Albina, 1911-1912 (Anul 15, nr. 1-52)

1912-08-19 / nr. 47-48

1994 ALBINA terea destul de frumoasă. In unele părți ale țării, unde grâul de toamnă se seamănă în ogor făcut de prin Main și Iunie, semănatul acestei cereale a început încă pe la 15 August st. V. Orice semănături de grâu făcute mai înainte vor intra mai bine în iarnă înfrățite și cu rădăcinile primenite, decât acele făcute prea târziu, în miriște și în porumbiște. Se știe că grâul de toamnă, etc. va da mai bună recoltă numai atunci când se va semăna după o astfel de plantă, căci de la recoltare și până la semănatul grâului, locul se va pregăti destul de bine. Astfel sunt plantele prășitoare: fasolea, mazărea după rapiță, lucerna și trifoiul, etc. La noi cei mai mulți agricultori însă nu prea țin socoteală de astfel de lucru, ci seceră grâul, ară miriștea și seamănă iarăș grâul pe la sfârșitul lui Septemvrie și începutul lui Octomvrie. După cum seamănă așa și recoltează. Iată in rezumat prețul mijlociu cu cari s’au vândut produsele noastre agricole in târgul din Brăila în lunile Iulie și August: Grâul s’a vândut cu 17—20 lei; porumbul cu 12—14,50 lei; porumbul cincantin cu 15,50 lei; secara cu 14—15,50 lei; orzul cu 14—16,50 lei; ovăzul cu 14—15,70 lei; fasolea cu 23 lei; rapița cola cu 31,25 lei; rapița naveta cu 30,30 lei; toate socotite pe suta de kg. In rezumat, prețurile în târgurile noastre sunt bune. DE LA OU PANĂ LA MAR POȘTA REDACȚIEI V. S. Moga. La Români, felul întâiu de mâncare erau ouăle și cel din urmă merele. Dela acest străbun obiceiu, ne-a rămas zicala de mai sus. La Români s’a păstrat datina, ca însurățeii să mănânce dintr’un ou și apoi alte feluri de mâncare. D-lui D. G. Aprozii. — Cântecul aranjat de dv. nu se poate publica mai ales din pricină că versurile nu sunt potrivite cu menirea revistei.