Agenda Zilei, septembrie 1997 (Anul 2, nr. 203-228)

1997-09-15 / nr. 215

FMI creditează România cu încă 82 milioane de dolari pe . " ----~ ___________$//£ £///__________________________COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT Ș 100 000 de oameni au participat la funeraliile Maicii Teresa Pag. 2 PNL vine in sprijinul lui Morel Coifan Pag. 3 Gimnastele au făcut schimb de cadouri cu președintele Pag. A A fost Rugă Bănățeană, cu soroc și voie bună Dacă ploaia nu le-ar fi jucat o festă organizatorilor și, bineînțeles, timișorenilor, Ruga Bănățeană din acest an ar fi eclipsat într-adevăr edițiile precedente ale manifestării, în ciuda ropotelor de ploaie și a răcorii, ediția din acest an a Rugii de la Timișoara a stârnit interesul a numeroși participanți. Astfel, puțin după ora 12, în Piața Victoriei s-a încins ieri un spectacol muzical pe cinste. Interpretând și dansând pe muzica populară tradițională, Ansamblul „Banatul“, Orchestra RATT, Ansamblurile „Făgețeana“ și „Timișul“ s-au străduit (și au reușit) să anime centrul orașului până către ora 14. Nu au lipsit nici oficialitățile locale, care savurau din plin momentele folclorice prezentate de cunoscutele formații artistice bănățene. Când apele în Piața Victoriei s-au mai limpezit, nașul Rugii, primarul Gheorghe Ciuhandu, a oferit o masă festivă tuturor participanților la evenimentul ce tinde să devină tradițional și în urbea de pe Bega, închinând o cupă de șampanie, primarul Timișoarei a ținut să le mulțumească celor prezenți pentru strădaniile depuse întru reușita celei de-a IIl-a ediții a Rugii Bănățene. SORIN STAN Pag. 4 Nașul Gheorghe Ciuhandu deschide jocul de rugă Taberele din PDSR s-au întâlnit la bufet în timp ce la Senat, în sala Omnia, Ion Iliescu solicita membrilor partidului „o accentuare a spiritului revoluționar în lupta contra Puterii“, o parte a reprezentanților Consiliulând pe rând, nume sonore ale fostului guvern s-au așezat de o parte și de alta a celei mai lungi mese din restaurantul Senatului. Așezarea la masă s-a făcut în funcție de simpatiile fiecăruia, separându-se două grupări distincte. lui Național al PDSR puneau partidul la cale. Grupurigrupuri. Ion Iliescu crede că a câștigat Pag. 3 Conferință europeană Conferința europeană dedicată luptei împotriva criminalității organizate, corupției și terorismului, în Balcani și zona Mării Negre, se va desfășura, în perioada 17-19 septembrie ai Ci, la Palatul Parlamentului din București. Manifestarea este organizată de Asociația Internațională „Europa- 2000“, Inspectoratul General al Poliției, Serviciul Român de Informații, Ministerul Apărării Naționale și Societatea Română de Criminologie și Criminalistică Fundația „Eurics“. Emil Constantinescu se inspiră din China Președintele țării, Emil Constantinescu, a găsit, în Hong Kong, noi resurse pentru relansarea campaniei anticorupție. El a dat temă pentru acasă consilierilor săi să elaboreze un raport în acest sens, pentru a vedea dacă regulile care se aplică în China de comisia anticorupție pot funcționa cu succes și în România. Conform legislației chineze, pedepsele sunt foarte dure în cazul comiterii unor ilegalități. Acuzații de corupție sunt împușcați în ceafa. Pag. 16 Astăzi începe școala! Ultima zi de vacanță. Ieri seară, o mulțime de tineri s-au adunat în spațiul din spatele Muzeului Banatului pentru a sărbători ultima zi de vacanță. în zilele de dinainte, timișorenii au mișunat de zor prin librării în căutare de manuale, caiete, ghiozdane, că doar mai rămăseseră câteva zile până... astăzi - 15 septembrie. Dimineața, elevii vor inunda din nou străzile Timișoarei, îndreptându-se spre școală. Și, chiar dacă numărul micuților care vor păși anul acesta în clasa întâi este mai mic în comparație cu ceilalți ani, sunt totuși peste 7 600 de copii care vor auzi astăzi pentru prima oară sunetul clopoțelului ce-i îndeamnă să intre în clasă. Ei fac parte din prima generație născută după evenimentele din 1989. Dar școlile îi vor întâmpina și pe ei cum au facut-o ani la rând cu celelalte generații... IULIA BĂDĂRĂU la televiziunea ANALOG Concurs „Agenda zilei“ Film artistic: Vânătorul magic producție SUA, cu Gary Kemp, Sadie Frost. Miss America 1998 este Katherine Shindle La Atlantic City, în New Jersey, sâmbătă a avut loc gala decernării titlului de Miss America, aceasta fiind cea de-a 77-a ediție a faimoasei competiții care adună la un loc frumoasele Americii. Ediția din acest an, câștigată de Katherine Shindle, până acum doar Miss Illinois, a fost și prilejul unei inovații suprinzătoare, și anume, prezența concurentelor în costume de baie compuse din două piese. Este pentru prima dată, în ultimii 50 de ani, când juriul acceptă un astfel de „dezmăț“ - ar putea spune conservatorii - sau „modernism“, cum preferă să califice decizia cei ce se gândesc la dinamismul edițiilor viitoare. America a ales-o pe cea mai frumoasă fată. s. G. Î...Î .1. LOTO SPECIAL: 6 din 49 40 47 31 21 2 45 NOROC: 580 37 51