Albina, 1923-1924 (Anul 22, nr. 1-52)

1923-02-01 / nr. 1-2

1 APELUL A. S. R. PRINCIPESEI ELENA MOȘTENITOARE A TRONULUI ROMANIEI.și Mă adresez întâia oară poporului nostru, cu dragoste de el, cu setos suflet de jertfă și cu vie grijă pentru pacea, sănătatea și mântuirea lui. Mă adresez acum de-abia, pentru că m’am silit singură, să pătrund și să deslușesc bine care sunt păsurile și nevoile lui. Vreau, din ceasul acesta, luând pildă dela vridnicele și milostivele Domnițe din trecut, dela Toți câți s'au ostenit și se ostenesc pentru viața și izbăvirea poporului și in deosebi dela Aceea care este astăzi Icoana noastră a tuturor, Maria, Doamnă și Regină a României, să sprijin și să lupt pentru tot ce ajută la înlăturarea suferinței celor mulți. De când trăește în inima mea inima nobilă și dăruitoare a acestui popor, gândurile lui sunt gândurile mele, lupta lui e lupta mea, aspirațiile lui sunt năzuințele și temeiul întregului meu suflet. Cu nespusă durere am văzut că cel mai greu păs al nostru e copilul, că pierderea noastră cea mai mare e viața lor, e rărirea populației prin mortalitatea copiilor. Aceea ce clădește un Stat și-i dă putere și durată e populația lui, e desimea oamenilor, e sănătatea lor. Pentru aceasta, toate silințele noastre, tot avântul sufletelor curate, toată trudirea celor ce călăuzesc și învață trebue să ducă la sporirea și întărirea elementului nostru de baștină. Războiul a rărit și a slăbit populația. Boalele cosesc fără milă. Sărăcia de după războiu se întinde mereu ;