Agenda Zilei, septembrie 2008 (Anul 13, nr. 205-230)

2008-09-16 / nr. 218

Bicicliștii sunt nevoiți să facă slalom printre mașini pe pistele special rezervatelor Parcări pe pistele de biciclete După ce că sunt puține și fără legătură între ele, pistele de biciclete din oraș sunt blocate de mașini. Cei care au ales să dea tramvaiul, autobuzul sau autoturismul pe mersul pe două roți fără motor, considerat ecologic, mărturisesc că nu e tocmai ușor să parcurgi un traseu. Exemplu: pistele care mărginesc bulevardul Tinereții, din Piața Sinaia și până în Iosefin, cele mai frecventate de bicicliști. Chiar dacă există indicatoare și marcaje care arată clar că nu este permis decât accesul bicicletelor, multora dintre șoferi nu le ajunge parcarea și trec peste spațiul limită. „E dificil să circuli, mai ales că se parchează mașinile taman pe drumul rezervat nouă”, se plânge timișoreanul Mihai Toth. Trage de ghidon și încearcă să ferească partea din față a unei mașini ce-i stă în cale. Lipsa spațiilor special rezervate bicicliștilor este intens dezbătută de timișoreni și în spațiul virtual. „La traficul actual și la starea jalnică a drumurilor, să circuli cu bicicleta printre mașini este o aventură stresantă. (...) Mașinile nu lasă nici măcar jumătate de metru liber, chiar dacă te văd că ești acolo”, spune Lia. „Amenda pentru parcarea pe pistele destinate bicicliștilor este cuprinsă între 500 și 1000 de lei. în ultima perioadă, agenții au dat în jur de 60 de amenzi și au lipit autocolante pe parbrizele mașinilor surprinse că au parcat ilegal pe aceste piste. Oamenii ne sună și ne trimit e-mailuri și nu se plâng că se parchează pe piste”, a precizat Daniela Seracin, purtătorul de cuvânt al Poliției Comunitare. Reprezentanții Primăriei declară că au în vedere realizarea de noi piste. „Acolo unde se reabilitează liniile de tramvai, pe o lungime de 30 de kilometri, vor fi piste”, afirmă Flavius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timișoara. D. LUPULESCU, O. PLOSCARIU / 3 on Abwl Jimp cotidian de informații și divertisment m *7 / , anul XIII ^ Lj NR. 218 (3645) M ‘ I marți KHanT* Sr“* 2008 Fondat de Zoltan Kovacs Ulii IR Nou an școlar, aceleași probleme Zarvă mare în curțile școlilor din Timișoara, ieri de dimineață. Peste tot prin oraș vedeai elevi emoționați, cu flori în mână. Pentru unii copii începerea anului școlar a fost motiv de bucurie, pentru că pășeau pentru prima dată într-o sală de clasă, pentru alții școala a început cu stângul. De exemplu la Școala Generală nr. 24 din Timișoara, elevii au participat la deschiderea anului școlar, iar după o oră au fost trimiși acasă pentru că grupurile sanitare din unitatea de învățământ nu erau funcționale. Aici, lucrările de reparații nu au fost terminate până ieri. „Este o situație normală, de peste 30 de ani nimeni nu a băgat niciun ban în școli”, ne-a spus Sandu Golcea, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Timiș, referitor la situația respectivă, în școlile în care se vor continua reparațiile, orele se vor desfășura normal, mai spun reprezentanții Inspectoratului Școlar Timiș, și nicio școală din județ nu va fi închisă din cauza lucrărilor. Golcea a mai adăugat că în majoritatea școlilor aflate în reabilitare, pe parcursul anului școlar, se fac lucrări la exteriorul clădirilor. Ieri, în Timiș, au început școala peste 100 000 de elevi. SANDA LUPEAN Pagina 2 în prima zi de școală: flori, bucurii, emoții Ne paște o nouă depunctare? Fără palmares, culori, blazon și depunctată și cu șase puncte după decizia TAS, pe echipa fanion a Banatului o paște un nou necaz. Federația Română de Fotbal poate da o nouă lovitură dureroasă clubului FC Timișoara, și anume, o altă depunctare! Gruparea bănățeană riscă o depunctare cu trei puncte ca urmare a jignirilor aduse de către încă patronul clubului, Marian Iancu, oficialilor federației, în special lui Mircea Sandu. „Pentru jignirile aduse de lancu lui Sandu este clar caz de depunctare, conform articolului 52 din Regulamentul Disciplinar“, au anunțat surse din cadrul Comisiei de Disciplină a FRF. Marian Iancu a declarat, după depunctarea grupării bănățene cu șase puncte, că i-a dat de două ori bani lui Mircea Sandu pentru a nu avea probleme cu structurile federale, în urma acestor declarații, președintele FRF l-a reclamat pe Iancu la Comisia de Disciplină. Ca și cum nu ar fi avut destule griji, suporterii timișoreni își pot vedea din nou echipa în dificultate. Pentru bănățeni acum contează doar disputa din Cupa UEFA dintre FC Timișoara și Partizan Belgrad, programată joi de la ora 20.45, pe stadionul Dan Păltinișanu. Antrenorul Dușan Uhrin jr. are destule bătăi de cap înaintea duelului cu sârbii. Și asta pentru că linia defensivă este punctul nevralgic al echipei. Brezinsky este accidentat, Cisovsky nu are drept de joc, astfel că Uhrin îi va titulariza în centrul apărării pe Lubin și Sretenovic. în plus, portarul Pantilimon este incert după lovitura primită în meciul cu Universitatea Craiova. CONACA Pagina 12 Topless din dragoste pentru Timișoara Prima DJ-nă topless din România, Miki Love, revine în oraș vineri, la redeschiderea clubului Heaven Studio. Evenimentul are loc după ce în această vară ea a repurtat un succes deosebit, lăsându-și asistența mască atât datorită melodiilor din setul ei, dar mai ales grație toplessului ei caracterizat de cei prezenți ca „foarte fierbinte“. Pe numele ei adevărat Mihaela Ifrim, DJ-ița s-a îndrăgostit de orașul nostru, recunoscând că petrecerile de aici sunt incendiare. în cursul sezonului de vară, Miki Love a susținut câteva petreceri pe Litoral, la discoteca Tineretului din Costinești, acolo unde echipa de distracție a fost alcătuită dintr-o serie de timișoreni. Miki Love pregătește albumul de debut, câteva melodii urmând să fie realizate alături de compozitori cunoscuți. „Nu pun muzică grea, nu bag avioane. Pun muzica ce se ascultă pe stradă, pe care se poate dansa, scopul meu este să fac distracție“, ne-a declarat Miki. Redeschiderea Heaven Club va prilejui petrecăreților și un concert DJ David feat. Dony, creatorii hitului Sexything, una din cele mai ascultate șlagăre autohtone ale verii care a trecut în cluburile patriei. ZOLTAN VARGA Miki Love promite un spectacol de zile mari la Heaven Studio Proba de înot în noroi! Bălți una lângă alta, noroi, plin de mașini parcate pe margine și în drum, trecători nervoși că n-au pe unde să meargă. Când plouă, drumul care trece prin fața Pieței Mehala este un dezastru. „Și eu abia am intrat cu mașina, ce să mai zic de cei care merg pe jos? N-ai unde să te ferești, trebuie să mergi printre mașinile care circulă. Drumul se tot lasă și rămân canalele deasupra”, a spus Sorin Nicolae, un locatar. Insă nu numai în apropierea pieței abia se circulă pe drum, întreaga stradă Grigore Alexandrescu este o... piscină atunci când plouă. „Trec camioane, mașini care aduc lemne la gatărul de lângă piață și normal că drumul arată așa cum arată. Numai cizmele de cauciuc sunt bune pe aici. Parcă umbli pe ulița satului, nu în Timișoara”, a completat Ionel Murariu, un alt locatar. Cei care locuiesc acolo au probleme mari atunci când plouă, deoarece abia mai ies din curte din cauza apei adunate în fața caselor; în plus, circulația pe stradă este periclitată din cauza apei care țâșnește ca dintr-o fântână arteziană de sub roțile mașinilor. De asemenea, stația de autobuz din Mehala creează probleme călătorilor, căci nu este acoperită și e plină de bălți și gunoaie. Culiță Chiș, directorul Direcției de Drumuri și Transporturi din Primărie, a declarat că au început lucrările încă de la începutul săptămânii trecute și acestea se vor extinde de pe strada Bogdăneștilor până pe Torontalului, însă, până ce utilajele vor ajunge și pe Grigore Alexandrescu și drumul va fi gata, circulația pe acolo le va da în continuare bătaie de cap trecătorilor și șoferilor. CORINA FORNADE Oamenii circulă cu greu printre mașinile și gropile din drum