Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

4niței SA ZI 16 aprilie 2002 Sprijin Dan Poenaru, liderul PSD Timiș, și vicepreședinții Nicolae Oprea și Titu Bojin au donat sume de bani bisericilor din Bazoșul Nou și Sâlbăgel. Reprezentanții partidului de guvernământ au sprijinit cu alimente o manifestare cultural-sportivă care s-a desfășurat la Găvojdia, în perioada următoare sunt anunțate alte acțiuni de acest gen, mai ales în zonele mai sărace ale județului. (R. T.) Deplasăm După cum vă informam zilele trecute, prefectul de Timiș, Horia Ciocârlie, împreună cu primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, și directorul SC Elba SA, Gheorghe Ciocan, urmau să plece ieri într-o deplasare externă. Ce nu s-a știut, însă, era faptul că plecarea prefectului nu era sigură, deoarece în această săptămână care abia a început ar fi trebuit să vină la Timișoara baroneasa Emma Nicholson și premierul Italiei Silvio Berlusconi. Dar cum cele două vizite ale înalților oaspeți în Timiș nu vor mai avea loc, Horia Ciocârlie s-a decis să plece ieri cu delegația timișeană în Germania și Olanda. (L. C.) S-a modificat schimbarea la Inspecția Comercială O parte din atribuțiuni au trecut în subordinea lui Radu Radoslav Inspecția Comercială a Primăriei Timișoara a apărut ca un compartiment aflat în subordinea viceprimarului responsabil cu sectorul economic al Primăriei Timișoara. A funcționat astfel pe vremea lui Dan Șurianu și, la un moment dat, a trecut sub observația directă a primarului Gheorghe Ciuhandu, fiind necesară în acest scop o hotărâre de CS în vederea modificării organigramei. în prezent, sectorul economic a fost preluat de actualul viceprimar Adrian Orza. Pentru că primarul e cam aglomerat, iar Orza este mâna lui dreaptă, s-a decis, la nivel de executiv, ca Inspecția Comercială să treacă înapoi la Direcția Economică, sub coordonarea lui Orza, tot printr-o hotărâre de a CL, și schimbarea organigramei. După ce s-a plimbat între primar și viceprimar, Inspecția Comercială, condusă de Sorin Mayer a suferit, în urmă cu câteva zile, și o scindare. Astfel, biroul care avizează activitățile de comerț stradal reglementate prin HCL 168/2001, documentațiile privind amplasarea sistemelor publicitare, respectiv benere, potrivit HCL 274/2001 și activitatea de încadrare pe tipuri a unităților de alimentație publică care nu sunt incluse în structurile turistice, așa cum prevede HG 843/1999, au trecut de la Inspecția Comercială la Direcția de Urbanism condusă de Radu Radoslav. Acest serviciu de autorizare și control în construcții funcționează la camera 9, parter, din incinta Primăriei. Adrian Caraman, consilier în cadrul serviciului amintit, ne declară că e logic acest transfer, având în vedere faptul că avizarea activităților de comerț stradal se face pe baza unor planuri de urbanism. Noua organizare simplifică circulația documentelor și sprijină astfel cetățeanul, care va bate la mai puține uși pentru avize. D. F. Șeful Direcției de Urbanism va avea mai multe responsabilități Preluarea CET este fără întoarcere Prețul gigacaloriei în Timiș va fi ca în restul țării Transferul termocentralelor este încă un subiect fierbinte, ieri, la București, la Ministerul Administrației Publice fiind prezentă o echipă de timișoreni pentru discutarea detaliilor tehnice, echipă formată din subprefectul de Timiș, Dorel Gâtlan, viceprimarul Timișoarei, Adrian Orza, directorii de la SC Electrica SA și Calor. Prefectul de Timiș, Horia Ciocârlie, care, alături de primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, face parte din echipa de la nivel local care se ocupă de acest transfer spune că mare parte din solicitările de la nivel local au fost acceptate de Guvern. „Drumul de preluare a CET este fără întoarcere, afirmă Horia Ciocârlie, iar termenul de transfer expiră astăzi“. Nerezolvată este încă problema acoperirii diferenței de preț care se făcea prin subvenții, dar oricum prețul gigacaloriei la consumator nu va fi mai mare în Timiș la iarnă decât în alte părți. L. CONDEA Conturi goale la Canalul Bega Se caută sponsori pentru proiectul de reabilitare Săptămâna trecută, s-a desfășurat, în Palatul Administrativ, o ședință a membrilor parteneriatului constituit pentru reabilitarea canalului Bega, proiect finanțat în parteneriat cu Guvernul Olandei, suma totală a studiului pentru repararea și reabilitarea canalului fiind de 204 000 de euro. Partea română trebuie să acopere o treime din costuri, care se ridică la 66 900 de euro, în ședința de săptămâna trecută, s-au discutat atribuțiile și obligațiile părților din convenția de parteneriat, în acest proiect fiind înscrise CJT, Prefectura, Primăria Timișoara, Agenția de Dezvoltare V ^fest, Asociația Canalul Bega, CCIAT, Apele Române-Banat, Universitatea Politehnica, Aquatim, Inspectoratul de Mediu, Clubul Matrix, Clubul pentru Dialog Economic și Reformă, Travist Enterprising Foundation și SN îmbunătățiri Funciare. Rolul principal al CJT vizează asigurarea managementului de proiect, coordonarea implementării acestuia și gestionarea în numele partenerilor, a fondurilor alocate pentru asigurarea cofinanțării. Fiind vorba de sume mari, CJT încearcă să găsească și sponsori, și a deschis trei conturi în lei, la Trezoreria Timișoara, nr. 28.31.02. 09.43.58.029, și două în valută la BCR, 2511.1419.22 în dolari și 2511. 1419.11 în euro, dar până acum conturile au rămas goale. C. BOGDAN VOPSEA PENTRU OUA pentru 50 ouă MATRA INT.srl. BUCUREȘTI Str.Dimitrie Pompei Nr S , Sector 2 Tel: 01/242.19.00, csm : 094.570.000, Fax: 01/242.17.73,242.19.82 E-mail: matracam tra.ro După „duelul“ în care protagoniști au fost primarul de Lugoj, Marius Martinescu, și președintele Consiliului Județean Timiș, Ioan Șipoș, iar „mărul discordiei“, banii pentru pasajul din Lugoj, ieri, cei doi s-au întâlnit, nu întâmplător, după o programare dinainte stabilită. Șipoș a încercat să-i demonstreze primarului grija pentru Lugoj prin fondurile alocate realizării proiectului de reabilitare a drumului Timișoara - Buziaș - Lugoj, din cele 65 de miliarde, date de MLPTL, peste 40 urmând să intre în o întâlnire fără rezultat Președintele CJT și primarul Lugojului au discutat despre pasajul ce trebuie refăcut lucrările pe tronsonul Timișoara-Buziaș. „Nu cred în palmele lor, având în vedere că pentru realizarea pasajului ar fi necesare aproximativ 50 de miliarde și nimeni nu-și poate lua angajamentul că dă banii ăștia. Ca să mă convingă, ar trebui ca CJT să aloce, în acest an, suma promisă în fața ministrului Miron Mitrea, de 7,5 mii deliarde“, a subliniat Martinescu, în schimb, Ioan Șipoș spune că „ pasajul se va face, dar când CJT va avea bani, nu când vrea primarul Martinescu. CAMELIA BOGDAN Martinescu își menține punctul de vedere Probleme mari la primării Strategie pentru alimentarea cu apă și pentru drumuri în capul listei cu primăriile unde spiritul gospodăresc nu se prea manifestă, în schimb abundă problemele de tot felul, se situează Tormacul, după cum a subliniat președintele CJT, Ioan Șipoș. El a dispus o serie de verificări în județ, atât la capitolul gospodărire comunală, cât și la aplicarea Legii nr. 416 privind acordarea ajutoarelor sociale la nivelul minim garantat. Șipoș s-a arătat nemulțumit de modul în care primarul de Tormac, Aurica Băran, declarat independent, înțelege să gestioneze problemele comunei și a avertizat că vor fi luate măsuri administrative. Probleme s-au înregistrat și la Primăria din Săcălaz, unde președintele Șipoș va merge mâine într-un control; în schimb, în Jimbolia, Cărpiniș și Comloșu Mare, primarii dau dovadă de implicare, după cum a constatat șeful CJT. Ioan Șipoș a declarat că vrea un județ model, drept pentru care a renunțat și la investiția de extindere a clădirii CJT, în favoarea proiectelor de iluminat public, reparații de drumuri și alimentări cu apă, astfel ca la finele mandatului, toate localitățile să beneficieze de cel puțin un iluminat după standarde europene. CAMELIA BOGDAN Simulare de inundații la Făget Chiar dacă e doar exercițu, se vor face evacuări și o tabără de sinistrap De ieri, a început exercițiul de protecție civilă în caz de inundații „Bega-2002“, organizat de Comisia județeană de apărare împotriva dezastrelor, condusă de prefectul Horia Ciocârlie. Acțiunea este de anvergură, participând 8 comune și orașul Făget, zonă expusă în fiecare an inundațiilor. Col. Constantin Caraivan, șeful Inspectoratului Județean de Protecție Civilă, a prezentat ieri programul care durează până joi inclusiv și la care iau parte 27 de instituții. Primele două zile, luni și marți, formează etapa informațională, iar miercuri va fi realizată efectiv simularea pe teren. Va fi evacuat un întreg cartier din nordul orașului Făget, un gater și va fi constituită o tabără de sinistrați. Cetățenii care nu vor să participe, nelăsându-se de pildă evacuați, vor fi mutați cu forța din zonă de către jandarmi. Cum, deocamdată, seceta ne-a ferit de inundații, prefectul de Timiș Horia Ciocârlie a spus: „Sper din toată inima ca în această primăvară să rămânem doar cu exercițiul“, fără inundații. L. C.