Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-22 / nr. 94

2 •igvn mim tiU i IN ACTUALITATE 22 aprilie 2002 Vizită privată Prim-ministrul Adrian Năstase și soția au efectuat, la sfârșitul săptămânii trecute, o vizită privată în Italia, la invitația premierului Silvio Berlusconi, după cum a anunțat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Claudiu Lucaci. El a precizat că cei doi premieri vor folosi acest prilej pentru a discuta despre modalitățile de dezvoltare a relațiilor politice, economice și culturale bilaterale. Silvio Berlusconi l-a invitat pe Adrian Năstase în Italia la sfârșitul vizitei efectuate de el la București. Cei doi premieri au declarat că vor susține dezvoltarea relațiilor economice dintre Italia și România, Silvio Berlusconi anunțând că mai multe companii italiene doresc să-și dezvolte afacerile la noi în țară. V. BOTA După un incediu de proporții, 40 de familii au rămas pe drumuri Ieri, locuitorii unui bloc situat în cartierul bucureștean Drumul Taberei au trăit momente de coșmar. Pompierii militari au reușit, după aproximativ o oră și jumătate, să stingă incendiul izbucnit la parterul blocului din Aleea Valea Oltului numărul 12. Focul a izbucnit într-un depozit de confecții textile și accesorii amplasat la parterul blocului și care aparține unei firme private, pompierii find anunțați în jurul orei 12 00. Incendiul s-a extins rapid, cuprinzând și două dubițe parcate în fața depozitului, mașinile explodând. Potrivit pompierilor, incendiul s-a extins pe fațada blocului, afectând grav apartamentele de la parter până la etajul 4. Apartamentelor de la nivelul cinci până la zece le-au fost sparte geamurile, iar pereții au fost îmbibați de spuma cu care au acționat pompierii. Specialiștii în construcții susțin că Totul a izbucnit într-un depozit ilegal de confecții din Capitală incendiul nu a afectat structura de rezistență a imobilului, însă fațada blocului necesită reparații majore. Comitet de criză La nivelul Capitalei, s-a întrunit un consiliu de criză, pentru rezolvarea problemelor sinistraților, a declarat prefectul de București, Gabriel Oprea, prezent la fața locului. Totodată, primarul sectorului 6, Alexandru Darabont, a afirmat că cele aproximativ 40 de familii sinistrate vor fi cazate temporar într-unul din liceele de pe raza sectorului 6, până la găsirea unei soluții locative, respectiv refacerea apartamentelor. Majoritatea familiilor de sinistrați au refuzat, însă, alternativa oferită de autoritatea locală, mulți dintre ei apelând la rude sau la prieteni pentru un acoperiș deasupra capului. Dar o parte din bătrânii și tinerii căsătoriți, care și-au pierdut bunurile în incendiu, au dat curs propunerii primăriei. Locatarii afectați de incendiu sunt de condiție medie, veniturile lor fiind mici, astfel că apartamentele lor nu erau asigurate. Din acest motiv, potrivit lui Darabont, Primăria sectorului 6 va utiliza fonduri din bugetul propriu pentru calamități și va începe, pe propria cheltuială, renovarea locuințelor și montarea ferestrelor sparte în incendiu. Anchetă Parchetul și Poliția au declanșat o anchetă pentru identificarea celor vinovați de producerea incendiului. Prefectul Gabriel Oprea susține că, în cazul în care incendiul a izbucnit din cauze naturale, ceea ce e puțin probabil, autoritățile locale vor încerca să sprijine financiar familiile rămase fără casă. Imobilul din Aleea Valea Oltului va fi păzit de polițiști și jandarmi, întrucât multe bunuri ale locatarilor, care au scăpat incendiului, au fost depozitate în fața blocului. Polițiștii Secției 22 București au reținut doi dintre asociații firmei de confecții al cărei depozit era la parterul blocului respectiv. Firma are cinci asociați, trei dintre aceștia aflându-se în Cipru, a declarat Ioan Efrene, șeful Poliției sector 6. Firma de textile a fost somată de mai multe ori de către autoritățile locale și chiar amendată, întrucât depozitul a fost amplasat ilegal pe domeniul public. VIOREL BOTA Pompierii militari au reușit să oprească focul Hotel Parc Tel.: 01-224 2000 Politoflin (gfjgorjp jjljjy oy ) Ci numai standarde înalte ~ Best Western Parc Hotel face parte din cel mai mare lanț hotelier din lume. Pentru care a face o afacere nu înseamnă a ridica prețurile, ci standardele. Best Western garantează servicii de calitate într-o atmosferă modernă, dar familiară. Ce diferențiază clienții din punctul nostru de vedere? Poate doar ora la care se trezesc, Reformă necesară Directorul Serviciului de Informații Externe, Gheorghe Fulga, a discutat cu directorul Serviciului de Informații de Securitate al Canadei (CSIS), președinte în exercițiu al Comitetului Special al NATO, Ward P.D. Elcock, pe tema reformei și restructurării SIE, din perspectiva aderării la NATO, informează un comunicat de presă. Directorul Serviciului de Informații Externe a efectuat o vizită în Canada în perioada 18-20 aprilie. Convorbirile dintre Gheorghe Fulga și Ward P.D. Elcock s-au referit și la relația dintre serviciile de informații și mass-media, subliniindu-se necesitatea realizării unui echilibru între transparența față de societatea civilă și caracterul confidențial al activităților desfășurate de serviciile de informații. V. B. Qijjil IPiilim T1 S5IS3ct : ? r Rpftfpr 5 Premierul moldovean nu uită de vecini Vasile Tarlev afirmă că relațiile cu România au deviat de la cursul pragmatic Premierul Republicii Moldova, Vasile Tarlev, a afirmat, zilele trecute, într-o conferință de presă susținută la un an de activitate a Cabinetului său, că autoritățile de la Chișinău au stabilit relații foarte bune cu Rusia și Ucraina, în timp ce relațiile cu România „au deviat de la cursul pragmatic asupra căruia au convenit anul trecut președinții celor două state”. Premierul moldovean a declanșat, în repetate rânduri, atacuri nefondate la adresa României. El a calificat drept cel mai mare eșec al Guvernului său faptul că nu a reușit să stabilească relații de colaborare cu mass-media. Șeful Executivului de la Chișinău a subliniat că guvernarea are nevoie de susținerea presei pentru a restabili imaginea Republicii Moldova, în special în exterior. Pe de altă parte, Vasile Tarlev a recunoscut că unele domenii de activitate ale cabinetului de miniștri sunt „prea puțin transparente”. V. BOTA Tarlev invocă pragmatismul Acces destul de limitat la serviciile medicale Etnicii polonezi au solicitat sprijin Mai mulți etnici polonezi din satele sucevene vizitate de o delegație parlamentară condusă de mareșalul Senatului Poloniei, Longin Pastusiak, au solicitat sprijin pentru obținerea de medicamente și chiar pentru a beneficia de anumite intervenții chirurgicale. Vicepreședintele pentru afaceri externe și integrare europeană din Senatul Poloniei, Zbigniew Kulak, a afirmat, recent, la Suceava, că din informațiile pe care a reușit să le culeagă a reieșit că etnicii polonezi care locuiesc în sate din zona de munte au acces limitat la serviciile medicale. „Acești oameni, care trăiesc în munți, au accesul destul de îngrădit la tot ce înseamnă asistență socială”, a spus Kulak. V. B.