Adevěrul, martie 1930 (Anul 43, nr. 14166-14192)

1930-03-17 / nr. 14180

Crima din sectorul Negru «Minuni — ni».—ai ■ un m i ■'"ji"»»i. lUijfenj.jT.tft Asasinii sunt din coaliţia averescano-tupistă Sectorul de Negru, a fost în cursul după amiezii în fierbere. Toate secţiile sunt asaltate de alegători întârziaţi, caii se grăbesc să-şi îndeplinească obligaţiunile cetăţeneşti. Se grăbesc.... încet, aceasta din cauza scrupulozităţii preşedinţilor de secţii, cari cercetează cu amănunţime identitatea cetăţenilor de probe sexe. Câteodată şi la unele secţii chiar foarte des, reprezentanţii opoziţiei, îngreunează mecanismul votării prin numeroasele contestaţii introduse, cele mai multe cu interes de pură şicană. Şi votarea decurge greoi. La ora 4, votaseră la secţia 15, ideabia 1000 de alegători din 3700 înscrişi. Judecătoru president d. A. Brăiloiu, a înaintat parchetului sub stare de arest patru cetăţeni cari încercaseră», din greşeală, să mai voteze încă odată. Către ora 11 noaptea, „coada" se anemiază. Ultimii cetăţeni dintre care nu lipsesc nici siluetele elegante ale câtorva alegătoare, au votat... începe operaţia despierii scrutinului. Localul secţiei a 16 din strada Mecet, îţi dă impresia unei case din hârtie tapetată cu afişe, multicolore. Intr’o armonie plăcută, stau alături „pozele şefilor“ de toate nuanţele şi categoriile, fiecare solicitând cu zâmbet angelic din cadrul afişelor fără viaţă, dreptul de a cârmui destinele comunei... Secţia 18-a, exemplu de ordine şi disciplină. Nici cea mai mică abatere, nici cel mai uşor sgomot. Voioşi şi încrezători în eficacitatea expresiunii sincere a voinţei cetăţeneşti, alegătorii răbdători şi paşnici şi-au făcut datoria in deplină conştiinţă. Ori, o zonă liberă Încercuită de armată. Pentru a putea ajunge la vot urmează să treci peste un puternic cordon instituit pentru a preîntâmpina orice eventuale surprize. In privinţa modului cum s’a comportat la faţa locului d. căpitan Mateescu, deputatul dr. Ilie Rădulescu a reclamat telefonic diviziei din care d-sa face parte. La ora 11 votarea s’a terminat. Afară grupuri compacte aşteaptă nerăbdătoare rezultatul. D. jude Zamfirescu, ajutat de grefierul Niculescu şi sub controlul delegaţilor respectivi, începe numărătoarea. — ars. — Un naţional-ţărănist asasinat Incidentele sângeroase nu au lipsit.Viterna este cetăţeanul Teodor Lucescu, împuşcat mişeleşte de individul Ilie Roşea, pe pieptul căruia se răsfăţa insigna coaliţiei averescano-Jupîste, Roata. Evenimentul merită însă o descriere amănunţită Până la ora 4 luni, cetăţenii cartierului Suter-Pantelimon, îşi aşteptau în linişte rândul pentru vot. UN AUTOCAMION CU BĂTĂUŞI Deodată în urnii de claxoane, se apropia un camion înţesat cu 46—50 d® indivizi înarmaţi cu ciomege şi revolvere partizani ai „Roatei“. Ajunşi în dreptul secţiei a 17-a de mt şi descingând din maşină un chip ostentativ şi proferând insulte la adresa cetăţenilor dovediţi guvernamentali prin insigna distinctivă pa care o purtau, averescano-tupiştii 50 pornesc pe provocări. Invectivele au început să se înteţească şi de aci până la incierare, nu a fost decât un pas. Rezultatul acestei provocaţiuni, a fost prăbuşirea lui Lucescu intriun lac de sânge, in urma glontelui pornit din revolverul ucigaşului Roşea, care in turle a mai descărcat încă alte două gloanţe fără ţintă. PANICA Panica care s’a produs, se poate uşor imagina. S’a încins o luptă corp la corp intre cetăţenii care-şi aşteptau paşnic rândul şi agresori. Corpului de gardă insuficient i s’a alăturat mulţimea indignată, care a reuşit să prindă pe criminal şi să fugărească pe complici. Biroul alegerii a cunoscut momente de vădită emoţie. D. deputat dr. Ilie Rădulescu, a dat primele ajutoare victimei, care a fost transportată la Colentina. Aci insă după o zadarnică intervenţie chirurgicală a decedat în chinuri îngrozitoare. UN RĂNIT Cetăţeanul Ion Crofcescu a primit numeroase lovituri de cuţit şi de ciomege şi se află internat in stare îngrijorătoare. MENŢINEREA ORDINEI De judecător I. C. Zarofirescu, deputat Ilie Rădulescu şi avocat Teodor Stănescu, delegaţi ai listelor candidate au intervenit, pentru calmarea spiritelor. Anunţându-se organele respective, au venit de urgenţă la localul de vot d. general Athanasie Păltineanu, care a ordonat mărirea forţei armate, şi d. preşedinte Sava Radovan, care a desemnat pe lângă localul de vot şi pe d. jude Istrati, pentru supravegherea măsurilor de ordine. Criminalul a fost arestat şi înaintat prefecturii de poliţie. La ora 6 şi jumătate ordinea restabilindu-se, s-a fixat în faţa localului de vot şi pe o distanţă de 50 m. incidentul de la şcoala Floreasca In preajma localului de vot de la şcoala Floreasca, a avut loc un incident cu urmări mai grave. La cârciuma lui Gh. Drăguţ», de pe prelungirea Dorobanţi, erau adunaţi numeroşi agenţi electorali liberali, cari adresau cuvinte ofensatoare trecătorilor bănuiţi că vor să voteze cu naţional-ţărănişti. Cetăţenii Vasile Mateescu şi Paraschiv Fiorescu, cari se duceau la vot, având insigne naţional-ţărăniste, au fost atacaţi cu ciomege şi bătuţi crunt. Vasile Mateescu s’a ales cu grave confuziuni. El a fost ridicat de alţi cetăţeni şi transportat acasă, unde se află sub îngrijire medicală, D- Paraschiv Ploiescu, pe lângă numeroase contuziuni pe tot corpul are capul spart şi obrazul, tăiat cu Cum au decurs alegerile in ţară Liberalii huiduiţi la Brăila BRĂILA, 14.—Fruntaşii liberali şi în special d. Leonte Moldovanu au fost primiţi cu huidueli la secţiunile de votare de la marginea oraşului şi în special în cartierele muncitoreşti. La orele 8 seara alegerile vor fi la sfârşit, în general, alegerile decurg în linişte. Se votează la 9 secţiuni. Din peste 11 r mii de alegători înscrişi n’au ridicat cărţile decât 7 mii. Până la ora 12 nu s’a observat o animaţie prea mare la secţiunile de votare. După această oră, numărul ADEVEROL Pag. S*# Rezultatul alegerilor comunale din Capitală şi din ţară In momentul când scriem aceste rânduri nu cunoaştem Încă aici un rezultat al alegerilor comunale. E probabil că despuierea scrutinului va Începe târziu noaptea, deoarece votarea merge foarte încet. Delegaţii opoziţiei controlează pe fiecare alegător, cer multora să se legitimeze, îi supun pa unii la interogatoriu, ceeace face ca procedura votării să se prelungească foarte mult. In linii generale se poate spune că alegerile de eri au decurs in liniște. Până seara nu s'a aflat decât de un grav conflict la Alexandria — care a avut insă loc în noaptea de Mintea alegerilor — şi unde un candidat liberal a tras tocuri de revolver într’un grup de alegători naţional-ţărănişti. La Bucureşti a avut loc un incident grav la secţia de vot din strada Turtucaia. Mai mulţi agenţi averescani au tras locuri de revolver intr’un grup de naţional-ţărănişti, omorând un alegător şi rănind doi. O importanţă politică prezintă chestiunea pretinselor fraude cu certificatele de alegător. In această privinţă se aud grave incriminări din ambele părţi. Naţional-ţărăniştii spun că au găsit listele electorale pline de „umpluturi”. Se pare că argoul electoral a suferit şi el modificări, înainte, „umpluturi” se numiau buletinele cu cari se umplea urna seara, după sfârşitul votării, pentru a da guvernului majoritatea dorită. Eri, se vorbea mereu de „umpluturi“, inţelegându se prin acest cuvânt alegători înscrişi de două sau de mai multe ori, sau alegători veniţi să voteze cu certificate străine. Dintr’un buletin de vot, „umplutura“ a devenit un om in carne şi oase. Delegaţii naţional ţărănişti declară că s’au descoperit numeroase „umpluturi“ liberale, iar delegaţii liberali sau ai celorlalte liste opoziţioniste vorbeau mereu de „umpluturi" naţional ţărăniste. Impresia este că ambele tabere au lucrat cu astfel de metode; cum însă primăria se află în mâinile naţional-ţârâniştilor, logica spune că guvernamentalii au avut mai multe posibilităţi de a proceda in consecinţă. Deocamdată, nu ştim încă precis in ce măsură s'a operat şi ce efect au putut avea operaţiile asupra rezultatului votului. Pe cât se pare, nu prea mare, deoarece numeroşii delegaţi urmăreau cu atenţie pe alegători şi işi notau numirul certificatelor celor cari votaseră. Este deci probabil că oricine a încercat să comită o fraudă, a fost prins. Cum numărul arestaţilor n’a fost prea mare, înseamnă ca n’au fost nici prea multe încercări da fraudă şi că in orice caz încercările n’au reuşit De altfel, se pare că opoziţia va întruni un număr important de voturi, ceea ce va dovedi că s'au exagerat mult învinuirile aduse guvernamentalilor. Dacă deci, din punct de vedere practic, chestiunea n’are prea mare importanţă, din punct de vedere teoretic ea prezintă un interes excepţional: întreaga bază de existenţă a Guvernului Maniu este legalitatea" şî libera exprimare a sufragiului universal. Pe această temă a venit la putere d. Maniu; La acest teren se aşteaptă de la partidul naţional-ţârănesc întronarea unor metode noi şi înlăturarea pe tot deauna a guvernelor impuse In contra voinţei masselor. Nu s’ar putea face un serviciu mai mare vechilor partide, de cât de a arăta că nici astăzi regimul nu se bazează pe propriile sale forţe, ci pe alegeri măsluite. Cine ar avea curajul să conteste altor partide dreptul de a stăpâni ţara, dacă i se va putea răspunde că şi naţionalţărăniştii au falsificat alegerile? Pentru cei ce au susţinut în mod sincer şi dezinteresat partidul naţional-ţârănesc, ar fi fost o amară deziluzie să afle că noul regim n’a schimbat decât procedura in sistemul electoral. Iată de ce cerem guvernului să cerceteze cu amănunţime reclamaţiile ce se fac în privinţa împărţirii certificatelor de alegător. Şi dacă s'ar dovedi că s'au comis realmente ilegalităţi cari ar fi putut modifica rezultatul alegerilor, să nu se solidarizeze cu cei vinovaţi şi să procedeze la invalidarea alegerilor. Câştigul pentru morala publică, pentru ţară şi pentru partidul naţional-ţărănesc ar fi mult mai mare, de cât ar fi pierderea, dacă s’ar şti că sub regimul Maniu s’ar putea face alegeri măsluite, măsuri de ordine din timp. D. Al. Mingopol şeful poliţiei sociale primea la prefectura de poliţie rapoartele agenţilor asupra situaţiei. Subalternii d-sale, comisarii Anania şi Gornescu întocmeau apoi, după aceste rapoarte, un tablou general care era prezentat d-lui general Nicoleanu, prefectul poliţiei. Stăteau de gardă la prefectura poliţiei d-nii Toma Dumitrescu şi Păltineanu, Moţăţeanu, secretarul general al poliţiei, Coloneii Alex. Călătirescu şi Ilcuş, subdirectorul poliţiei A. Foenaru, precum şi întreg personalul. Trupele din garnizoană sunt consemnate în cazărmi, aşteptând doar ordinul de a interveni la nevoie, cuţitul, poartă plăgi de câte 4—5 cm. lungime. D. deputat Anghel Dumitrescu l-a ridicat şi l-a transportat la spitalul Filantropia. Cazul a fost adus imediat la cunoştinţa d-lui subsecretar de stat, C. Angelescu şi a primului preşed. de Tribunal, d. Stârcea. • La secţia 4-a, de votare din str. C. A. Roseti a fost arestat un agent liberal care a rupt hainele şi a bătut pe un şofer în faţa localului de vot. A fost înaintat parchetului. Alte incidente s-au întâmplat totuşi în cursul dimineţei câteva incidente electorale, fără gravitate însă. Să le înşirăm pe cele care ne-au fost semnalate . La secţiunea VIII-a de votare de la şcoala de fete No. 36 din str. Maica Domnului, au fost recunoscuţi de către delgaţii liberali trei cetăţeni cari încercaseră să voteze cu cârţi ce nu le aparţineau. Toţi trei au fost arestaţi. La secţiunea XVII-a din localul grădinei de copii No. 5, câţiva, agenţi ai opoziţiei au lipit un afiş opoziţionist pe spatele unuia din partizanii guvernului. Acest fapt a avut ca urmare o incăerare între agenţii guvernului şi cei ai opoziţiei. Incerarea rasă a fost repede potolită şi na avut nici un epilog tragic. Tot la această secţie s'a prezentat un alegător voind să voteze cu buletinul altcuiva. Fiind stabilită înşelăciunea, alegătorul a fost arestat şi i s’au dresat acte de dare in judecată şi apoi a fost pus în libertate. La secţia 36-a din localul şcoalei primare „Principele Carol” şoseaua Ciuleşti No. 14, s-a produs o mică încăerare între doi agenţi naţionalţărănişti şi doi luptişti. Ei au fost despărţiţi cu multă greutate de jandari. Nici unul dintre combatanţi nu a fost rănit. La secţia de voi Laborator un muncitor a fost lovit în mod brutal de un domn locotenent, din garda militară a secţiei Impotriva acestui fapt au protestat pe lângă d. jude preşedinte G. Popescu, d-nii Alexandru Cruţescu, şi George Silviu candidaţi pe lista guvernului. D. preşedinte a dispus imediata înlocuire a locotenentului. Despre acest incident a fost informat prin telefon şi d. prim-ministru I. Maniu. La secţia de votare de la şcoala de băeţi No. 23 Budeşti au avut loc numeroase incidente intre d. Victor Şerbănescu,preşedintele biroului electoral şi căţiva candidaţi guvernamentali. Magistratul U a ameninţat cu arestarea. Scandalul a fost potolit de către d. Donescu, şeful listei liberale.* * Un viu incident s’a produs la secţia de votare 17 din culoarea da Negru, intre d. dr. Ilie Rădulescu, deputat şi d. căp. Mateescu, comasdantul gărzii militare. Ofiţerul a raportat cele întâmplate d lui general Păltineanu, iar d. Rădulescu s’a adresat ministerului de interne. La această secţie a mai fost dat judecăţii un cârciumar pentru că a deschis prăvălia în raza localului de voi, şi. Aseară au fost arestaţi şase agenţi naţional-ţărănişti, care voiau să voteze cu cărţi străine la secţia din strada Tunari. Aduşi la prefectura poliţiei au fost anchetaţi de d. Gh. Moţăţeanu, secretarul general al prefecturii, dresându-se cuvenitele acte de dare în judecată. ★ La secţia a 9-a de votare un agent liberal,a bătut pe un delegat naţional-ţărănist, care a scăpat datorită intervenţiei gărzii militare, ifin localul secţiei a 4-a de votare s’a iscat un viu schimb de cuvinte între d-nii Dem. Dobrescu şi dr. I. Costinescu. In urma invitaţiei preşedintelui, au părăsit localul de vot. Arestările de la diferite secţii, au fost identificaţi de către preşedinţii birourilor respective, alegători cari încercau să voteze cu cărţi ce nu le aparţineau. Pentru fiecare caz in parte, s-au dresat procese verbale de constatarea substituirii, de către preşedinţii birourilor. Cei demascaţi au fost înaintaţi sub escortă parchetului de Ilfov. Numărul lor in total, s-a ridicat la 40. Procurorii însărcinaţi cu cercetările acestor cazuri, au luat fiecăruia din arestaţi câte o declaraţie, după care i-au pus pe toţi in libertate. ★ La un moment dat, unul dintre cei arestaţi, un vechi meseriaş al fraudelor electorale, se adresează cu sinceritate, magistratului care ancheta. — Domnule procuror, sunt om sărac şi am şapte copii, — credeţi-mă pe mine că spui cinstit. Dece nu m’au prins niciodată, când a re făcut-o cu liberalii?... Plângere in calomnie Propaganda, electorală aprinsă care a precedat alegerea de ieri, are şi un epilog în faţa justiţiei, D. dr. I. Costinescu, simţindu-se calomniat de învinuirile ce i s’au adus prin afişele publice, pe temeiul memoriilor defunctului Marghiloman şi a altor acte, a adresat o plângere parchetului general împotriva adversarului d-sale, la sufragiul cetăţenesc, d. Dem. Dobrescu. Plângerea a fost transmisă ieri primului procuror, alegătorilor veniţi să-şi facă datoria a mai sporit. Pentru preîntâmpinarea dezordinelor s’au luat serioase măsuri de pază. Numeroase patrule militare stau în jurul secţiilor de votare. De asemenea au fost concentrate şi puternice forţe poliţieneşti. Nu s’a semnalat decât mici incidente între agenţii electorali. 9 răniţi la Alexandria ALEXANDRIA, 14.—Eri la ora 12, noaptea cetăţeanul Petre Andronescu liberal, s’a îndreptat spre un trup de naţional-fâranişti cari manifestau pe străzile oraşului şi a tras asupra lor mai multe focuri de armă. Gloanţele au rănit pe 9 oameni. Trei din ei sunt în stare gravă. D. prim procuror de Teleorman a deschis o anchetă. Mobilul crimei e politica. D-na Mens Bocu candidează In fruntea listei din corn. lipova TIMIŞOARA. — Pentru alegerile comunale din orăşelul Lipova-Banat sau depuse două liste, una având înscrişi 13200 Votanţi 11607 Blocul românesc 5617 Anghel av. 923 Maghiari 4227 Comunişti 622 Aleşi: blocul românesc 20 mandate; maghiari 16 mandate. ALEXANDRIA Înscrişi 3565. Votanţi 2884. Anulare 81. Guvernul 900 (9 mandate). Liberalii 837 (9 mandate). Averescani 572. Dizidenţi ţărănişti 163. Averescani dizidenţi 34. O cetăţenească 287. BRAILA Înscrişi 11700 Votanţi 7168 Anulate 254 Neexprimate 26 Naţional-ţărănişti 357 Liberali 2757 Averescani 422 Lupişti 139 Aleşi: 18 naţional-ţărănişti şi liberali. .Au fost a,leşi : Lista No. 1. — (Guvernamentală) N. Orăşanu, deputat; D. G. Vârnav, avocat; Virgil Grossu, deputat; N. Faranga, inginer; G. Crisescu, comerciant; I. Eftimie, avocat; M. Filipescu, Vasile Teodoru, Ștefan Niţescu, Cezar Balaban, Iacob Witzling, Sava Florescu, Lucian Pantely, dr. S. Gabe, Vasile Dobrin, Lache Atănasiu, Sava Nicolaevici, Conrad Grupper. Lista No. 3 (liberală). , Leonte Moldovanu, Ion Paraschivescu, Matei V. Sassu, șt. Marinescu, Al. Gheorghevici, Octav Nedelcu, Liviu Macedonescu, Zissu Kahane, dr. Gh. Florescu, Oprea Cotigă, Mihail Curelea, Vasile Stratulat, Berman Margulies, Anastase Petrescu. BACAU Guvernul 2363. Liberalii 1474. BACAU înscrişi 5852. Votanţi 4203. Anulate 77. Neexprimate 16. Naţional ţărănişti 23. Liberali 1474. Averescani — Social democraţi — Blocul cetăţenesc 241. Independenţi 31. Aleşi: Naţional ţărănişti 20. Liberali 12. BĂLŢI Naţional-ţărănişti: 1911. Liberali: 542. Evreii: 960. Minoritari: 547. Votanţi: 4011. Au luat naţ.ţăr: 21 locuri şî evreii 11. Au fost aleşi: Lista Nr. 1, a partidului „Naţional-ţărănesc“ cu semnul: un inel,: Pirogan Ştefan Ghic Leizer, Rodzic Veneamin, Golter Abram, Leoned C., Masis Mendel, Mâţă Alexandru, Che Iman Abram, Pascu Ion, Meiiniş Tăcob. Preot Dimitriu Vlademir, Pinchenzon Iacob, Godivinschi Iosif, Iaîn frunte pe doamna Marilena Bocu soţia d-lui Sever Bocu directorul ministerial al Banatului iar a doua pe d. Nicolae Raicu. Dat fiind popularitatea de care se bucură doamna Bocu în comuna natală a soţului său este mai mult decât sigur că lista naţional-ţărănistă va fi aleasă în întregime, aşa încât Banatul îşi va avea şi el o femee primar, în persoana distinsei candidate. Vechea luptătoare politică, doamna Marilena Bocu a fost acela care cu prilejul marei adunări de la Alba-Iulia a condus şi mers în fruntea delegaţiunilor din cele trei judeţe bănăţene, înflăcărând cu prezenţa d-sale mulţimea manifestanţilor. INCIDENTE FĂRĂ IMPORTANŢĂ LA GALAŢI GALAŢI. — Alegerile se desfăşoară în linişte la toate secţiunile de votare. Votarea va dura până la ora 7 când se va proceda la despierea scrutinului. S’au semnalat numai incidente fără importanţă. LINIŞTE LA CERNĂUŢI CERNĂUŢI, 14. — Alegerile comunale au decurs în oraşul nostru in perfectă linişte. De unde până ori domnea o Încordare, astăzi s’a observat mult calm. Nu s'a petrecut nici un incident Participarea, la vot e foarte numeroasă, în special femeile ţin să nu lipsească. Curentul puternic e pentru naţional-ţărăniştii, aliaţi cu minoritarii şi pentru social-democraţi. covîci, Leizer, Leanu Ion, Crâmseni Ioil, Certau Mihail, dr. Orasevie Fischel, Chernes Iacob, Ciulac Mottel, Odagiu Gavril. Lista No. 3, a blocului evreesc: Polschi Avraam, Bedver Rabinovici, Gurnfeld Leizer, Blan Poruh, Roit Aizikc, Cogan Leibis, Ioffe Rahmil, Steinberg Wilhelm Wolf, Lapscher Frairo, Crasciuc Ther, Caşnic Leib Ianchel. BRAŞOV înscrişi 17.308. Votanţi 9950. Anulate 193. Ne exprimate 47. Naţ.-ţărănişti şi maghiari 7886. Liberali 145. Social democraţi 782. Aleşi, Guvernul a luat lista Întreagă. BUHUŞI înscrişi 1692 Votanţi 1366 Anulate 22. Neexprimate 2 Naţional ţărănişti 944 Liberalii 398 Aleşi: 13 naţional-ţărănişti şi liberalii 5 locuri. BAIA DE ARAMA Înscrişi 370. Votanţi 290. Guvernul 161 Liberalii 126. Guvernul 9 locuri Liberalii 7 locuri BOLGRAD înscrişi 3189 Votanţi 1810 Anulate 48 Naţional-ţărănişti 1351 Lista gospodărească 207 Lista cetăţenească 252 Aleşi: Guvernul ia întreaga listă. BAILEŞTI înscrişi 3250 Votanţi 2745 Anulate 10. Guvernul 1565 Liberalii 1071 Guv. dez. 33 Lib. dez. 18 Guvernul 11 locuri Liberalii 7 locuri. CETATEA ALBA înscrişi 4942. Voturi exprimate 2787. Anulate 99. Nule 2. Totalul votanţilor 2888. Naţional ţărănişti 1560. Lista evreiască 831. Independenţi 396. Au luat naţ.-ţărăniştii 21 de locuri şi lista evreiască 11 locuri. înscrişi: 3157. Votanţi: 1907. Anulate: 35. Guvernul: 593. Liberalii: 336. Naţional-ţărănişti diz.: 651. Lista gospod.: 131. Naţ.-ţrănişti diz. II: 161. Au luat naţ.-ţăr. guvernamentali jumătate şi naţ.-ţăr. disid. jumătate din locuri. CONSTANŢA Guvernamentali 2257 Liberalii 1824 Lib. dezid. 974 Comuniştii 353 Guvernul a luat 18 locuri, liberalii 14. Au fost aleşi: Candidaţii listei cetăţeneşti No. 3 Virgil Andronescu; Const N. Sarry; Paul Dobrescu; căp. Marin Florescu; Dum. St. Dimitriu; Scorţeanu Ion; Roşu Grigore; Bombeş Ion; Someşanu Gr.; Georgescu Ion; Georgescu Petre; Anton Stăraru; Tudor M. Ion; căp. Stănescu Stelian; Cantaragiu Apostol; Marinescu G. Petre; Anast. Tranulis; M. Papadopol. Candidaţii listei No. 2 a partidului naţional liberal in alegerile muni-Vasile P. Sassu, senator’; Nicolae Margarint; Ion I . Teodorescu- Valahu; căpitan Nicolae Ştefan; Scarlat Huhulescu; preotul Ion Roşculeţ, Selim Abdulachim, Romulus Cocea, Calmis Ghinsberg, dr. Panait Frangopol Constantin Serbenescu, Traian Ulpiu Berberianu, CALIMANEŞTI Naţional-ţărănişti 487 Liberali 146 Aleşi, guv. 12 locuri; lib. 4 locuri. CAMFINA înscrişi 2542 Votanţi 1977 Anulare 22 Naţional-ţărănişti 962 Liberali 851 Dis. naţional-ţărănişti 52 Aleşi: guver. 8; liberali 8. CURTEA DE ARGEŞ Anulate 21 Naţional-ţărănişti 749 Liberali 320 Aleşi: guver. 12; lib. 6. CRAIOVA înscrişi 10734. Votant- 6744. Anulate 289. Guvernul 4129. Guv. dizid. 83. Blocul cet. 2359-Guvernul a luat 20 de locuri şi şi blocul cetăţenesc 12. Au fost aleşi: Lista No. 1 naţional-ţărănişti Const. Potârcă, N. P. Romanescu, Maria M. Pop, Iuliu Vălcănescu, col I. Tănăsescu, pr. V. Marghescu, col. P. Popescu, dr. L. Eskenasi, Ilie Ion, Iancu D. Stoenescu, Iancu Ionescu, Alex. Grigorescu, Ion Georgescu, Ion Zamfirescu, D. Călinescu, D. Grigorescu, N. Tr. Fortunescu, Ion I. Ioanovici, Elena St. Popescu, Victor N. B. Ionescu. Lista No. 2, lista cetăţenească: Căzănescu Grigorie, Ionescu Alexandrina, Mureşeanu Semproniu, Lang Ion, Chetoianu, Marinescu Mihai, Rădulescu Marin, Pavelescu Scarlat, Marinescu Gons., Schram Albert, Petrescu Viuţă, Eparu Vasile, CALAFAT înscrişi 1852. Votanţi 1460. Anulare 27. Guvernul 828. Liberalii 605. Guvernul 9 locuri- Liberalii 7 locuri. CALARASI Naţional-ţărănişti 1121 Liberali 910 Aleşi: 17 n.ţăr.; 15 liberali. CÂMPULUNG (MUSCEL) Înscrişi 3216. Votanţi 2144. Anulate 28. Naţional ţărănişti 1055. Liberali 739. Cetăţenesc 332. Aleşi: Guvernul 19. Liberali 13. CHIŞINĂU înscrişi 22.431. Voturi neexprimate 71. Anulate 540. Naţional ţărăniştii 3324. Liberalii 1661. Lista evreiască 2004. Ruşii minoritari 1637. Naţional , ţărăniştii au luat 23 locur* Evreii 13 locuri. CHILIA Înscrişi 4664 Votanţi 2548 Anulate 52 Naţional-ţărănişti 2097 Liberalii 243 Lista evreească 208 Aleşi, Guvernul a luat listă, întreaga TO MAGURELE înscrişi 1864. Votanţi 1561. Voturi exprimate 1522. Liberalii 774. Guvernul 446. Averescanii 302. I Citiţi continuarea in pag. 4 a Cum a decurs votarea Alegerile municipale din Capitală deni în linişte. Autorităţile au luat s’au desfăşurat într’o atmosferă mult mai calmă decât erau aşteptările guvernului, ale autorităţilor şi chiar ale opoziţiei. Alegătorii s’au prezentat la urne un număr mare, la toate secţiunile. In deosebi au arătat un zel cetăţenesc femeile. Ele au fost printre cele dintâi care s’au încolonat la uşile secţiunilor de votare. Propaganda s’a făcut în deplină libertate şi de aceia afişele şi placardel tuturor listelor în luptă se puteau vedea pretutindeni. Deasemenea agenţii propagandişti forfoteau nesupăraţi, chiar şi in raza de votare. MASURI DE ORDINE Votarea a decurs mai pretutind. GAMA Primele rezultate ARAD COMBAT Megafonul continuând să împrăştie discursuri electorale la şcoala Tunari IN FAŢA SECŢIEI DE VOT DE LA ŞCOALA No . 36 (Maica Domnului)