Agenda Zilei, iunie 2000 (Anul 5, nr. 128-153)

2000-06-03 / nr. 130

E. 0 JC « £ *9» ! Weekend ■g › Orice român responsabil trebuie I să meargă mâine la mUÊMEIÊÊÊÊKBÊÊÊÊÊÊBKÊÊÊÊKÊÊËÊPm pBttBWBjM .,. ft<ÀJÊÏ\ Pagina 2 în aparirCa lui Ștefan Boboc, au început să sară „penele“ Ștefan Boboc, fostul președinte al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, audiat seri de senatori, a susținut că arestarea sa a avut ca scop sustragerea unor documente care dovedeau că activitatea fondurilor de investiții a fost supravegheată de către Comisie. El a cerut Parlamentului, care l-a numit printr-o întreagă procedură, tot așa să-l și revoce, nu în baza unor „acte normative date peste noapte“. Boboc a precizat că nici nu a avut titluri la FNI, FNA sau SAFI, nici nu a făcut parte din nicio structură a fostei Securități. Senatorul democrat Viorel Pană, care a „îndrăznit“ să-l apere pe Boboc, apreciind că arestarea fostului președinte al CNVM a fost un abuz, s-a ales cu faptul că, ieri, Consiliul Politic al PD a decis excluderea sa din partid, nu însă înainte de a-și fi depus el însuși demisia de onoare. „Se încearcă aplicarea de măsuri de forță pentru a justifica grija față de cei 300 000 de investitori“, iar „lucrurile se puteau opri la nivelul suspendării președintelui CNVM, pentru ca apoi justiția să-și spună Cuvântul“, dacă la mijloc n-ar fi fost dorința de a „satisface unele orgolii“, a arăta. Pană. ^ 3 Senatorul Viorel Pană a fost exclus din PD Prefectul vrea să instituie curățenia după alegeri După expirarea termenului legal de desfășurare a campaniei electorale au fost amendate 11 partide și alianțe politice, inclusiv candidați independenți, pentru încălcarea reglementărilor privind afișajul posterelor electorale. La miezul nopții, între 1 și 2 iunie, patrulele de ordine au depistat vânzoleală pe străzi, reprezentanții celor N partide lipind de zor afișe peste alte postere și în locuri interzise, inclusiv pe gardurile și cutiile de gaz ale cetățenilor Timișoarei. „Acest dezmăț a fost sancționat și voi căuta în lege să văd ce reglementări există vizavi de reversul lipirii afișelor în locuri neautorizate“, a precizat prefectul Liviu Barbu. El a subliniat că așa cum au trimis echipe pe străzi pentru a lipi afișe alandala, tot așa partidele trebuie să facă și curățenie. „Curățenia după alegeri trebuie să fie asumată de toți cei care au sfidat bunul simț și au mâzgălit inclusiv gardurile proprietate privată“, a avertizat prefectul Liviu Barbu. C. BOGDAN Barbu dovedește intransigență 54 000 de copii sunt adoptabili Deputata PDSR de Timiș, Hildegard Puwak, a participat la lucrările Comitetului mixt parlamentar România - Uniunea Europeană, unde s-a scos în evidență problema copiilor români cu nevoi speciale. Reprezentanții UE sunt îngrijorați de faptul că din cei 100 000 de copii abandonați, 54 000 sunt adoptabili. „în statele civilizate există următorul traseu în privința acestor copii: reintegrarea în mediul familial - adopția națională - adopția internațională. La noi prevalează, din păcate, adopțiile internaționale, de care se ocupă 105 fundații, însă statistica arată faptul că 15 la sută din copiii adoptați de cele 47 de țări din care provin cetățenii care au luat copii din România se regăsesc după un an în instituțiile de ocrotire socială“, a afirmat Hildegard Puwak RADU TOANCĂ Hildegard Puwak trage un semnal de alarmă Comisia Europeană laudă Guvernul Pagina 3 După inundații, ne paște seceta Fenomenul de secetă se va accentua și se va extinde, în următoarea perioadă, iar în unele locuri va avea caracter extrem, putând cauza pierderi semnificative de recoltă și chiar compromiterea acesteia, se arată într-un comunicat difuzat, ieri, de Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie. Ploile căzute în ultimele zile nu au totalizat cantități importante de apă, iar conținutul de umiditate accesibilă plantelor a scăzut până la coeficientul de ofilire în zonele agricole din Oltenia, Muntenia, Dobrogea, Podișul Bârladului și Câmpia Jijiei, în nordul și estul Podișului Sucevei, sudul și centrul Transilvaniei, extremitatea vestică a Banatului, local în nordul și sudul Munteniei rezervele de umiditate din sol sunt nesatisfăcătoare, apărând, fenomenul de secetă, iar în culturile prășitoare de pe întreg teritoriul agricol al țării predomină starea de secetă puternică și extremă. Covoare și tablouri marca „Ceaușescu“ Covoarele, tapiseriile și tablourile omagiale predomină la cea de-a șasea licitație pentru vânzarea bunurilor lui Ceaușescu, care va fi organizată în perioada 7-11 iunie, la fostul Mausoleu al Eroilor din Parcul Carol. Acestea pot fi cumpărate pornind de la prețuri care variază între 2 500 000 de lei (tapiserie manuală din lână cu emblema județului Maramureș) și 30 000 000 de lei (covor manual „Peisaj din Deltă“). Cele mai ieftine obiecte pornesc de la prețuri de până la o sută de mii de lei: o păpușă de 27 000 de lei, o sculptură de lemn reprezentând o pasăre, estimată la 75 000 de lei și un set ceramic, vas și farfurie, evaluat la 87 000 de lei. Cel mai scump obiect licitat este un set de mobilă pentru dormitor, evaluat la 240 de milioane de lei, urmat de o vitrină de paltin cu scene de vânătoare, care costă 81 de milioane de lei și o garnitură de mobilă în stil gotic - 70 de milioane de lei. „Casa Austria“ se îndreaptă spre final Pagina 10