Agenda Zilei, iulie 2006 (Anul 11, nr. 153-178)

2006-07-22 / nr. 171

lie Botoș a demisionat din funcția de procuror general Ilie Botoș, procurorul general al României, și-a dat demisia, ieri, ca urmare a scandalului provocat de dispariția omului de afaceri Omar Hayssam, cercetat pentru acte de terorism în legătură cu răpirea a trei jurnaliști români în Irak. Demisia lui Botoș survine declarației lui Vasile Blaga, ministrul administrației și internelor, potrivit căruia este posibil ca Omar Hayssam, om de afaceri de origine siriană, să fi părăsit România, criticând, totodată, modul în care a fost instrumentat dosarul acestuia. Președintele Traian Băsescu a luat notă de demisia lui Ilie Botoș din funcția de procuror general al Parchetului înaltei Curți de Casație și Justiție și a informat-o pe Monica Macovei, ministrul justiției, cât și Consiliul Superior al Magistraturii asupra acestei decizii. La rândul său, Monica Macovei a luat act de demisia procurorului general al României și urmează să inițieze procedura de propunere a unui înlocuitor. Intre timp, au apărut unele voci care cereau, după demisiile șefilor de servicii secrete, chiar și retragerea din funcție a ministrului Monica Macovei. Cazul Omar Hayssam a stârnit un imens scandal în țară, vorbindu-se chiar de o sesiune extraordinară parlamentară pentru numirea unor noi șefi de servicii secrete. LILIANA SEDU Pagina 3 < M.HOVfe's Monica Macovei a acceptat demisia lui Mie Botoș uAenetm, ^ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT I M 1 sâmbătă, 22 iulie 2006 i I Wy 1 INI 1 INI Jr Ills II 11 5948456»00006705986 ta"" lani Note mari la examenul de titularizare Rezultatele examenului de titularizare din Timiș arată că unii profesori s-au pregătit mai mult. „Față de anul trecut, notele la disciplinele de cultură generală sunt mai mari. La matematică avem 34 de note peste 7, iar anul trecut dacă aveam trei candidați care au depășit acest nivel. Și la chimie avem 20 de candidați care au obținut note peste limita notei de a deveni titular (7), în timp ce la examenul precedent aveam vreo doitrei candidați care treceau de acest prag“, a declarat inspectorul școlar Mariana Deleanu. Chiar dacă până ieri nu exista nicio lucrare de nota 10, mulți dascăli puteau să fie fericiți de notele obținute. Cele mai mici rezultate au fost la disciplinele tehnice, spre exemplu la industrie alimentară, din opt candidați doar doi au reușit să obțină note peste 5. Inspectoratul Școlar Timiș estimează că, în acest an, pirații cu note sub 5 reprezintă 25% din candidați. Rezultatele concursului au început să se afișeze încă de joi, iar pe liste este trecută ora afișării, pentru ca profesorii care vor să depună contestații să știe până când o pot face; potrivit metodologiei, cererile de recorectare se depun în termen de 48 de ore de la afișare. Rezultatele contestațiilor se vor cunoaște în 25 iulie. ADRIANA NICA Profesorii timișeni consultă listele cu rezultatele titularizării Supliment Weekend Carnea roșie e periculoasă Regimurile alimentare bogate în carne roșie cresc cu 3,6% riscul apariției cancerului de esofag și dublează „șansele” de producere a cancerului de stomac, se arată într-un studiu american. Echipa de cercetători condusă de Mary Ward și Honglei Chen de la Centrul Național de Cercetări privind Cancerul din Boston a arătat că, în momentul de față, în Europa, decesele cauzate de cancerul digestiv ocupă locul al doilea după cele cauzate de afecțiunie cardiovasculare. Specialiștii apreciază că mortalitatea provocată de cancerul digestiv va trece, peste un deceniu, pe locul întâi. Se estimează că, în anul în curs, în lume vor fi 3 milioane de cazuri de cancer digestiv, dintre care 2,2 milioane se vor solda cu deces. Se crede că, între altele, de vină ar fi schimbarea obiceiurilor alimentare și trecerea la alimentele de tip fast-food. Iată că noile descoperiri științifice ale cercetărilor americani explică, în sfârșit, una din cauzele reale ale apariției cancerului digestiv - consumul de carne. In schimb, o alimentație bogată în fructe, legume și cereale poate reduce riscurile apariției cancerului, după cum subliniază și cercetătorii americani. Hotspot, blues și fanfară prin municipiu Primăria a făcut licitație pentru furnizare de internet pentru instituție, îmbunătățirea infochioșcurilor și internet gratuit într-un spațiu public, hotspot. în prima fază au fost trei firme, apoi s-au înscris două: Romtelecom și Lasting, plus una care nu se ia în considerare, pentru că a depus oferta după termen. Viceprimarul Adrian Orza voia internet gratuit în Piața finirii, dar o firmă i-a luato înainte, așa că ar fi un moft să se ducă tot acolo. Al doilea loc cu internet gratuit în oraș va fi ori Piața Victoriei, ori Complexul Studențesc. Viceprimarul ar fi fericit dacă și alte firme, cum e cea care oferă internet gratuit în Piața Unirii, ar face același lucru pentru alte zone din oraș și se așteaptă să colaboreze. Astfel, hotspotul o ia și spre alte locuri publice, cum face și Ziua Timișoarei, în 3 august. Ediția din acest an va fi sub semnul blues-ului, dar va avea și muzică clasică, fanfară la inauguarea Pieței Traian, însă nu și la cea a Pieței de Gros. Nu va lipsi nici tradiționalul triatlon. Vor cânta Blues Doctors, band-uri din Serbia, Ungaria și chiar din București, regatul având loc sâmbătă seara, cu Bad Boys Blue. Așadar, Primăria începe, în sfârșit, să pună în valoare și alte zone din oraș, nu doar Piața Unirii. L. CONDER S*NaiSIL*vor^:,‘,VILU’ T,M.seara ,UUI LOCA>~ timișoara De Ziua Timișoarei vor fi tot felul de manifestări Culorile și personalitatea . Medicii au mult de furcă Pentru medicii de gardă la Serviciul de Ambulanță Timiș, dar și pentru cei din spitale, canicula din ultimele zile a însemnat un număr mai mare de pacienți care au avut nevoie de ajutorul specialiștilor. „în ultimele două zile, numărul solicitărilor a crescut și predomină leșinurile provocate de căldură sau tracasare, spasmofiliile, dar și variații ale valorilor de tensiune în cazul cardiacilor. Pentru că nu e vorba numai de vârstnici, ci și de persoane mai tinere care leșină, repetăm sfatul de a rămâne în casă pe perioada cu temperaturi ridicate de peste zi, de a consuma cât mai multe lichide și de a evita excesul de cafea sau alcool, precizează directorul adjunct al Serviciului de Ambulanță Timiș, dr. Carmen Dehelean. Tot din cauza temperaturii ridicate, Centrul Regional de Transfuzie Sanguină Timișoara a redus programul donațiilor cu două ore, fiind acum între orele 8-12 zilnic. Canicula - despre care specialiștii spun că va mai dura zile bine - atrage după sine și creșterea vânzărilor la apă, răcoritoare și înghețată. Mai mult, ne așteaptă un weekend deosebit de agitat, dacă prognozele meteorologilor se confirmă, cu temperaturi de 38 de grade Celsius ziua și de aproape 20 de grade Celsius noaptea. E posibil ca aerul torid să fie puțin răcorit de ploi sporadice, de scurtă durată.. DELIAS. BAREL Medicii de la Ambulanță au mult de lucru în zilele calde