Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

16 tBfivnelw gliei FAȚA LEGII 25 aprilie 2000 Unitatea are numeroase spații de locuit și de depozitare Cazarma Buziaș, transferată de la MApN la MJ HG 264/17 aprilie 2000 pune bazele înființării în acest oraș a unui penitenciar După ce vreme de mai mulți ani s-a tot vorbit despre transformarea cazărmii din garnizoana Buziaș în pușcărie, zilele acestea s-a făcut un pas important în ciuda opoziției consilierilor locali, care nu pot accepta ca stațiunea să găzduiască un astfel de obiectiv în transpunerea acestui proiect în practică. H.G. 264/17 aprilie 2000 prevede transferarea unității militare din folosința Ministerului Apărării Naționale în cea a Ministerului Justiției - Direcția Generală a Penitenciarelor. „Urmează să fie numită o comisie din partea Direcției și MApN-ului, care să treacă la inventarierea și predarea-primirea terenurilor, clădirilor, utilităților“, ne-a declarat lt. col. loan Băla, comandantul Penitenciarului Timișoara, instituție care va primi ca pe un balon de oxigen înființarea noii pușcării, dată fiind supraaglomerarea spațiilor de pe str. Popa Șapcă (156%, adică 800 de persoane peste capacitate). Unitatea din Buziaș, întinsă pe circa 220 hectare, unde se găsesc pavilioane de locuit, o clădire pentru comandament, cu birouri, numeroase spații de depozitare, o sală de mese, o centrală termică, un parc auto, spații de întreținere a tehnicii, o bază sportivă și o microfermă, urmează să devină un penitenciar cu regim semideschis, unde vor fi cazați condamnații nerecidiviști, precum și cei recidiviști, însă pentru fapte cu pericol social redus. CĂLIN TENCHE Scene de violență în vizorul anchetatorilor Unii se manifestă ca-n junglă pentru a pune mâna pe obiectele celorlalți Lucrătorii Secției 2 de Poliție Timișoara au fost anunțați de studenta Doina B. că, în seara zilei de 21 aprilie, în jurul orei 23,30, un necunoscut a tăbărât asupra ei și i-a smuls telefonul mobil. S-a trecut la investigații și,nu peste mult timp, a fost identificat făptașul în persoana lui Mugurel Iasinovschi, de 22 de ani, din Nițchidorf, care locuia fără forme legale în municipiul nostru. Asupra lui a fost găsit aparatul sustras care a fost înapoiat păgubașei. Tânărul a fost reținut pe bază de ordonanță, iar Parchetul timișean a emis pe numele lui un mandat de arestare preventivă pe cinci zile. Cercetările continuă . Un scandal izbucnit în noaptea de 22/23 aprilie la Discoland a necesitat intervenția trupelor speciale ale Poliției timișene. Unul dintre cei implicați, Sergiu B., de 19 ani, a încasat o amendă de 800 000 de lei pentru că a pocnit o persoană . Parchetul timișean a definitivat cercetările în cazul lui Ioan Cătălin C., de 17 ani, care a fost trimis în judecată pentru o tâlhărie. El i-a propus unui tânăr cam de vârsta lui nici mai mult nici mai puțin decât să schimbe cu el haina și pantofii. Pentru a fi mai „convingător“, a început să-și lovească victima cu minunii și picioarele. Intr-o primă fază, aceasta a reușit să scape, însă Ioan Cătălin C. a urmărit-o și a lăsat-o fără îmbrăcăminte și încălțăminte. C. Ț. Accidente grave petrecute pe calea ferată Doi bărbați, loviți de tren, nu au supraviețuit Lucrătorii Poliției Transporturi au anchetat împrejurările în care s-au produs, la sfârșitul săptămânii trecute, două accidente grave pe calea ferată. Unul dintre aceste evenimente s-a produs în triajul stației CFR Arad, unde timișoreanul Nicolae Mircea Lipitoru, de 26 de ani, a fost acroșat de o garnitură în mișcare. Nefericitul a fost transportat de urgență la spital, însă nu s-a mai putut face nimic pentru a i se salva viața. O altă tragedie a avut loc în stația CFR Lugoj. Polițiștii au fost anunțați că, între liniile 2 și 3, se găsește în stare de inconștiență un bărbat care, lovit de un tren, avea mâna și piciorul drept secționate. Victima, identificată ca fiind Traian Crăciun, a decedat în drum spre spital. C. ȚENCHE Urmărit Lucrătorii Postului de Poliție T.F. Timișoara-Nord l-au reținut pe Dorel Iacobiței, de 43 de ani, dar în urmărire generală, la solicitarea IPJ Botoșani, întrucât avea de executat un mandat de doi ani închisoare pentru furt. (C. T.) Accident Poliția timișeană a cercetat cauzele accidentului din 23 aprilie de la Belinț, când Darius Eckert, de 24 de ani, cu motocicleta Kawasaki, a intrat în coliziune cu un autoturism Dacia, tânărul fiind grav rănit. Evenimentul a fost posibil datorită vitezei și neatenției cu care motociclistul a abordat o curbă. (C. T.) Controale Conducerea Grupului de Pompieri a anunțat că, în această săptămână, vor fi efectuate controale la lăcașele de cult pentru a putea crea condiții de securitate tuturor celor ce participă la ceremonialurile religioase. (C. T.) ISNIH SECURITY SHIOLUL Slii ILMIJI PAZĂ, PROTECȚIE ESCORTĂ ȘI SECURITATE BODYGUARD PAZĂ DISPECERIZATĂ, INTERVENȚIE , ÎNSOȚIRE ȘI TRANSPORT VALORI lei.fa* 056 -195455. lei. 056 - 199230. Probleme cu plata intervenției pompierilor Interviu cu colonelul Ioan Cernat, comandantul Grupului de Pompieri „Banat“ al județului Timiș Intervenția pompierilor, la unele incendii, se plătește. Care sunt problemele pe care vi le creează beneficiarii acțiunilor dvs.? începând de anul trecut, pentru incendiile produse în sectorul privat, la societățile comerciale, excluzând locuințele și l w bunurile cetățenilor, contravaloarrea celor cheltuite de unitățile de pompieri se recuperează. Din păcate, mulți agenți economici tărăgănează apoi plata. Astfel ne pun în situația de a nu încasa în timp util acești bani și de a nu-i putea folosi pentru cheltuielile curente, cu piese de schimb, carburanți, lubrifianți, substanțe stingătoare, echipament, accesorii. Neîncasările în anul calendaristic corespunzător intervențiilor fac ca aceste sume să nu mai intre în circuitul de cheltuieli al nostru și să se facă venit la bugetul statului. - Aveți intervenții neachitate la această dată? - Este SC Eugen SRL, cu un incendiu în Șag, la o unitate de producție, apoi firma de la Casa Tineretului care ulterior intervenției s-a desființat. - Cât de costisitoare a fost intervenția de săptămâna trecută de la Solventul? - Pe timpul intervenției, noi am cheltuit 2,2 tone de spumogen lichid (agent de stingere) cu o valoare de peste 70 milioane de lei. Conform contractului încheiat între proprietar, respectiv SC Solventul, și firma chiriașă, SC Arensi On, prima trebuia să pună la dispoziția forțelor de intervenție substanța stingătoare. Deoarece atunci nu mai era timp fizic pentru a vehicula această substanță, am stins incendiul folosind spumogenul nostru. Acum, fie că Solventul dispune de acest spumogen, corespunzător calitativ, pe care să ni-l returneze, fie că se face calculația de preț a acestuia pe factura intervenției. ’ ’ CĂLIN ȚENCHE Colonelul Ioan Cernat e nemulțumit că unele firme tărăgănează plata O casieră trimisă în judecată Ea activa în stația Timișoara-Nord Mariana Nicolăiță era casieră de bilete în stația CFR Timișoara-Nord. Verificarea gestiunii ei, la sfârșitul anului trecut, s-a soldat cu găsirea unui minus de 135 milioane lei. Cercetările au scos la iveală că inculpata nu a evidențiat o parte din biletele emise, începând cu luna ianuarie 1999, în documentele de casă ale gestiunii. Ea a recunoscut însușirea banilor. Zilele trecute. Parchetul timișean a definitivat rechizitoriul, dosarul urmând să fie înaintat instanței de judecată. C. Ț. Strict autentic! Sărbătorile pascale reprezintă pentru câțiva dintre cei băgați la zdup pe str. Popa Șapcă un prilej de a-și revedea familia, în ambianța caldă a căminului pe care au fost nevoiți să-l părăsească pentru un an-doi sau chiar mai mulți, învoirile de care beneficiază mai puțin de unu la sută din „clienții“ lt. col. loan Băla sunt acordate după o mie și una de criterii menite să-i selecteze pe cei care, după cinci zile de liberate, să târâie la ușa pușcăriei și să se ceară singuri înăuntru. Printre altele, acești aleși de soartă, reprezentată în acest domeniu de mâna secretarului de stat în Ministerul Justiției Gheorghe Mocuța, cea care semnează aprobarea cererilor, trebuie să fie condamnați definitiv, cu cel puțin o treime din pedeapsa efectuată. Anul acesta, au primit această favoare doi deținuți de religie catolică și nouă ortodocși. Unul dintre cei care duminică trebuia să se afle acasă cu ai săi s-a răzgândit și a preferat să ciocnească ouă roșii după gratii! C. Ț.