Agenda Zilei, august 1998 (Anul 3, nr. 179-204)

1998-08-20 / nr. 195

10 august 1998 ECOIMOMVIO 7 S.C. Electromotor va fi restructurată Societatea obține din export peste șase milioane de dolari, anual . Deoarece este una dintre puținele societăți comerciale timișorene care obține profit, realizând în medie anual șase milioane de dolari, S.C. Electromotor S.A. Timișoara nu se află pe lista societăților în curs de privatizare, FPS-ul dorind să-și păstreze pachetul de acțiuni de 51% deținut la acest agent economic. Potrivit precizărilor făcute de către directorul comercial al societății, Dimitrie Manolescu, 80% din producție este destinată exportului, ceea ce înseamnă livrarea pe piețe din Italia, Germania, Austria, Grecia, Suedia, Chile, Maroc, Egipt sau Siria a 100 000 de motoare, în acest an, și obținerea a 8 milioane de dolari. De precizat este faptul că în perioada următoare „Electromotor“-ul va intra într-un proces de restructurare, ce va dura până la finele anului 1999. Cifra de afaceri a societății este de 100 miliarde de lei pentru acest an, iar profiturile obținute pe primele șase luni se cifrează la î,5 miliarde de lei. DANIELA TĂMAȘ Una dintre puținele întreprinderi profitabile 88,7 MHz I Y j» I B1 i rts#1#if Jî J 150 wM ■j Mk JÈÈk Æk ; D M Jr ^ ^ ^ * g £ rajs Sl M *r I I # fp|! ä' ^ S * jf Titluri de stat la Bursa de Valori Pe piața de capital vor intra și multe firme atractive pentru investitori Senatorul Viorel Marian Pană, președintele subcomisiei pentru piața de capital din Senatul României, a declarat recent că în urma discuțiilor avute cu primul-ministru Radu Vasile au fost convenite măsuri pentru dinamizarea activității la Bursa de Valori București și pe Rasdaq. Una dintre aceste măsuri prevede intrarea pe piață a societăților performante, așa-numitele blue-chips-uri, capabile să ducă la creșterea numărului de tranzacții, prin preluarea acțiunilor de către investitorii români sau străini. Această procedură va duce la creșterea lichidității ședințelor de tranzacționare, precum și la privatizarea rapidă, în condiții de transparență, a societăților comerciale. Viorel Marian Pană a mai anunțat că a convenit cu Daniel Dăianu, ministrul finanțelor, tranzacționarea la Bursa de Valori București a titlurilor de stat cu termen de un an, emise de acest minister. Tranzacțiile cu titluri de stat sunt investiții de portofoliu, mult mai apropiate de specificul bursier decât investițiile directe. LUCIAN-VASILE SZABO Seminar organizat pe un ogor arădean Manifestarea este inclusă în Forumul economic Timișoara ‘98 După cum se cunoaște, în perioada 15-16 septembrie se va desfășura la Timișoara „Forumul economic Timișoara ’98“, organizat de societatea Invest Romania, în colaborare cu Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timișoara. După cum ne-a informat Menuța Iovescu, director Relații Internaționale a CCIAT, în cursul săptămânii viitoare va sosi în Timișoara o delegație Invest Romania în vederea derulării unor discuții cu agenții economici bănățeni pe tema propunerilor de proiecte de dezvoltare, în aceeași ordine de idei, Menuța Iovescu a mai afirmat că deplasările reprezentanților CCIAT în județ nu au avut rezultate tocmai mulțumitoare datorită dezinteresului agenților economici. Mai exact spus, nu au fost identificate proiecte de investiții județene. Conducerea Invest Romania precizează că desfășurarea secțiunii de agricultură va avea loc la „un agrocentru din județul Arad, iar seminarul cu tema «Sistem minim de lucrări» va avea loc chiar pe câmp...“ Aceiași organizatori dau ca sigură prezența la Forum a unor miniștri, secretari de stat, președinți de societăți bancare sau ai fondurilor de investiții. M. MAGDA Subvenții pentru agricultură La cumpărarea grâului din recolta lui 1998 se acordă o primă de 200 lei/kg Executivul a hotărât să acorde o primă în valoare de 200 de lei/kg, pentru o cantitate totală de 1 500 mii tone de grâu panificație STAS, din recolta anului 1998. Prima se acordă societăților comerciale de morărit și panificație care folosesc grâu din producția internă a acestui an pentru producția de pâine și făină destinată consumului intern. Banificația de 200 lei/kg se acordă și în cazul în care societățile de morărit și panificație au mandatat societățile comerciale Comcereal, Cerealcom și Nutricomb să cumpere grâu în numele lor. Grâul pentru care se acordă prima se cumpără de la producătorii agricoli individuali, asociații agricole individuale, asociații agricole fără personalitate juridică, arendași societăți agricole cu personalitate juridică, unități cu capital de stat sau privat, societăți furnizoare de îngrășăminte chimice și pesticide. Plata primei se face prin direcțiile generale pentru agricultură și alimentație, până la data de 31 octombrie 1998. Utilizarea grâului pentru care s-a încasat prima în alt scop decât cel prevăzut de Ordonanța nr. 50/1998 atrage după sine restituirea primelor, plata unor penalități și suspendarea societății comerciale respective de a mai beneficia, pe o perioadă de trei ani, de orice fel de subvenție. M. M. Wf— test