Adevěrul, noiembrie 1908 (Anul 21, nr. 6886-6915)

1908-11-01 / nr. 6886

Hfmoata 1 jNoem bria 190S Sumarul No. <3e mîine din im film reifii sub direcția. d-luî Rădulescu-Motru, profesor universitar. NOUTĂȚI: Noul președinte Taft. A doua conferință de la Haga. Interviewul Ferrero. Regulamentarea muncei. Opinia publică italiană față de Romanin. V. Sardou. SOCIOLOGIE: C. Rădulescu-Motru, Psihologia ciocoismului. I. T. Ghica, raport asupra colegiului unic. ȘTIINȚA: E. Mărculescu, Poezie și proze. în știință. LITERATURA: Virgil Caraivan, Harpalionul. Cctar Minor, Filozoful Conta, postum. ARTA: St. Sterescu. Expoziția de la Ateneu. 25 bani exemplarul. Redacția: București, B-dul Ferdinand 55. Abonament anual 10 lei. Porumb mixt kg. 73 cu lei 13.10 magazie. Porumb vechi kg. 77 cu lei 14.40 vagon linie. Pinoletto kg. 80 cu lei 10.10 vagon linie. Cincantin kg. 79 cu Ici 14.80 vagon linie. Silm. de cînepă cu lei 16.85,, Convocare de colegii electorale Colegiile electorale ale comunelor Bănești și Groși din județul Argeș, Parincea din județul Bacău, Albești din județul Botoșani, Batogu din județul Brăila, Mereî din județul Buzau, Cioroiașu, Sadova și Terpezița din județul Dolj, Malu și Pribegi din județul Ialomița, Otopenî din județul Ilfov, Tîmna din județul Mehedinți, Podolenî și Dragomirești din județul Neamțu, Chilia din județul Olt, Ciorapi, Gornetu-Cricov, Ogretinu, Scăenî și Mărgineni din județul Prahova, Branețu din județul Romanați, Borăști și Negrești din județul Vaslui, se convoacă pentru ziua de 30 Noembrie a. c., spre a procede la alegerea membrilor cari vor compune marile consilii comunale. Cum e vremea Vineri 31 Octombrie. — Ploaea de •eri a continuat cu mici întreruperi in toată țara. In unele localități din nordul Moldovei a mai nins puțin pînă aseară de cinci s’a înseninat, iar peste noapte a fost ger și brumă groasă. Termometrul s’a coborît în această parte a țarei între minus 10 gr. și minus 14 gr., ajungind la minus 17 gr. la Ma momiță. La Codreni (Dorohoi), Tirgu- Neamțu și Mamcomița îngheț neîntrerupt ziua ca și noaptea. Chiar și în partea centrală a Moldovei a fost gat noaptea, căci temperaturele minime au fost cuprinse între minus 4 gr. și minus 9 gr. In restul țărei dezgheț și numai la munte termometrul s’a coborit sur punctul de îngheț. In cursul zilei termometrul a oscilat mai pretutindeni între plus 3 gr. și plus 8 gr., ajungînd la, Călimănești la plus 10 gr. Astăzi Virmin,cadă pretutindeni umezeală mare și timp liniștit, cerul senin în citeva localități izolate din Moldova și din vestul Olteniei: în mare parte a Munteniei ceață. Barometrul ,aproape staționar, se găsește în mijlociri către 765 mm. uiiifianiii Cei ce doresc a sa abona la ziarul „DIMINEAȚA" pentru a participa la tragerea marilor premii ce se va face Duminica viitoare 2 Noembrie orele 10 dimineața, sunt rugați a lua notă că NU VOR PUTEA PARTICIPA la tragere decit abonații cari vor face să ne pariie valoarea abonamentului nou sau reinoit, pînă cel mai tirziu Sîmbătă dimineața 1 Noembrie. Ultima zi deci, cind abonații din provincie pot expedia valoarea abonamentelor este Vineri 31 orb, iar cei din Capitală se pot prezenta la ghișeu pînă Simbătă 1 Noembrie orele 6 seara. D. Scarlat Vîrnav simte să-i fuge terenul de sub picioare și mai abuzează de ultima autoritate, ce i-a rămas, de poliție, pentru a-șî salva situațiunea. Intr adevăr, ni se anunță din Constanța, că azi poliția întreagă a orașului Constanța în cap cu d-nii Berbereanu și avocat Ștefan Macri, merg din casă în casă și terorizează pe locuitori ca să iscălească o pantahuză către d. Ionel Brătianu, pentru ca să mai menție pe satrapul Vîrnav. Zadarnică încercare, pentru că nu o asemenea pantahuză poate zdruncina manifestația alegătorilor din Constanța, a consiliului județean și a consiliilor celor mai importante orașe din județ. Ar fi o procedare de neertat dacă s'ar nesocoti aceste manifestațiuni pașnice și demne cari arată insă că constanțenii sunt la sfîrșitul răbdărei lor. Se afirmă că d. Nicu Filipescu va comunica în viitoarea întrunire de la „Dacia“, două proecte nouă alcătuite de partidul carpist. Constatăm că nici pînă astăzi n’a apărut în ziarele oficioase textul după note stenografice a discursului d-lui Al. Djuvara rostit la Galați, cu privire la capitalurile streine. Ar putea ziarele guvernamentale să ne explice această lungă, prea lungă și semnificativă întîrziere ? întreaga presă vieneză combate proectul de reformă electorală al contelui Andrassy. Și-l combate, chiar și din punctul de vedere al intereselor ungurești bine înțelese. Oficiosul social - democrat „Arbeiter Zeitung“ publică cel mai violent articol contra proectului. Oficiosul guvernului austriac, ,,Fremdenblatt‘ e unicul care apără proectul, ,,Fremdenblatt e, după cum se știe, organul baronului de Aehrenthal, amicul Romîniei. O nouă și groaznică catastrofă minieră. In mina Radbod a societăței miniere din Trier cu reședința în Hamm, un incediu s’a produs. Numărul victimelor trece de două sute. Cu toate ajutoarele date nu s’au putut salva pînă acum decit foarte puțini. Cauzele incendiului nu se cunosc încă bine. E însă probabil iarăși o explozie de gazuri. Tinerimea liberală din Cameră va avea o consfătuire înainte de deschiderea parlamentului, in care vor discuta asupra atitudinea lor față de chestiunea Dunărei și a convenției cu Austro-Ungaria. Conservatorii carpiști vor face să apară o gazetă bisăptămînală, pe care o vor distribui gratuit în vederea alegerea din Capitală. D. Butter, directorul ministerurului agriculturei din Staele Unite, însărcinat să studieze în țara noastră chestiunea agrară sub toate fazele ei, a sosit în Capitală. D. Rutter a vizitat azi ministerul de domenii și Camera de comerț. D-sa va vizita toate instituțiunile noastre agricole și va face și o escursiune prin țară. O faptă frumoasă: Ziarele de peste munți ne adune știrea că maiorul în pensiune d. Ion Teodorovici a dăruit internatului român ortodox din Temișoara o casă în valoare de 7000 de coroane. Doctorul în medicină și chirurgia Georgescu Gr., recrutat în orașul București pentru clasa 1903 și repartizat regimentului 2 artilerie, s'a însumat ca medic-ajutor la regimentul 10 artilerie, pe ziua de 1 Noembrie a. c. D. conductor cl. I. loan Darian, din serviciul de poduri și șosele al județului Buzău, se suspendă din funcțiune pe timp de două luni, cu începere dela 1 .Decemvrie 1908. Consiliul general județean de Ilfov, întrunit în seziunea ordinarii a votat aseară un credit de 75.000 lei pentru construirea unei cazărmi în Oltenisk și suma de 120.000 pentru construirea a cinci localuri de judecătorii. Duminică 2 Noembrie a. c, orele 10 dimineața, va avea loc în sala direcțiune! societăței „Adeveriți“ tragerea premiilor oferite gratuit abonaților ziarului „Dimineața". Tragerea se va face de către comisiunea specială a Casienilor de comerciu din orașele București, Craiova, Iași, Brăila și Constanța, reprezentată, prin: D. dr. Anghelescu, deputat, repr. al Camerei de comerț din București. D. Ștefan G. Scita, secretarul Camerei de comerț din Craiova. D. M. Cîzlabă, secretar al Camerei de comerț din Iași. D. Gh. Ionescu, contabilul Camerei de comerț din Brăila. D. Irimia Sieben, președintele Camerei de comerț din Constanța. Abonații și publicat sunt rugați să binevoiască a lua parte în număr cît mai mare la această tragere. Ministerul de räzboiu a dispus ștergerea din controale a elevilor Gh. Rusu, Gr. Radu, Gh. I. Sava, Alex. ,C. Policrat și Alex. Ziamfirescu din gimnaziul fiilor de militari din Craiova. De asemenea au mai fost șterși din controalele aceleași școli elevii N. Nicolau și Th. Niculescu. Eri s'a închis seziunea ordinară de toamnă a consiliului general județetan de Ilfov. D. George Felea este numit în funcțiunea de intendent al palatului administrativ din Tulcea, în locul d-lui Anton Iancovescu. „Monitorul Oficial" de azi No. 173 publică regulamentul asupra eexamenelor de aptitudine și capacitate, instituite prin legea asupra organizărei poliției generale a statului. D. Ion Săndulescu, fiind condamnat la 7 luni închisoare corecțională pentru fals în acte publice, se revoacă din funcțiunea de președinte al comisiunei interimare a comunei rurale Livezile, din județul Dolj. Zilele acestea se vor numi 25 administratori de plasă, complectindu-se toate locurile vacanței I. Gr. Bălănescu, aidministrăitor cl. I. administratorul pîășei Ghimpați (Vlașca),a trimes în folosul fundațiunei „Vatra luminoasă regina Elisabeta“ suma de lei 150 bani 90 confiscată de la un joc de noroc. D-sa. a luat hotărîrea de a t trimete în viitor fundațiunii sumele provenite din confiscări și mituiri, considered că Hi se poate da o destinație mai nimerită la lasemenea bană. Printre cei ce au trecut, examenul art. 11 de licență i., drept este și d. Anastasie Parisianu, iar nn Anton cum din eroare s’a publicat. D. Mișu Popp, mare proprietar din Craiova, a adresat o telegramă ministrului de interne, prin care cere să se facă anchetă asupra altitidinei pe care a avut-o administrația cu prilejul meetingului de Duminica tredată, £>. Gavril Niculescu, directorul JUDECĂTORIILE BE OCOALE Jn ,,Monitorul Oficial" de azi a apărut următorul regulament pentru modificarea art. 18 și 20 din regulamentul de administrație publică pentru aplicarea legii judecătoriilor de ocoale, publicat Srn „Monitorul 1 Oficial" No. 255 din 19 Februarie 1908. La articolul 18 din regulamentul pentru punerea in aplicare a legii judecătoriilor de ocoale, publicat în „Monitorul Oficial" No. 255 din. 19 »Februarie 1908, după aliniatul al III-lea se adaugă: „Nota minimă de admisiune la fiecare probă orală este nota cinci: „Orice notă mai mică de cinci la oricare din probele orale este eliminatorie". Art. 2. La art. 20 din același regulament se adaogă ca aliniat al 11-lea. „Un proces-verbal semnat de membrii comisiunei va constata atît pe candidații admiși cît și pe cei respinși în urma examenului oral". școalei No. 31, a fost numit profesor de aritmetică, în locul d-lui G. N. Costescu, la școala de adulte de pe lângă fabrica de chibrituri. D-na Timuș a fost numită pentru scris și citit la aceeași școală. Societatea corală „Hora" a cerut ministerului instrucției publice să se oblige elevii școalelor printre și elevele celor profesionale să urmeze cursurile muzicale, la această societate. Ministerul a răspuns că, întrucît privește pe cei din clasele primare, elevii făcînd orele prevăzute de regulament în școală, nu mai pot fi obligați să urmeze altele, iar întru cit privește pe elevele școalelor profesionale, ministerul instrucțiunei a luat dispozițiuni să se înființeze cursuri muzicale pe lîngă acele școale. De mîine încep ședințele consiliului general de instrucțiune. Consiliul se va ocupa, în primele ședințe, cu modificarea regulamentului școalelor secundare de fete. D. V. G. Morțun, ministrul lucrărilor publice și ad-interim la ministerul instrucțiunei publice, a lucrat azi dimineața la acest din urmă departament. Ministerul instrucțiunei publice aduce mulțumiri d-lui A. N. Capră, arendaș în com. Mavrodin, (jud. Teleorman), care a dăruit o pompă de apă școalei din localitate. Cu începerea anului viitor, se va înființa pe lingă ministerul domeniilor o direcțiune generală a pădurilor statului. In acest scop s’a trecut în budget suma de 100.000 lei. Direcțiunea generală a serviciului sanitar a intervenit pe lingă primăriile tuturor orașelor din țară, cerînd a nu se mai permite măcelarilor să țină în magazinele lor piei neargăsite sau alte materii animale brute. Primăria Capitalei a hotărît să nu mai acorde măcelarilor despăgubiri pentru cărnurile tuberculoase, confiscate de serviciul veterinar al orașului. In județul Gorj vor funcționa 5fi cercuri culturale, cu reședința în următoarele comune: Brănești, Borăscu, Gîrbov, Pojogeni, Dărâișiti, Peșteanariul, Tismania, Bălești, Stroești, Tutrcinești, Brăgoești, Novlaci, Săcelu, Biilieni, Bălănești, Turburea, Moți, Bălteni, Aninoasa, Pojaru de sus, Petreștii de jos, Hurezani, Negoești, Bucești, Ștefănești Calești și Poenari. In județul Constanța, cercurile culturale se vor ține în comunele următoare: Canara, Chiamurat, Chioste 1, Topraizar, Tuzla, Mangalia, Chiragi,Cherlugec, Biul-Biul, Almalaü, Adanalchioî, Bairamdede,Carvan, Cusgun, Chioseler, Oltina,Caraomer, Peștera, Lipnița, Parachioi, Rasova, Dăeni, Tiartal, Satischi Oî, Ghelengic, Celibichioi și Carol I. Pe ziua de 1 Noembrie s’au făcut următoarele mutări de agenți virmali. D. Constantin Brudin, lagent vamal la Burdujeni, a fost transferat după cerere la vamal Constanța. D. I. Săndulescu, l agent vamal la Iași, a fost tansferat la Burdujeni. D.Constaloni, agent vamal la Iași, la fost mutat după cerere la Brăila. D. colonel Alex. Socec, directorul cavaleriei din ministerul de razboi, s’a înapoiat în Capitală, venind dela Ploești. " Pentru a preîntîmpina aglomerația la ghișeul de abonamente al ziarului „DIMINEAȚA“ am luat măsuri ca, începînd de azi, ghișeul să fie deschis în permanență, fără întrerupere, de la 8 dim. pînă la 7 seara. Militare — Căpitanul Gh. Boureanu din cavalerie, aflat în poziție de disponibilitate, a fost rechemat în activitate de serviciu pe ziua de 1 Noembrie a. c.. la vacanța ce este în regimentul 5 călărași. — S’a acordat un concediu de 7 luni căpitanul Pop Alex. din reg. 5 călărași cu începere de la 1 Noembrie a. c. De la această dată numitul ofițer a fost trecut în poziție de disponibilitate. O sfidare a opiniei publice Cazul prefectului de Constanța De la venirea prefectului Vîrnav în capul județului Constanța, se petrec fn adminiistrația acestui județ fapte revoltătoare,cari în timpul din urmă au degenerat într’un adevărat scandal. Totuși,mul acesta nu vrea să priceapă că în asemenea condițiuni singurul lucru ce i-a mai rămas de făcut e să-și ia bagajele dacă are și să plece. In contrar prefectului Vîrnav s’au pronunțat în mod manifest: 1. Consiliul general al județului Constanța care în ședința sa dela 29 Octombrie ,3i. c. l-a blamat în mod rușinos, hotărînd a nu mai lucra atîta timp cît omul acesta vai mai fi prefect. 2. Cetățenii orașului Constanța, cari la alegerile trecute au făcut să iassă listă opoziției unite, dînd astfel o lecție binemeritată prefectului care, condus fiind de intențiunile cele mai rele, s’a amestecat în treburile comunei, ale căreia interese le-a prejuidiciat fără nici un scrupul. 3. Camera de comerț din Constanța, care în toate acțiunile el nu face decât să-și exprime nemulțumirea de modul cum prefectul de Constanța a dezorganizat-o, lovind în acelaș timp cu nerușinare în toate interesele negoțului și ale industriei din întregul județ, dar mai ales din orașul Constanța unde polițaiul din localitate, subalternul sau, a înspăimîntait o lume întreagă; 4. Capiera de meserii și corporațiile de meseriași, cu totul indignate de prigonirile îndreptate de satrap în contra meseriașilor; 5. Cetățenii comunei urbane Hîrșova, cari la ultimele alegeri au scos lista opoziției. 6. Consiliile comunale din Cernavodă și Hîrșova, parî c-ai o protestare in contra,prefectului și-isu înaintat, zilele acestea di misiunile direct ministerului de interne . 7. Toți 'românii transilvăneni din județul Constanța, cari încă da aicum cîtva timp au mers pînă la rege, implorînd să-î scape de extradare casierului Colăchescu Se știe că fostul casier al gărei de Nord Costăchescu, care a dispărut cu suma de 63.700 lei, a fost descoperit la Montreal, în Canada. Autoritățile noastre au făcut demersuri pentru extrădarea lui Costăchescu și demersurile au ajuns la bun sfîrșit. Ministrul Romîniei la Londra a comunicat ministerului de interne că a obținut extrădarea lui Costăchescu și că e nevoe de trimiterea unui ofițer de poliție care să-l ia în primire. Ministerul de interne a dispus ca d. Emanuel, comisar special de siguranță, împreună cu un agent de siguranță să plece la Montreal spre a aduce pe Costăchescu. HI ADEVERS PL. JACHETE GATA DE BLANA DE LA LEI 75 ÎN SUS OCTOMBRIE — 31 zile — ULTIMELE 2 ZILE cînd se mai primesc abonamente noi sau reînoire la „Dimineața“ pentru tragerea ce are loc DUMINECA, 2 NOEMBRIE a. c. -persecutătorul lor cel mai înverșunat, care nu este altul decit prefectul Scailat Vîrnav. In afară de aceasta nu întîlniți un cetățean din orașul și județul Constanța care să nu>-tî vorbească de prefectul Scarlat Vîrnav ca de cea mai mare năpastie ce a căzut vreodată asupra locuitorilor din această parte oropsită a țărei. Și cu toate acesteaici, Vîrnav are intențiunea de a rămînea in capul județului, iar guvernul se face complicele sau și îl tolerează. Nu este aceasta, cea mai mare sfidare ce se poate arunca opiniei publice într’o țară unde guvernele trebue să se inspire de la națiune? Accidentul din str. Mihai Vodă *V.~ hcpani.JBozaoani ^afmil,J3acâu. Jfo Specialități: SYLVA — ALUHETA — VREMINT Azi pe la orele 12, cupeul în care se afla d. dr. Anton Dobrovici, domiciliat în strada Colței No. 44 trecînd pe strada Mihai Vodă, condus de vizitiul Petre Bucur a dat peste un anume Ștefan Bereu, pe care l-a rănit destul de grav. Pacientul a fost transportat la spitalul Colțea. D. comisar Bellian, de la circumscripția 17 a deschis o anchetă. Dimensiunile curente se găsesc Generali Societatea pentru BSejire^otări. s. A. București, Str. Smmârdan Ho. 51 Acum trei zile amn înregistrat, ca rezervele cuvenite știrea că d-nul dr. Mamusea excelentul medic al spitalului Sinaia, fiind chemat într’o zi la suveran, care suferea de a avut prilejul să se proclampe,ntrațe asupra boalei regelui. D-nul dr. Maamlea,în prezența d-lui dr. Ioan Cantacuzino, ar fi spus regelui că atît diagnosticul cît și tratamentul de pînă acum sînt greșite. D-sa este de părere că regele suferă de un catar al bășirei fierei cu urmările cunoscute, și anumite, calcule biliare. Suntem înăsură să afirmăm azi că știrea de mai sus este perfect exactă. Distinsul medic. d. dr. Mamalea, a expus vederile sale mai multor fruntași ai corpului nostru medical și aceștia — judecind negreșit numai după indicațiunile pe cari le-a dat d-lul Mamalca au confirmat diagnoza pusă de acesta, sta. ___În consiliul de miniștrii care s’a ținut eri la d. Sturza, se afirmă că a fost o vie discuții dne asupra chestiunelor externe la ordinea zilei. Miniștrii au cerut d-lui Sturza’ ca guvernul să decidă de pe acum, în principiu, denunțarea Convenției cu Austro-Ungaria, astfel ca imediat ce se vor rupe tratativele să se comunice la Viena actul denunțărei. Semm afirmă că în acest consiliu s’a discutat sub ce formă s’ar putea trimite o notă cabinetului vienez cu privire la reforma electorală pe care a depus-o guvernul ungar reformă care va avea ca o consecință imediată o puternică mișcare națională înpotriva Ungariei, și în regatul român. După cele transpirate miniștrii au avut o discuție foarte aprinsă cu d. Sturza care s-a declarat pentru o atitudine foarte moderată, în chestiunele cu caracter extern și care ezită civicv si se pronunțe pentru denunțarea convenției. D. Const. Stoicescu, fost ministru, a convocat pentru mîine Sîmbată la orele 4 p. m. pe toți membrii societăței centrale agricole. Această convocare s’a făcut în scopul de a se protesta contra tratativelor comerciale ce guvernul continuă să urmeze cu Austro-Ungaria. Milovanovici intervievat de un ziarist a declarat următoarele: Serbia și Muntenegrul au rolul de a împiedica expansiunea prea mare a Austro-Ungariei. De aceea ele trebuesc sprijinite. Serbia cere un teritoriu de 2500 km. pătrați din Bosnia de sud. Afacerea Novacovici Belgrad, 31 Octombrie. Curtea de casație a confirmat hotărîrea prin care se stabilește vinovăția fostului prefect de poliție și a șefului de jandarmi în asasinarea fraților Novacovici. Faptul produce mare senzație. Anglia admonestează Serbia Viena, 31 Octombrie.Reprezentantul englez din Belgrad a făcut cunoscut guvernului sîrbesc că discursul rostit de prințul George la întoarcerea sa la Belgrad nu corespunde politicei pe care Anglia o crede potrivită pentru Serbia. Anglia regretă că acest discurs a fost roșiu, împăratul Wilhelm în balon , Berlin, 31 Octombrie. Nu numai împărăteasa dar și cancelarul Buelow au atras atenția împăratului asupra pericolului la care s-ar expune dacă ar face o ascensiune cu Groaznica catastrofă minieră _350 de morți. 30 de răniți— Hamm, 31 Octombrie. — De aseară din cauza incendiului au fost întrerupte orice operațiuni de salvare a victimelor din mina Radbod. Numărul morților este 350, iar al răniților 30. Dintre muncitorii cari se aflau în mină nici unul nu va mai putea fi salvat. Nu vor mai putea fi scoase nici cadavrele victimelor, din cauză că focul se întinde mereu și gazurile fac imposibilă orice apropiere. Scene sfâșietoare In imrejurimile minei stau rutjele victimelor, cari imploră în genunchi pe ingineri, să încerce a salva pe cei din mină. Inginerii București. Strada LIPSCARI No. 8 ' Noul Palat Dacia cursul pe ziua de 31 Pct. 1908 iugii în amor. DOS ranv. „ „ 1905 a. b. Rentă internă (Iling. earn. Suc. 1903 „ „ 1906 » , Judit Cump. aNo 3cr. Func. rural 99 25 99 75 4 ° o . „ » 87 15 88 25 5°/i> » » urb. Bu. 97 30 97 65 5°/o . „ „ Iași 93 75 94 25 Ac. R. Națională 4100 4120„ , Agricola 385 — 395— „ , Sc. Buc. 120— 125 — Cor. val. austr. 106 — 107— Mărci germane 124— 125” — Banc. franceze 101 — 101 3/4 „ italiene 101— 1013,4 „ rubl. hírt.ni 215— 268 — Plătim cupoanele de Rentă Ext. expirate precum și cele de Noembrie și Decembrie 1908. —, Calea Griviței 250 — (Telefon 16 j 20) A pus în vănzare calități excelente de Fag și Carpen amestecate FAG CURAT COJITE. .i)Bl JO Jiță Tăiate și spintecate în lungime normală.—Extra scurte (20 cm.) 1 EeO mia Kgr. în plus. Pentru căratul și așezatul lemnelor, pe care căruțașul le descarcă lângă căruță, se trimete la cerere un om cu coș contra plățel 1 leii pentru 10 00 sau 300 kgr. Specialist în boale de Siemae Cu principiile conținute în Kola, Coca, Guarana și Cacao reunite. INDICAȚIUNI: Debilitate, Anemie, Chlorosa, Hipocondrie. Afecțiuni cardiace, Maladii nervose,Convalescența. A se cere pretutindene la Farm, și Drogueriî cu marca „Fortuna“ depusă și semnătura. Unde nu se găsește se trimete contra ramburs prin depozita» gesseraî. Farmacia Curții Regale Br. FRAȚII KONYA, Iași Suferiți de nervi, de somae, de atribuism ? == FACEȚI UZ= TEATRUL LIRIC ,SUS și JOS* piesă originală în 4 acte de d-1 (Proprietatea d-lui Leon M. Popescu) Representațiuni Populare Vineri 31 Octombrie orele S Va seara Se va juca pentru a 4-a oară schimbat azi alitudinea atacind pe Buelow și luînd apărarea împăratului Wilhelm. Țarul și regele Serbiei Belgrad, 31 Octombrie. Țarul Rusiei a trimis regelui Serbiei și prințului George o telegramă ca răspuns la mulțumirile lor și se exprimă că vizita prințului moștenitor i-a procurat multă plăcere. Țarul arată simpatiile sale pentru poporul sîrb și termină sperînd că printr-o politică pacinică se va putea menține pacea Europei. Prințul Nikita a trimis și el o telegramă de felicitare prințului George pentru succesele sale de la Petersburg. Declarațiile lui Milovanovicî Roma. 31 Octombrie— Ministrul de externe al Serbiei a sosit aci. El va fi primit în audiență de regele Victor Emanuel. După ce-î va prezintă acestuia scrisorile de rechemare din postul de ministru plenipotențiar la Roma, Milovanovicî va supune Italiei cererile Serbiei. Se anunță că Milovanovici a recomandat guvernului sau strămutarea capitalei la Niș, și declararea portului Belgrad de port liber la Dunăre. Emil Nicolau. Biletele de vînzare la Noul Magazin G. DEGEN, Calea Victoriei 50, lîngă cofetăria Capșa, în toate zilele de la orele 9 a. m. pina la 6 p. m. și la casa Teatrului Liric, de a ora 10 jum. a. m. pina la 12 jum. și de la 6 p. m. pîna la 10 seara. — Suite acte orchestră — In studiu: MAREȘALA Comedie în 3 acte trad. de V. Hasnaș Sine încălzit cu Calorifer Circul SIDOLI Turneul Artistic Internațional Teatru de Varietăți pentru familii Vineri 31 Octombrie 1908 Marea representație de Oală mi și Succes Colosal 5 LOIGOIELLI 5 celebre dansatoare și cîntărețe PlHE UOU' ECK (lansaturi și aerob, pe picioroange Spectacolul se va termina cu Marele Cinematograf al trupei Cu vederi noi — Frețuri Populare — Biletele de vînzare la Agenția Feder CASA DE SCHIMB MAI8ESJE MAQAKIH de ARME BUCUREȘTI nn ZICIMIM FBi’iHSoral Caisa Ilicîorisi MD* U. My Mill ti Curiea regale are onoare a aduce la cunoștința unor sale clientele din toată țara, că a înființat în magazinul său o secțiune specială de TM — PUȘTI pentru PĂDURARI — I lucrate special pentru acest magazin și fiind de o construcție solidă și -------PREȚURI FOARTE AVANTAGIOASE--------SR 1 Model No. 230.—Pușcă cu capsă, cu o țeavă, lei............................................pf Model No. 285.—Pușcă cu capsă, cu două țevi, solidă, lecomam- OA miabilă, lei............................................................................................B Model No. 236.—Pușcă cu capsă cu două țevi, oțelurile înainte.O ȘI foarte solidă, funcționare admirabilă, model f, recomand, “wfcSj Model No. 133.—Pușcă foc central, cu o țeavă, sistem „Miau- Oil 11 ser“, cal. 12 sau 16, robustă, recomandabilă, lei . . . Oli g Model No. 101.—Pușcă foc central, cu două țevi, calibru 12 sau 16, cheea de deschidere între cocoașe, cocoașele pun în ce |îj du-se singure la piedeca de siguranță, m. solid, lei . v»** H Model No. 1103.—Pușcă foc central, cu două țevi, calibru 12 sau 16, cheea de deschidere între cocoașe, cocoașele punîndu-se singure l a piedeca de siguranță, oțelurile înainte CC to (armă de reclamă a magazinului), pușcă recomandă, lei M Prețurile sunt reduse, fixe și se înțeleg numai cu bani egala.—Ex- Spedițiuni în toată țara—Comandele se efectuiază în ziua primirei.g Birou: Strada Doamei, No. 1O Telefon T4/80 Depozit: Șoseaua Giulești (Grand) „ 16/44 mai au foc tăiate și bine uscate Mia de Kilograme La depozit La domiciliü I Ger . . . . ... Lei 27 Lei SO Fag ....... ii 25 „ 28 Șissa • »» ___ CER IA CALITATE LEI 74 STANTENUL Comenzile se primesc telefonic sau prin cartă poștală s’a stars în Capitală Str. St tu Gheorghe Nou, 29 Consuit. 6—8 p. m. Or/Erdraish Strada Italiană, No. 4 Tratament individualizat în boale nervoase, generale și speciale , boale fin stomac, artritism, reumatisme, prin cele mai noî sisteme fizicale. Consultațiuni medicale de la orele 9—11 și 5—7 Boalele de Piele și Sifilis BOALELE PACULUI Calea Victoriei 130 (lingă bis. 9Ibi) Consult. 8—10 a. m. și 2 - 5 p. m Oosinal »V- sta. MUTAT Tigg Viena VIII. Kocsegasse So. 29 Consultațiuni cu celebritățile medicale specialiștii de la facultatea de medicină din Viena. Telefon 17065. SS eilippaia covoare orientale veritabile de bună calitate. A se adresa sub W. C. B, căsuța poștală No. 178, Institutul de I Se pri Kissi și Eifi în tratat lateral De la Facultatea din Paris fost diva și profesoralul foursier Str. Academiei, 16 (Casa Garapali) Consult. 1—3 și 7—8 p. m. Specialist în: Dr. Cobilovici; Boli interne și de femei instalasium spsstaia pentru tratamentul goaleler Venerice (Sifilitice) Specialist Boais interne și sifilitice Str. Bibesoi-Yoda No. 22 Vechili medic al Eforiei Spit. Cville Consult dela 10-12 și dela S-Tt S’a imît&f in Demisia lui Buelow inevitabilă Berlin, 31 Octombrie. — Cercurile politice sunt convinse că prințul Buelow, cancelarul Germaniei, se va retrage în curând definitiv de la postul său. Ca succesor al lui Buelow este indicat Reinbaden, actual ministru de interne. Ca succesor al lui Buelow estelariatul și va căpăta două ramificații: un oficiu, pentru politica externă, și celalt pentru politica internă. ■x Londra, 31 Octombrie. — In cercurile bine informate situația cancelarului, Buelow se consideră ea pierdută. Mai toate ziarele și-aă