Apărarea Patriei, ianuarie 1953 (Anul 9, nr. 1-25)

1953-01-03 / nr. 1

| »Ai. rj ... n r ~ E> a ** f JU*^^^mn Pestimi patria noastra, Republica Populara Româna F ★AMBAREA PATRIEI 4(1) Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL IX Nr. 1 (1996) Sâmbătă 3 Ianuarie 1953 4 PAGINI — 20 BANI Mândria de a fi apărător al patriei Am intrat în noul an, 1953. Poporul nostru muncitor i-a pășit pragul sigur de sine, sigur pe victoriile mărețe pe care el le va cuceri în acest an. Având sprijinul Uniunii Sovietice, colaborînd frățește cu țările de democrație populară, poporul nostru muncitor știe că, muncind cu abnegație, în anul 1953 va cuceri noi și noi succese pe frontul economic, cultural și al continuei întăriri a statului de democrație populară. Noul an este hotărîtor pentru îndeplinirea cincinalului. Dătătoare de puteri și optimism sunt cuvintele tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej : „S’au creat condițiile pentru ca în anul 1953 să se atingă nivelul de creștere a producției industriale prevăzut pentru anul 1954. Aceasta constitue o bază trainică pentru desfășurarea luptei muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și funcționarilor din întreprinderile noastre în vederea îndeplinirii prevederilor planului cincinal în 4 ani“. Mobilizați și conduși de partid, oamenii muncii din țara noastră vor face din lozinca îndeplinirii cincinalului în patru ani realitate vie. Mărețe sunt perspectivele pe care le deschide planul de stat pentru anul 1953. Producția industrială va atinge un nivel de 124 la sută față de realizările preliminare ale anului 1952. Vor intra în funcțiune noi și noi fabrici, uzine, centrale electrice și se vor începe lucrările unor noi construcții capitale. Pe linia transformării socialiste și a mecanizării agriculturii, industria noastră socialistă va înzestra S.M.T. cu încă 1.400 tractoare, 1.350 batoze, 1.200 semănători, 1.600 secerători-legători, 500 cultivatoare, etc. Conducerea fermă a partidului, muncă eroică a clasei noastre muncitoare, realizările de până acum, ajutorul U.R.S.S., dezășuesc îndeplinirea și depășirea planului, înflorirea și avântul continuu al toate țările de democrație populară. Oamenii muncii din țara noastră știu că în munca lor, în voința lor, stă ridicarea continuă a nivelului lor de viață. Partidul și guvernul nostru se călăuzesc după cerințele legii fundamentale a socialismului, descoperită de tovarășul Stalin, lege care constă în „asigurarea satisfacerii maximale a nevoilor materiale și culturale mereu crescânde ale întregii societăți, prin creșterea și perfecționarea neîntreruptă a producției socialiste pe baza tehnicii celei mai înalte“. Desfășurând munca sa creatoare, poporul nostru muncitor știe că opera pe care o înfăptuește este apărată cu pricepere și bărbăție de Armata sa Populară. De Anul Nou, muncitorii, țăranii muncitori, intelectualii, au urat și pentru ostașii armatei noastre, aducându-le salutul lor fierbinte și dorindu-le să obțină noi și noi succese în pregătirea lor de luptă și politică, să-și oțelească neîncetat brațele, spre a apăra cu credință și iscusință liniștea căminelor oamenilor muncii din patria noastră, viața lor și a copiilor lor, munca lor, năzuințele lor. Bilanțul victoriilor poporului nostru muncitor, condus de partid, și perspectiva viitorului minunat, sporesc conștiință răspunderii personale a militarilor pentru apărarea Republicii Populare Române, sentimentul mândriei lor de apărători ai patriei libere și independente. Prin cuvintele sobre, dar de neuitat, ale jurământului, oamenii muncii cer militarilor să nu-și cruțe nici sângele, nici viața, pentru a străjui marile lor cuceriri revoluționare. Iar ei, fiii poporului, veniți din toate colțurile patriei, din felurite locuri de muncă, îmbrăcând haina militară, sunt uniți de gândul comun : să îndeplinească cerințele jurământului, să fie întotdeauna, la înălțimea misiunii de apărători ai patriei. Cu gândul la patria dragă, mândri de misiunea lor, plini de însuflețire, au pășit militarii Forțelor noastre Armate în noul an 1953. „Trecem în alt an, scria locotenentul Bela Szasz, elev al Academiei Militare, purtător al diplomei de onoare a C.C.,al U.T.M. Acesta ne va aduce alte și alte realizări pe drumul întăririi statului nostru democrat-popular, pe drumul construirii socialismului. Ca militar, pășesc în noul an cu noi forțe de muncă, hotărît să-mi duc la îndeplinire toate sarcinile trasate de șefii mei. Voi depune toate eforturile pentru formarea mea ca un adevărat comandant de tip nou. Vreau ca, atunci când mă voi întoarce la unitate, să pregătesc cât mai bine pe subordonați, să fac din ei dârzi apărători ai patriei, stâncă de neclintit la hotarele patriei scumpe“. Iar caporalul Neghirlă Vasile, purtător al semnului onorific „artilerist a.a. de frunte“, scria : „Mă mândresc că mă număr printre ostașii de frunte ai patriei mele. In timpul cât voi sta sub arme, voi căuta să fiu un bun ostaș, voi căuta să apăr patria mea de colții veninoși ai dușmanilor, voi căuta s’o slujesc cu dragoste. Așa cum am jurat, te voi servi, Republică iubită, dacă va fi nevoie cu prețul vieții mele. Fii mândră, țara mea, de ostașii care te apără ! Ei nu vor lăsa niciodată ca dușmanul să se atingă de hotarele tale“. Militarii Forțelor noastre Armate știu că cea mai înaltă expresie a mândriei lor militare, a patriotismului lor, este munca cinstită, sârguincioasă și însuflețită, pentru ridicarea permanentă a nivelului lor de pregătire militară și pregătire politică, însușirea artei militare staliniste și a experienței de luptă neînvinșilor ostași sovietici, făurirea uneia discipline și ordine ferme. Expresie a mândriei militare este munca pe care o duc comandanții, și lucrătorii politici pentru a făuri unități și subunități fruntașe, închegate, gata să îndeplinească oricând cele mai grele misiuni ; dobândirea titlului de fruntaș în pregătirea de luptă și pregătirea politică; îndeplinirea zi de zi a cerințelor jurământului și ale regulamentelor ; munca pe care o duc militarii pentru însușirea și îngrijirea perfectă a tehnicii ; ascuțirea necontenită a vigilenței revoluționare de clasă și păstrarea secretului militar. Mândria militarilor noștri este o expresie a patriotismului nou care se desvoltă în țara noastră ca o puternică forță motrice. Noul conținut, conținutul socialist al patriotismului, izvorăște din caracterul profund democratic al orânduirii noastre socialiste și de stat, în care oamenii muncii, conduși de partid, dețin pe deplin puterea politică și făuresc noua orânduire a lor fără burghezie și împotriva burgheziei. Conștiința că apără patria liberă, conștiința cauzei drepte pe care o servesc, dă forțe uriașe militarilor armatei noastre, îi face de neînvins. In această conștiință se află izvorul mândriei lor militare, a mândriei că au cinstea să facă parte din Armata noastră Populară. Nu oricui îi este dat să aibă o asemenea cinste. Ea se dă numai fiilor devotați ai clasei muncitoare, ai țărănimii muncitoare, ai intelectualilor legați de popor, care iubesc ca lumina ochilor libertatea, demnitatea și gloria patriei, care urăsc de moarte pe imperialiști și slugile lor dinăuntrul și dinafara țării și sunt gata să răspundă cu dublă lovitură oricărei încercări criminale a dușmanilor de a atenta la viitorul luminos ce și-l făurește poporul nostru. Militarii armatei noastre sunt crescuți și educați de partid ca oameni de tip nou, cu înalte însușiri morale și de luptă, dârzi, viteji, pricepuți. Ei disprețuesc și urăsc armatele de mercenari ale imperialiștilor americano-englezi și ale slugilor lor de teapa lui Tito. Educați în spiritul internaționalismului proletar militarii armatei noastre, poartă o profundă dragoste și recunoștință Armatei Sovietice, sunt legați prin puternice sentimente de prietenie cu armatele țărilor de democrație populară. Mândria militarilor noștri își trage de asemenea izvorul din tradițiile eroice, lupte pentru libertate și pace a poporului român, tradiții ai căror purtători mai departe sunt. Veacuri de-a rândul s’a ridicat poporul nostru împotriva agresorilor, apărând pământul patriei. In această luptă seculară, poporul nostru a scos la iveală din rândurile sale oameni luminați și înaintați ai vremii lor, ca Bălcescu, căpitani de oști iscusiți ca Ștefan cel Mare și Mihai Viteazul. Din rândurile clasei muncitoare au ieșit glorioșii comuniști și uteciști care, luptând în adâncă ilegalitate, au dat dovadă de patriotism înflăcărat. Ei nu au cunoscut interese mai înalte decât interesele poporului. Tradițiile acestea luminoase sunt astăzi îmbogățite sub soarele nou al democrației populare, în patria nouă, prin fapte de eroism pentru construirea socialismului, iar de către militari prin fapte închinate sporirii permanente a capacității combative a unităților și subunităților, capacității de apărare a patriei. Să ia aminte dușmanii patriei noastre ! „Poporul nostru — a spus tovarășul general de Armată Emil Bodnăraș, în cuvântarea ținută la întâlnirea cu alegătorii — are bogate tradiții militare în lupta sa seculară pentru libertate și independență. Nu încape nicio îndoială că acum, sub regimul de democrație populară, când poporul român a dobândit pentru prima dată cu adevărat libertatea și independența, când el este stăpân neîngrădit pe soarta sa, pe bunurile și bogățiile patriei sale, el va da dovadă la nevoie de calități militare și mai înalte“. Mândria militarilor noștri izvorăște de asemenea din tradițiile multisecularei prietenii și frății de arme româno-ruse, ridicată acum pe o treaptă nouă, socialistă, prin frăția de arme româno-sovietică. Cinstea pe care o au militarii noștri de a fi legați printr’o indestructibilă frăție de arme cu glorioșii ostași sovietici le cere să urmeze necontenit exemplul acestora, să se ridice la înălțimea măestriei lor militare, a calităților lor morale și de luptă, să-și însușească temeinic știința și arta militară sovietică, chezășia victoriei. Mândria militarilor, acest sentiment nobil, propriu numai armatelor populare, trebue cultivată sistematic în rândul efectivelor Forțelor noastre Armate. Comandanții și locțiitorii lor politici, organizațiile de partid și organizațiile atemiste trebue să-și facă din aceasta o preocupare de frunte, educând pe militari în spiritul hotărîrii de a-și dovedi întotdeauna mândria prin fapte patriotice demne de numele și haina de ostaș al Republicii Populare Române. Pășind în noul an, să depunem toate eforturile, toată însuflețirea, pentru a da viață sarcinilor mărețe trasate Armatei noastre Populare de către C.C. al P.M.R., Guvernul R. P. R. și personal de către tovarășul Gh. Gheorghiu-Dej. Să transpunem în viață Ordinul Ministrului Forțelor Armate ale R. P. R. ,,Insușiți-vă cu stăruință știința și arta militară stalinistă, cele mai înaintate din lume. Ridicați-vă necontenit nivelul pregătirii de luptă și politice, întăriți disciplina și ordinea militară, învățați să mânuiți cu măestrie și să păstrați cu grijă tehnica noastră de luptă. Fiți vigilenți și apărători neîntrecuți ai mărețelor cuceriri ale muncii pașnice și eroice a poporului nostru muncitor pentru construirea socialismului, cu sfințenie jurământul militar. Respectați Luptați cu și mai multă însuflețire pentru continua întărire a puterii Armatei noastre Populare, care stă de strajă hotarelor țării, suveranității și independenței poporului român, securității sale și păcii“. In numărul de azi— Pregătirea conducătorilor de lecții politice — chezășia unei înalte calități a lecției politice (pag. 2-a) In ajutorul micilor comandanți — Cum trebue să așezăm pușca în umăr (pag. 2-a) Din experiența Armatei Sovietice — Folosirea cărții în timpul studiului individual al elevilor (pag. 2-a) O sarcină importantă a comandantului (pag. 2-a) își îndeplinește jurământul (pag. 2-a) Ilya Ehrenburg — Glasul popoarelor r(pag. 3-a)) Lupta poporului japonez împotriva jugului american (pag. 3-a) Mereu în frunte (pag. 3-a) Comunicatul sovieto-chinez cu privire la transferarea căii ferate chineze Ciandun de către Guvernul Sovietic Guvernului R. P Chineze (pag. 4-a)" Anul nou în țările de democrație populară (pag. 4-a) TELEGRAME Președintelui Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române Tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej BUCUREȘTI Rog guvernul Republicii Populare Române și pe Dvs. personal, tovarășe președinte, să primiți mulțumirile mele pentru felicitările prietenești exprimate cu prilejul zilei mele de naștere. I. STALIN Președintelui Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române, Tovarășului Petru Groza BUCUREȘTI Rog Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române și pe Dvs, personal, tovarășe președinte, cu primiți mulțumirile mele pentru bunele urări exprimate cu prilejul zilei mele de naștere. I. STALIN Cu nestăvilit elan, în noul an de muncă Prima zi de instrucție în noul an Suntem la subunitatea comandată de ofițerul Andreeșanu Eduard. Chiar acum militarii se pregătesc pentru instrucție. Voinic: ««iiio,* 1,nr 111 ! — Dar nu numai la vorbă, ci și la faptă, spuse locțiitorul politic. In cinstea zilei de 30 Decembrie această subunitate a fost mereu evidențiată în cadrul unității. La instrucția de front, la cea de specialitate și la lecțiile politice, ostașii s’au străduit să obțină indici cât mai înalți, calificative numai „bine” și „foarte bine”. Acum când pășesc în an nou, an ce va însemna alte și alte biruințe în construirea socialismului în țara noastră, militarii acestei subunități sunt hotărîți să fie la înălțimea sarcinilor ce li s’au încredințat, să dovedească că și ei asemeni oamenilor muncii, vor înscrie tot mai mari succese. Mulți dintre ei au fost fruntași în producție, au lucrat la strung sau la raboteză, în mină sau în colectivă pentru înflorirea patriei. Acum se instruesc să apere ceea ce au construit, ceea ce tovarășii lor vor înălța în noul an, în anii care vin. Și această dorință o coti ghici din gândurile lor, o poți citi pe fețele lor, din faptele lor. înainte de a începe instrucția, soldatul Bercovici — strungarul de ieri — și-a exprimat dorința de a munci cu mai mult elan în acest an pentru a se număra printre acei militari care obțin semnul onorific de „cercetaș de frunte”. „Chiar din prima zi de instrucție a anului nou — a spus el — să arătăm comandanților că ne respectăm angajamentele luate, că așa cum am jurat nu vom precupeți niciun efort pentru a învăța temeinic arta de a mânui arma, de a lovi bine ținta. Exemplul muncitorilor, al acelora care trăesc cu ani înainte, să ne însuflețească în muncă, să ne fie pildă vie. Ei muncesc cu avânt pentru înflorirea patriei, noi să învățăm a o apăra. Și ostașii știu să-și respecte legământul. Iată acum, subunitatea împărțită pe grupe se găsește la instrucție. Comandanții îi învață cum să folosească ur adăpost, cum să sape un amplasament, îi învață să se orienteze cu busola. La celelalte ore ei au învățat instrucția focului și regulamentul. Niciunul nu a rămas în urmă. La bilanț, comandantul a apreciat că munca a fost plină de roade ; la toate categoriile de instrucție, militarii au obținut numai calificative „bine“ și „foarte bine“. In mod deosebit au ieșit în evidență soldații Trofin, Răducanu și Ioniță, care au executat corect toate mișcările cerute la instrucție. — începutul este bun — spuse comandantul, dar nu trebue să ne mulțumească. In fiecare zi să vrem mai mult, sâ năzuim spre mai bine. Subunitatea să fie tot fruntașă, iar din rândurile ei cât mai mulți tovarăși să obțină semnul onorific de „cercetaș de frunte”. Așa vom răsplăti eforturile stahanoviștilor care lucrează în 1957, 58 și chiar 1974, așa vom dovedi încrederea oamenilor muncii. Pe șantierele Canalului CONSTANȚA, 2 (de la corespondentul nostru). Prima zi a anului nou a fost întâmpinată cu mult entuziasm de către constructorii Canalului Dunăre-Marea Neagră. Pe fiecare șantier, la fiecare loc de muncă, schimbul de dimineață s-a prezentat la lucru mai devreme ca de obicei. La sectorul 11 excavații, constructorii, în frunte cu comuniștii, au pornit cu avânt în întrecere, încă din primele ore de lucru. La punctul de lucru diguri, schimbul de dimineață condus de comunistul Bucică Vasile, cu o oră înainte de terminarea lucrului, a reușit să-și depășească planul zilnic cu 20 în sută. Locomotoarele conduse de tânărul Pădure Nicolae și Stan Petre nu au stat deloc în această zi. Ele au transportat stânca excavată de la locul de încărcare și până la capătul digului realizând 12 cicluri în loc de 10 cât aveau ca sarcină zilnică de transport. Excavatoarele electrice, minunatele mașini ale tehnicii avansate sovietice, au fost mânuite cu mai multă râvnă de către harnicii excavatoriști. Până la sfârșitul schimbului de dimineață, brigada excavatoristului stahanovist Tunaru Nicolae a înscris prima victorie pe anul acesta, excavând două norme zilnice. Și mecanicii de locomotive au muncit cu însuflețire. Iată mecanicul Krauter Francisc a reușit să învingă greutățile de pe parcurs, depășindu-și ciclul de transport al stâncii excavate cu 25 la sută PETROȘANI, 2 (de la corespondentul nostru). Pe străzile Lupenilor se văd grupuri, grupuri de mineri îndreptându-se cu pași grăbiți spre mine. Sunt minerii din brigăzile conduse de stahanovistul Adamoș Martin, Nicula Loghin, Gaiovschi Ion, Barta Eugen și alții care sunt hotărîți ca în primul șut din 1953 să obțină noi victorii în muncă. Pentru minerii din brigada condusă de stahanovistul Nicula Loghin, acesta nu-i primul lor șut în contul anului 1953. Ei au întors de mult ultima filă din calendarul anului 1952. Din Noembrie 1952 ei au început să dea cărbuni în contul anului 1954. La intrarea în sutul de azi dimineață, minerii din brigada stahanovistului Nicula Loghin și-au exprimat hotărîrea ca încă în cursul acestui an să-și îndeplinească sarcinile ce le Cărbune peste plan revin în cadrul cincinalului. Ei și-au depășit norma în șutul din 2 ianuarie 1953 cu 50 la sută. Au trecut mai bine de trei luni de când minerii din brigada stahanovistului Adamoș Martin au început să extragă în contul anului 1953. Și ei au obținut în prima zi a noului an o depășire a normei de 50 la sută. Cu depășiri de 30—70 la sută au încheiat primul șut al anului 1953 și brigăzile conduse de stahanoviștii Ciprian Pavel, Dojicu Ioan, Rândașu Gheorghe, Cealovici Carol și alții. In dimineața zilei de 2 Ianuarie, minerii de la Petrila au coborît în adâncul minei mai hotărîți ca oricând să dea cărbune peste normă. Brigada condusă de Băeșu Gheorghe, lucrând după metoda graficului ciclic, într-un abataj frontal din sectorul 5, a reușit să extragă în primul șut mai mult cu 35 tone de cărbune peste plan. Rezultate însemnate au obținut în primul șut din acest an și minerii din brigăzile conduse de Chibedi Adalbert, Drui Gheorghe, Tiller Rudolf, Cismar Anton, care au dat cu 10—50 la sută mai mult cărbune peste normă. In fruntea întrecerii pe sectoare se afla colectivul de mineri și tehnicieni din sectorul 4 care au extras, în primul șut din acest an, cu 34 la sută mai mult cărbune peste planul sectorului. La sfârșitul primului schimb din șutul din 2 ianuarie graficul minei Petrila arăta o depășire a planului cu 10 la sută Suntem mândri de ei Cu inimile pline de bucurie l-am întâmpinat, la 30 Decembrie, pe șeful brigăzii noastre, pe eroul muncii socialiste Nicolae Vasu. L-am primit cu fiori. Strungul său, cu care a reușit atâtea victorii frumoase, îmbrăcase haine de sărbătoare. Hala nouă a uzinei a răsunat de uralele cu care tovarășii săi de muncă i au salutat intrarea. Tocmai venise de la Prezidiul Marii Adunări Naționale, iar pe pieptul său strălucea medalia de aur „Secera și Ciocanul”. El a primit titlul de „Erou al Muncii Socialiste“, cea mai înaltă distincție pe care o poate primi un cetățean al Republicii noastre Populare. Această minunată prețuire ne mândrește și pe noi, cei care lucrăm zi de zi alături de el, în brigadă, înflăcărați de exemplul său, de dragostea sa pentru tehnica nouă, de dorința sa de a produce mereu mai mult și mai bine, noi ne-am avântat în întrecerea socialistă și ne-am ridicat calificarea, devenind brigadă stahanovistă. In vara acestui an am scris o scrisoare la Moscova tovarășului Bucov. Nl cunoaștem de mult, din 1949, când, ca oaspeții țării noastre, ne-a vizitat și pe noi. Ne-a arătat atunci renumitul stahanovist sovietic cum să executăm mai cu spor tăierea rapidă. In scrisoarea pe care i-am trimis-o, i-am vorbit despre succesele pe care le obținem în muncă datorită aplicării învățămintelor pe care ni le-a dat. Drept mulțumire, ne-am luat angajamentul să cinstim ziua de 21 Decembrie 1952, ziua de naștere a tovarășului Stalin, cu o frumoasă victorie în muncă : întreaga brigadă să îndeplinească sarcinile pe primul nostru cincinal. In luna Noembrie, când a fost în U.R.S.S., șeful brigăzii noastre, Nicolae Vasu, s'a întâlnit cu tovarășul Bucov la Moscova și i-a povestit cum luptăm noi ca să ne îndeplinim angajamentul. Reîntors în patrie, Nicolae Vasu a pornit din nou la muncă alături de noi, ne-a însuflețit prin râvna cu care știe să lucreze și, cu șase zile înainte de termenul fixat, la 15 Decembrie, brigada noastră a început să dea primele produse în contul anului 1956. Partidul ne-a răsplătit din plin pentru succesele noastre în muncă. Noi vedem în înalta distincție acordată tovarășului Nicolae Vasu o prețuire a eforturilor noastre, o încununare a realizărilor pe care le-am obținut în lupta noastră pentru îndeplinirea, înainte de termen, a sarcinilor din planul cincinal. Pentru a cinsti așa cum se cuvine, muncitorește, mărețul eveniment pe care l-am trăit în acea zi, noi am intrat în schimb cu hotărârea fermă de a da patru norme. Și le-am dat, pentru că muncim înflăcărați de exemplul minunat al tovarășului nostru de muncă, înflăcărați de dragostea pe care partidul nostru o arată zi de zi față de noi, față de toți cei ce muncesc. BADEA AZARIN, MANEA GHEORGHE, ȚONE IOAN DINU IOAN, strungari stahanoviști, membri ai brigăzii conduse de Nicolae Vasu, Erou al Muncii Socialiste Urarea tovarășului dr. Petru Groza adresată poporului muncitor din R.P.R. cu ocazia Anului Nou In noaptea de 31 Decembrie 1952, orele 24, posturile noastre de radio au transmis urarea de Anul Nou a tovarășului dr. Petru Groza, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale, către poporul muncitor din R. P. R. Tovarășul dr. Petru Groza a felicitat pe oamenii muncii și le-a urat pentru anul ce vine noi și strălucite victorii în lupta pentru construirea socialismului și apărarea păcii. Cu justificată mândrie patriotică privim noi spre minunatele realizări ale anului care se încheie acum, a spus tovarășul dr. Petru Groza. Suntem hotărîți să ducem mai departe aceste realizări. Așa cum a arătat tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, voim să realizăm cincinalul în 4 ani. Regimul de democrație populară își pune ca scop să asigure satisfacerea maximală a necesităților materiale și culturale mereu crescânde ale celor ce muncesc. Poporul nostru pășește cu încredere în noul an pentru că în fruntea sa se află Partidul Muncitoresc Român, pentru că el simte în fiecare clipă imensul ajutor pe care ni-l acordă neclintitul bastion al păcii, marea Uniune Sovietică, și personal părintele și învățătorul oamenilor muncii din lumea întreagă, cel mai bun prieten al poporului român, tovarășul Stalin. Vă urez, dragi prieteni și prietene, sper la muncă și multe succese în anul care începe! La mulți anii In luptă pentru mai mult oțel REȘIȚA, 2 (Agerpres). Oțelarii de la cuptoarele Martin ale Combinatului „Sovrommetal“Reșița au întâmpinat anul 1953 elaborând o nouă șarjă de oțel. Prima șarjă în contul noului an se datorește echipei prim topitorului Iosif Or«dök, care a dat cu 27 la sută mai mult oțel față de cât avea planificat pentru schimbul său din prima noapte a anului 1953. însuflețită de succesul primului schimb, echipa prim topitorului Adam Cemănariu a muncit cu multă râvnă, reușind să dea cu 55 la sută mai mult oțel decât prevedea planul, iar echipa prim topitorului Petru Cornea, al treilea schimb de la același cuptor, și-a depășit sarcina sa cu 24 la sută. In prima zi a anului nou, muncind cu avânt, echipele prim topitorului Ion Pop Popa II, Pavel Rugaci și Țăranu Radivei au obținut și ele depășiri de plan cuprinse între 4 și 18 la sută. Cresc veniturile țăranilor colectiviști ORAȘUL STALIN, 2 (Agerpres). La gospodăria agricolă colectivă din comuna Sâmpetrul, regiunea Stalin, s-a sărbătorit zilele trecute împărțirea veniturilor realizate de colectiviști in cursul acestui an. Folosind mașinile și tractoarele statului și aplicând cu stricteță regulile prevăzute de agrominim, colectiviștii din această comună au reușit să obțină la grâu o producție cu 1500 kg, mai mare decât au realizat țăranii cu gospodării individuale. Și la celelalte culturi ca, de pildă, ovăz, sfecla de zahăr, cartofi și altele, producția realizată de colectiviști a fost cu mult mai mare decât cea realizată de țăranii muncitori cu gospodării individuale. Valorificând mari cantități de produse vegetale și animale prin cooperative și pe piața orașului, gospodăria agricolă colectivă a realizat în anul 1952 un venit de 302.000 lei. Aceasta a dat posibilitate colectiviștilor să-și mărească proprietatea obștească. Ei au construit în cursul anului trecut un coteț pentru 700 păsări, au înființat o fermă cu 14 vaci de lapte și o crescătorie cu SO de purcei. Producțiile deosebite realizate de colectiviști, veniturile bănești aduse de grădina de zarzavat și fermele zootehnice au mărit mult veniturile gospodăriei și totodată valoarea zilei-muncă. Colectivistul Mihail Zedern a primit pentru cele 807 zile-muncă, efectuate împreună cu familia sa 2.186 kg. grâu, 1.694 kg. orz, și alte produse, precum și 4.035 lei. Colectivistul Victor Pastor, care împreună cu familia a prestat în cursul anului 597 zile-muncă, a primit 1.717 kg. grâu, 1.253 kg. orz, 5.167 kg. cartofi și 2.985 lei. A apărut în limbile : rusă, română, franceză, germană, engleză și spaniolă „Pentru pace trainica, pentru democrație populară!“ București. Organ al Biroului Informativ al Partidelor comuniste și muncitorești Nr. 1 (217) Cuprinde : Articol de fond : Spre noi victorii ale socialismului, democrației și păcii ! Dimitr Dimov : Sfaturile Populare din Bulgaria. Margot Pianistiel : Aleea Stalin din Berlin. Karol Bacilek : Un complot demascat al spionilor americano-englezi J. B. : Anul care a trecut. Jan Marek : Note politice. Informații de vânzare la magazinele „Librăria Noastră“ și ia toate chioșcurile. Prețul 40 bani