Albina, 1950 (Anul 53, nr. 105-149)

1950-01-08 / nr. 105

Anul 53. Seria ll-a Nr. 105 COMITETUL DE CONDUCERE Mihail Sadoveanu Gala Galaction Al. Cazaban Ion Călugări Dumitru Mihalache Ion Bălan Dumitru Corbeanu -‹ IULI» >nr. aprobării Dir. Generale P.T.T. Nr. 17.933/942 8 IANUARIE 1950 12 Pagini REDACȚIA : București, str. Bis. TeL 5.89.48 Amzei, 5 ADMINISTRAȚIA : București, Str. Brezoianu, 27 Tel. 4.66.76 ABONAMENTE : Autorități 2000 Iei anual Cămine culturale 200 lei. se Abonamentele pot face prin cont. (С. E. C.) Post. 1220. Săteni 150 lei anual. 1 pornim Mica pentru realizarea cu succes icelui de ai doilea Plan de Stat Una din trăsăturile firești ale economiei Statului socialist este planificarea ei. Rupând cu sistemul capitalist care produce mărfuri fără nici o socoteală, socialismul își pune ca sarcină îndrumarea întregii economii după un plan bine stabilit, cunoscând toate cerințele industriei și agriculturii și punând accentul pe cerințele cele mai urgente. Experiența Statului Sovietic — stat al muncitorilor și țăranilor — a dovedit că el a construit în 32 de ani ai existenței sale, ceea ce nu a putut face burghezia în sute de ani, transformând uriașul teritoriu al Uniunii Sovietice in cea mai puternică țară industrială din lume cu cea mai înaintată agricultură. Acest lucru a fost posibil tocmai datorită faptului că planificarea socialistă, planurile cincinale staliniste, au însemnat un program științific de construire a nouii economii. In alt mod se petrec lucrurile în țările capitaliste. Astfel, în timp ce în țările de democrație populară, care au rupt cu sistemul capitalist, urmând drumul Uniunii Sovietice, drumul construirii socialismului, planurile de stat dau posibilitatea oamenilor să muncească și să-și îmbunătățească traiul prin muncă, în țările capitaliste, economia acestora creiază șomaj, făcând să rămână fără lucru milioane de oameni. In acelaș timp nivelul de trai al celor ce muncesc scade de la o zi la alta. Cele 40 milioane de șomeri ce se găsesc astăzi în țările capitaliste ca și scăderea consumului de alimente de primă necesitate în Anglia ca și în Franța, în Italia ca și în Statele Unite ale Americii, dovedesc pe deplin acest lucru. In țara noastră, clasa muncitoare, în alianță cu țărănimea muncitoare, luând puterea politică și economică în mâinile sale, a pornit cu avânt la construirea societății socialiste, după exemplul oamenilor sovietici, planificând întreaga producție a țării. Moștenind de la regimurile burgheze o industrie în paragină ca și o agricultură din cele mai înapoiate din lume, clasa muncitoare condusă de Partidul ei a înțeles că sarcina principală este construirea bazei industriale — a industriei grele. Numai având o industrie grea puternică, industrie producătoare de mașini, se poate asigura agriculturii ca și industriei ușoare, alimentare și de îmbrăcăminte, mașinile necesare, putându-se astfel ridica nivelul de trai și cultural al oamenilor muncii. Acest eveniment istoric al țării noastre, planificarea economică, a început cu primul Plan de Stat al anului 1949. Depășirea acestui plan, prin strădania oamenilor muncii, în proporție de 108л/о a permis și mai ușor trecerea la cel de al doilea Plan de Stat, planul pe 1950, care pregătește trecerea la planul de perspectivă (1951 —1955) plan uriaș care va duce la sfârșitul lui la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii cu 805''». Planul de Stat pe 1950 este o întărire a alianței dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare. Dând un ajutor puternic țărănimii muncitoare, în transformarea socialistă a agriculturii, Planul de Stat pe 1950 întărește voința de luptă și de muncă și încrederea în viitorul luminos al socialismului. 1 Continuare în pag. S.) MIRON CONSTANTINESCU Membru al Biroului Politic al С. C., Președintele Comisiei de Stat a Planificării, prezentând în fața Marii Adunări Naționale, Proectul de lege pentru Planul de Stat pe 1950. Proectul a fost votat cu o majoritate de 376 voturi pentru și 2 voturi contra. " Mesajul de Anul Naț -al-prof. dr. С. I. Partien, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale Iubiți cetățeni și cetățeni. In numele Prezidiului Marii Adunări Naționale vă transmit cu prilejul anului nou un salut călduros și cele mai sincere felicitări. Anul 1949 a fost anul primului Plan de Stat în țara noastră, a fost anul în care în Patria noastră liberă și independentă am muncit pentru a construi, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, o societate nouă — societatea socialistă. Realizările din anul 1949, bazate pe ajutorul multilateral, permanent U.R.S.S. și pe puterea de creație a poalporului muncitor și în primul rând a clasei muncitoare, dovedesc că regimul de democrație populară asigură întărirea și înflorirea economică, socială și culturală a patriei noastre, Republica Populară Română. Planul pe anul 1949 a fost îndeplinit și depășit atingând cifra de 108 la sută. Prin aceasta a crescut și s’a întărit economia noastră, s’a îmbunătățit starea materială și culturală a oamenilor muncii. Sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, clasa muncitoare, aliată cu țărănimea muncitoare, au creat prin înfăptuirile din anul 1949 noi resurse, pentru ca în anul 1950, care începe, să putem înainta cu și mai mult avânt pe drumul construirii unei vieți prospere și fericite în Patria noastră. Iubiți cetățeni și cetățene! Tovarăși! Anul 1950 deschide luminoase perspective poporului nostru muncitor. Planul de Stat pe anul 1950 prevede o creștere a producției cu 5? la sută față de realizările din anul 1949. 145 miliarde lei vor fi învestiți. Va fi întărită și lărgită producția noastră națională. Față de anul 1949, nivelul de trai al oamenilor muncii va crește în anul 1950 cu 15 la sută. Prin cuprinderea în școli a tuturor copiilor de vârsta școlară vom stârpi pentru totdeauna izvorul neștiinței de carte. (Continuare în pag. H)