Agenda Zilei, iulie 2007 (Anul 12, nr. 152-177)

2007-07-24 / nr. 171

24 iulie 2007 •11111^^ ||| 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs Jl^illl »PJfli Studenții ingineri își adună forțele Competiția inginerească de la Timișoara este evenimentul perfect pentru ca studenții din lumea întreagă să-și adune forțele și să pună în practică ceea ce învață. Astfel descriu tinerii din organizația studențească BEST, filiala locală, care se străduiesc an de an să aducă pe malurile Begăi cât mai mulți studenți din întreaga lume. „De data aceasta au venit 33 de studenți din 14 țări. Competiția inginerească înseamnă mult pentru noi. Colaborăm, ne cunoaștem, muncim împreună. Este ceva deosebit să ajungi la un proiect final când lucrezi cu oameni dintr-o altă cultură, care vorbesc altă limbă și care au alte cunoștințe despre inginerie. Ne dorim să aducem cât mai mulți la noi. Să vadă cum sunt românii, să nu rămână doar cu imaginea românilor care fură“, a povestit Andrei Martin, membru BEST. Studenții sunt împărțiți în echipe, care vor participa la trei categorii: Team-design, negociere și dezbatere. La finalul competiției, în 31 iulie, cei de la team-design vor trebui să conceapă o trotinetă din hârtie și carton , dar care să fie perfect funcționabilă, iar cei de la dezbatere și negociere vor lucra cu Asociația Regională de Dezbateri, Oratorie și Retorică Banat. ADRIANA NICA Viitorii ingineri din 14 țări vor face echipă la Timișoara Canicula a atins pragul maxim de avertizare, codul roșu România a intrat în codul roșu Românii din sudul țării vor avea azi o zi greu de îndurat. Zonele din sudul județelor Teleorman, Olt și Dolj, precum și întreaga suprafață a județelor Giurgiu, Ilfov și municipiului București au fost avertizate cu cod roșu, prima avertizare de această culoare de la instalarea caniculei în țară. Pentru instituirea avertizării cu cod roșu este nevoie ca două zile consecutiv să se prognozeze temperaturi de cel puțin 41 de grade Celsius în aceeași zonă. Chiar dacă în Timișoara temperaturile nu au atins pragul de criză, în continuare leșină oamenii pe stradă. Serviciul de Ambulanță a anunțat că până acum nu avem niciun decedat din cauza caniculei, însă numai ieri au mai căzut 15 persoane, răpuse de caniculă în Timișoara. Pentru că au văzut cât de rău le este timișorenilor, lanțul de farmacii Vlad a instituit puncte de prim-ajutor în cadrul celor șase farmacii din oraș. Persoanele care au nevoie de sprijin urgent pot găsi ajutor oferit de personal specializat. Aceste puncte de prim-ajutor se alătură altor puncte ale Autorității de Sănătate Publică Timiș, situate în zonele gărilor de Nord și Est, la Operă, piețe și centre comerciale. Tot din cauza caniculei, mai multe instituții și-au modificat programul cu publicul. Astfel, Direcția de Muncă și Solidaritate Socială Timiș a anunțat că de azi, până în 27 iulie, orarul de funcționare este între orele 7-11 și 16-20. Aquatim a redus programul casieriilor de pe str. Musicescu nr. 3 și de pe str. Orșova nr. 4, azi între 8-11. Temperaturile în Timișoara vor urca din nou în weekend la 35 grade Celsius vineri, iar sâmbătă la 37 grade Celsius. ADRIANA NICA Separatoarele fac ordine prin traficul haotic Unii dintre șoferi se cred stăpânii șoselelor și nu respectă nici regulile de circulație, nici pe cele ale bunului simț. Pentru a disciplina cât de cât traficul, dar și pentru a evita producerea unor blocaje la orele de vârf ori a unor accidente rutiere, autoritățile au luat măsura montării, în zonele intens circulate, a unor separatoare de benzi. Intersecția dintre strada Demetriade cu Divizia 9 Cavalerie (fostă Ialomița), este una dintre locațiile alese. Aici se întâmpla des ca cei care vin pe Demetriade, dinspre strada Popa Șapcă, și care au obligația de a ceda trecerea, să se încadreze prost, să ocupe ambele sensuri de mers ori chiar mijlocul intersecției, astfel că nimeni nu mai prea putea să treacă pe lângă ei. Problema se acutiza la orele de vârf, când în zonă răsunau claxonele și înjurăturile. Locul este unul intens circulat, căci pe aici trec majoritatea autocamioanelor care merg spre frontieră ori vin dinspre graniță și se îndreaptă spre centrul țării. Montarea separatoarelor nu mai permite șoferilor să circule haotic și îi determină chiar și pe cei mai nedisciplinați să se încadreze corect și să nu mai oprească în mijlocul intersecției. Rămâne de văzut și cât timp vor rezista separatoarele „asaltului“ unor șoferi prea grăbiți, căci în unele zone din oraș au fost îndoite și chiar distruse. DANIELA A. BUDICI Separatoarele îi împiedică pe șoferi să mai circule haotic Mutu vrea naționala la Timișoara Timișoara are susținători importanți în lupta directă cu București, Constanța și Craiova în ceea ce privește organizarea partidei România - Olanda din preliminariile Campionatului European de fotbal din 2008. Liderul actualei generații, Adrian Mutu, a fost impresionat de felul cum a fost primită echipa sa ACF Fiorentina în amicalul cu Poli Timișoara de duminică seara și a declarat că pentru el e o plăcere să joace pe stadionul Dan Păltinișanu. „A fost foarte frumos. E o plăcere să joc la Timișoara. Publicul e civilizat aici, spre deosebire de alte orașe din România“, a declarat Adi Mutu după Poli Fiorentina, 1-1. Mai mult, decarul Fiorentinei susține că meciul decisiv din preliminariile lui Euro 2008 ar trebui să se joace la Timișoara. „Dacă ne-a mers bine aici în meciul cu Slovenia, atunci ar trebui să jucăm aici cu naționala Olandei. Dar asta ține de Victor Pițurcă și de Federația Română de Fotbal“, crede Mutu, care consideră condițiile de la Timișoara excelente. Luna viitoare, Federația Română de Fotbal trebuie să informeze forul continental cu privire la locul de desfășurare a meciului România - Olanda, din 17 octombrie. CRISTIAN ONACA DYOn Mutu a fost impresionat de publicul timișorean Prim-ministrul Belgiei, campionul gafelor Premierul desemnat al Belgiei, Yves Leterme, cel care i-a iritat pe cetățenii vorbitori de limbă franceză după ce a declarat că aceștia sunt prea proști sau dezinteresați pentru a învăța flamanda, nu a putut intona imnul Belgiei de ziua națională a țării. întrebat de jurnaliști dacă poate intona imnul național al Belgiei, intitulat La Brabançonne, Yves Leterme a ezitat și a declarat că știe doar foarte puțin. La insistențele jurnaliștilor, el a început să fredoneze La Marseillaise, imnul național al Franței, în loc de La Brabançonne, imnul Belgiei. Yves Leterme, fost premier al Guvernului regional flamand, a fost mandatat de regele Belgiei să formeze viitorul guvern, dar va întâmpina probabil dificultăți în eforturile sale de a unifica formațiunile politice după declarațiile sale despre cetățenii belgieni vorbitori de limbă franceză. Presa a prezentat înregistrarea video care conține gala făcută de Leterme, difuzată pe internet, prin YouTube, cel mai vizitat site cu imagini video din lume. Presat de jurnaliști, șeful guvernului belgian a mai oferit o perlă. El n-a știut că belgienii sărbătoresc Ziua Națională pe 21 iulie, zi în care, acum 176 de ani, s-a urcat pe tron primul rege al Belgiei. LUCIAN SAVA Prim-ministrul belgian Yves Leterme a confundat imnul țării sale cu cel al Franței » »