Adevěrul, ianuarie 1929 (Anul 42, nr. 13814-13836)

1929-01-07 / nr. 13818

Vagina*-a Acordul româno-polon faţă de propunerile Rusiei Putem afirma că guvernul polon a decis în mod definitiv să nu ia nici o hotărâre în chestia propunerii sovietelor de a ratifica de pe acum pactul de neagresiune, decât de acord cu România. Polonia este patat să aprobe punerea în vigoare a pactului Kellog, dacă pentru aceasta s’ar încheia un protocol semnat de România. O In Tegafurâ cu ft cea f»t fi ştire a ziarului nostru guvernul a dat aseară următorul comunicat : „Referindu-sa la ştirile apărute in presă cu privire la propunerea făcută Poloniei de către Sovietepentru a pune imediat în vigoare pactul Kellogg printr'un protocol special, guvernul român, dornic de a vedea afirmându-se din ce în ce mai mult politica de pace şi de conciliere, e satisfăcut că un număr tot mai mare de state se decid să-şi orienteze politica lor in acest spirit. „Guvernul român, convins că între Polonia şi România există o comunitate de aspiraţiuni, şi un complect acord pentru aprecierea problemelor concrete ce se ivesc din timp un timp în sfere, intereselor lor comune, consideră recentul demers al Rusiei ca una din cele m. BERLIN, 4. — Corespondentul din Moscova al ziarului „Berliner Tagblatt“ telegrafiază că propunerea făcută de Rusia sovietelor Poloniei, pentru punerea în vigoare imediat a pactului Kellogg, continuă să preocupe cercurile politice și diplomatice. Rezultatul cel mai direct al propunerii sovietice va fi fără îndoială reluarea discuţiei asupra relaţiilor viitoare dintre Rusia Sovietelor şi România. Este clar că o înţelegere intre Polonia şi Rusia, pe baza propusă de guvernul sovietic, va avea repercusiuni favorabile asupra relaţiilor dintre Moscova şi Bucureşti. Şi este in afară de orice îndoială că guvernul sovietic a scontat această repercusiune, bune ocaziuni pentru a confirma din nou armonia şi perfecta solidaritate dintre Polonia şi Romănia“. Ziarul „Cosmolscaia Prahda“, care de obiceiu nu se ocupă cu probleme de politică externă scrie în numărul său de astăzi despre această chestiune. Ziarul afirmă că o parte a presei din România susţine pe nedrept că Rusia ar împiedeca normalizarea raporturilor dintre cele două ţări. Iai afirmă că pe nedrept crede presa românească despre cererea Rusiei de a se face un plebiscit în Basarabia, că ar fi echivalentă cu o ameninţare de război. Corespondentul lui „Berliner Tagblatt“ spune că acest articol al ziarului sovietic este caracteristic pentru spiritul care domneşte astăzi la Moscova. Rusia doreşte normalizarea raporturilor cu România ? Cum este interpretată la Moscova oferta guvernului sovietic ŞTIRI DIVERSE „Adevărul" de erî a anunţat că oficiul de vânzare a zahărului a decis să reducă preţul zahărului cu 5 lei de kilogram. In această chestiune, oficiul ne face cunoscut că preţul zahărului este in studiu, dar nu s-a luat incă aici o hotărire definitivă. Ministerul de interne a fixat data alegerilor parţiale pentru Cameră Şî Senat, la 20 februarie a. c. află dar Sihwfta disperată In care se popula oin din fara Molilor a naştere la acte de răzvrătire. După indicatiuni primite de la martori oculari, in regiunile Albac, Vidra, Avram Iancu şi Lăzeşti, moţii au luat la goană pe perceptori şi pe reprezentanţii administraţiei, alegându-şi conducători pro. Guvernul actual e pus într’o situaţie foarte ingrată din cauza politicei nefaste a guvernelor anterioare. El are datoria să păstreze intacte prestigiul autorităţii de stat şi respectat legilor, iar pe de altă parte să vină căt mai grabnic in ajutorul acestei populaţii care moare de foame. D. Oscar Kiriacescu, viceguvernator al Bănci Nationale a României al cărui mandat a expirat la 31 Decembrie 1928, a fost numit din nou in aceiaş funcţiune, la ministerul muncii a avut loc şi dimineaţă o consfătuire la care mi participai d-niil. Răducanu ministrul muncii, l. Mihalache ministrul agriculturii şi d. prof. N. Ghiulea deputat şi consilier tehnic al ministerului muncii. S'au discutat chestiuni in legătură cU aprovizionarea regiunilor bântuite de secetă și lipsite de hrană. LONDRA, 4. (Rador). — Din Delhi se telegrafiază că, in apropiere de Cubul, par iminente noui lupte, firele telegraf ce sunt tăiate. Comunicaţiile cu India se fac prin telegrafia iară Hr. PRAGA, 4 (Rador). _ Magazinul atarilor societăţi cooperative, va emite un bilanţ al stabilizării. Se vareia un fond de stabilizare, de 20 de milioane coroane cehoslovace. Panica int ’un spiţa, cu prilejul Anului Nou HAMBURG.— Intr’o baracă plină de bolnavi dela spitalul Statului din Hamburg, Langenborn, s’a produs alt primejdios incendiu, in urma căderei unui pom de Crăciun iluminat. Printre cei 31 de bolnavi aflaţi acolo s’a iscat o panică straşnică. Infirmierii spitalului au reuşit să pună la timp in siguranţă pe lofi bolnavii, deşi focul s’a întins cu repeziciune şi la salonul cel mare al spitalului. După sforțări cari au durat ore, focul a putut fi stins. Pagubele sunt importante. .......... După invadiara deputatului alsacian Ross PARISI 4 (Rador). Din Colmar se anunţă că, delegaţii Uniunii populare republicane, au desemnat pe autonomistul Hauss, fiul fostului deputat din Reichstag Ca viitor candidat al Uniunii, la alegerile legislative, ce vor avea loc pentru alegerea unui deputat, in locul d-lui Ross, care a fost invalidat. Sosirea d-lui Parker Gilbert la New-York Agentul general a! Reparatiilor surprins de criticile germane relative la raportul sau NEW-YORK, 4 (Rador). D. Parker Gilbert, agentul general al reparafiunilor, a sosit ori la New-York. D-sa s’a arătat extraordinar de surprins de criticele pe care raportul asupra funcţionării planului Dawes GILBERT PARKER Ie-a determinat in opinia publică germană. D. Parker Gilbert declară că raportul, care a fost probabil greşit interpretat, este Întocmit cu toată obiectivitatea, întrebat de ziarişti, d. Parker Gilbert a refuzat să intre in discutia punctelor de amănunt ale raportului. Ziarele află că vizita d-lui Parker Gilbert in America ar avea un triplu scop: agentul reparaţiunilor voeşte să discute cu torurile politice toate fazele viitoarei conferinţe a experţilor, să ia contact cu finanţa americană şi să deschidă discuţia asupra posibilităţilor de plasare la Statele Unite a obligaţiunilor de cale ferată germane. ————————— Gravă explozie la Viena _ ZI DE RĂNIŢI — VIENA, 4 (R dor). _ La fabrica de eimitaj a d-lor Warchalowski Eisler et Co. s’a produs azi după amiază o puternică explozie O sticlă cu acid a explocdat, rănind grav 4 lucrători şi mai puţin grav alţi 17 lucrători. Fagubie cauza,« de explozie, se cifrează la circa 53 000 de singi. Toate ferestrele fabricei, precum şi foarte multe ferestre ale clădirilor învecinate cu fabrică, au fost distruse de explozie. Chiar o parte din zidurile fabricei, s’au crăpat şi ameninţă să se prăbuşească in fiece clipă. ____ ■» im in ' T— ■ Sosirea d-lui Lugosanu la Paris PARIS, 4. (Rador). — D.Lugosiaim, subsecretar de stat la presidentia cons liului de ministri, însărcinat cu tratatele relative la împrumutul român a sosit azi la Paris, in vederea continuărei tratativelor. ______——R»*»» I^IW 1 — Dem sia ministrului de justiție maghiar BUDAPESTA. 4 (Fidor). _ In conrii'ij? de iri-Mri de azi. mini*« trnl justitiei d. Fe'*kv cite va fi ales p’rredi^te al flrd’cs’u'ui firs'ilHiPr rentru mri si-a 1”a* ră’T,/,s Mu ir'a spl d’n r*,r*l~'eT TfTi',''e az*l rnvd’d'd la ml-lVm-n’ îns.,t,cî. se pp'T.-t,,! președinte al Camer Zri*vry. Moara Maria din Oradia fată de incendiu ava- PAGUBELE ÎNTREC SUMA DE 4 MILIOANE CLUJ. 4.—Astă noapte un groaznic incendiu s’a declarat la moara Maria din Oradia, care a ars aproape complect. Pagubele se evaluiară la aproape 4 milioane lei. Din cercetările făcute de autorităţi s’a stabilit că focul a fost pus de către vizitiul Iosif Bejosi, care cu câteva zile înainte fusese concediat de stăpânul morel. El era alcoolic in ultimul grad. In timpul anchetei a recunoscut că el a pus focul accentuând că aceasta a făcut-o din răsbunare pentru că a fost concediat in timp de iarnă. Sfârşitul grevei din şantierele maritime germane BERLIN, 4 (Rador). — Conflictul de muncă din industrie şantierelor maritime, care dura de trei luni, a luat azi sfârşit, prin hotărirea ministerului Muncii, care declară obligatorie pentru ambele părţi sentinţa comisiunii de arbitraj. Vapor grec înecat CONSTANȚA, 4. — Vaporul „Amaris“ sub pavilion grec, care făcea cursa Constantinopol-Pireu, s’a lovit de o stâncă in apropiere de insula Mitiline, scufundându-se. Vapoarele care au alergat In ajutorul vasului Înecat, au sosit prea târziu, astfel in cât n’a putut fi salvat nimeni din echipagiu. Vaporul aparținea unei societăți de navigație din Salonic. - ■■ — Un furt la scriitorul Sigmund Móricz din Budapesta CLUJ, 4. — Din Budapesta se anunţă că a fost arestat acolo Alexandru Móricz, fratele cunoscutului romancier Móricz Sigmund. Arestatul a comis o spargere chiar la casa fratelui său situată în comuna Ianfalău lângă Budapesta. El a furat mai multe obiecte de valoare pe care apoi a încercat să Ie vândă. Faptul acesta a produs o vie senzație în toate cercurile intelectuale din Ungaria. Serviciul nostru particular Se amână conferinţa experţlor? PARIS. 4. — Ziarul „Intransigeant“ afirmă că in urma criticelor făcute in Germania raportului d-lui Parker Gilbert, comisarul general al reparaţiunilor, va fi probabil amânată conferinţa experţilor. Se crede că experţii Îşi vor ţine prima conferinţă la 28 ianuarie, deşi această dată nu poate fi considerată ca definitivă. BELGRAD, 4. — Azi dimineaţă la ora 10 au sosit la Belgrad cu acceleratul de Zagreb, d-nii Macek şi Pribicevici, şefii coaliţiei ţărănistademocrate. Este pentru întâia oară de la 20 iunie, ziua atentatului sângeros din Scupcină, când cei doi fruntaşi sosesc la Belgrad. La gară au fost întâmpinaţi de câteva sute de amici politici, şi li s-a făcut o manifestaţie de simpatie. La ora 11 a fost primit in audienţi de rege d. Macek. Audienţa a durat 35 de minute. Imediat după audienţă d. Macek s-a dus la locuinţa d-lui Pribicevici, iar după masă a părăsit Belgradul, ducându-se la Zemun, dincolo de Sava, vis-a-vis de Belgrad, spre a-l aştepta pe d. Pribicevici, cu care vrea să-şi continue drumul spre Zagreb Încă in cursul serei de astăzi REZULTATUL AUDIENŢEI D. Macek a părăsit demonstrativ Belgradul, limitându-şi vizita numai la strictul necesar. Din anturajul d-lui Macek se afirmă că regele l-a întrebat ce soluţie ar trebui să se dea crizei actuale. D. Macek a răspuns la întrebarea regelui că criza nu va putea fi soluţionată decât printr-o nouă aşezare a statului iugoslav şi prin recunoaşterea dietelor provinciale ale tuturor teritoriilor cu individualitate istorico-etnică. La expunerea d-lui Macek regele IZRAD, 4. — Audienţa d-lui Pribicevici, al doilea mare eveniment al zilei de astăzi, a avut loc de la ora 4 până la 4 şi jumătate. După audienţă d. Pribicevici a comunicat ziariştilor multe amănunte, asupra audienţei, spunând intre altele: Pribicevici i-a declarat regelui că nu este vorba de o criză obişnuită, ci de o criză de stat. Criza nu se va putea solupona decât prin revizuirea Constituţiei, in sensul cerut de coaliţia ţărănisto-democrată la I August şi anume federalizarea statului Iugoslav. L-a sfătuit pe rege să facă uz de dreptul ce-l conferă Constitute şi să numească un guvern cu misiunea specială de a pregăti convocarea Constituantei, spre a proceda la modificarea Constituţiei. D. Pribicevici a accentuat că altfel temeliile statului sunt primejduite. A sfătuit pe rege să se ducă la Zagreb şi de acolo să procedeze la soluţionarea crizei. CONSULTAŢIILE AU FOST TERMINATE BELGRAD. 4. După d. Pribicevici au fost primiţi in audienţă, d. a răspuns că va continua consultarea şefilor de partide şi va aviza. D-nii Macek şi Pribicevici sunt de părere că voiajul lor la Belgrad a fost inutil, deoarece criza va fi La amiazi a fost primit in audienţă d. Davidovci, şeful partidului democrat, care a refuzat să dea vreo declaraţie ziariştilor asupra celor discutate în audienţă. Korosetz, şeful partidului clerical sloven şi d. Hrasniţa, locriitorul şefului partidului mahomedanilor bosnieci. Clubul tărăn-fştilor sârbi a prezentat „„ protest preşedintelui Scupcinei, arătând că şeful lor n’a fost chemat in audienţă de rege, deşi partidul are 9 deputaţi şi a întrunit tn alegerile generale un foarte mare număr de voturi. CRIZA SE AGRAVEAZĂ ŞI MAI MULT ? BELGRAD: 4. — Consultaţiunile nu fost terminate astăzi şi pentru mâine se aşteaptă însărcinarea unuia din bărbaţii idolifici cu formarea noului giuvern. Impresia generală este că regele va da mandat pentru formarea unui guvern pe bazele de până acum, ceea ce ar truce la agravarea primejdioasă a conflictului dintre Belgrad şi croaţi. ■ ii—Ufr» « -tttmn— Criza politică din Iugoslavia continuă Rezultatul consultaţiilor de er Audienţa ji-lui Pribicevici „Temeliile statului iugoslav sunt ameninţate” PRIBICEVICI soluţionată in aşa fel incât croaţii nu vor fi satisfăcuţi. * Noul şef de stat major bulgar SOFIA. 4. — In locul generalului Bacargion care va fi numit ministru de răsboi, va lua conducerea marelui stat major generalul Marincovici, actualul comandant al şcoalelor militare din Bulgaria. Deocamdată s’a renunţat le o remaniere mai largă a guvernului şi va fi inlocuit numai ministrul de răsboi VAlcoff. Remanierea cea mare se va produce in luna Martie. Tratative financiare germano-bulgare SOFIA. 4. — MMne dimineaţă pleacă la Berlin o comisiune specială in fronte cu fostul p reşedinte de consiliu Paneff. spre a transa cu Discon’poeselschaft. rhesMucea Împrumutului realizat de Bulgaria in timnul războiului mo»*d!aL Guvernul bulgar refuză să achite acest impromut, deoarece valori ale Băncii Nationale Bulgare au fost blocate de Discootoarsel-'-hail si cu ocazia deprecierii mărcii au devenit fără nici o valore. ________— — Nou record in sborul de durată NEW-YORK. 4 — Jun! seara la orele 6 si jumătate. a decolat un avion la Los Angeles, spre a bate recordul sborului de durată. Astăzi la ora 10 avionul se găsea Încă un aer. $1 a bătut astfel toate recordurile. Avionul a stat până acum 65 si lumStete ore un sbor si continuă să se mente In aer, deoarece este alimentat cu benzină chiar in timpul sboruluL BERLIN, 4 (Rador) — Diriglabilul american ..QuesVonnwe rk“, continuă «1 azi sborul ce a Început In prima zi a noului an, la Los Angeles, Încercând să bată recordul de durată stabilit de dirigeabilul german „Contele Yeppen“, care a sburat neîntrerupt lîl ore și 48 de mionte. Dirigeabilul american a fost mtre timp aprovizionat de aeroplane, în timpul sborului, cu benzină, apă potabilă, hrană pentru echipagiu, precum și cu 5 persoane destinate să complecteze eehipagiuL O dramă misterioasă in Germania Sub influenţa unui hipnotizator, un tânăr se aruncă sub un tren BERLIN. — Ziarele din Cassel anunţă, că o sinucidere bizară s'a produs In gara acestui oraş. Un tflnăr ucenic lăcătuş, In vârstă de 17 ani, anume Tomas Nowotny, s’a aruncat sub un tren expres şi a fost literalmente ciopârţit Intr’o scrisoare de adio lăsată părinţilor săi, desperatul tânăr spune că se sinucide, fără insă a indica motivul. Mai multe denunţuri au permis totuşi să se constate că tânărul ucenic suferise influenţa hipnotică a unui individ, a cărui cunoştinţă o făcuse de curând. De câteva săptămâni Nowotny nu mai aducea acasă salariul său şi îşi scoase şi banii ce-i avea depozitaţi la casa de economie. El se afla, într’adevăr sub dominaţia absolută a hipnotizatorului său, care 11 jefuia de banii săi. Manifestând intenţiunea de a se plânge poliţiei, acelaş individ 11 comandă prin sugestie să se sinucidă la o dată şi la un lot anume fixat. Iată pentru ce, în seara de 30 Decembrie, funcţionarii gărei au văzut, în sala de aşteptare, pe un tânăr palid, cu privirea rătăcită, care s’a ridicat deodată, ca un automat, in momentul când trenul expres se anunța de departe şi s’a dus să se arunce pe linia ferată ca mişcat de o forţă invizibilă. Se cunoaşte personalitatea hipnotizatorului şi arestarea sa e iminentă. ...... —Name • — Cehoslovacia şi chestiunea reparaţiunilor VIENA. 1. — „Neue Freie Presse“ anunţă din Prepa că nu cercurile competente cehoslovace sunt urmărite cu cel mai mare Interes pregătirile pentru conferinţa experţilor. Însărcinaţi cu soluţionarea definitivă a problemei reparaţiuni lor. Deşi Cehoslovacia nu este invitată să participa direct la lucrările conferinţei experţilor, totuşi speră că va fi ascultată, atunci când va fi vorba de chestiuni cari interesează in mod special Cehoslovacia. Zăpezi şi frig în Occident PARIS, 4. — In Franţa de Sud şi în centrul Franţei continuă să ningă. Zăpada a ajuns la o grosime de 50 de centimetri, cum nu a mai fost de multe decenii. Din cauza zăpezii şi a furtunilor mişcarea vapoarelor întâmpină mari dificultăţi la Marsilia. Comunicaţiile pe căii ferate, de telefon şi telegraf Întâmpină foarte mari dificultăţi. MADRID. 4 — In toată Spania domneşte un frig neobişnuit. La Lerida s’au înregistrat minus 18 grade. BERLIN, 4. — Din Silezia se anunţă că in ultimele zile au căzut cantităţi enorme de zăpadă. Comunicaţia automobilelor şi a căilor ferate este aproape complect întreruptă. Sunt numeroase victime omeneşti. — ——————,, Automobil ciocnit de tren HAMBURG. — Felnla ferată Apenrade-Lagumkloster (Schleswig) un autocamion. In care se aflau 6 persoane a fost surprins de un tren personal, la o interscole a cărei barieră rămăsese deschisă. Camionul a fost ridicat de tampoanele locomotivei și târât asfel până la o mare distantă unde a văzut complect sfărâmat. Dintre cele 6 persoane aflate in automobil 5 s’au ales cu răni feerie areve. * * ” Bugetul militar al Statelor Unite WASHINGTON, 4. — Casa reprezentanţilor a început ori discuţia bugetului militar pe 1929. Sunt prevăzuta la cheltueli 438 si jumătate milioane dolari. E vorba prin urmare de cal mai mare buget militar al Statelor Unita in timp de Pace. Presa engleză ș relua ea tatativeior italo-iugoslave LONDRA. — Vorbînd de o reluare a tratativelor italo-iugoslave, barul „Referee", care atribue iniţiativa acestor tratative ministrului de afaceri străine Iugoslav, d. Marincovici, crede că dacă, prin oarecare aranjament, Roma şi Belgradul ar putea să izbutească a garanta împreună Integritatea si independenţa Albaniei, prîntr’un tratat care să abroge pactul dela Roma, nu numai cel mai mare obstacol care jenează relaţiile politice şi economice dintre cele două ţări ar fi înlăturat — ceeace ar fi in folosul şi uneia şî celeilalte — dar neliniştea tuturor acelora cari se interesează de stabilizarea Europei, ar ’ncepe să dispară. Ziarul „Sunday Times", care atribue d-lul Mussol in iniţiativa tratativelor în chestiune, se exprimă în acelaş sens ca şi „Referee“ şi subliniază importanța pe care careu ril© diplomatice o atribue acestei prime anunțări de viitoare tratative. Atentat politic în Polonia UN FUNCŢIONAR ÎMPUŞCAT DIn UN DEPUTAT SOCIALIST BERLIN, 4 (Rador). — In localitatea Petrikau, din Polonia, in chiar localul primăriei, socialistul Jadzinski, un devotat al mareşalului Pilsudski, a împuşcat din motive politice, pe funcţionarul Jaszkowski, în timp ce acesta scria liniștit la masa sa de lucru. Victima este deputat ales de opoziția social-democrată. Un vapor francez incendiat la Marsiilla PARIS. — Un violent Incerdiu a izbucnit in basinul de reparaţii al portului Marsillla pe bordul packetbotului „Paul Lecet”. Focul s’a declarat in salonul principal al transatlanticului şi s’a întins cu mare repeziciune. Toata sforţările echipagiului de a localiza incendiul, au rămas zadarnice. Vasul a fost complect distrus. Accidente de persoane nu au fost, deşi ne bordul vasului se aflau vreo 150 de persoane. Aceștia au putut părăsi vasul la timp. Pachebotul „Paul Leout” trebuia să părăsească nortul la 11 Ianuarie, pentru a pleca spre Rokhhama. Atentatul contra regelui Italiei fusese organizat de fascişti în Legiano şi la Busto. Turburărite n’au putut fi suprimate decât cu mare greutate. BERLIN, 4. — Ziarul „Ber drastice au Isbucnit turburări liner Zeitung am Mitag“ anunţă din Geneva că astăzi a sosit acolo fostul secretar al partidului fascist din Milano, d. Geanpaolo, care este compromis in încercarea de atentat împotriva regelui Italiei. Autorităţile din Milano au dovezi precise că Geanpaolo a organizat cunoscutul atentat Împotriva regelui Italiei şi că in afară de el sunt compromişi numeroşi funcţionari fascişti. D. Mussolini a ordonat o anchetă severă iar noul secretar al organizaţiei fasciste din Milano a şi luat măsuri severe pentru purificarea organizaţiilor. Din cauza acestor măsuri LONDRA, 4. (Rador). — Agenda Reuter anunţă astă seară că regele a avut azi o zi mai liniştită, odihnndu-se mai mult decât până acum. —^ — — Starea regelui Aniliei LONDRA, 4. (Rador). — Buletinul medical publicat azi dimineaţă anunţă că regele a petrecut o noapte mai calmă. In starea locală e manifestă o uşoară ameliorare. In timp ce starea generală se menţine neschimbată. se azită la Paza PRAGA, 4. — Arestnivn d.rpu,talului slovac Turn, sub învinuirea de înaltă trădare a provocat o vie agitaţie în rândurile partidului clerical slovac. Comitetul executiv al partidului a ţinut astăzi şedinţă şi s’a declarat solidar ca Turn, cerând în frunte ca părintele Hlinca să fie arestaţi cu toţii. Deputatul Tura a lucrat cu buna ştiinţă a organizaţiei partidului. Astă senin a fost arestată şi secretara deputatului Tuca, dumn’şnina Bolvitzki. Atentat antifascist in America MILANO, 4. — „Corriere della Sera“ publică o telegramă din New-York, după care și oraşul Detroit a avut tocuri un atentat cu bombă contra locuinţei bancherului italian, Vicentio Guintano, editorul revistei italiene „Tribuna din America". Giumano n’a fost rănit. Acord comercial intre Angia și Soviets LONDRA, 4. — „Evening Standard" anunță că tratativele între sindicatul de lemn englez și între guvernul sovietic au fost terminate cu succes. S’a încheiat un contract în baza căruia Rusia va furn’za Angliei lemnărie în valoare de 10 milioane lire sterline. Această cantitate corespunde producției totala ds iewn a Rusiei. A-telierele „ADEVERUL", strada Sărindar No. 9—11. Concesiunea publicității: Societatea Generală de Publicitate Carol Schulder & S. Berner sir Eugeniu Carada No. 9 nusta Karagheorghevici). Giram responsabl: Constantin Mandrea.