Albina, 1945 (Anul 48, nr. 1-7)

1945-03-20 / nr. 1

'4 București 20 Martie 194S Anul 48 . Hr. i PORUNCĂ DE Cu cât furtuna este mai aprigă, cu atât se poate vedea mai bine cât de puternic și neclintit este falnicul și bătrânul stejar, biciuit și vânjolit din toate părțile. El rămâne nestrămutat, înfipt adânc în glia din care a crescut și care-1 hrănește, tare și străvechi. Furtunile spulberă, frunzele uscate și nisipul. Dar trunchiul rămâne pururea verde, cremene neclintită ! Ca stejarul mândru și ca stânca nesdruncinată, va rămâne, în apriga furtună care de atâta amar de vreme bântue lumea, acele popoare care vor ști să afle tăria unirii și adânca înțelepciune a răbdării luminată de nădejde. Acele popoare însă care nu pot fi decât frunze uscate și boabe de nisip, multe dar slabe, vor fi vânturate, împrăștiate de urgia vătămătoare a destrămării. Căci precum am văzut, din tot ce se petrece sub ochii noștri, în lumea întreagă, vântolită de sângeroasa încleștare a războiului, furtuna aceasta spulberă pe cei slabi smulge pe cei nevolnici, risipește și fărâmițează pe cei ce se desprind singurateci, din trunchiul nației, care mai ales în aceste vremuri aspre trebue păstrată întreagă și puternică, una și neclintită. Să luăm așa dară, aminte. Omul înțelept știe să scoată învățăminte folositoare pentru cârmuirea vieții sale, și din pățaniile și greșelile altora. Omul nesocotit, nici din încercările și necazurile lui Issoprii nu se pricepe să învețe ceva. Pentru omul acesta, viața este o înlănțuire tristă de greșeli care curg unele din altele : necazuri tot mai mari, nevoi fără răspuns și paragină. Popoarele sunt ca și oamenii. Un ele pot învăța de la altele, pot trage învățături din întâmplările altora. Vai de poporul care nu se pol(Urmează în pag. 2-a) LEI 40 CEASULUI FATĂ =— a poștala plătită în munr.iar.conf. apron Div. Generale P. T. T. Nr. 17.9331942 ! Ofertă cu sosirea primăverii harnicii gospodari și gospodine ale satelor ies la muncă. Muncă în casă, în grădini, pe ogoare pentru belșugul casei și țării.