Agenda Zilei, ianuarie 2004 (Anul 9, nr. 1-25)

2004-01-10 / nr. 7

MMlumea în imagini Cowboy-ul BiD în ciuda frigului de afară, crescătorii de vite din nordul Americii își fac datoria așa cum trebuie. Printre aceștia este și cowboy-ul Bill Collins care, conform tradiției familiei sale, de 15 ani, iarnă de iarnă, își mână vitele dinspre Calgary spre sudul statului Alberta. Frumuseți siberiene Mânate de frigul din nord, stoluri întregi de rațe, gâște și lebede siberiene au invadat lacurile artificiale din Zagreb, capitala Croației, loc în care iarna este mai blândă. Frumoasele păsări sunt admirate zilnic de numeroși locuitori ai orașului ieșiți să se plimbe pe malurile lacului. Iarnă indiană Jahts * * în țara considerată de Mircea Eliade ca cea mai fascinantă din lume, India, iarna și-a pus demult amprenta. Chiar dacă imaginile șochează adeseori, ministerul turismului din această țară nu ezită să facă o publicitate în cel mai occidental stil posibil, pentru a-i tenta pe străini să le viziteze meleagurile. Un peisaj feeric de iarnă este suficient pentru adepții vacanțelor de început de an în împărăția munților. Ultimul guru sikhs a fost sărbătoare mare în îndepărtata Indie. Locuitorii sikhs au marcat ziua de naștere a marelui guru Gobind Singh la New Delhi. Singh este cel de al zecelea și ultimul guru sikhs, mișcare religioasă inițiată în urmă cu 200 de ani de către guru Nanak. Adepții acestuia au pășit în primele zile ale anului în templul Gurdwara pentru a-i aduce un omagiu lui Singh. Vedeta și crocodilul Starul televiziunii australiene Steve Irvin este considerat în țara sa ca unul dintre cei mai apreciați vânători de crocodili din zonă. Acesta a reușit însă să atragă atenția întregii lumi când s-a apropiat de un crocodil, la numai câțiva centimetri, avându-l în brațe pe copilul său de numai o lună. Reacțiile nu au întârziat să apară, acesta primind o mulțime de reclamații din partea lumii alarmate de gestul său, făcute direct, prin ministerul familiei sau la poliție... Contra virușilor Japonezii sunt cunoscuți pentru imaginația de care au dat dovadă de-a lungul timpurilor. Un lucru pe cât se poate de ciudat, demn de locuitorii din Țara Soarelui Răsare, a avut loc zilele trecute la banda Myojin Shrine din Tokyo. Oamenii de afaceri niponi au făcut apel la serviciile unui preot pentru înlăturarea virușilor și purificarea computerelor prin ritualul Shinto.