Agenda Zilei, august 1997 (Anul 2, nr. 177-202)

1997-08-23 / nr. 196

23 august 1997 ^AZS zilei 5 Obrazul subțire cu cheltuială se ține Primăria Timișoarei a achiziționat un Ford Escort, în valoare de 109 milioane de lei Agitație mare, ieri, pe culoarele Primăriei, funcționarii se îmbulzeau, care mai de care să vadă, „pe viu“, noua achiziție a municipalității, un splendid Ford Escort de culoare neagră. Viceprimarul Dan Șurianu ne-a oferit amănunte în legătură cu această investiție, care, la primă vedere, pare nelalocul ei, dacă ne gândim la bugetul de austeritate al Primăriei Timișoara. „Am avut alocată suma de 140 de milioane de lei pentru mașina Primăriei și am economisit 31 de milioane, din moment ce Fordul m-a costat numai 109 milioane. Sper ca lumea să ne înțeleagă și să recunoască necesitatea achiziționării unei mașini, care să reprezinte Primăria în cadrul vizitelor oficiale pe care le primim sau le facem peste hotare. Eram de mirul lumii, cu două rable de mașini, mai vechi de zece ani. Trebuia veșnic să ne împrumutăm de pe la unii sau alții să primim cum se cuvine o delegație“, a explicat viceprimarul Dan Șurianu. Această mașină nouă nu va fi folosită exclusiv de primar sau viceprimari, ci va sta la dispoziția municipalității, în funcție de prioritățile de protocol. RADU TOANCĂ Noua achiziție a Primăriei timișorene Viceprimarul Șurianu, exasperat de ineficiența Poliției Cazurile de tulburare a ordinii și liniștii publice s-au înmulțit Miercuri, 27 august, vor fi convocați la Primărie, de către viceprimarul Dan Șurianu, reprezentanții Poliției, Gărzii Financiare, Poliției sanitar-veterinare, Protecției Mediului, Sanepidului etc. Primăria, exasperată de numărul mare al reclamațiilor privind tulburarea ordinii și liniștii publice și de ineficiența factorilor abilitați să restabilească ordinea, intenționează să demareze o amplă acțiune privind combaterea fenomenelor antisociale. „Este de netolerat ceea ce se întâmplă în municipiu. Scandaluri, poluări fonice, bande de tineri care circulă cu mașinile prin parcuri și care terorizează populația, cerșetori și bișnițari la tot pasul. Iar Poliția nu face nimic. Nu se mai poate continua așa“ a declarat domnul viceprimar. După întâlnirea de la Primărie, se vor intensifica eforturile factorilor implicați, în vederea diminuării cazurilor de tulburare a ordinii și liniștii publice care riscă să transforme Timișoara într-un oraș al nimănui, în care infractorii fac legea. R. ȚOANCĂ Dl Șurianu este hotărât să facă ordine Taximetriștii, verificați Cei care lucrează „la negru“ au de ce să se teamă De la domnul Sorin Mayer, șeful Corpului de Control Comerț din cadrul Primăriei municipiului Timișoara, am aflat că a fost demarată deja, în colaborare cu Poliția rutieră, acțiunea de verificare a taximetriștilor din Timișoara. Primul control inopinat a avut loc în data de 21 august, rezultatele acestuia urmând a fi făcute publice în cursul săptămânii viitoare. Controalele vor continua, fiind verificate, în special, autorizațiile necesare practicării acestei profesii, precum și modul de funcționare a ceasurilor. S-au constatat, din păcate pentru șoferii în culpă, și cazuri de evaziune fiscală (pentru care vor fi întocmite dosare penale) când ceasurile nu înregistrau, iar taximetriștii preferau să lucreze „la negru“ pentru a se sustrage de la plata impozitelor. R. T. Taximetriștilor li se mai pregătește ceva îmbogățirea peste noapte a comercianților a fost stopată „Falsa criză a uleiului s-a datorat carențelor din domeniul legislativ“, a apreciat Aurel Pană, secretar de stat în Ministerul Agriculturii Invitat de Alianța Civică pentru a participa la o întâlnire care s-a desfășurat, ieri, la Lugoj, Aurel Pană, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, s-a oprit și la Timișoara. El a fost primit de dl Alexandru Fodor, vicepreședintele C.J.T. și coleg de partid (PD), și a susținut o conferință de presă pe probleme de agricultură. Comercializarea uleiului, cea mai „fierbinte“ temă abordată, a adus în discuție recenta Hotărâre de Guvern prin care s-a limitat prețul de vânzare a uleiului la 7 800 de lei/litru (cel în recipient de sticlă) și 8 900 de lei/litru (în ambalaj de plastic). „Se vor amplifica acțiunile de control la agenții economici, care au în statutul societății comercializarea produselor alimentare și, în cazul în care au practicat prețuri majorate pe care nu le-au declarat la fisc, vor fi pasibili de amenzi contravenționale și confiscarea stocului de ulei. Același lucru se va întâmpla cu cei care ignoră prevederile recentei H.G., ei vor fi, de asemenea, amendați cu unul până la cinci milioane de lei, corecție care poate fi aplicată din oră în oră dacă nu respectă prețul de vânzare impus de Guvern“, a ținut să precizeze dl Pană. „Ceea ce s-a întâmplat în acest zile a fost posibil doar datorită scăpărilor legislative, în special a Legii concurenței pe care o vom completa în toamnă cu reglementări privind impozitarea progresivă și adaosul cumulat“, a spus dl Pană. C. BOGDAN Dl. Aurel Pană răspunde ziariștilor la întrebările privind criza uleiului Timișoarei, la atac Și ciorile se împușcă, nu-i așa? Municipalitatea ne-a obișnuit deja, în fiecare an, la sfârșitul lunii august, cu declanșarea unei acțiuni „hazoase“ privind stârpirea ciorilor din zona Catedralei. După cum se cunoaște, durata medie de viață a unei ciori este de 200 de ani, în timp ce primarii își schimbă mandatul la fiecare patru ani. Indiferent de numele primarului Timișoarei, lupta cu ciorile a continuat consecvent (dar nu din cauza invidiei la adresa longevității păsărilor): „în perioada 25 - 26 august, între orele 20,30 și 22, Primăria Timișoarei va organiza o amplă acțiune de gonire și stârpire a ciorilor din perimetrul Parcului Catedralei, la care va participa și o grupă de vânători din cadrul A.G.V.P.S. Timiș. Zona de acțiune va fi supravegheată de gardienii publici, care vor interzice accesul cetățenilor în parc“, se arată într-un comunicat primit de la Primărie. R. T. Inamicii Primăriei urmează să fie lichidați.. Primarul, in Iosefin întâlnirea primarului Timișoarei, domnul Gheorghe Ciuhandu, cu cetățenii din zona Iosefin va avea loc marți, 26 august, la ora 17, în Sala festivă a Colegiului Bănățean (Bd. 16 Decembrie 1989). (R. Ț.) Un ministru secretar de stat, in orașul nostru Luni, 25 august, va sosi la Timișoara domnul Viorel Raicu, ministru secretar de stat în cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului. Vizita sa coincide cu prezența la Timișoara a delegației germane interesate de promovarea proiectului de amenajare a canalului Bega. Domnul Viorel Raicu va efectua o vizită și la R.A. „Apele Române“. (R. T.) Slujba de târnosire Duminică, 24 august 1997, cu începere de la ora 9, va avea loc slujba de târnosire a Bisericii Parohiale cu hramul Sfinții Apostoli Petru și Pavel, situată pe strada Borzești nr. 1. Biserica a fost reconstruită din temelii și împodobită cu pictură în frescă de către pictorul Pitic Bădilă. Se cuvine a fi menționată strădania preoților Mihai Pop și Mircea Lăutaș și sprijinul enoriașilor din cartierul Viile Fabric. Slujba va fi oficiată de Î.P.S. Nicolae, Mitropolitul Banatului, după care va urma Sf. Liturghie Arhierească. (S. S.) Plata ajutorului social în perioada 26-28 august, plata ajutorului social, la casieria Primăriei municipiului Timișoara, se va face după următorul program: 26 august - între orele 10,30- 12 și 15-17, 27 august - între orele 10,30- 12, în 28 august - între orele 10,30-12 și 15-17. (R. T.)