Adevěrul, februarie 1949 (Anul 63, nr. 17378-17401)

1949-02-01 / nr. 17378

4 “1 Acrismul Srnmnie SHhanâăh OBLIGATIVITATEA ŢINERI! REGISTRELOR  DE ÎNTREPRINDERI TREBUE SA AIBĂ REGISTRE. — CE ÎNTREPRINDERI ŢIN UN SINGUR REGISTRU. — CAND SE FAC ÎNREGISTRĂRILE.— VIZA ŞI VERIFICAREA REGISTRELOR. — Printre inovaţiile cele mai importante din ultimele legiuiri fiscale, este şi aceea a autoimpunerii. Ani dea rândul, acesta a fost un deziderat a! întreprinzătorilor, care erau impuşi după o apreciere foarte elastică. Autoimpunerea nu se rezumă însă la o simplă declaraţie ci ea trebue dovedită cu acte. Şi actele doveditoare sunt registrele, sincer şi regulat ţinute. Registre ofoligatJori i De aceea ultimele legiuiri fiscale prevăd ţinerea unor registre de contabilitate obligatorii pentru întreprinderile comerciale, industriale şi atelierele meseriaşilor. Legea face şi în această privinţă o discriminare între întreprinderile mari şi cele mici. Astfel întreprinderile cu un venit impozabil mai mare de 300.000 lei anual sunt obligate să ţină registrele de contabilitate prevăzute de codul comercial în vigoare. Deasemenea societăţile comerciale vor ţine aceste registre chiar dacă venitul lor e mai mic decât 300.000 lei Registrul! «Se Intrare şi ieşire întreprinderile comerciale, al căror venit impozabil variază între 30.000 lei şi 300.000 lei anual, sunt obligate să ţină numai registrul de intrare şi ieşire. In acest registru se vor înscrie la intrări toate mărfurile şi materiile prime cumpărate. La rubrica ieşiri se vor trece sumele realizate din vânzări pe bani gata sau pe credit ca şi orice încasări ale întreprinderii. Acest registru se închide cu inventarul complectat şi detailat al mărfurilor nevândute. Scutiri de registre De ţinerea registrelor sunt complect scutite întreprinderile care au un venit mai mic de 30.000 lei anual, adică sub 2500 lei lunar. Din această categorie nu pot face parte decât atelierele foarte mici. Mai sunt scutiţi de tinerea registrelor, meseriaşii care lucrează singuri, cu membrii familiei cu care domiciliază și un ucenic dacă impunere de b-'-mtă de impozite forţare. Venitul impozabil Venitul impozabil care indică ținerea registrelor generale sau numai a celui de intrare, este cel al anului trecut, după ce această impunere rămâne definitivă. Fac excepţie meseriaşii impuşi anul trecut la impozite forfetare. Pentru aceştia, ţinerea registrelor este în funcţiune de venitul impozabil provizoriu al anului în curs. In cazul în care e vorba de întreprinderi sau ateliere cărora li se fac impuneri noi, ţinerea registrelor e în funcţie de veniturile anuale impozabile cuprinse în impunerea provizorie sau în auto-împrinerea lunară. Viza registrelor Registrele se vizează la administraţia financiară, atât pentru deschidere cât şi pentru închidere. In cazurile în care prevederi legale impun vizarea registrelor la tribunal, nu se va mai face şi o viză la administraţia financiară. înregistrările Legea permite o întârziere a Inregistrarilor de maximum 15 zile. Această întârziere nu este operantă decât dacă alte dispoziţii legale nu se opun. Cităm astfel ca pildă obligaţiile decurgând din auto-impunere. Plata impozitului pentru veniturile din luna Ianuarie trebuind să se facă cel mai târziu la 10 Februarie, înregistrările din uttimele zile ale lunii Ianuarie nu mai pot suferi intârzieri de 15 zile. Toate actele justificative ce au stat la baza înregistrărilor fiscale, trebuesc păstrate împreună cu registrele până la prescripţia fiscală. Registrul de salariaţi In afară de registrele de care ne-am ocupat mai sus, întreprinderile şi atelierele meşteşugăreşti sunt obligate să ţină un registru de salariaţi după modelul întocmit de Ministerul Finanţelor. Acest registru înlocueşte pe cel de-al doilea exemplar din statele de salarii, care rămâne plătitorului. De obligaţia de a ţine acest registru sunt scutite întreprinderile de stat, judeţ sau comună, cooperativele, sovromurile și întreprinderile sovietice. Verificarea registrelor Registrele și justificativele trebuesc supuse verificării organelor fiscale imedat la cerere, in cazul în care în motive reale ele nu pot fi prezentate imediat, se vor prezenta în cel mult 5 zile de la înscrierea acestei dispoziţii în registrul unic de control sau dela primirea citaţie'. Până la 5 Februarie se poate vărsa contribuţia datorată Asigurărilor Sociale Consiliul General al Asigurărilor Sociale de Stat aduce la cunoştinţa tuturor întreprinderilor şi instituţiilor de Stat, întreprinderilor Cooperative şi particulare, precum şi persoanelor particulare care au salariaţi, că potrivit Legii Nr. 10 din 1949, sunt obligate să verse contribuţia lor de 10 la sută datorată la Asigurările Sociale de Stat pe luna ianuarie 1949, până la data de 5 Februarie 1949, pentru a evita majorările şi amenzile prevăzute de lege. Contribuţia este suportată în întregime de întreprinderi, instituţii, etc. şi se aplică asupra tuturor sumelor ce reprezintă salariul brut şi orice altă recompensă a muncii prestate, indiferent de modalitatea de plată. Depunerea cotizației datorată se va face la Banca R. P. R, Banca de Stat fie direct prin agenţiile şi sucursalele sale, fie prin Percepţiile fiscale, în contul „Nr. T. 30 C. G. M. buget asigurări Sociale“. DESFINŢAREA FONDULUI TIMBRULUI I.O.V.R. Ca urmare a legilor nr. 2 şi din 1949, privitoare la unele măsuri financiare şi desfiinţarea unor impozite şi taxe, Ministerul Muncii şi Prevederilor Sociale a decis desfiinţarea pe data de 1 ianuarie a Fondului timbrului IOVR, precum şi a Serviciului timbrului IOVR. Pentru lichidarea fondului timbrului a fost instituit un serviciu cu următoarele atribuţiuni: — înregistrarea proceselor verbale dresate pentru contravenţiile săvârşite până la 31 Decembrie 1948; — verificarea proceselor verbale de contravenţie, aprobarea, comunicarea şi debitarea lor; — înregistrarea cererilor de reducere a amenzilor; — debitarea şi comunicarea reducerilor acordate; — urmărirea executării şi încasării amenzilor de către organele fiscale. Personalul care încadrează în prezent Serviciul timbrului IOVR se detașează la Serviciul lichidării fondului timbrului IOVR. PREGĂTIREA CAMPANIEI IISiălŢĂRILOR DE PRIMĂVARĂ In vederea intensificării pregătirilor campaniei însămânţărilor de primăvară, Ministerul Agriculturii a trimis o nouă serie de instrucţiuni inspectoratelor agricole şi direcţiunilor agricole judeţene din ţari. Pentru asigurarea exercitării la timp şî în bune condiţiuni a însămânţărilor. Ministerul recomandă organelor tehnice o cât mai strânsă colaborare cu organizaţiile Partidului Muncitoresc Român şi cu organizaţiile de massă şi administrative, care vor acorda tot sprijinul pentru reuşita campaniei agricole. Direcţiunile judeţene vor urgenta desfăşurarea planului de cultură pe comune şi gospodării care trebue executat până la 20 Februarie 1949. Odată cu desfăşurarea planului de cultură pe gospodărie se va face de către Fiecare comună împărţirea întregului teritoriu pe sectoare . Responsabilii de sectoare trebuie să îm parte la pregătirea campaniei de însămânţări. Odată cu desfăşurarea planului se va stabili existentul de sămânţă. Deasemeni se va verifica, organizarea şi funcţionarea atelierelor comunale de reparat unelte şi maşini agricole. Responsabilul comunei, care coordonează activitatea atelierului, trebuie să se îngrijească, pentru o cât mai bună organizare a aprovizionării atelierelor cu cele necesare: fier, cărbune, lemne, oxigen, etc. Preţul reparaţiunilor se fixează de către comisia comunală de însămânţări. Direcţiunile judeţene agricole vor lua deasemeni măsuri pentru imediata înfiinţare a centrelor de curăţat şi tratat seminţele. Programul curăţirii şi tratării se stabileşte pe exploatări, fixându-se ziua când fiecare plugar trebue să se prezinte la centru, începând de la 1 Februarie, vor lua fiinţă în fiecare comună unul sau mai multe centre de verificare a puterii de încolţire a seminţelor. Pentru organizarea centrelor s-au dat instrucţiuni amănunţite. Maşinile agricole, proprietatea particularilor, trebuesc imediat reparate, organizându-se apoi plănui pentru folosirea lor de către toţi plugarii. Ocoalele agricole vor stabili împreună cu conducerea staţiunilor de maşini, suprafeţele ce vor fi lucrate pentru comunele din ocoalele respective , cu maşinile: tractoare, semănători, etc. Pentru a grăbi aplicarea acestor măsuri Ministerul Agriculturii a trimis pe teren un număr de 40 tehnicieni şi funcţonari superiori. Întristaţii pentru toată viţa Zizi şi Lică Codel părinţi. Radu frate, precum şi familiile Goldstein, Codel, Moreno, anunţă cu durere moartea scumpei lor CIOARA CODEL în vârstă de 4 juni. ani Incinerarea are loc Marţi 1 Februarie 1949, ora 15, la Crematoriul Cenuşa. Colectivul de muncă din Direcţiunea Centrală „APROZAR" ia parte la marea durere încercată de tovarăşul lor de muncă Lazăr Codel prin pierderea fiicei sale MIOARA CODEL în vârstă de 4 anişori Palatul Justiţiei OPERAŢIILE DE TRANSMISIUNE A FIERULUI ŞI METALELOR NEFIEROASE VECHI Tribunalul Ilfov Secţia IlI-a Sabotaj, în completul d-lor preşedinte Costescu, asesori populari Alexandru Dobre şi C. Marinescu, ministerul public reprezentat prin d. procuror Silvian, a judecat procesul de evaziune fiscală privind pe Alex. Gross din București, str. General Cerat l, proprietarul firmei «Alexandrina». Prin procesul verbal dresat de organele fiscale, confirmat de d. procuror Petre Ionescu de la Parchetul Ilfov, inculpatul fusese trimis în judecata instanței de sabotaj pentru neplata impozitului proporţional de timbru, întrucât a vândut 1000 kgr. fier, fără a emite factură. In instanță inculpatul a depus o copie de pe adresa ministerului de Finanţe cu No. 466.613 din 15 Decembrie 1948. Din această adresa rezulta că în conformitate cu dispoziţiile art. 8 din Decretul No. 258, publicat în Monitorul Oficial din 1 Octombrie 1948, operaţiile de transmisiune a fierului şi metalelor nefloroase vechi de la autorităţi, comercianţi sau particulari, la subcolectorul G.I.S. (Centrala Industriei Siderurgice), se impun o singură dată cu impozitul proporţional de timbru prevăzut de art. 14 paragraful 13 şi anume la ultima transmisiune către Uzinele prelucrătoare. In ceea ce priveşte impozitul pe cifra de afaceri se precizează că acesta se plăteşte ca şi în trecut de către ultimul colector. Tribunalul a pronunţat achitarea Inculpatului. Fără buletin al biroului de populaţie şi dovadă Prin procesul verbal dresat de organele Prefecturei Poliţiei Capitalei, Sandu Dumitru a fost trimis în judecata Judecătoriei populare de urgenţă a Capitalei, întrucât a fost găsit în Bucureşti, unde domicilia de mai mult timp fără să aibă buletinul biroului populaţiei şi dovada de rămânere în Capitală Pentru acest fapt instanţa l-a condamnat la 3 luni închisoare corecţională. Declarând recurs împotriva acestei hotărâri, inculpatul a invocat drept motiv de casare nulitatea prevăzută de art. 395 partea I la punctul 10 prin aceea că faţă de împrejurările în care a fost săvârşit faptul şi faţă de antecedentele sale, pedeapsa de trei luni închisoare este prea gravă. Procedând la judecarea procesului în fond, Tribunalul Ilfov Secţia II-a penală, în completul sus arătat, a menţinut pedeapsa de 3 luni închisoare corecţională, însă i-a acordat suspendarea executării acestei pedepse. Evaziuni fiscale D, procuror Petre Ionescu de la parchetul Ilfov, a confirmat procesele verbale de evaziune fiscală privitoare pe inculpaţii mai jos arătaţi, trimiţându-i în judecata instantei de Sabotaj Ilfov , T. BLUM, proprietarul magazinului «Iudith» din Bucureşti str. Lipscani 7i, pentru neplata a două rate din eşalonarea impozitului unic de 10 la sută asupra stocului de mărfuri la data de 14 August 1947, în sumă de 576.688 lei, la care nu a achitat decât două rate a câte 96.115 Iei. GEORGE MARGULIUS, proprietarul atelierului de produse chimic« «Syden» din şoseaua 7 Noembrie 81, pentru neplata la termen şi din proprie iniţiativă a impozitului pe cifra de afaceri pe chenzina 1—15 Februarie 1948. LEOPOLD GELER, din Str. Franklin nr. 7, sechestru judiciar al S.A.R. Rotativa din str. 13 Decembrie nr. 47, pentru neplata impozitului pe cifra de afaceri. OLGA BAUMZWEIG, patroana magazinului «Tris Elegant» din str. Lipscani 82, pentru neplata impozitului proporţional de timbru cu cotă de 14 la suta la vânzările efectuate. AVRAM GUTMAN,, proprietarul magazinului din Str. 30 Decembrie 60, pentru neplata impozitului proporţional de timbru cu cota de 14 la sută la vânzările din confecţiuni gata. I. VERGU si M. MIHAILESCU, patronii colectivului «Consumul Francez» din b-dul 6 Martie 23, pentru sustragere dela plata impozitului proportional de timbru, prin aceea că au vândut mărfuri fără a emite bonuri legale. ION SÎMPLICEANU din str. Aurel Vlaicu 160, pentru sustragere de la plata impozitului mobiliar pe intervalul 15 Mai 1946 la 12 August 1948, deţinând cu chirie fabrica de tăbăcărie şi curelărie din strada Cavarna 31, nu a achitat impozitul pe care era obligat să-l înscrie în evidenţă şi să-l verse fiscului. NICULAE IONESCU, proprietarul atelierului mecanic din str. Gostache Bonache 1, pentru că a vândut burghie fără facturi. Nu a justificat plata taxelor la diverse cumpărături și la achitarea salariilor. Arhitect VIRGIL CRISTOLOVEANU, din strada Alexandria 26, proprietar de întreprindere tehnică, pentru neplata impozitului pe salar. Tăieri de vite clandestine D. procuror C. Marinescu de la parchetul Ilfov, a deschis acţiune publică şi a trimis în judecata instanţei de Sabotaj împotriva inculpaţilor: Marin Jelea din calea Văcăreşti 334, Stoica Ispas zis Gogu Roşu din str. Berceni— Apărătorii Patriei, Pavel Const. zis Pelerină, măcelar din str. Şezători 4, Tică Pământ zis Ciuculete din strada Fundătura I-a str. Şezători 4 Apărătorii Patriei, Const. Vasilescu din str. Şezători 3, Bereu Zegher zis Zaharia din strada Hamanului 8, Leibovici Haim din strada Speranţei 106, Bălţatu Radu din str. General Cantacuzino 35, I. Cristache grădinar din str. Trotuş 19, Maria Săndulescu, comerciantă din şoseaua Vitan 98, Mucenicu Alex, grădinar din str. Senatului 5, Mihai Năstăsescu din Fundătura Ineluş 7 şi Tudor Andrei din str. Ineluş 6. Primii opt inculpaţi tăiau vite în abatoare clandestine şi fabricau din carnea rezultată mezeluri în atelierele inculpaţilor Zeigher şi Leibovici, instalate în curtea lui Mucenicu. Peile se tăbăceau la Bălţatu cu atelierul instalat în curtea lui Năstăsescu, împotriva inculpaţilor s-au emis mandate de arestare preventivă. Judecătoria a 6-a populară Bucureşti, condamnase pe Ştefan Petrescu din Bucureşti, strada Prelungirea Ferentari 6, la 3 luni închisoare corecţională, pentru că şi-a însuşit o pereche de pantofi ce i-au fost daţi pentru reparat. Faptul constitue delictul de abuz de încredere prevăzut de art 531 şi 538 din cdul penal. împotriva cărţii de judecată de condamnare, inculpatul a declarat recurs, care a venit, spre judecare "în faţa Tribunalului Ilfov Secţia II-a penală în completul d-lor judecători Laurenţiu Grozea şi Ligia Ştefănescu, ministerul public fiind reprezentat prin d. procuror Const. Vlad. Recursul a fost admis pe motivul că în hotărârea instanței de fond nu se arată punctul din art. 638 în care s-a încadrat faptul, ceea ce constitue o condiție de nulitate a acestei hotărâri. Procesul a fost rejudecat în fond de acelaş tribunal. Inculpatul a adus şi predat reclamantului — în instanţă — perechea de pantofi reparaţi. Prin aceasta, prejudiciul fiind reparat, Tribunalul a pronunţat achitarea inculpatului. Diverse POŞTA REDACŢIEI Un abonat R. Vâlcea. — Şi în cazul pe care ni-l comunicaţi Dv. comerciantul trebue să facă la sfârşitul anului, din nou, o declaraţie cu privire la rezultatele obţinute în tot cursul anului. Aceasta spre a i se face impunerea definitivă. Administraţia financiară I din sectorul Dv. vă va da amănunte mai detailate în această privinţă. Precizăm că declaraţia trebue făcută anul acesta până la 15 Februarie. Funcţionar de stat. — încă nu s’au publicat dispoziţiile asupra domiciliului fiscal. Aşteptaţi să apară şi D-lui I. Micu-Liciu. — Articolul d-lui Graur cu care polemizaţi se ocupa de chestia pensiilor, care se află actualmente în studiu la ministerul muncii şi nu de chestia salariilor. In ce priveşte ajutoarele pentru asiguraţi, noua lege nu face nici o deosebire între întreprinderi şi instituţii, toţi salariaţii particulari şi de stat fiind încadraţi în aceeaşi lege.'it D-lui Gh. Vlăduţ. — In Monitorul Oficial Nr. 1 de la 1 Ianuarie găsiţi noua lege a asigurărilor care cuprinde principiile generale; detaliile se redactează acum la ministerul muncii. In cazul Dv. pensia ar fi 50 la sută din media salariilor pe ultimul an, plus 6 la sută pentru 3 ani de serviciu peste 25, cu o majorare de 10 la sută asupra celor 56 la sute pentru 10 ani în continuitate, adică în total 61,6 la sută. * D-lui ing. Paraschivescu. — Aveţi dreptul la pensie. Adresaţi-vă ministerului muncii, direcţia pensiilor, str. Sf. Ionică 8. * 1949 BOTOŞANI. — Faceţi apel fie la Comisiunea sindicală judeţeană, fie la Uniunea sindicatelor de funcţionari particulari, fie chiar direct la C.G.M. # D-LUI ION ALEXANDRESCU-TECUCI. — Noua lege prevede calcularea pensiei după media salariului din ultimele 12 luni şi nu ţine seamă de retrogradările făcute la ieşirea la pensie. Chestiunea nu mai depinde de ministerul de finanţe, ci de ministerul muncii. Faceţi cerere la Inspectoratul muncii din oraşul Dv. pentru a vi se recalcula pensia după nouile norme. CONSTRUCŢII SI REFACERI DE CENTRALE HIDROELECTRICE ÎN ŢARĂ Printre lucrările mai importante efectuate în acest sector, se pot enumera: Refacerea uzinelor distruse de război în oraşele: Satu-Mare, Botoşani, Fălceni, Gura Humorului, Vatra Dornei, Roman, Tg. Mureş şi T. Severin. Modernizarea sistemelor de distribuţie a energiei în oraşele: Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc, Lugoj, Vaşcău Periam şi Teiu. Refacerea uzinei hidroelectrice din oraşul Tg. Mureş, lucrare în curs. Refacerea uzinelor hidroelectrice din oraşele: Caransebeş, Timişoara, Bistriţa şi Haţeg; Amplificări la uzinele electrice din oraşele: R.Sărat; Odorhei; Mercurea Ciuc, Paşcani prin instalarea de motoare Diesel şi generatoare; începerea construirii unei noui uzini hidroelectrice de 4000 CP pe răul Crişul Repede pentru Municipiul Oradea Mare; Construirea a noui uzine în oraşele: Năsăud şi Feteşti; Procurări de instalaţiuni pentru produs aburi la uzinele din Brăila şi Timişoara; înzestrarea uzinelor cu diferite instalaţiuni anexe (turnuri de răcire electropompe, rezervoare, adaptări, clădiri) în oraşele: T. Măgurele; Salonta; Câmpulung Moldovenesc; Bucureşti; Gura Humorului; Botoşani; Bacău; T. Severin; Timişoara; Petroşani; Reşiţa; Gheorghieni; Refaceri şi extinderi de reţele electrice de înaltă şi joasă tensiune în oraşele: Câmpulung Moldovenesc; Botoşani; Gura Humorului; Haţeg; Caransebeş; Orşova; Petroani; Reşiţa Aiud; Abrud; Călăraşi; Brăila; Constanţa; Bistriţa; Oradea; Tg. Mureş; Satu Mare; Salonta. Racordarea la liniile de transport regionale a reţelelor de distribuţia energiei electrice din oraşele: Giurgiu, Buzău, Ploeşti, Călăraşi şi Haţeg. Valoarea totală a acestor lucrări şi a altora mai puţin importante, se ridică la cei 761.000.000. ADEVERUC Dr. B. Schächter Fost intern la spit. Charenton Cons. 4 7, Str. Luterană 21. Tei Farmaciştii din Capitală sunt convocaţi pentru astăseară, Marţi, la ora 20, în sala de şedinţe a Colegiului (C.A.F.) din str. Pitar Moş Nr. 6. Va avea loc o consfătuire profesională, urmată de prezentarea unui film documentar (Paris). 4.98.71 * MU NERVOASE * PSIHICE 3 AN DELA PROCLAMAREA REPUBLICI mm. Institutul Român de Cultură Universală organizează cu ocazia aniversării a 3 ani de la proclamarea republicii ungare o festivitate în cadrul căreia va lua cuvântul d. dr. Eduard Mezincescu, ministrul Artelor şi Informaţiilor. Festivitatea are loc azi Marți, 1 Februarie, orele 17,30, în sala Teatrului Armatei din Bd. Gen. Magheru Nr. 20. t Pagina 3-a Comunicat Consiliul General al Asigurărilor Sociale de Stat aduce la cunoştinţa tuturor întreprinderilor şi instituţiunilor de Stat, întreprinderilor cooperative şi particulare, precum şi persoanelor particulare, care au salariaţi, că potrivit legii Nr. 10/949, sunt obligate să verse contribuţia de IO% datorată la Asigurările Sociale de Stat pe luna Ianuarie 1949, până la data de 5 Februarie 1949, pentru a evita majorările şi amenzile prevăzute de lege. Contribuţia este suportată în întregime de întreprinderi, instituţii, etc., şi se aplică asupra tuturor sumelor ce reprezintă salariul brutt şi orice altă recompensă a muncii prestate, indiferent de modalitatea de plată. Depunerea cotizaţiei datorată se va face la «■ Banca R.P.R., Banca de Stat, fie direct prin agenţiile şi sucursalele sale, fie prin Percepţiile fiscale, în contul „Nr. T. 30 _C.Cr.ilf, buget Asigurări Sociale”, * , iit tt, , -■-fassva; :l: INFORMAŢII Artiştii plastici care nu şi-au ridicat lucrările respinse la Expoziţia anuală de Stat a Artelor Plastice, precum şi cei cari mai au lucrări rămase sub orice formă la Muzeul Kalinderu, sunt încunoştiinţaţi că se dă ca ultim termen pentru ridicarea acestor lucrări data de 3 Februarie 1949. După această dată Ministerul nu mai răspunde de lucrările neridicate. mentul SCWf SI SISlMiSfalfei cu negativarea tuturor analizelor (Lichid cefalo-rachidian) BLEMDR.AGIS ^VINDECAREA.'7 InîjJuia Penicilină asociată *1 PROSTATA, OVARE, IMPOTENTA Doctor CONSTANTIN TOLIC BLANC Bd. REPUBLICII R*1* Telefon 3.74.63 1. Bulevardul CAROL Tramvai 14 Asociaţia prof. a depozitarilor de hârtie, afiliată la USIC, convoacă pe toţi membrii săi într’o adunare generală ordinară în ziua de 6 Februarie, orele 9 dim, la sediul asociaţiei din str. Doamnei nr. 12 bis, etaj II. In caz de neprezentare a numărului cerut de statut, adunarea se va ţine irevocabil în aceeaş zi şi acelaş loc la ora 10 cu orice număr de membri prezenţi. NERVOASE dureri, ameţeli IMPOTENŢA, Psihice Melancolie, Frică, Nervozitate, Insomnie, SIFILIS NERVOS — COPIII ÎNAPOIAȚI BLENORAGIA SIFILISUL tratează convenabil prin metode noi și rapide. Penicilină-Neosalvarsan-Bismut Dr. V. SANDOVICI Str. Generaliernat 14 (Gara Nord) Consult. 7—10 și 3—11. Telefon 7.41.93 Metodele moderne de diagnostic și tratament. Vindecări rapide obţinute în: Melancolie, obsesii, manii, impotenţă, desalcoolizare, insomnie. Str. Muzelor 20 47. Tel. 54268. Profesor Dr. BUZOIANU boli şi operaţiuni nas, gât, urechi. Operaţiuni urgente pentru corp străini bronco-solarieni. Operaţiuni largi pentru tumori laringiene Str. SPĂTARULUI, f A. 10—12, 5—7 Telefon schimbat 3.81.03, 2.41.74 Dr. H.GREIF MED. PRIM VENERICE SIFILIS . IMPOTENŢA PIELE - VARICF - PAR Blenoragia vindecă cu o singură injecţie Cons. 10—2 şi 3—7. Tel 6.30.68 CĂLĂRAŞILOR 51 (colt Mircea Vodă) Cu ocazia Expoziţiei anuale de Stat a Artelor Plastice organizată de Ministerul Artelor şi Informaţiilor, Confederaţia Generală a Muncii a achiziţionat lucrări de pictură şi sculptură de la următorii artişti : Bârneanu Eftimie, Rick Wepper, Feder Pita, Jiga Ioan, Spiridon Gh. din Bucureşti. Aceste lucrări oglindesc noul drum al artelor plastice înfăţişând aspectele cele mai variate din câmpul Dr. PAUL DAN PIELE — PAR VENERICE — SEXUALE BLENORAGIA CU O SINGURĂ INJECŢIE TRATAMENT PENICILINA SIFILIS Trat. Neosalvarsan şi Bismut Cons. 8—11 şi 3—8. Tel. 3.53.35 Str. Artei 9 (Tribunal) Toate întreprinderile industriale care au sarcini de îndeplinit în cadrul planului economic pe anul 1949 sunt obligate să complecteze formulare de statistică lunară începând cu luna ianuarie. Aceste formulare au fost expediate prin Institutul Central de Statistică acestor întreprinderi, întreprinderile care au sarcini de îndeplinit în planul economic pe anul 1949 şi care nu au primit totuşi până în prezent formularele de statistică lunară, sunt obligate ca de urgenţă să se prezinte la Centrele judeţene de Planificare, fie la Institutul Central de Statistică din B-dul G-rai Magheru 7, telefon: 5.35.31, pentru a li se distribui formularele necesare. Doctor M. Oberhard specialist Piele, Păr, Cosmetică VENERICE - SEXUALE - SIFILIS Vindecarea . Blenoragiei cu o singură injecţie. Consult: 11—1 şi 4—8 Telefon 381.19, str. Mântuleasa 15Societatea medicală a spitalelor dinBucureşti va ţine şedinţă ştiinţifică mâine !Miercuri, ora 8 în amfiteatrul Spitalului Colţea. BLENORAGIA vindecă cu o penicilină SIFILISUL tratament scurt — Dr. NICOLAE Bui, 1 Mai (Filantropia) 107 telefon 7.12.66 Kc Dr.ROSSO MIC. Sifilis, plămâni, radioscopii pulmonare. ONORARIU MINIMAL. Telef. 5.29.90. Consult. 38 p. m. STR. NIFON 34. (Tramvai 17 și 20) ARAGAZ !reparații transformări execută 4.853 personal IOSEF la orice oră AUTORIZAT Electricitate, Apă, Gaze execută reparation, avantajoase,, Academiei 23, telefon 35041. Adresaţi Mihai. INVĂTATS B SJ perfect CROITORIA DE DAMA urmând un curs complect în ateliere de specialitate. Telefon 5.85.59 Cumpăr 20 mil., furtun de cânepă diametrul 1X sau 1X Telefon 4.75.07 de la 3 la 5 d. m. LA COLEGI MEDICI CEDEZ DMELCOS Telefon 5.27.60 sau 3.28.68 ASPIRATOR ELECTRIC Marca PROTOS cu toate accesoriile ASTRAHAN măsură mijlocie VINDE telefon 3.51.00 CUMPĂR 2 costume Bleumarin și Maron sau gris Închis in perfectă stare. Telefon 5.18.65 REPARAȚII DE ARAGAZ execută TECUCEANU Meşter Brevetat No. 81.987 Revizuiri, Curăţiri, Sudură întreţineri lunare tel. 5.11.73 PARTICULAR CUMPĂR 2 COSTUME şi un Balonseide, ofer preţ bun. Telefonaţi 5.66.58 Fabrica de Tâmplarie mecanică J. DREXL'21 ŞI-A REÎNCEPUT ACTIVITATEA PE CONT PROPRIU Ciuleşti Tel. 3.77.SS tarwimwwwwwwwwwwwwt CUMPĂR stofă costum deschis fină sau costum. Telefon 6.16.36 ACORDEON bună stare, cumpără particular oferind preţ bun Telefonaţi 3.71.83 NOTE MUZICALE ÎMPRUMUTA vinde şi cumpără ANTICARIA ŞTIINŢIFICA F. ZWEIER Str. ACADEMIEI 2 (în curte) Telefon 3.72.09. Băi intestinale (cu „enterocleaner docent Bros‘‘) — aplicate de clinicieni vienezi — desintoxică şi spală radical şi integral organismul. Indicaţiuni: migrene, urticarie, constipaţie rebelă, colită, urea, piatră la ficat-rinichi, maladii hepatice autointoxicaţie, polacolibacilloză, tulburări endocriniene (obesitate, etc.) viermi intestinali Informaţiuni: Telefon 7.55.30 Dr. Berghoff BIROU STEJAR sculptat bibliotecă, fotolii piele bună stare 10.000 Iei. Ruksak mare 3000 servietă fină piele 7000 iei, tel. 4.28.96. STOFĂ LÂNĂ havan rochie și mătase naturală tabac rochie sau costum străine. Detaliu pentru 2 cămăși material fin, una pijama convenabil, tel. 4.28.96. Haină de piele perfectă stare măsură mare vând urgent Lei 20.000 Nerva Traian 51 parter. Tramvai 19 CATIFEA maron bun pt. husă AUTOMOBILE, cuvertură, draperii. FULGI de gâscă pt. perne vând. str. Constantin Nacu 7 Apart. 1 C. F. R. 590115 Oficiul de Editură, Presă şi Documentare CFR din str. Berthelot nr. 8 caută STENODACTILOGRAFE PERFECTE, pentru a fi angajate definitiv în cadrele CFR. Condiţiile şi data ţinerii concursului se vor comunica cu ocazia prezentării cererilor. C. F. R. 586/115 Oficiul de Editură, Presă şi Documentare CFR de sh. Berthelot nr. 8, caută colaboratori pentru lucrări de traduceri tehnice din limba rusă, desm tehnic şi dactilografie. Lucrările se vor excuta la Oficiul de Editură, Presă şi Documentare CFR, sau la domiciliu, plătindu-se în acord (cu bucata). Salariaţii CFR şi din alte instituţii vor executa lucrările numai în afara orelor de serveiu. DANTURI SPARTE paradont, cauciuc, dinţi lipsă repar în 3 ore, proteze precise de aur platină, violă, cauciuc, plastodont, produs românesc. Pentru sindicaliști importante reduceri. Consult: 9—12, 2—7 Dentist diplomat M. GOLDENBERG 1 Calea Rahovei 88 OCAZIE Mașină de scris Remington Noiseless Model 6, normal, aproape nouă, Vinde Particular 3.88.08 PIAN ROSENDORFER cu coadă mică. Covor de Bizargk 4x3, Statuete, Tablou Ștefan Popescu Telefon 3.79.54 "V. Vând Sufragerie splendidă Biedermayer-Lengyel, bufet mare, 2 vitrine, masă 24 persoane, 12 scaune tapisate plus lână maron. Str. Maria Rosetti 15, et. 2 apart. 4. Vizitarea 36 p. m. HAINA ASTRAHAN veritabil, piesă rară vând Bulevardul Republicii No. 86 etaj VI, apart. 40 PRELATĂ circa 20 mp, perfectă stare vând ocazie. Telefon 5.19.08 Plapumă, Plod Cuvertură, numai excepţional de bună calitate cumpăr. Telefonaţi 5.03.84, orele 13—16 Croitorie pe copii învăţaţi în cel mai scurt timp la specialita rutinată, deasemenea broderiile necesare Telefonaţi 1.11.91. HAUSKNECHT Sufragerie şi birou complect florentins, absolut nou vând Tel. 2.89.66: Frigidaire american 130—160 litri, perfect fabricaţie recentă cumpăr. Telefonaţi 5.69.36 ÎNVĂŢAŢI LIMBI STRĂINE Spaniola, Engleza, Rusa, Genna,Ana. Vorbiţi după 30 secţiuni 4 Telefonaţi: 4.87.30 11 VÂND fotoliu dentar dublu telescop, bohrmaschin electric cu ghulea, dulap de instrumente, scuipătoare. Adresaţi ziar „FOTOLIU” LIPSCANI Magazin cu clientelă mare, cedez raioane. Eventual combinație Telefon 5.46.50 (Intre orele 11-13) De vânzare Apartament splendid în vilă Piaţa Romană, parter, hali, 4 camere, dependințe, calorifer, locuit proprietar. Informațiuni 3.88.08. PIERDUT în tramvaiul 26 sau 5, între staţiile Vasile Lascăr-Dorobanţi, în cursul după amiezii de Sâmbătă 29 crt. un medalion de cristal atârnat de un lănţişor de argint cu perle mici. Fiind o amintire scumpă şi fără valoare pentru găsitor, acesta este rugat a-l preda contra unei foarte bune recompense în str. Dogari 42 apart. 3, telefon 22460 r. H. Brăescu BOLI DE PLAMANI - STOMAC BOLI DE FEMEI — SIFILIS Reumatism — Tratamente noi CAL. MOȘILOR, 131 Lângă Bulev, Republicii (fort Carol), Consult. 8.1 și a-S, Telefon: 3.14.42