Apărarea Patriei, decembrie 1952 (Anul 8, nr. 285-311)

1952-12-01 / nr. 285

BIBL . CENTRALĂ 1 ,M. , ★ fl RÄ Pentru patria noastră, Republica Populară Româna ! apararea Eatinei V Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL VIII Nr. 285 (1969) Luni 1 Decembrie 1952 ,4 PAGINI — 20 [BANI Ieri, întregul nostru popor muncitor a participat cu o mare însuflețire la alegerea deputaților în Marea Adunare Națională. Poporul nostru muncitor a dat votul său cu toată dragostea și încrederea candidaților Frontului Democrației Populare, în frunte cu tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. Alegerile pentru Marea Adunare Națională, o puternică demonstrație a unității indestructibile a poporului muncitor în jurul partidului Marea sărbătoare a poporului nostru muncitor Soare pe cer, soare în inimile noastre, astfel s’a caracterizat ziua alegerii deputaților în Marea Adunare Națională, zi care va rămâne înscrisă ca unul din evenimentele remarcabile în viața poporului român. Alegerile de Duminică au oglindit, prin toate aspectele lor, epoca eroică de construire a socialismului pe care o trăim, când masele largi ale celor ce muncesc sunt chemate la o activă viață politică, simt chemate să-și hotărască singure soarta, drumul lor. Incu dis-de-dimineață, străzile Capitalei și ale tuturor orașelor țării, ulițele tuturor satelor, curțile cazărmilor, fremătați de mulțimea cetățenilor care se îndreptau către secțiile de votare pentru a-și exercita printre primii ,înaltul lop drept. Un imens entuziasm a caracterizat întreaga desfășurare a operațiunilor de votare de pe întinsul țării. Afluența mare încă de la primele minute ale votării, aglomerația de la secțiile de votare, au arătat bucuria și însuflețirea cu care cetățenii au participat la vot. Câte imagini emoționante, multiplicate de zeci și sute de mii de ori au impresionat pe fiecare dintre noi : familii întregi care mergeau la vot, bătrâni cu părul nins de ani, tineri cu primăvara în priviri, două generații legate prin aceeași viață nouă, prin aceeași luptă și aceeași năzuință , horele pline de avânt, oameni care se cunoșteau pentru prima oară și care se felicitau prietenește, lumina ce strălucea pe fețele oamenilor muncii. Ziua de 30 Noembrie a fost un tablou luminos al voiei bune și optimismului maselor largi ale celor ce muncesc din Republica Populară Română, un tablou al entuziasmului lor pentru țara lor și timpurile de patos constructiv pe care le trăiesc, al sentimentelor nobile ce animă poporul român. „Eu am votat Frontul Democrației Populare, a spus ofițerul Oborocea Cornel, pentru ca sub cerul patriei noastre să se înalțe mai multe coșuri de fabrici, să scânteeze mai multe becuri electrice, pentru ca pe ogoarele patriei să are mai multe tractoare“. Desfășurarea alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională a oglindit faptul că poporul nostru muncitor este singurul stăpân în țara sa, că el este conștient ca regimul de democrație populară reprezintă puterea sa, că trăiește în anii marilor drepturi și libertăți democratice de care se bucură toți cei ce muncesc, indiferent de naționalitate, vârstă, sex. Poporul nostru muncitor a votat cu fruntea sus, ca un popor constructor, liber și independent, făuritorul propriei sale istorii ; el a votat conștient de măreția realizărilor sale, obținute sub conducerea partidului, cu ajutorul Uniunii Sovietice, pe drumul luminos al construirii socialismului și apărării păcii. Poporul nostru muncitor a votat ca o brigadă de șoc a mișcării revoluționare și muncitorești internaționale, conștient că prin alegerea celor mai buni fii ai săi în Marea Adunare Națională întărește frontul puternic al democrației și socialismului. Dându-și votul, milioanele de oameni ai muncii au trăit sentimentul marii răspunderi în fața patriei. Ei știau că, prin acest act iau parte la conducerea statului democrat-popular, în a cărui înflorire și continuă consolidare sunt vital interesați. Ei trăiau sentimentul puternicei unități prin care sunt legați, știind că buletinul ce-l introduceau în urnă se va alătura milioanelor de buletine care oglindesc o singură voință : aceea de a întări cuceririle obținute, de a asigura obținerea altor noi și mărețe cuceriri. Alături de întregul popor muncitor, însuflețiți de aceleași nobile sentimente, au votat militarii Forțelor Armate. Prin votul pe care l-au dat Frontului Democrației Populare, ofițerii, sergenții și soldații s-au angajat să muncească mai energic pentru întărirea capacității combative a unităților și subunităților. „In acest vot, a spus ofițerul Mustafa Gheorghe, simt un legământ pentru viața noastră fericită, pentru munca noastră pașnică Voi sbura mai sus și mai repede, voi sbura în fiecare zi mai bine instruit, pentru a apăra această viață ,nouă cu toate puterile mele“. Mare a fost fericirea muncitorilor, țăranilor muncitori, intelectualilor și militarilor care s’au prezentat în această zi cu angajamentele socialiste îndeplinite și depășite, cu înaltele recorduri stabilite in schimburile de onoare, cu calitatea de Laureat al Premiului de Stat, de stahanovist, de fruntaș în producție, de fruntaș în pregătirea de luptă și in pregătirea politică. „Votul meu cântărește mai greu ca oricând, l-am întărit cu normele pe care le-am dat peste plan“, a declarat ajustorul fruntaș A. Lorentz de la uzina „Strungul“ din Orașul Stalin, care a votat printre primii. Primii în muncă, primii la vot, astfel s’au comportat cei care merg în primele rânduri ale construirii socialismului. Insuflețitul act politic dela 30 Noembrie a arătat marea dragoste a oamenilor muncii pentru partid, pentru Comitetul său Central, în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, unitatea dintre popor, partid și guvern, forța patriotismului și frăției oamenilor muncii din țara noastră, atașamentul lor neclintit pentru regimul de democrație populară. El a constituit o dovadă că poporul nostru aprobă politica externă a statului, de prietenie și alianță cu U. R.S.S. și democrațiile populare, de luptă împotriva mârșavelor planuri ale imperialiștilor. Exercitându-și înaltul drept cetățenesc de a vota și dând votul Frontului Democrației Populare, constructorii socialismului și-au manifestat, odată mai mult, recunoștința lor pentru partid și încrederea nestrămutată în conducerea sa fermă și înțeleaptă. In toate circumscripțiile electorale, oamenii muncii au exprimat aceste sentimente. Cât de înălțătoare a fost atmosfera în care s’au desfășurat operațiunile de votare în circumscripția electorală „Grivița Roșie“, de exemplu, unde, la multe secții, cum sunt secția 1, 11, 12, votase, până la orele 16, totalitatea alegătorilor. In această cetate puternică a clasei muncitoare din R. P. R„ martoră și purtătoare a unor glorioase tradiții de luptă revoluționară, ceferiștii, metalurgiștii, textiliștii, intelectualii, militarii au trăit clipe solemne, emoționante: ei și-au dat votul cu toată dragostea și înflăcărarea pentru fiul poporului și conducătorul poporului, organizatorul marilor bătălii proletare, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej „Vreau, a spus purtătoarea Medaliei Maternității tovarășa Mafia Vătășelu, ca toți cei 6 copii ai mei să învețe carte, să se bucure de viața fericită de mâine și să nu cunoască niciodată suferințele mele din trecut. De aceea, îmi dau votul meu cu toată încrederea pentru candidații F. D., pentru primul candidat al țării, tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej“ însuflețirea oamenilor muncii din circumscripția electorală „Grivița Roșie" a fost sporită de faptul că membrii Biroului Politic al C. C. al P. M. R. au votat în mijlocul lor. Nespus a fost entuziasmul și bucuria oamenilor muncii din circumscripția electorală,6 Martie“, unde a votat tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej și dr. Petru Groza, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale. Despre încrederea neclintită a oamenilor muncii în conducerea partidului și atașamentul lor pentru democrația populară vorbește prezentarea masivă și entuziastă la vot a cetățenilor din circumscripțiile în care au candidat conducătorii partidului și guvernului, încrederea deplină manifestată de masa alegătorilor în toți candidații Frontului Democrației Populare In circumscripția electorală „Casa Scânteii“, unde a candidat tovarășul I. Chișinevschi, votase până la orele 14 marea majoritate a alegătorilor. In Regiunea Autonomă Maghiară, în circumscripția electorală unde a candidat tovarășul Al. Moghioroș, până la ora 15 votaseră 3/4 din numărul total al alegătorilor. Cu același entuziasm s-au prezentat la secțiile de votare și au votat oamenii muncii din circumscripțiile electorale in care au candidat tovarășii M. Constantinescu, Gh. Apostol, Chivu Stoica, Emil Bodnăraș și alții. O sărbătoare a libertății și socialismului, așa a fost ziua de 30 Noembrie. Ea ne apare ca lumina soarelui față de beznele întunericului, în comparație cu aspectul desgustător al alegerilor de pe vremea regimului burghezo-moșieresc și cu cel al alegerilor din țările burgheze. Ce a caracterizat campania electorală din Statele Unite ? Lupta pentru ciolan dintre partidul purtător al semnului distinctiv măgarul și partidul care poartă semnul distinctiv elefantul, amândouă instrumente în mâinile pătate de sânge ale trustmanilor. In campania electorală din S.U.A., electorii s’au întrecut în demagogie deșănțată, în îndobitocirea cetățeanului simplu, în terorizarea lui. Și ca o mărturie a acestei stări de lucruri din S.U.A. stă faptul că uriașa cifră de 25 milioane cetățeni au fost împiedicați să participe la alegeri. Odată mai mult au fost confirmate cuvintele lui Lenin, că democrația burgheză este rar pentru o mână de exploatatori și iad pentru marea majoritate a cetățenilor. In țara noastră, o asemenea „democrație” a devenit un jalnic obiect la muzeul rebuturilor istoriei. Poporul nostru trăiește astăzi adevărata democrație, democrație pentru cei mulți, democrație reală și consecventă. Pentru această democrație, pentru viața nouă și viitorul luminos al patriei, și-au spus cuvântul clasa muncitoare, țărănimea muncitoare, intelectualitatea, militarii. Cuvântul lor este puternic, căci el este cuvântul celor care, prin unitatea lor, prin patriotismul lor, ridică fabrici și uzine noi, într’un ritm și de proporții de neconceput pe vremea burghezo-moșierimii, transformă natura și sunt în stare să mute și munții din loc. Rostindu-și hotărîrea, oamenii muncii se avântă mereu înainte, pentru a întări votul lor prin muncă eroică, pentru a face din Republica Populară Română o țară tot mai mândră și mai bogată, după înaltul model al Uniunii Sovietice. Suntem în circumscripția electorală „6 Martie“, în fața secției de votare nr. 3. Această secție se află instalată într’una din sălile Facultății de Științe Juridice. A trecut de amiază. Numeroși cetățeni din cartier își așteaptă rândul la vot. Printre ei sunt mulți muncitori, stahanoviști, fruntași în producție, oameni de artă și știință. De asemenea, se găsesc mulți studenți. . In această circumscripție candidează academicianul G. I. Parhon, în șirul celor care așteaptă să intre în cabinele de votare s’au format grupuri, grupuri. Un om de știință discută cu câțiva stahanoviști o problemă tehnică. Mai încolo, într’un grup de studenți, s’a înfiripat melodia unui cântec. Deodată, dinspre poartă pornesc aplauze și urale puternice, care cuprind repede pe toți cei aflați la secția de vot. A sosit tovarășul Cheorghe Gheorghiu-Dej, împreună cu tovarășul dr. Petru Groza. Ei au venit să-și îndeplinească laolaltă cu ceilalți cetățeni înalta datorie de alegători. Vraiele și aplauzele nu mai contenesc. Ele exprimă dragostea fața de Partidul Muncitoresc Român, fața de statul nostru democrat-popular. Tovarășii Gh. Gheorghiu-Dej și doctor Petru Groza intră în secția de votare și primesc din partea președintelui comisiei buletinele de vot. In același timp își primesc buletinele lor stahanovista Bolovan Florica, mecanicul cincisutist Țone Ștefan inginerul Ghelașel Vasile și stahanovistul Ștefan Vlad. Pe fețele lor se citește emoția și bucuria de a vota împreună cu conducătorul poporului nostru muncitor, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej ieșit din cabina de vot și se apropie a de urnă. Spre el se îndreaptă cu dragoste privirile tuturor celor prezenți în sală. In fața secției de vot, cetățenii din această circumscripție electorală așteaptă cu nerăbdare să-l vadă. Din rândurile compacte privirile parcă încearcă să răzbească până înăuntru. Tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej și tovarășul doctor Petru Groza stau de vorbă cu alegătorii. In jur s’a făcut liniște. Pe chipurile tuturor citești cât de dragă le este vorba înțeleaptă, vorba tovarășului Gheorghiu-Dej, din care, zi de zi, sorb învățătura ce-i duce spre biruință, în care găsesc izvorul puterii și al îndrăznelii de a învinge toate piedicile. Cu zâmbetul cald, prietenesc, atât de drag și cunoscut tuturor oamenilor muncii din patria noastră, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej stă de vorbă cu cetățenii adunați în jurul său. Pentru cei care au asistat la această întâlnire, ziua sărbătorească de astăzi, ziua alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională, a căpătat un conținut și mai adânc. Ea a constituit prilejul de a exprima personal tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, dragostea nemărginită pe care toți oamenii muncii din patria noastră o poartă Partidului Muncitoresc Român și Comitetului său Central in frunte cu tovarășul Gheorghiu-Dej. Tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej a votat la secția Nr. 3 din circumscripția electorală „6 Martie“ din Capitală Membrii Biroului Politic al C.C. al P.M.R. au votat la secția Nr. 7 din circumscripția electorală „Grivița Roșie“ La secția de vot Nr. 7 din circumscripția electorală „Grivița Roșie”, mii de oameni s’au rânduit în fața intrării încă din primele ore ale dimineții. In fiecare grup, ceferiștii, muncitorii și muncitoarele textiliste, gospodinele, ca și tinerii elevi și eleve de la școlile metalurgice din cartier, rosteau cu bucurie numele tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, datul Griviței revoluționare și al candiîntregului nostru popor muncitor. Pe fața mecanicului cincisutist Ionescu Pintilie de la Depoul de Automotoare se zugrăvea bucuria nemărginită care-i umplea inima în acele clipe de sărbătoare. Vorbea celorlalți muncitori despre realizările sale obținute în întâmpinarea zilei alegerilor. Cu fiecare din cele trei trenuri automotoare pe care le-a condus până acum a parcurs peste 100.000 km., fără reparații și fără niciun minut întârziere. Vorbea mecanicul Pintilie despre viața fericită de astăzi, a familiei sale, a copiilor săi, despre fiica sa, tehnician la fabrica „Vestitorul”, despre fiul său, viitor student al facultății de medicină veterinară, care ca și el votează astăzi cu toată încrederea pentru candidații F.D.P. Intr’un alt grup, gospodina Maria Vătășelu, decorată cu Medalia Maternității, împărtășea deasemeni bucuria sa celor din jur. „Vreau ca toți cei 6 copii ai mei să învețe carte, să se bucure de viața fericită de mâine și să nu cunoască niciodată suferințele mele din trecut. De aceea, îmi voi da votul meu cu toată încrederea pentru candidații F.D.P., pentru primul candidat al țării, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej”. Ea privea cu voioșie spre tinerii care încinseseră un joc voinicesc în fața secției. A fost mare sărbătoare în Grivița Roșie, în casele albe cu acoperiș roșu ale ceferiștilor, pe străzi, la secția de vot, dar mai cu seamă în inimile oamenilor muncii. Este ora 13 și 25 minute. Deodată, din mii de piepturi au izbucnit puternice urale. La secția de vot nr. 7 au sosit membrii Biroului Politic al C- C. al P.M.R., tovarășii Iosif Chișinevschi, Alexandru Moghioroș, Miron Constantinescu, Gheorghe Stoica, Emil Bodnăraș, Apostol, Chivu Petre Borila, Constantin Pârvulescu, împreună cu tovarășul Gh. Stoica, prim secretar al Comitetului Orășenesc București al P.M.R., pentru a-și îndeplini îndatorirea de alegători, ca fiecare din cetățenii patriei noastre. . • Manifestându-și dragostea lor nețărmurită față de partid și guvern, alegătorii tineri și vârstnici au scandat îndelung, numele tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej și al tovarășilor apropiați de muncă ai conducătorului poporului nostru. In acele clipe înălțătoare de entuziasm, miile de alegători care așteptau să se prezinte în fața urnei își exprimau gândurile și adânca iubire față de candidatul lor, făcând să răsune până departe în raionul Grivița Roșie numele aceluia pentru care aveau să-și dea votul cu toată dragostea și încrederea. Alături de conducătorii partidului și guvernului au votat stahanovistul Nicolae Popescu, cel care a propus la Grivița Roșie drept candidat pe tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, tânăra textilistă Ioana Șerban, care a venit pentru prima oară în fața urnei de vot, sudorul Vasile Gheorghe de la Depoul Grivița Roșie și numeroși alți muncitori,care și-au exprimat cu această ocazie mândria lor de a vota pe primul candidat al țării, tovarășul Gheorghe Gheorghiu- Dej. După ce au votat, despărțindu-se de alegători, conducătorii partidului și guvernului au urat acestora noi succese în muncă pentru continua înflorire a patriei. Ropote de aplauze îi însoțesc la ieșirea din secție. Urajele durează minute în șir. Prezența conducătorilor partidului și guvernului în mijlocul alegătorilor de la secția Nr. 7 din circumscripția electorală Grivița Roșie a întărit sentimentul de înălțătoare sărbătoare prilejuit de ziua alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională. In cartierul istoric „Grivița Roșie“, unde candidează tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej, iubitul conducător al poporului nostru muncitor, încă din ajunul lui 30 Noembrie oamenii muncii au ieșit pe străzi și în piețe, privind cu bucurie faldurile drapelelor roșii și tricolore mângâiate de adierea vântului de toamnă, portretele tovarășului Stalin și ale tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej, luminate de zeci și zeci de becuri multicolore, străzile decorate cu ghirlande de brad și stegulețe. Bucurați-vă inimi, cântați imnuri de slavă, tovarăși, căci azi e lumină și e prasnic pe ulițele noastre. In trecut am îndurat jugul exploatării burghezo-moșierimii băștinașe înhăitată cu imperialiștii americani, englezi, francezi, germani. Acum suntem liberi, muncim, construim, visăm și ne împlinim visurile. Construim Canalul Dunăre—Marea Neagră, am visat să ridicăm fabrici și uzine noi, să electrificăm țara, le înfăptuim , am visat școli și cărți, am visat belșug în cele necesare traiului, le realizăm treptat, câștigăm terenul pas cu pas, ca într’o mare bătălie, visăm orașe socialiste, o Capitală mândră, Canalul București—Dunăre și tot mai multe fabrici, școli și spitale, creșe și grădinițe de copii, locuințe luminoase și încăpătoare, toate pentru viața omului truditor. Toate le vom înfăptui prin puterea brațelor noastre, prin iscusința minților noastre. De asemenea sentimente puternice au fost cuprinși alegătorii circumscripției electorale „Grivița Roșie“, alături de toți oamenii muncii din patria noastră, când au pornit să dea votul lor tovarășului Gheorghiu-Dej, cel mai iubit fiu al poporului muncitor, conducătorul partidului și al întregului popor muncitor. De asemenea sentimente a fost stăpânită și alegătoarea Manolescu Gherghina, care a trudit 31 de ani la Atelierele C.F.R., care a văzut „ce a fost la Grivița în 1933“, care n’a uitat și nu va uita niciodată acele zile ; tot așa, fiica ei, Ana, de 18 ani, care votează pentru prima oară. Operația votării e simplă, dar când pui la socoteală și emoția izvorîtă din faptul că unii cetățeni votează pentru întâia oară în viață, atunci se întâmplă să fie nevoe de lămuriri chiar și în ultimul moment. Așa cum s’a întâmplat tinerei cu obrajii de culoarea trandafirului sângeriu, Ana Manolescu. — Tovarășe președinte, mi se va anula votul ? se adresă plină de emoție tânăra Manolescu, care revenise în sală după câtva timp de la votare. — Dar ce s’a întâmplat, tovarășă se miră președintele.■ Am lăsat neatins numele candidatului așa cum spune legea, dar nu m’a răbdat inima și am scris mai jos : „Trăiască tovarășul Gheorghiu-Dej, părintele tineretului din patria noastră”, și cineva mi-a spus că buletinul se anulează, dacă este scris ceva pe el. Ochii săi mari, negri înotau în lacrimi. — Liniștește-te tovarășă! Votul nu e anulat, ci e perfect valabil, răspunse președintele. Fata o slughi veselă pe ușă. in inima ei era sărbătoare. Printre primii la vot la secția 8 de votare au fost și stahanovistul Camburu Mihail, trasator la secția 4-a mecanică, fruntașul Dumitru Ioan, tânăra Robita Elena și mulți alții. — Poftiți în cabină, tovarăși, îndeamnă președintele, din timp în timp. Alegătorii, în haine de sărbătoare, unii cu decorațiile strălucind pe piept, pășesc cu demnitate pe covoarele noi în care ți se afundă pasul. Privesc sala votului, e și ea în sărbătoare. Unora mai în vârstă mai vin în minte faimoasele urne de pe vrememea burgheziei și moșierimii, păzite de ciomăgașii și jandarmii „partidului de la putere", de schingiuirile și umilințele la care erau supuși alegătorii. Ce contrasi izbitor între imaginile trecutului, și prezentul acesta luminos, plin de sărbătoare ! Acum, unde îți rotești ochii, dar numai de tovarăși, de prieteni, de cunoscuți, de oameni care, la fel ca și tine, luptă pentru o lume nouă, lumea socialismului. Tovarășul Pintilie Ionescu, mecanic de automobile, stahanovist, are 4 copii. Pe cei mai mici, Constanța și Despina, i-a luat de mână și a venit cu ei la vot. Pe pieptul mecanicului Pintilie Ionescu strălucește „Medalia Muncii“. A obținut-o pentru numeroase depășiri de normă, realizate cu automotorul pe care îl conduce. Astfel, în 1950 a depășit norma de parcurs, de 100.000 km., cu 7 mii kilometri, în 1951 cu 25 mii km., iar în 1952, până acum, cu 31 mii 1. m . Sunt emoționat, tovarăși, căci am deosebita cinste să aleg astăzi pe cel mai bun dintre cei buni, pe tovarășul Gheorghiu- Dej, pe care îl iubim ca lumina ochilor. Până la ora 14 votase covârșitoarea majoritate a alegătorilor din circumscripția electorală „Grivița Roșie“. La secția I, II și 12, alegătorii votaseră aproape în totalitatea lor. Prin nimic, parcă, nu se poate exprima mai bine, mai complet, bucuria, decât prin cântec și joc. Ceferiștii zilelor senine de astăzi știu să muncească cu elan și devotament, dar știu să și joace. Ce mai sârbă sprintenă au încins alegătorii adunați în fața secțiilor de votare ! Jocul te fură — cum se spune — și nu mai ții seamă uneori că tâmplele-ți sunt ninse de ani, ci crezându-te cu mustața abia mijindă, bați talpa de mama focului !... Mai toată săptămâna a plouat, dar azi soarele zâmbește oamenilor și caută sa îmbuneze vântulețul tăios ce s’a pornit dinspre miază-noapte. — Pentru viața noastră fericită, am vot tat pe tovarășul Gheorghiu-Dej, spune cu mândrie în glas tânărul Marin Anton din brigada de calitate a stahanovistului Nicolae L. Nicolae. — „Sunt casnică, tovarăși, soțul meu e strungar. Am venit de la ora 3 noaptea pentru a vota printre primii. Am avut cinstea și dragostea deosebită de a vota pe tovarășul Gheorghiu-Dej; votându-l pe el, am votat pentru viața fiului meu”. Nesecată este dragostea poporului muncitor pentru conducătorul său, tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej, pentru partidul clasei muncitoare. Mii și mii de oameni au exprimat această dragoste în ziua însorită de 30 Noembrie, când și-au ales pe cei care să-i reprezinte în forul suprem al Statului. In circumscripția electorală „Grivița Roșie" Pentru viata noastră fericită am votat pe tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej