Apărarea Patriei, martie 1952 (Anul 8, nr. 52-77)

1952-03-01 / nr. 52

RA CENTRALA UNI . M. EMINESCĂ“ IAȘI I ^ .!Li—Pe ntru fMirm noastră, Republica Populara Româna ! 4fcORAREA PATRIEI iajr Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL VIII Nr. 52 (1736) Sâmbătă 1 Martie 1952 4 PAGINI — 20 BANI Lupta partidelor comuniste și muncitorești pentru pace, libertate și independența popoarelor Imperialiștii americano-englezi sunt, din zi în zi, tot mai mult cuprinși de febra pregătirilor agresive. Abia s’au terminat tratativele dintre miniștrii de externe ai Angliei, Franței și Statele Unite cu cancelarul de la Bonn, Adenauer, cu privire la refacerea Wehrmachtu-lui, și căpeteniile și membrii coaliției atlantice s’au întrunit din nou la Lisabona. Sub presiunea brutală a magnaților americani, guvernele țărilor capitaliste măresc bugetele de război, sporesc impozitele asupra populației muncitoare, extind producția de război și sugrumă industria pașnică. La ordinele Washingtonului, guvernanții atlantizați lichidează independența și suveranitatea națională a țărilor lor, sforțându-se să le transforme în baze militare americane, iar popoarele, în mercenari pentru armata lui Eisenhower. Tot mai des răsună declarațiile canibalice ale politicienilor vicioși din Occident, care nu se jenează să-și mărturisească dorința de a călca pe urmele cotropitorilor hitleriști, de ceslănțuie o nouă barbară agresiune împotriva Uniunii Sovietice și a țărilor de democrație populară. In fața manevrelor criminale ale agresorilor imperialiști se ridică însă o puternică barieră. Popoarele lumii, având în frunte gloriosul popor sovietic, își unesc tot mai puternic rândurile, constituind un singur front de luptă împotriva planurilor sângeroase ale monștrilor yankei Sute de milioane de oameni de bună credință, din toate țările lumii, se încadrează în mod activ în marea mișcare a apărătorilor păcii. Este caracteristică epocii pe care o trăim, desvoltarea rapidă a conștiinței maselor populare, participarea lor activă la viața politică și socială, atât pe plan național, cât și pe plan internațional. Mișcarea mondială de luptă a popoarelor împotriva imperialismului războinic acționează ca o uriașă forță hotărîtoare în arena mondială. Insușindu-și geniala învățătură Stalinist despre căile de preîntâmpinare a uniui nou război mondial, popoarele își manifestă tot mai mult hotărîrea de a luă cauza păcii în propriile lor mâini și de a lupta pentru ea până la capăt. Izvorul nesecat de forțe al frontului antiimperialist constă în aceea că în avangarda sa se află invincibila Uniune Sovietică, bastionul păcii și libertății popoarelor. Mărețele victorii istorice ale Uniunii Sovietice pe drumul construirii comunismului consolidează baza materială a forțelor care se ridică pentru apărarea păcii, securității și independenței popoarelor. După exemplul Uniunii Sovietice și cu ajutorul ei frățesc, popoarele Republicii Populare Chineze, ale țărilor de democrație populară din Europa, sub conducerea partidelor comuniste și muncitorești, se avântă cu tot mai mult elan în lupta pentru construirea unei noi orânduiri. Construind socialismul, țările de democrație populară își aduc contribuția lor însemnată la cauza apărării păcii în lume. Tot mai puternice devin forțele păcii și în țările capitaliste, ca și în colonii. Pretutindeni, în fruntea lor pășesc cei mai dârzi și mai experimentați luptători pentru binele celor mulți: comuniștii. Partidele comuniste din țările capitaliste învață neobosit masele populare cine le sunt prietenii și dușmanii. Sub steagul ■ larg desfășurat al comuniștilor se realizează din zi în zi tot mai mult unitatea clasei muncitoare și a oamenilor muncii, împotriva jafului și asupririi capitaliste. Comuniștii demască necruțător pe agenții social-democrați de dreapta, împiedicându-i să semene desbinarea în sânul clasei muncitoare. In jurul clasei muncitoare se sudează un larg front de luptă antiimperialistă, a tuturor oamenilor de bună credință. Sub îndrumarea comuniștilor, masele populare din țările capitaliste opun o rezistență tot mai hotărîtă politicii de război a imperialiștilor, dictatului american, ocupației americane, duc lupta pentru, smulgerea țărilor lor din coaliția atlantică, sau din celelalte blocuri imperialiste. Cu putere se ridică imense mase de oameni iubitori de pace din Germania Occidentală, cerând încheierea unui tratat de pace cu Germania, unificarea și democratizarea țării. Milioane de japonezi patrioți, urmând exemplul mobilizator al comuniștilor, se opun remilitarizării țării. Poporul francez, unindu-se în jurul lozincilor eroicului Partid Comunist Francez, luptă cu dârzenie pentru independența patriei, pentru încetarea războiului murdar împotriva poporului vietnamez, pentru încetarea vărsărilor de sânge săvârșite de colonialiștii francezi în Maroc, Tunisia, Algeria. Cum să nu pătrundă adânc în inima fiecărui om cinstit cuvântul comuniștilor, dacă acest cuvânt cheamă la muncă pașnică creatoare, la unire între cei ce muncesc, la frăție între popoare! Muncitorul american, negru sau alb, docherul francez, muncitorul agricol din îndepărtata Brazilie, sclavul din Africa de Sud, striviți de povara jugului blestemat al asupririi capitaliste, amenințați să fie mânați cu forța în războaie nelegiuite, își dau tot mai bine seama că speranța lor într’o viață mai bună, în libertate, poate deveni fapt numai urmând chemarea la luptă ce le-o adresează comuniștii. Neputincioși să împiedice creșterea luptei maselor populare, guvernanții americano-englezi și lacheii lor recurg, in ultimii ani, tot mai mult la tactica învechită a claselor condamnate la pieire, politica teroarei și asasinatelor împotriva fruntașilor luptei populare și îndeosebi împotriva conducătorilor partidelor comuniste. Se știe că, încă acum câțiva ani, senatorul american Bridges a întocmit un întreg program în acest sens, intitulat „planul X“. Comentând acest plan, săptămânalul american „United States News and World Report“ a mărturisit deschis că el „prevede spionajul, sabotajul, folosirea armelor și, în caz de nevoie, asasinarea comuniștilor de vază“. Monopolista yankei, în calitate de căpetenii ale reacțiunii mondiale, dirijează de mulți ani o vastă campanie monstruoasă împotriva partidelor comuniste și muncitorești. In cadrul acestei campanii, au fost puse la cale, în anii trecuți, bestialele atentate împotriva tovarășului Palmiro Togliatti în Italia, a lui Tokuda în Japonia, precum și asasinarea lui Julien Lahaut în Belgia, etc. Tot în cadrul acestei campanii finanțată cu dolari, se fac astăzi încercări disperate de a arunca în ilegalitate partidele comuniste din Germania Occidentală, din Japonia, din Statele Unite și din alte țări, de a asasina pe fruntașii comuniști Nikos Beloiannis, Gregorio Lopez Raimundo, Carlos Prestes pe alții. Reacțiunea imperialistă speră ca și astfel va lipsi clasa muncitoare de conducerea ei și va înlătura, în consecință, forța principală ce stă în drumul ațâțătorilor la război. Faptele au dovedit însă, nu o singură dată, că niciun fel de metode teroriste nu pot abate istoria din mersul ei. Partidele comuniste nu pot fi nimicite și nici înlăturate de la postul lor de luptă. Prigoana, procesele fasciste, lagărele, temnițele, asasinatele, departe de a înspăimânta clasa muncitoare și pe partizanii păcii, îi fac, dimpotrivă, să-și ascută vigilența, să intensifice lupta pentru unitate a frontului antiimperialist. Nu există forță în lume care să poată stăvili creșterea și întărirea partidelor comuniste. In anii din urmă, partidele comuniste au crescut foarte mult și și-au sporit prestigiul. Partidul Comunist Francez, de pildă, este cea mai mare forță politică din Franța, partidul care a obținut cel mai mare număr de voturi în alegerile din anul trecut. Alegerile care au avut loc în 1951 în Italia, precum și recentele alegeri din Grecia monarho-fascistă, din India și din numeroase alte țări, au dovedit de asemenea că, pe măsură ce trece timpul, milioanele de oameni ai muncii își strâng tot mai mult rândurile sub steagul partidelor comuniste și muncitorești, însăși propaganda imperialistă este silită să recunoască cu amar creșterea mișcării revoluționare în întreaga lume. Astfel, referindu-se la situația din Asia, ziarul londonez „Daily Telegraph“ scria nu de mult : „In această parte a lumii, comunismul progresează cu repeziciunea unui incendiu într’o pădure... Ar fi o prostie să pretindem că se poate opri înaintarea comunistă înlăuntrul hotarelor Chinei, când în realitate ea a ajuns acum până în Indochina, în Indonezia, Malaya, Birmania, constituind o problemă serioasă în ce privește interesele britanice în Asia. Și nu trebue uitat — conchide alarmat același ziar — că pierderea Indiei înseamnă pentru noi sfârșitul“. Masele populare din toate țările învață din experiența istorică faptul că pacea și libertatea nu trebuesc așteptate, ci ele trebuesc cucerite prin lupta împotriva monștrilor omenirii —■ imperialiștii americano-englezi. De partea comuniștilor este marea forță a adevărului. Sămânța adevărului, aruncată de comuniști în Inimile oamenilor, dă rod, ea se transformă într-o uriașă forță materială. Pe zi ce trece, frontul mondial al păcii crește și se întărește. Unite în jurul Uniunii Sovietice, popoarele lumii, sub conducerea partidelor comuniste și muncitorești, se avântă cu încredere în lupta pentru zădărnicirea planurilor criminale ale agresorilor imperialiști americani, pentru pace, libertate și progres. A apărut în limbile : rusă, română, franceză, germană, engleză și spaniolă „Pentru pace trainică, pentru democrație populară !“ București. Organ al Biroului Informativ al Partidelor comuniste și muncitorești Nr. 9 (173) Cuprinde : Articol de fond : Mișcarea de eliberare națională a popoarelor din țările coloniale și dependente. Otto Grotewohl : Lupta patrioților germani pentru unitatea Germaniei, pentru alegeri pe întreaga Germanie. C. H. Hermansson : Avântul mișcării pentru pace în Suedia. John Goilan : Militarizarea economiei țărilor capitaliste agravează pauperizarea ca• wenilor muncii. Roman Werset : Conferința istoricilor polonezi. Jan Marek : Note politice Informații de vânzare la magazinele „Librăria Noastră" și la toate chioșcurile. Prețul : 40 bani Im numărul de azi: Mihai Gafița — Ion Creangă, un mare scriitor al poporului nostru (pag 2-a). , Registrul de onoare (pag. 2-a) Mai multă atenție pregătirii adunărilor pentru dări de seamă și alegerile organelor de conducere U.J.M. (pag. 3-a) însemnări politice — Calculele greșite ale patronilor „Internaționalei trădătorilor“ (pag. 3-a) Evenimentele din Pakistan (pag. 3-a) Spioni imperialiști condamnați la moarte în R. P. Polonă (pag. 3-a) Demisia guvernului francez, o grea înfrângere a politicii americane în Europa (pag. 4-a) In apărarea vieții eroicilor patrioți greci (pag .4-a) Declarația Guvernului R. D. Germane — Cuvântarea lui Wilhelm Pieck (pag. 4-a) Puternică opoziție în Japonia împotriva unui nou acord înrobitor impus de S.U.A. (pag. 4-a) Din Republica Populară Română și în regiunea Arad au început însămânțările ARAD, (de la corespondentul nostru). Ne aflăm la începutul campaniei însămânțărilor de primăvară. Din diferite colțuri ale regiunii Arad sosesc vești care arată că gospodăriile agricole colective, gospodăriile agricole de stat și țăranii cu gospodarii individuale se pregătesc intens în vederea însămânțărilor. Au fost reparate uneltele agricole, semințele au fost selectate și tratate. Totul e gata pentru începerea însămânțărilor După svântarea pământului, în unele comune s’a și trecut la însămânțarea terenurilor arate încă din toamnă, îndrumați de organizația de partid comitetele executive ale sfaturilor populitare, țăranii muncitori din comunele Olari și Caporal Alexa, din raionul Criș, au început — primii în regiunea Arad — semănatul orzului, ovăzului și al floarei soarelui In ziua de 26 Februarie, în comuna Olari au fost însămânțate 12 ha. cu orz de primăvară și 3 ha. cu floarea soarelui. Primii care au ieșit la însămânțat au fost comuniștii Okoș Emeric, Misai Alexandru și țăranii muncitori fără de partid Fompa Florea, Covaci Emeric, Covaci Francisc, Cipcar Arcadie, Benedete Francisc și alții. ORAȘUL STALIN, 29 (Agerpres) Peste 250 inovatori și raționalizatori din fabricile și uzinele din Orașul Stalin au participat Joi seara la consfătuirea ce a avut loc în sala de festivități a uzinelor „Sovromtractor“. Referatul prezentat de tovarășul Ștefan Alexandru, șeful cabinetului tehnic de la uzinele „Steagul Roșu“, a scos în evidență aportul prețios al inovatorilor și raționalizatorilor în cursul anului 1950—1951, la realizarea sarcinilor de plan. Din cele 111 inovații propuse în anul 1950 în cadrul uzinelor „Steagul Roșu“, au fost aplicate 68, iar în anul 1951 numărul inovațiilor aplicate crescut la aproape 200 din cele 300 propuse. Datorită aplicării inovațiilor și raționalizărilor, pe lângă îmbunătățirea procesului tehnologic, în cursul anului 1950 s’au realizat economii de 41.108.692 lei vechi Un succes deosebit l-au obținut forjării de la această uzină, care, prin aplicarea celor 70 propuneri de raționalizări și inovații, au sporit cu 100 la sută producția față de perioada anterioară folosirii acestor inovații. Un prețios ajutor în documentarea muncitorilor și tehnicienilor l-au constituit și cele peste 3000 volume tehnice aflate în bibliotecă la cabinetul tehnic al uzinei In discuțiile ce au urmat pe marginea referatului, numeroși stahanoviști, ingineri și muncitori, inovatori și raționalizatori, au făcut prețioase propuneri în vederea desvoltării mișcării inovatorilor și raționalizatorilor în uzinele și fabricile din Orașul Stalin. Realizările inovatorilor și raționalizatorilor de la uzinele „Steagul Roșu" Pe drumul belșugului CĂLĂRAȘI (de la corespondentul nostru). Rezultatele obținute de gospodăriile colective au arătat în mod concret țăranilor muncitori că numai pornind pe drumul gospodăriei colective pot să scape de exploatarea chiaburească și să-și clădească o viață îmbelșugată și fericită. Aceasta a făcut ca și țăranii muncitori din satul Cioara, comuna Ion Roată, raionul Urziceni, să se constituie în gospodărie colectivă. Cele 47 de familii, care compun noua gospodărie colectivă din raionul Urziceni, au adus 225 ha. teren arabil, 51 de cai, 28 căruțe, 23 pluguri, 7 hectare, vie, secerători, sape, boroane, etc. In consiliul de conducere,au fost aleși cei mai buni și mai gospodari țărani muncitori, care, la adunarea de constituire a gospodăriei, s’au angajat să muncească cu multa râvnă pentru a face din gospodăria lor. o gospodărie puternică foartr-o + q 91 vii. Din consiliul de conducere fac parte tovarășii : Victor Bălan, ca președinte, Banu G. Marin, Gheorghe D. Ștefan, Tudor Gh. Petre și Anton Costache, ca membri și în comunele Țăndărei și Ghimpați au luat ființă câte o gospodărie agricolă colectivă care au strâns la un loc 321 familii de țărani muncitori însemnate economii obținute de muncitorii din Piatra Neamț PIATRA NEAmȚ, (dela corespondentul nostru). — Hotărîți să-și arate dragostea și recunoștința față de partid și guvern, pentru grija părintească ce le-o poartă, muncitorii, tehnicienii și inginerii din întreprinderile orașului P. Neamț, desfășoară larg întrecerea socialistă pentru a obține noi și deosebite succese în producție. La fabrica „Steagul Roșu“, muncitorii C. Livadaru, Gh. Insurățelu și N. Ciornei, propunându-și realizarea de economii prin recondiționarea pieselor și folosirea chibzuită a materiei prime și a combustibilului, au realizat în ultima vreme o economie de 14.170 lei noi. Având drept obiectiv lupta pentru consolidarea reformei bănești, muncitoarele de la fabrica „8 Martie“ au obținut însemnate succese în muncă. Cele patru brigăzi de calitate înregistrează zilnic depășiri de normă și obțin importante economii prin folosirea chibzuită a materiei prime. Fruntașe în lupta pentru economii sunt tovarășele Mihai Elena, stahanovistă, Avarvarei Alexandrina, Ciobanu Maria și altele Ceferiștii din stația P. Neamț, au înregistrat și ei în ultima vreme, însemnate succese în muncă. Comunistul Ion Ștefănică, mecanic de locomotivă, fruntaș în producție, a economisit 10 tone de cărbune prin îngrijirea locomotivei și folosirea chibzuită a combustibilului. Muncitorii, tehnicienii și inginerii orașului luptă cu hotărîre pentru a obține cât mai multe economii, pentru consolidarea noului leu Lucrează în contul lunii Octombrie BAIA MARE, 29 (dela corespondentul nostru). Prin zonele de produse date zilnic peste plan, muncitorii uzinelor „Fernszlu“ praduc în viață sarcinile Hotărîrii partidului și guvernului cu privire la reforma bănească și reducerile de prețuri. In fruntea întrecerii socialiste, care în ultimul timp a luat un avânt deosebit, se află stahanovistul Șandor Gavrilă, care zilnic își depășește norma cu 50-60 la sută, reușind astfel să lucreze în contul ultimelor zile ale lunii Octombrie din acest an. însemnate depășiri de normă au obținut și fruntașii în producție Satec Iosif, Bodnar Marin, Traian Mihai și Ghira Petru, care, folosind din plin cuptoarele, au reușit să obțină fiecare câte o depășire de normă de peste 45 la sută. De asemeni, rezultate frumoase, atât în prima lună a acestui an, cât și în primele două decade ale lunii Februarie au obținut și muncitorii : Naroșnic Francisc, Gherasim Aurel și Târnăveanu Gheorghe, care au reușit să dea zilnic cu 26 la sută mai mult față de planificare. Pregătiri pentru comemorarea centenarului lui N. V. Gogol în tarile de democrație populară In R. P. CHINEZĂ Operele lui GOGOL sunt foarte apreciate de poporul chinez. Una din primele opere ale lui Gogol traduse în limba chineză a fost nuvela „Mantaua“. Romanul „Suflete moarte" și piesa „Revizorul“ se bucură de o mare popularitate în R. P. Chineză. „Suflete moarte“ a apărut în Chină în 14 ediții. Editura „Literatura populară“ va publica în ziua celei de a 100-a comemorări a morții marelui scriitor rus a 15-a ediție a acestei opere. în China au mai fost publicate : „Căsătorie“, „Taras Bulba“, „Mirgorod“, precum și diferite culegeri de povestiri și de scrisori ale lui Gogol. Comediile lui Gogol, „Revizorul“ și „Căsătorie“, precum și o dramatizare a romanului „Suflete moarte“, au fost reprezentate de nenumărate ori pe scenele teatrelor chineze. Lu Sin, întemeietorul noii literaturi chineze, care aprecia foarte mult operele lui Gogol, a jucat un rol important în difuzarea operelor sale în rândurile poporului chinez. El a tradus în limba chineză romanul „Suflete moarte“ și alte opere ale scriitorului. In R. P. BULGARIA In R. P. Bulgaria se fac tot mai intense pregătiri pentru comemorarea centenarului morții lui N. V. Gogol. La Sofia, în vitrinele magazinelor și în standurile amenajate pe străzile ale orașului, sunt expuse numeroase principale materiale în legătură cu viața și opera marelui scriitor rus. In bibliotecile populare și sălile de lectură au fost organizate expoziții de cărți ale lui N. V. Gogol și de lucrări despre marele clasic rus. La 25 Februarie a avut loc la Sofia deschiderea expoziției centrale închinate lui Gogol, organizată de Sfatul Popular de deputați ai oamenilor muncii din Sofia, de filiala din Sofia a Asociației bulgaro-sovietice și de Casa Centrală a Armatei populare. La deschiderea expoziției au participat fruntași ai vieții publice din capitala R. P. Bulgaria. Exposiția a și fost vizitată de câteva mii de persoane. In R. P. ALBANIA In R. P. Albania se fac intense pregătiri în vederea centenarului morții lui Gogol. Se află sub tipar ediția în limba albaneză a comediei lui Gogol „Revizorul“. In casele de cultură, în cluburile muncitorești, la filialele Asociației pentru prietenia albano-sovietică din Tirana, Skodra, Durres și alte orașe și centre muncitorești ale țării, vor fi organizate reuniuni în cadrul cărora vor fi ținute, conferințe despre Gogol, se vor citi fragmente din operele lui și vor fi prezentate scene din comediile „Revizorul“ și „Căsătorie“. La 3 Martie, la Tirana și alte orașe ale republicii, vor avea loc adunări consacrate împlinirii a 100 ani de la moartea lui N. V. Gogol La 4 Martie, la Teatrul Popular din Tirana, va avea loc premiera comediei lui Gogol, „Revizorul“, Pentru salvarea eroului Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi 1 Protestez cu energie contra crimei sângeroase pregătită de justiția monarho-fascistă de la Atena, la ordinele imperialiștilor americani, împotriva iubitului fiu al clasei muncitoare din Grecia, Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi. . Se vede clar cum imperialiștii angloamericani, prin planurile lor de ațâțare la război, pun în practică aceleași metode mârșave ca și hitleriștii. Prin odiosul asasinat pus la cale de călăii poporului grec, se comite o nouă crimă împotriva forțelor păcii și progresului. Popoarele din lumea întreagă luptă însă pentru a pune frâu dușmanilor omenirii, luptă să salveze pe Nikos Beloiannis și pe ceilalți patrioți greci. Ca muncitor al unei țări în care se construește socialismul, mă ridic și protestez cu energie contra mascaradei de la Atena. Cer să înceteze odiosul proces înscenat contra lui Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi. Libertate pentru Nikos Beloiannis și tovarășii săi de luptă 1 Constantin DUȚU Strungar stahanovist la uzinele „23 August“ București Cu hotărîrea și curajul pe care poate să le-o dea numai credința nestrămutată în cauza lui Lenin-Stalin, cauza clasei muncitoare. Nikos Beloiannis și ceilalți patrioți greci au demascat din nou, în fața tribunalului monarho-fascist din Atena, toate ticăloșiile și trădările guvernului grec vândut imperialismului american și celui englez. Și, pentru că au apărat cu curaj, cu demnitate și cu dragoste fierbinte, interesele poporului grec, pentru aceasta Nikos Beloiannis și tovarășii săi de luptă sunt amenințați să fie condamnați la moarte. Conștiința oricărui om cinstit nu poate să rămână împăcată câtă vreme umbra neagră a morții plutește deasupra unora dintre cei mai buni fii ai poporului grec. Cer ca Nikos Beloiannis și tovarășii lui să fie puși în libertate, fiindcă ei sunt luptători de prima linie pe frontul păcii și democrației, împotriva imperialiștilor dușmani ai omului și ai progresului. Nikos Beloiannis și tovarășii săi de luptă trebue să fie salvați ! George MACOVESCU Profesor universitar Călăii Greciei se înspăimântă de cuvântul „pace“ și de cuvântul „libertate“. De aceea, cu atâta nerușinare, pregătesc ei osândirea la moarte a lui Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi de luptă care este mânia tuturor popoarelor lumii față de această nouă ticăloșie. Intr’un singur glas, oamenii cinstiți din întreaga lume protestează cu indignare împotriva crimei premeditate, pe care vor s’o înfăptuiască călăii monarho-fasciști și diplomații americani. Mă alătur milioanelor de glasuri de pe întinsul pământului care cer cu hotărîre : „Libertate pentru Beloiannis ! Libertate pentru tovarășii săi de luptă !" Locotenent-colonel Laurențiu FULGĂ scriitor 4 In Grecia însângerată, guvernul monarho-fascist, executând ordinele stăpânilor săi, imperialiștii americani, încearcă din nou să trimită în fața plutoanelor de execuție pe Nikos Beloiannis și pe tovarășii săi. Cererea procurorului fascist de la tribunalul militar din Atena, de condamnare la moarte a lui Beloiannis, ne umple inima de mânie și de ură împotriva monarhofasciștilor și a stăpânilor lor americani Noi, muncitorii din fabrica „9 Mai“, alături de toți oamenii cinstiți din țara noastră și din întreaga lume, cerem : Să înceteze teroarea fascistă din Grecia Libertate lui Nikos Beloiannis și tovarășilor săi ! Pace și libertate Greciei însângerate! Osana KOVACI stahanovistă la fabrica „9 Mai“ In Grecia, transformată într’o cazarmă a imperialiștilor americani, călăii monarho-fasciști Alăută prin mijloace criminale să oprească lupta de eliberare a poporului grec, încearcă să asasineze patrioți de frunte ca Nikos Beloiannis și tovarășii săi. Eu și tovarășii mei de muncă, care luptăm pentru a construi o viață mai bună pentru noi și pentru copiii noștri, înfierăm actul criminal de la Atena. Cerem punerea în libertate a lui Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi de luptă. Avram PÂRVESCU fruntaș în producție la fabrica „Cimentu”-Bucureșt Decorat cu „Medalia Muncii" -t Eu sunt pionieră a unității nr. 6 Liceul Clasic Mixt din București, raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej Am aflat din ziarele de ieri despre vestea sosită de la Atena prin care se arată că procurorul tribunalului fascist a cerut condamnarea la moarte a eroului Nikos Beloiannis și a altor 11 patrioți greci. Această veste a stârnit în inima mea o mare durere, dar ea mi-a stârnit în același timp și mai mult ura împoriva călăilor monarho-fasciști Nouă ne este scumpă viața lui Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi. Procesul de la Atena nu dovedește altceva decât frica lupilor imperialiști în fața luptei pe care o duc popoarele pentru a ne apăra nouă, copiilor, viața și viitorul, pentru a apăra pricea. Eu mă alătur din toată inima milioanelor de oameni cinstiți din lumea întreagă și cer libertate pentru Nikos Beloiannis și tovarășii săi. Marcela NESTOR Guvernul criminal monarho-fascist de la Atena, lacheu și complice al imperialiștilor ațâțători la război, pregătește asasinarea neînfricatului patriot grec, Nikos Bejoiannis și a eroicilor săi tovarăși. In întreaga lume se ridică glasul plin de revoltă și indignare al milioanelor de oameni care luptă pentru libertate și pace, pentru a opri mâna asasină. Ca cetățeană a unei țări libere, ca hotărît și neclintit partizan al păcii, cu,tremurată de revoltă, de ură și scârbă împotriva nemernicilor ucigași de la Atena, protestez împotriva asasinatului mârșav, ce se pregătește. Osândă la moarte? Pentru ce? Pentru că patrioții greci își iubesc cu înfocare țara, iubesc libertatea și pacea, pentru care luptă ? Din adâncul inimii mele strig : Nu vă atingeți de viața bravului erou Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi de luptă ! Să înceteze odioasa mascaradă juridică de la Atena pusă la cale de imperialiștii americani ! Irina RACHIȚEANU-ȘIRIANU artistă emerită ă R.P.R. îvlonarho-fasciștii din Grecia pregătesc asasinarea mișelească a vajnicului luptător patriot, Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi. Noi, muncitorii de la „Filatura Românească de Bumbac“, cerem să înceteze teroarea fascistă din Grecia, cerem libertate pentru Nikos Beloiannis și tovarășii săi. Aceasta este dorința noastră și a tuturor oamenilor cinstiți, care sunt împotriva politicii americane de subjugare și agresiune. Prin vocea lui Nikos Beloiannis și tovarășilor săi vorbește poporul grec înrobit și asuprit, în timp ce prin vocea procurorului fascist de la Atena, vorbesc ocupanții americani care au instaurat teroarea fascistă în Grecia. Noi, muncitorii de la „Filatura Românească de Bumbac“, protestăm împotriva barbarei înscenări de la Atena, și cerem eliberarea patrioților greci. Maria IONEL Fruntașă în producție la „Filatura Românească de Bumbac“ decorată cu „Ordinul Muncii“ cl. II-a și „Medalia Muncii’ Plin de mânie și indignare se ridică glasul popoarelor lumii împotriva organizatorilor monstruosului proces dela Atena, împotriva monarho-fasciștilor greci și a stăpânilor lor, bancherii și militariștii americani, care pregătesc asasinarea lui Nikos Beloiannis și a tovarășilor săi. Oamenii cinstiți din întreaga lume, care luptă pentru pace și libertate, văd în eroii patrioți greci întruchiparea acelei Grecii care a luptat cu dârzenie împotriva fasciștilor germani și italieni, care luptă activ împotriva urmașilor lui Hitler întru crime — imperialiștii americani și slugile lor. Popoarele lumii cer într’un singur, glas, cu hotărîre : Libertate pentru Nikos Beloiannis ‘și tovarășii săi ! Jos labele călăilor de teapa lui Peurifoy și Rendis de pe eroicii patrioți greci ! De acest glas organizatorii americani și greci ai procesului de la Atena trebue să tină seamă.