Agenda Zilei, august 1999 (Anul 4, nr. 180-205)

1999-08-02 / nr. 180

Patriarhul va avea 14 milioane de lei pe lună Conform Legii nr. 142/1999 privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului, la cerere vor fi salarizate un număr maxim de 14 524 posturi bisericești. Dintre acestea, 73 sunt asimilate funcțiilor de demnitate publică (un post de patriarh, 22 de mitropoliți și șefi de cult, 29 de episcopi și asimilați, 21 de episcopi vicari și asimilați, 21 de funcții de conducere a cultelor religioase și a unităților de cult recunoscute în România și 13 490 posturi de personal clerical. Potrivit acestei reglementări, Patriarhul României se bucură de o indemnizație lunară de circa 14 milioane lei, iar un mitropolit de aproximativ 12 milioane lei. Salariul cel mai mic revine preoților debutanți cu studii medii, respectiv 857 000 lei lunar, y Supliment Sport, pagina 7 [ luni, 2 august 1999 pnțcd oferă în alegeri Ion Diaconescu va putea sta în fotoliul de lider până în ianuarie 2001 „niște moaște“ După furtuna declanșată în mediul politic românesc și în propriul partid ca urmare a declarațiilor sale, premierul țărănist Radu Vasile, care are pretenția de a se instala la conducerea PNȚCD, a dat ochii, vineri, la Neptun, cu șeful său de partid, Ion Diaconescu. Ce i-ar fi auzit urechile, numai cei doi parteneri la dialog pot ști, dar, cert este că liderul actual al țărăniștilor a obținut de la nerăbdătorul premier să mai amâne chestiunea cu președinția. Vasile și Diaconescu au convenit să amâne alegerea primei linii de conducere a PNȚCD - președinte, prim-vicepreședinte și secretar - până la Congresul extraordinar ce va avea loc în ianuarie 2001, după organizarea alegerilor ge- Damna 3nerale. N. S. ragman Revoluția română se află din nou în atenția străinătății Generalii Stănculescu și Chițac au devenit cu adevărat faimoși. Ei s-au aflat în atenția celui mai celebru canal de televiziune: CNN. Acesta a transmis sâmbătă, în cadrul emisiunii „World Report”, un reportaj despre cei doi generali, condamnați la câte 15 ani de închisoare pentru reprimarea demonstranților în revoluția română din ‘89 și la plata unor despăgubiri de peste 30 de miliarde de lei către rudele celor uciși sau răniți la Timișoara, în solidar cu MApN. Victor Atanase Stănculescu și Mihai Chițac s-au declarat nevinovați, spunând că vor face apel la toate instanțele superioare, inclusiv la Curtea Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg. Generalii Chițac și Stănculescu vor să se adreseze instanțelor europene Consiliul Local are vacanță scurtă Consiliul municipal nu mai dorește să retrăiască experiența de anul trecut, când pe perioada vacanței de vară a delegat câteva atribuțiuni ale legislativului conducerii executive a Primăriei Timișoara. Au apărut astfel unele inadvertențe privind deciziile Primăriei comparativ cu intențiile legislativului. De aceea, în această vară s-a renunțat la constituirea comisiei de negocieri, în cadrul executivului, în vederea suplinirii votului CL. S-a mizat și pe ideea că în acest an consilierii vor avea o vacanță mai scurtă ca de obicei. Ei se întorc la treabă la începutul lui septembrie, dar până atunci se mai întâlnesc în plen cu prilejul sesiunii extraordinare onorifice de astăzi, împreună cu reprezentanții Consiliului Județean Timiș. DELIA FOLTEAN LOTO SPECIAL: 6 din 49 48 2 25 22 31 43 66 7 98 45 Șoferii vor fi obligați să dețină un certificat de pregătire profesională începând cu data de 19 septembrie a.c., șoferii de vehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, precum și conducătorii de vehicule pentru transport de persoane cu mai mult de 8 locur pe scaune vor trebui să obțină un certificat de pregătire profesională. Certificatul va fi eliberat de către Autoritatea Rutieră Română (A.P.R.) și va fi obținut după promovarea unui test grilă, condiționat în prealabil de obținerea unui permis de conducere categoria C, respectiv D. Pregătirea pentru obținerea certificatelor de pregătire profesională se va realiza în școlile de conducători auto autorizate de A.R.R. Noul act normativ, un Ordin al Ministerului Transporturilor, aliniază legislația românească celei europene și este o consecință a Acordului european semnat de Guvernul României la data de 1 februarie 1993, în urma aplicării noilor prevederi, șoferii vor trebui să mai scoată din buzunar câteva sute de mii de lei pentru obținerea noului act. DAN ODAGIU Băsescu, un ministru cu idei Sud-Estul a devenit „buricul pământului“ Pagina 2 3 august a devenit Ziua Timișoarei Pagina 5