziuia de orî, au fost: Suport cu vagoane în total 99. In port cu care în total 150. Snport cu șlep în total 2320 tone. Docurî sosite în total 350 tone. Docuri depozitate 17672 tone. Navlurile fluvialei sunt susținute s’a navlosit pentru: 1700 ch. Rusciuc Sulina cu lei 2.80 2500 ch. Zimnicea-Sulina cu lei 2.80, 1000 ch. Corabia-Sulina cu lei 3. 2000 ch. Oltenița Sulina cu 2.40 etc. Cele maritime sunt de asemenea ferme cu o bună căutare. Marea Mediterană fr. 12 protonă. Marea Adriatică fr. 13 protonă. Anvers sh. 12/9 protonă. Hamburg sh. 13 protonă. Anglia sh. 12/6 protonă. Cota Apelor Numiireîe în urcare. București. Tendința e invariariabilii, consumul cu bună dispoziție, pentru grin care se menține susținut. Ovăzul moderat. Ultimele depe și Cota cerealelor în străinătate Telegramele noastre particulare Budapesta.30 Septembrie Griü per Octomb. 10.20 urcare ‘ Secară per Oct. 12.— invariabil Ovăz per Oct. 13.10 „ Porumb per Oct. 13.36 . scădere ■**: Rapidă „ ,, 24,70 invariabil'' Paris, 30 Septembrie Grîu per Nov. 23.35 scădere 2( Fain ill)<’r Vior. 30. 75 ,, Colța per Nov. 40.50 „ 5' Berlin, 30 Septembrie Grîîi per Oct. 170.75 Secară per Oct, New-York, 30 Septembrie Grîu disp. Ol5/2 urcare 1, Grîîi pro Dec Grîîi „ Maiu Porumb disp. 6P/2 urcare "/ Chicago, 30 Septembrie Griü per Dec. SO Vs invariabil „ Maiü 87 V2 Porumb Dec. 45— „ Maiu 44"/i CASA DE SCHIMB ȘI SCOMPT Îj.șifli.I.Eftimmi Go. BUCUREȘTI STRADA LIPSCANI No. 7 Cumpără și vinde efecte publice, face orice schimb de monesc Cursul pe ziua de 28 Sept. 1905 “/• RentTÎSOOS aA și B Rentă Amortiblă , Amortibilă Obligiudeț. comun. com. București Ser. Func. Rurale Renta „ Urb. Buc. „ „ Iași" Acțiuni Banc. Naț. „ agricol Act. Bănci de Scont Cor. val. austriace Mărci germane Bilete franceze Bancnote italiene , rubl. hîrtie PRIMA CASA DE SCHIMB „LA BURSA” ISACIL LEVY Spî București, Calea Victoriei 44 fondată la 181.5 Cumpără și vinde Efecte publice. Acțiuni și Schimbă orice Monedă. Primește în plată cupoane exigibile fără scăzămînt. Direcțiunea Datoriei Publice și Pensiunilor Sa aduce la cunoștința generală că plata pensiunilor pe luna Sept. 1905, se va face cu începere de la 12 ale acestei luni. In Capitală, bonurile de pensiuni se vor libera și plăti în toate zilele de la orele 7 lui JK—10 dimineața, afară de Lunea și a doua zi după sărbători, cînd se va libera și plătia la orele 2—4 p. m. Tot odată se face cunoscut că nicî un ban de pensiune nu se va libera nici plăti pînă cînd cei în drept nu vor justifica plata contribuțiunilor retorite Statului pe trimestrul Iulie 1905. 1905 August 5 UNDE? Unde? Unde? Unde?! Lumea’ntreagă azi pătrunde?! La marele magazin: Salon parizian în PASAGIUL MACA, vis-a-vis de Poliție Unde omi în care zi Fiecare va găsi Trei sute pălării cochete Și alte sute de jachete Și haine multe fel de fel, Cum nici n’ați mai văzut model Și blăni și rodii cu broderii, Cum nu’s în ori ce prăvălii, Sunt la „Parizian Salon“ Sosite acum pentru sezon. Cu metru stofe chiar se vînd, Frumose cum nu’țî dă prin gînd, Și-atelieru’l colosal In București fără rival ! LA SALOV PARIZIAR Pasagiul Vilacros (Intr. Maca) 1065 Pasagerii sosiți pe ziua de 30 Septembrie Hotel Continental : D-na Vlădoianu T.Frumos, M..Weinberger , Al. Hartman B.Pesta, Dr. Cosmacu dna Ploești, C. Costescu Corbu, Stamatos Brăila, A. Goodwin Londra, I. Perticari Isvoru, I. Guriță Focșani, Ad. Iacobson Brăila, H Reutzung Galați, U. Georgescu Brăila, Hotel Splendid , N. Spineanu Severin, A. "Wulschleger Neuschatel, O Ueinze și Prinț D. Știrbey Cîmp’na S. Schiel Bușteni, C. Miciora Focșani B. Nacht Bacaciuni, M. Cîmpeanu T.Viște, Hotel Boulevard : M. lîoth Craiova Y. Oamif Verona, N. Costantinidi; Galați. I. Mitler și F. Stranshy Vi ena, A. Mengeletow Rusciuc, Dr. H Fischer Dorohoi, M-me G. Gaitan ș Petrovitz Brăila, H, Haakan Kris tiana. Hotel Regal , C. Stere Iași, I. Oroveanu R. Sărat, I. Manole Brăila, O. Ernesto cu d-na și Maria Calv Milno, P. Zarnescu Ploești, G. lenescu cu d-na Oltenița, P. Antonescu Bîrlad, I. Dumitrescu și P. Ocorescu E.Sărat, Al. Constantinescu, T.Viște, I. Dimitrescu și I. Ionescu Lechlin, A. C. Tel Giurgiu, Hotel Union , M. Isvoranu Severin, D. Prezbeterian Craiova, Firțuiescu cu fii Dolj, S.Țopulescu Crăiova, T. Carteanu Caiutz, V. Paleonopol Bacău, G. Boiu Buzău, Șt. Ștefănescu Loco, T. Georgescu Ploești. Ioni Carapetru cu d-na Sulina, T. Ștefu-nescu și I. Florett Focșani. Hotel Dacia, B. Cutana T.Măgurele, M. Gogălniceanu Ploești, E. Panoi cu d-na Babadag, Gh. Dumitrescu Clejani, E. Nițescu Oltenița, Gr. Canacali și M. Grigoriu Giurgiu, S. Theoharide Sălcii, R. Baiciu Constanța, Gh. Cristovici Giurgiu, L. Dimitriade Domnești, N. Niculescu Brăila, C. Georgescu Giurgiu, I. Luca și P. Dragomirescu C.-Lung, Z. Iconomoff, S. Naftali și K. Keitel Rusciuc, O. Paraschivescu T.Viște, M. Popa Pitești, C. Săbăreanu Focșani, C. Piscu Craiova, A. Dimitrescu Ploești, Hotel Carol : M. Grigorescu Ialomița, I. Merz Viena, N. Drăgănescu Craiova, B. Ber Brăila, Hotel Unvversal: Al. Popescu cu fam. Teleorman, I. Lein Iași, S. Gheorghiu Pitești, D. Ionescu, Ștumitrescu și M. Ionescu Loca, H. Lustigiu d-na Buzău, I. Poșirca Loca, M. Rovino Cîmpina, Gr. Theodorescu, Preot Popescu și G. Marcu Rășiori, I. Rosenzweig Bîrlad, M. Georgescu Loca, L. Kollier Brăila, Hotel Gabroveni , I. Marinescu Drăgănești, Al. Penescu T.Măgurele, C. Crestain Bîrlad, I. Anca Adina, T. Pascaroff Giurgiu, D-na E. Ionescu Ploești, H. Stoica Giurgiu, D-na E. Athanasiu Ploești, I. Ghiorghe Loca, V. Petrescu Bărboși, D. Oprescu Ploești, Gh.Jrdician Pitești, C. Vîrvore Oltenița, I. libpescu Caracal, S Gartimberg Moinești, S. Ozias Brăila, Gh. Cuculescu cu d-na Giurgiu, B. Tănăsescu cu d-na Corabia, Al. Mitulescu și Ilie Cîser Călăraș", E. Crips Iași, V. Bacanu Cucerasa, Aneta Cristescu C.Lung, S. Baulescu Slănic, Hotel Victoria, Căp. Kardgieff Șumla, N. Vasilescu Loco, M. Hollenda cu fam. Tecuci, I. Niculescu Ploești, M. Rădulescu Loco, G. Tomescu Buzău, V. Stănescu Slatina, I. Isbosciu Buzău, Gr. Gavrilescu Pitești, L. Braunstein Bacău, Hotel Kiriazi , A. Ghiorghiu și V. Călinescu Craiova, B. Carpus Fundulea, D-na Iliescu și I. Niculescu Ploești, B. Gardner Buhușî, G. Satmarichlidi Giurgiu, P. Marchiűis T.Măgurele, Col. Constantinescu Focșani, I. Ștefănescu Ploești, P. Solaros Galați, D. Ghiorghiu Călărași, D. Gagios și G. Cadulidis Brăila, G FUiadis Singureni* Zincografia Reverului m unim - 911-93!— 102— 100.25 91.50 102.75 96-25! 98.50 30 60!— 400 — 160 — 105— 123!— 91] 50 93 102 100 02 50 103 50 97.— soios 50 3100 — 408 — 170, 106'— 124 100—S 100 175 99 j—s 1001 265'—1 268|— [ Cereți la toate magazinele de Coloniale și încercați CICOAREA AFLATTE & » CAMBRAI Calitatea BLEU ARGENT si altele. = Probe se dau gratis L LOUIS KLINGER AUE S 'S’ U SI A SI C GHILIOM Casa fondată în anul 1970 Telefon 1S8 Biroft și Deposit: CAL. CALARAȘI SORID, București Mare deposit de MAȘINI AGRICOLE de la fabrica „AQTIENGESELLSCHAFT A. LEHNIGK, VETSCHAU“, precum: incomuriile și seniozii de treerat,sistemele cele mai perfecționate, Batoze mici de treerat, Batozele bătut porumb Triumifi toate marca „Incomparabil“, Mașini de seminnt în rînduri „Triumph“ și bilat patentate, drape flexibile, Pinghii de oțel cu L una, două și mai multe brazde, Mori,etc., se vînd cu prețul fabricei, și cu condițiunile cele mai avantajoase, asemenea orîce SS MAȘINI 5NIÍUSTIAUE 1387-40 g prin Marele Maeasm de MAGASIN DE IIÖBILE BUCUREȘTI Btr. Boamneî 9. Etag !■iu Iuștiințează onor, public cit și pe vechea sa clientelă că, a asortat din nou depositul său cu ultimele creațiuni de mobile, în stil secesion, nouveau etc., etc. Dormitoare, solid lucrate SUFRAGERII SALOANE, BIROURI, etc. etc. De la prețurile cele mai eftine pînă la cele mai scumpe Toate mobile lucrate din material solid și uscat. sfore asortiment k st mobils aurite și 8e farlesie, etc. etc. Atelier special de Tapițerie. — Vînzare și In rate SIROP f VINCE DUSART* CU ’.fLCTO-FOSFILT DE CALCE Aceste doue preparațiuni întrunesc principiile constituante idealelor, cărnii și mușchilor; ele se prescriu de doctorii copiilor limfatici și delicați, pentru a-i susține în creștere, a-î desvolta și a le da pofta de mâncare când sunt obosiți și munciți de studiile și de șederea la aerul necurat al șcpalelor. Ele redau oaselor elementul fosfat, a cărui scădere provoacă slăbiciune și îndoitura la picioare și sunt forte priinciose în tuberculoză, pentru a ajuta cicatrisarea cavernelor pulmonare. Convalescenții, bătrânii, slăbiți, anemicii găsesc în aceste preparațiuni elementele reparatore necesarii sănătății. Deposit la PARIS, 8, me Vivienne si la toata farmaciile. Vechea și Cunoscuta Postăvărie G. M. BEEVEE Fii — FORBATA IIV A Will, 1839 — BUCUREȘTI, 53, Strada Lipseanu, 53 Furnisorii Curței Regale Române și I. R. Austro-Ungare Rugăm a nu se constata firma noastră cu alte firme similare ". Facem cunoscut onor. Public și onor. noastre clientele că ne-au sosit cele mai noi și moderne Stofe de Haine Jărbutești pentru sesonul de toamnă și iarnă 1905—1906. „Postăvari BUCUREȘTI — 24, Strada Lipscani, 24 care este asortată cu cele mai fine stofe din Anglia, Frața și Germania. PIETURI !WH>0>&fifeA.TE ^ — MOBILE UNION No. 74, Strada Lipscani, No. 74 de-asupra Magazinului „LA PAPAGAL“ FACE ÎNLESNIRI DE PLATA Sok k teracotă, faianță și majolica in canați superioare, rivalizînd IPPPI chiar cu fabricațiunile străine, se moi furnizează prompt și se așează cu fuSfi oameni speciali, de către DEPOZITUL de SOBE 1. SCHOENFELD brica de oglinzi Zwoelfer. Se reașează se curăță și repară sobe vechi. Pavaje și pardoseli cu obice ful «1« material ADOLF LIEBRECHT, flotecwc 15_ N Societăților anonime „K0BRTI8G“ din Körtingsdorf-Hanovra, Paris și Viena $inâ acum : BUCUREȘTI Str. Lascar Catargi No. 1 Sau mutat în Str. Vasile Boerescu (Pensionatului) No. 1 Colț cu Bulevardul Carol No. 5 In fața Ministerului de ________Domenii POSTAVARIA UNIVERSALĂ La orașul BRÜN — Unica in IsLiA — Propiiaiî: Frați Safer, Reichenberg i Bohemia Cea mai mare și renumită postăvărie Din tară Str. Lipscani 23.— BUCUREȘTI — Str. Lipscani 23 Toate Noutățile de STOFE pentru HAINE bărbătești și pentru Baine ise-nn sosit pentru saisonul de toamnă și de tariă și rugăm atît Onora noastră Clientelă precum și Onor. public spre a ne vizita. Prețurile cele mai eftine Serviciul conștiincios jetragem atențiunea și asupra Sucursalei . Orașul Se află numai în REPREZENTANT GENERAL CABRID (Carbara de Calciu) pentru produs Gaz * Acetylena din renumitele Fabrici din <rai- I [ ce se găsesc în permanență în Depozit cu prețurile cele mai eftine la IAR OS5 MARCA Strada Stavrcopoleos No. 4 BUCUREȘTI Se mai găsesc și Miupî portative și aparate p. Gaz Acetilenă. Agenți serioși se angajează cu salariu fix și proviziune de către Iereniul Austro-Ungar înființat la 1852.2030 BUDAPESTA Marea Prăvălie Din Bulevardul Elisabeta No. 9 este de închiriat Prăvălie cu tot confortul, unde este centrul și comunică tramvaele în toate direcțiunile și de o mărime de 180 m. pătrați. Informații la proprietar, etaj. II 1002 De Yvizare ocazional TRAVERSE «ie fer pentru clădiri; Șini și Vagonete, locomobile; Cazane, ssașini ,ierburi, Pompe, Țevi, ssacarale și divese tinelte pentru Antreprenorii de tot felul de lucrări. 1979 Si SVI> A Ii I A Calea Rahovei, 122.— București Ocaziune rară!!! Se vinde cu jumătate preț O instalație de grajd sistem Vienez pentru 13—14 cai compusă din Mansore de fontă emailate, Colane de Tontă, despărțitore de fier, canale, rigoare quivete etc. precum și grilaje de fier pentru grădini. Se vinde și parțial. Toate se află în perfecta stare. A se adresa la Unicul Sepan la pasait Calea Griviței 62 Telefon .6 66 a BUCUREȘTI 10ri-ce vise vindecată de TCED gudronat (Aprobatele consil, sanitar superior( Deposit general la Drogueria I. ZÂMF1RESCU — BUCUREȘTI — |De vînzare la toate farmaciile din țară 2045 Primăria Orașului Ploești Serviciul Central și SECRETARIATUL In ziua de 10 Octombrie 1905, s’a decis a se ține în sala ospețului comunal din piața Unirei, licitațiune publică cu oferte închise și sigilate pentru darea în întreprindere a confecționării imprimatelor și registrelor necesare Primăriei și serviciilor dependințe, pe anul 1903, în care intră și listele electorale. j Noi, Primarul Orașului Ploești, aducem la cunoștința generală și invităm pe amatorii cari ar voi să ia în întreprindere aceată lucrare să bine-voiască a se prezenta la Primărie in susmenționata zi orele 3 p. m. preparați de cuvenitele garanții spre a concura la licitație, supra-oferte nu se primesc. Art. 72—83 din [legea comptabilităței publice a Statului sunt aplicabile acestei licitațiuni. Condițiunile și modelele imprimatelor se pot vedea in orice zi de lucru în cancelaria Primăriei,serviciul administrației centrale. Primar: G. C. Dobrescu Secretar: Ath. P. Strânson Primăria comunei București DISECȚIA ADMINISTRATIVA PUBLICAȚIUNE Se aduce la cunoștința generală, că în ziua de 12 luna Octombre ora 10 din zi, se va ține la oopclul comunal o nouă licitație publică pentru vînzarea locului comunei de pa str. Palatul de Justiție colț cu str. Nerone, vis-a-vis de Palatul de Justiție, rămas din expropierea moștenitorilor Anton Tănăsescu, parcela No. 1 în suprafață de 352 m. p. 96, 1 liber de construcție. Prețul locului se poate plăti și în patru laze anuala egale, cu anticipațier ! âupra-oferte nu sunt admise Planul și estimațiuni a cestui loc se pot vedea în ori-ce zi și oră de lucru, in cancelaria direcțiunei administrative a Primăriei, biroul licitațiunilor. Doritorii de a lua parte la această licitație sunt rugați a veni în arătate zi și oră, fiind predarați cu o garanție de lei 706 ce reprezintă 10 la sută din valoarea jocului 7058 lei. N Asemenea se face cunoscut că Primăria vinde locurile cu oblig uiune pentru cumpărător a construi în timp de 4 ani de la aprobarea definitivă a vînzărei cind construcția va trebui terminată de roșu și învelită; contrariu să plătească în folosul casei comunale încă jumătate din prețul cu care a cumpărat proprietate». Art. 72—S3 din legea comt Lilunței generale a statului sunt apliabile acestei licitațiuni: Prinaar, Mihh. Cantacuzino. Director: Niculescu. Prefectura județ. Ilfov Administrația Județeană . Se publică spre cunoștința gene. ra,la că, in ziua de 30 Septembre IPO iJ orele 4 p. m, se va ține licitație, îm pretoriul Prefecturei Ilfov, situat în strada Ilfov No. 1, prin oferte sigilate, caii se vor primi pînă la acela ore pentru darea în antreprisă a construirei unui parapet de apărare pe acostamentele rausbleelor, la extremitățile podului de peste rîul Argeș șos. vie Budeștî-Grivăț, care lucrare după devis este de lea 1450. . Amatorii pot vedea devisul în ori ce zi da lucru, în cancelaria Prefecturei, „ serviciul administrației județene“, la orele 10 a. m., pînă la orele 4 p. m. Concurenții, pentru a putea fi admiși la licitațiune, trebue ti depuna odată cu ofertele d-lor, ți garanția pi’ovisorie de la sută în estete garantate de Stat, sau în mumera r, presentind recipisa CaBelere depuneri și consemnațiuni. Redacția, Administrația și Tipografia Str. Sărindar No. 11 Editura Societăței anonime pe acțiuni „Adevărul“ Girant responsabil Niculae Stănescu