Apărarea Patriei, octombrie 1953 (Anul 9, nr. 233-259)

1953-10-01 / nr. 233

f cmLRALĂ universitar. »W- EMINESCU'JA J — » RentTM patria noastră, Republica Populara Româna ★APARAREA PATRIEI _ _ _. m Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL IX Nr. 233 (2228) Joi 1 Octombrie 1953 4 PAGINI — 20 BANI i ■.■ [UNK]iii I ■ [UNK] .■ [UNK]-nu iiM ii I ■ - -- — ——— —— —————— — ————________ R. P. Chineză - factor puternic în Lupta pentru pace și progres Se împlinesc patru ani din ziua întemeierii Republicii Populare Chineze. Cu legitimă mândrie privesc sutele de milioane de oameni ai muncii din uriașa țară drumul parcurs de ei într'o perioadă de timp atât de scurtă. Este un drum glorios de succese pe tărâm politic, economic și cultural, de victorii de mare importanță istorică repurtate în munca pentru întărirea necontenită a patriei lor, pentru apărarea ei împotriva oricăror atentate din partea dușmanilor ei imperialiști. Victoria revoluției populare chineze a fost un eveniment de cea mai mare importanță istorică mondială. Ea a dat o nouă lovitură sistemului imperialist mondial, a întărit lagărul forțelor păcii și socialismului, a dat un puternic impuls mișcării de eliberare națională în țările coloniale și dependente, în primul rând din Asia. Strălucita victorie obținută de Armata Populară Chineză de Eliberare asupra trupelor clicii comindaniste sprijinite de imperialiștii americani, a deschis perspective grandioase de desvoltare în fața poporului chinez. Sub conducerea încercată în lupte de decenii a Partidului Comunist Chinez, oamenii muncii din China, au înfăptuit reforme democratice adânci, care au schimbat fața țării, au creat condițiile unui avânt al desvoltării fără precedent în intreaga istorie multimilenară a Chinei Prin reforma agrară, realizată în momentul de față în mod practic în întreaga țară, a fost lichidată puterea clasei celei mai reacționare, clasa moșierilor feudali, aliați ai imperialismului străin. întreprinderile industriale aparținând marii burghezii trădătoare de țară au fost confiscate de Guvernul Popular și au devenit proprietatea întregului popor, formânduse astfel un important sector de stat în industrie. Viața politică a țării a fost democratizată, largi drepturi și libertăți au fost acordate maselor populare. Victoria revoluției chineze a descătușat energia și capacitatea creatoare a polului chinez. Cuprinse de un uriaș peuvânt, masele populare, călăuzite de comuniști, au pornit la marea luptă pentru făurirea unei vieți noi, fericite. Rezultatele acestei lupte sunt de acum apreciabile. Industria Chinei noi se desvoltă într-un ritm rapid. Numai în cursul anului trecut, producția principalelor articole industriale a sporit, în comparație cu anul anterior, cu 41 la sută la oțel, 32 la sută la fonta, 18 la sută la cărbune, 25 la sută în petrol, 28 la sută la cupru electrolitic, etc. Au fost lărgite și modernizate, numeroase întreprinderi, se construesc o serie de obiective, importante în industrie și transporturi. China produce astăzi mașini, aparate, utilaj, etc. pe care altădată trebuia să le importe cu bani grei din țările capitaliste. In agricultură, valoarea producției crescut cu aproximativ 50 la sută în perioada 1950-1952, atingând nivelul dinainte de război și depășindu-l în unele ramuri. Anul trecut, recolta de cereale a depășit cu 9 la sută nivelul maxim atins înainte de victoria revoluției populare, într-o măsură și mai mare a crescut producția de bumbac, tutun și alte plante industriale. Succese mari au fost obținute în domeniul ridicării nivelului de trai material și cultural al maselor de oameni ai muncii. In 1952, salariul real al muncitorilor din industria de stat a crescut în medie cu 75 la sută față de nivelul din 1949. Revoluția culturală se lărgește și se adâncește tot mai mult în China nouă. Numărul elevilor din școlile elementare a atins 50 milioane, adică de două ori mai mult decât sub regimul comindanist. Multe milioane de adulți au învățat carte în ultimii ani. Sunt pe cale de a dispare pentru totdeauna flagelurile care de sute de ani loveau în mod periodic pământul chinez, aducând distrugere și moartea a milioane de oameni, inundațiile catastrofale, secretele îndelungate și foametea care venea în urma lor. Marile lucrări de îndiguire, irigare și ameliorare care se efectuiază în R. P. Chineză sunt o mărturie grăitoare a faptului că pe pământul Chinei a devenit stăpân omul muncii. Cele înfăptuite până acum în R. P. Chineză constitue o chezășie că talentatul popor chinez, moștenitorul unei culturi vechi de multe mii de ani, va ști, sub conducerea partidului, să rezolve cu rapiditate sarcina principală care stă în fața lui: scoaterea țării din starea de înapoiere impusă de dominația imperialistă și transformarea ei într'un stat industrial oagrar socialist, ridicarea Chinei la locul ce i se cuvine în ansamblul popoarelor lumii. Victoriile obținute de poporul chinez pe tărâmul construcției pașnice, ca și izbârrrile repurtate pe câmpurile de bătaie în anii luptei pentru puterea populară, se datoresc în primul rând conducerii înțelepte a luptei și muncii poporului de către Partidul Comunist Chinez, în frunte cu Comitetul său Central și tovarășul Mao Tze dun, partid care se călăuzește după învățătura marxist-leninistă și după bogata experiență a Uniunii Sovietice. Partidul Comunist a știut să făurească unitatea poporului în vederea cuceririi libertății sale și a independenței patriei. Astăzi el grupează ș în jurul său masele uriașe ale poporului chinez pentru înfăptuirea măreței opere a construcției Chinei noi, a viitorului luminos al acesteia. Partidul îndrumă entuziasmul în muncă al maselor, organizează și însuflețește întrecerea patriotică pentru sporirea producției în toate ramurile. El desvoltă fără încetare și ridică mereu , mai sus activitatea politică a maselor, le educă în spiritul patriotismului și al internaționalismului proletar. Datorită luptei Partidului Comunist Chinez, în China, pentru prima dată în istoria ei, au loc în prezent alegeri democratice, prin care masele largi ale poporului desemnează pe cei mai destoinici din rândurile lor pentru a conduce treburile obștești Un alt factor de cea mai mare importanță în opera de construire a Chinei noi este ajutorul acordat poporului chinez ,de popoarele prietene, și în primul rând de poporul sovietic. Ajutorul sovietic îmbracă forme variate. Din Uniunea Sovietică vin, în marea lor majoritate, mașinile și utilajul industrial necesar Chinei. Până la sfârșitul anului 1959, pe baza ultimelor acorduri încheiate, Guvernul Sovietic va ajuta China populară să construiască și să lărgească 141 mari obiective industriale. Uniunea Sovietică dă R. P. Chineze credite importante, în condiții deosebit de favorabile. Specialiștii sovietici contribue în mod nemijlocit la proiectarea și construirea multor obiective industriale importante din China. In uzinele și institutele de învățământ superior din U.R.S.S. învață o bună parte din viitoarele cadre de conducere ale economiei chineze. Ajutorul pe care-l acordă Uniunea Sovietică poporului chinez pentru construcția economică a țării sale dovedește în mod grăitor spiritul profund internaționalist al Țării Socialismului, și este exemplul cel mai viu al relațiilor noi, socialiste, care domnesc în sânul familiei frățești a popoarelor lagărului păcii și socialismului Un sprijin apreciabil pentru construcția economică din China îl constitue relațiile economice și culturale între R. P. Chineză și țările de democrație populară din Europa. China primește din aceste țări, diferite materiale, ca, de exemplu, mașini din R. Cehoslovacă, aparataj electric din țara noastră, etc. Legăturile culturale tot mai strânse contribue la întărirea prieteniei între popoarele acestor țări și poporul Chinei. Munca încununată de succes a poporului chinez pentru scoaterea țării sale pe făgașul progresului bucură pe toți oamenii cinstiți din lume. Clicile imperialiste însă nu vor să uite timpurile când exploatau fără frâu poporul chinez asuprit. Ele sunt însetate după noi profituri pe spinarea poporului chinez. Ele se tem de asemenea de influența pe care lupta victorioasă a poporului chinez pentru eliberarea sa, și munca lui din prezent pentru îmbunătățirea soartei sale o au asupra celorlalte popoare coloniale, și dependente, încă asuprite ; și această influență, intr’adevăr, este de o deosebită greutate în zilele noastre, când popoarele Asiei s’au pus în mișcare pentru a-și cuceri libertatea. Cercurile dușmănoase Chinei noi au invadat teritoriul Coreei vecine, au săvârșit în nenumărate rânduri acte agresive împotriva teritoriului R. P. Chineze. Aventura lor din Coreea s’a soldat însă cu un eșec răsunător. Armata Populară Coreeană și bravii voluntari chinezi au silit pe agresori să accepte armistițiul, trupele cotropitoare rămânând pe pozițiile lor de plecare de acum trei ani. Manevrele diplomatice ale imperialiștilor de a răpi marelui popor de 500 de milioane dreptul lui legitim de a fi reprezentat la O.N.U., de a-și spune cuvântul cu toată greutatea în forurile și conferințele internaționale, nu-și vor atinge nici ele scopul. In ultimii ani, încercările dușmănoase ale imperialiștilor împotriva Chinei populare și-au arătat din plin inconsistența. Blocada economică a Chinei decretată de cercurile monopoliste din S. U. A. s'a dovedit a fi inoperantă și s'a întors de fapt împotriva autorilor ei. Astăzi, numeroși parteneri mai mici și mai mari ai Statelor Unite cer cu tot mai multă insistență reluarea schimburilor comerciale cu China, instalarea R. P. Chineze în toate drepturile ei internaționale. R. P. Chineză simte solidaritatea popoarelor din țările Asiei — India, Indonezia, Birmania, Japonia — și îndeosebi solidaritatea puternică și activă a popoarelor marelui lagăr al păcii și socialismului, în frunte cu Uniunea Sovietică. Prietenia dintre Uniunea Sovietică și R. P. Chineză, două mari puteri iubitoare de pace, constitue un bastion puternic al păcii în Extremul Orient și în întreaga lume Această prietenie de nesdruncinat este chezășia cea mai importantă a zădărnicirii și spulberării tuturor încercărilor agresive ale cercurilor imperialiste împotriva Chinei Populare, împotriva celorlalte țări libere. De aceea, această prietenie este salutată de toate popoarele,, de toți cei ce vor ca spiritul păcii și al relațiilor prietenești să învingă pe arena mondiala. Poporul chinez, conștient de forța enormă a patriei sale libere, merge cu încredere și fermitate pe calea aleasă. El muncește cu avânt pentru a traduce în viață cât mai curând obiectivele noii ere de desvoltare în care a intrat, era trecerii treptate la socialism. In același timp însă, poporul chinez nu-și slăbește vigilența față de uneltirile dușmanilor din afară și dinlăuntru. El întărește mereu statul său democrat-popular, întărește tot mai mult alianța dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare. Poporul chinez înconjoară cu cea mai mare dragoste eroica sa Armată Populară de Eliberare, care astăzi este o forță de temut pentru toți cei ce ar încerca să încalce pacea și securitatea poporului chinez, să împiedice desfășurarea muncii , lui pașnice pentru construirea vieții noi. Poporul muncitor din țara noastră, militarii Forțelor noastre Armate, sărbătoresc, alături de poporul chinez, cea de a 4-a aniversare a existenței Republicii Populare Chineze și-i urează spor și noi succese în munca sa creatoare. In numărul de azi. Folosind bogata experiență a Armatei Sovietice — Așa se obțin succese în muncă (pag. 2-a) „Fostul pionier de la Vidin, veteranul Butureanu, vă urează sănătate și spor" (pag. 2-a) O dovadă a bunei pregătiri (pag. 2-a) Strungarul de precizie, caporalul Iorga (pag. 2-a) A 4-a aniversare a Republicii Populare Chineze — Un Matrosov chinez — eroul Huan Tsi-huan — Succesele economice ale R. P. Chineze (pag. 3-a) A 8-a sesiune a Adunării Generale a O.N.U. — încheierea discuției generale (pag. 4-a) Știri sportive (pag. 4-a) Nota Guvernului Sovietic adresată Guvernelor Franței, Angliei și S.U.A. în legătură cu convocarea unei conferințe a miniștrilor afacerilor externe (pag. 4-a) Cuvântarea rostită de Kim Ir Ser la înapoierea Delegației Guvernamentale coreene la Phenian (pag. 4-a) Un răsunător eșec al colonialiștilor în Vietnam (pag. 4-a) DECRETUL Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române pentru stabilirea datei alegerii Deputaților în Sfaturile Populare Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române decretează: 1.— Data alegerii Deputaților în Sfaturile Populare se stabilește la 20 Decembrie 1953. Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale Dr. PETRU GROZA Secretarul Prezidiului Marii Adunări Naționale GH. MARUSSI Deputații în mijlocul țăranilor muncitori IAȘI. Acțiunea de popularizare a Decretului cu privire la alegerea de deputați în sfaturile populare, ca și munca de agitație politică privind campania electorală, este strâns împletită de către deputații sfatului popular regional și orășenesc cu popularizarea măsurilor economice ale partidului și guvernului pentru desvoltarea economiei naționale și ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii. In numeroase comune ale regiunii Iași au avut loc până în prezent aproape 40 de adunări în cadrul cărora deputații sfatului popular regional au dat țăranilor muncitori lămuriri asupra Hotărîrilor Consiliului de Miniștri, privind anularea restanțelor la produsele agricole de toamnă provenite din cotele obligatorii din 1952, acordarea unor scutiri și reduceri de impozite și taxe gospodăriilor agricole individuale și gospodăriilor colective, decretul Prezidiului Marii Adunări Naționale privind acordarea de asistență veterinară și fito-sanitară gratuită. La întâlnirile cu deputații Ion Baltac în comuna Rediu-Tătar, Emil Cojocaru în comuna Plugari, Ecaterina Pohonțiu în comuna Popești, Maria Sandu în comuna Erbiceni, Strul Bercovici în Podul Iloaiei, Constantin Fânaru în comuna Negrești, Ecaterina Mândrescu în comuna Cornești, etc., au participat aproape 5.000 țărani muncitori. In cadrul întâlnirilor cu alegătorii, zeci de deputați și deputate ai sfatului popular orășenesc printre care Mindora Hrițcu, Viorica Botez, Silvia Braunstein și alții au dezbătut pe larg programul de măsuri economice elaborat de partid și guvern în scopul continuei ridicări a nivelului de trai al oamenilor muncii. Printre altele au fost subliniate Hotărîrile privind reducerea tarifelor la apă, salubritate și canalizare, etc., reducerea contribuției părinților pentru întreținerea copiilor în creșe și cămine, etc. Preocupându-se de satisfacerea nevoilor cetățenilor, deputata Minodora Hrițcu din circumscripția electorală 86 Iași a adus la cunoștința comitetului executiv al sfatului popular cererea cetățenilor din str. Brândușa de a li se electrifica strada și a se reface un pod. Cererea a fost transmisă întreprinderii ETACS și secției gospodăriei comunale sfatului popular, care au inclus-o în planur lor de muncă. Deputata Viorica Botez, în urma sesizărilor făcute de cetățeni, a solicitat canalizarea străzii Luca Arbore și introducerea unor cișmele publice pe această stradă. In același timp, în urma sesizării făcute de cetățenii din str. Păcurari, O.C.L. Alimentara a fost încunoștiințată de necesitatea înființării unei unități în această stradă. In cadrul întâlnirilor între deputați și cetățeni, întâlniri care continuă în regiunea și orașul Iași, deputații înfățișează alegătorilor adâncul democratism al orânduirii noastre de stat, precum și însemnătatea alegerilor de deputați în sfaturile populare Munca de agitație în legătură cu alegerile Din ziua când în unitate au acrit ziarele care publicau Decretul Prezidiului Marii Adunări Naționale cu privire la alegerea deputaților în sfaturile populare, organul politic în care activează și ofițerul Gârzu Ioan a început să desfășoare o intensă muncă pentru popularizarea acestui document în rândul militarilor. Prima măsură luată a fost afișarea — la locuri vizibile — a Decretului. Pentru ca agitatorii să cunoască temeinic conținutul acestui decret, s‘a ținut cu ei un instructaj în care s‘au desbătut cele mai importante probleme legate de alegeri, indicându-li-se formele și metodele cele mai bune de muncă. Cu prilejul acestui instructaj, s-au popularizat și cele mai bune metode de muncă întrebuințate de unii agitatori în popularizarea legii electorale pentru alegerile de deputați în Marea Adunare Națională. De asemenea, în referatul ținut în fața agitatorilor, s-a arătat că aceștia trebue să ducă munca de popularizare a conținutului Decretului pe baza faptelor concrete luate din viața de fond ziîelt & patrisi- nolstr?. IJ s-au dedicat să folosească exemple din lupta oamenilor muncii pentru construirea socialismului, precum și din realizările obținute de sfaturile populare. Tot în scopul popularizării decretului s-a ținut și un instructaj cu colegiile de redacție ale gazetelor de perete, trasându-li-se sarcina de a publica articole în care să popularizeze cele mai bune metode de agitație. S’a organizat, de asemenea, la clubul unității, o seară de întrebări și răspunsuri pe marginea prevederilor Decretului și s’au luat măsuri ca să se confecționeze fotomontaje reprezentând realizările regimului democratpopular din țara noastră. In munca desfășurată până acum pentru popularizarea Decretului cu privire la alegerea deputaților în sfaturile populare, s-au evidențiat în mod deosebit ofițerul Pavel Costică, soldatul fruntaș Toma Lăscuț, soldatul fruntaș Sorică Constantin, precum și angajații civili Mărculescu Dumitru și Carmen Eugenia. Locotenent major PETRE JINGA A 4-a aniversare a R. P. Chineze Tovarășului MAO ȚZE-DIN Președintele Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze Pekin Cu prilejul împlinirii a 4 ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze, vă transmit, tovarășe președinte, din partea Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române și a mea personal cele mai sincere felicitări. Urez din toată inima eroicului popor chinez succese noi pentru înflorirea patriei sale libere și pentru întărirea păcii și securității în lumea întreagă. Dr. PETRU GROZA Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române Tovarășului CW EN-LAl Premierul Consiliului Administrativ de Stat al Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze Pekil Tovarășului CIU EN-LAl Premierul Consiliului Administrativ de Stat și Ministrul Afacerilor Externe al Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze Peki Cu ocazia aniversării a 4 ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze, vă rog să primiți cele mai sincere felicitări și urări de noi succese în opera de desvoltare a Chinei noi Populare și în lupta pentru menținerea și consolidarea cauzei păcii. SIMION BUGHIC! Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Române Cu prilejul celei de a 4-a aniversări vă rog să primiți din partea poporului Române cele mai călduroase felicitări. Poporul român urează marelui și mari în desvoltarea Chinei noi Populare păcii și securității în Extremul Orient și a proclamării Republicii Populare Chineze, român și a Guvernului Republicii Populare eroicului popor chinez și în lupta măreață pentru succese tot mai consolidarea lumea întreagă. GH. GHEORGHIU-DEJ Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române Adunarea festivă din Capitală Cu prilejul celei de a patra aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze, Institutul Român pentru Relațiile Culturale cu Străinătatea au organizat Miercuri seara o adunare festivă in sală Teatrului C.C.S. La adunare au luat parte numeroși oameni ai muncii, «Italianoviști, reprezentanți ai vieții științifice, culturale și artistice a țării noastre, reprezentanți ai, presei,, etc. Adunarea s’a deschis prin intonarea Imnurilor de Stat ale R. P. R. și R. P. Chineze și a Imnului U.R.S.S. Acad. Ilie Murgulescu, ministrul învățământului Superior, a vorbit despre însemnătatea celei de a patra aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze. A vorbit apoi Van Iupin, ambasador extraordinar și plenipotențiar al R. P. Chineze la București, care a scos în relief succesele însemnate dobândite de China Populară in construcția de stat și economică, după victoria revoluției populare. Cuvântările au fost subliniate cu vii aplauze, participanții la adunare manifestând cu căldură pentru prietenia dintre poporul român și poporul chinez, unite în frontul mondial al păcii în fruntea căruia se găsește marea Uniune Sovietică. La adunare au participat tovarășii dr. Petru Groza, Gheorghe Apostol, Miron Constaritinescu, Gh. Stoica, 3. Bughici, D. Coliu, general locotenent Alexandru Drăghici, Sorin Toma, general locotenent L. Sălăjan, M. Music, N. Cioroiu și T. Rudenco, miniștri adjuncți la Ministerul Afacerilor Externe, M. Macavei, președintele Institutului Român pentru Relațiile Culturale cu Străinătatea, C. Blidaru, președintele Comitetului Executiv al Sfatului Popular al Capitalei, miniștri, miniștri adjuncți, înalți funcționari de stat, reprezentanți ai organizațiilor obștești. Au luat parte membri ai corpului diplomatic. In Încheierea festivității a fost prezentat filmul documentar chinez in culori „A treia aniversare a proclamării R. P. Chineze", care ilustrează succesele dobândite de poporul chinez în primii ani după eliberare. (Ager* preș) In cinstea Zilei Forțelor Armate ale R. P. R. Adunarea de la Teatrul Armatei din Capitală ori după amiază a avut loc în sala Teatrului Armatei din str. Uranus din Capitală o adunare la care generalul maior Haupt Mircea a ținut conferința intitulată „2 Octombrie — Ziua Forțelor Armate ale R.P.R.“. Au participat numeroși ofițeri și sergenți, angajați civili, precum și familii ale militarilor și angajaților civili. Vorbitorul a subliniat importanța zilei de 2 Octombrie devenită sărbătoare tradițională a Armatei noastre Populare, sărbătoare a întregului popor muncitor. El a scos în evidentă condițiile interne și externe în care poporul muncitor și militarii noștri sărbătoresc anul nefesta 2 Octombrie, Ziua Forțelor Armate ale R.P.R Anul acesta, ziua de 2 Octombrie se sărbătorește în condițiile luptei hotărîte a întregului popor muncitor pentru îndeplinirea programului de măsuri economice adoptat de partid și guvern, în condițiile obținerii de noi succese pe drumul întăririi capacității de apărare a patriei, pe drumul construirii socialismului și al apărării păcii. Vorbitorul a arătat apoi că la 2 octombrie 1943 s-a format pe pământul Uniunii Sovietice, cu aprobarea Guvernului Sovietic, prima mare unitate militară română cu caracter popular, Divizia „Tudor Vladimirescu". In luptele purtate alături de invincibila Armată Sovietică pentru sdrobirea fascismului, Divizia „Tudor Vladimirescu" s-a încununat de glorie, aducându-și contribuția ei la eliberarea patriei, a Ungariei și Cehoslovaciei. Vorbind despre caracterul nou al Armatei noastre — armată a poporului muncitor, ale cărui cuceriri revoluționare le apără — generalul maior Haupt Mircea a arătat că acest caracter i-a fost imprimat de partid, făuritorul și educatorul Armatei Populare Române. In continuare, vorbitorul a subliniat tăria Armatei noastre Populare, Hotărîrea militarilor de a se instrui, de a apăra cu dârzenie, chiar cu sacrificiul vieții, orânduirea nouă pe care poporul muncitor o făurește sub conducerea partidului. La sfârșitul conferinței, asistența a ovaționat îndelung pentru Forțele noastre Armate, pentru Partidul Muncitoresc Român și pentru guvernul țării, pentru marea Uniune Sovietică și nebiruitele sale oști. După conferință a urmat un bogat program artistic, prezentat de echipa artistică a Casei Centrale a Armatei. Apropierea zilei de 2 Octombrie — Ziua Forțelor Armate ale R.P.R — m’a făcut să-mi îndrept odată mai mult gândurile către scumpa noastră armată. Și la fel ca mine sunt sigură că au făcut toți oamenii muncii, pentru că astăzi între poporul muncitor și armata sa există o legătură de nesdruncinat. Adeseori, plecând de acasă spre fabrică, întâlnesc militari mergând spre câmpul de instrucție. Nu cunosc personal pe niciunul din ei, dar pentru fiecare simt o dragoste sinceră, pornită din inimă, pentru că în fiecare militar văd un frate al meu, un om al muncii, care se străduește să devină un cât mai destoinic apărător al vieții, muncii și familiei mele. Aceasta îmi dă noi puteri de muncă, îmi întărește hotărîrea de a mă dedica cu toate puterile binelui patriei, pentru că viața mea liberă este apărată cu strașnici. Din presă, din emisiunile radio și din declarațiile conducătorilor partidului nostru am aflat că militarii noștri obțin noi și noi succese în instruirea și educarea lor. Aceste succese îmi umplu sufletul de o justificată mândrie. Sunt sigură că și militarii Forțelor noastre Armate se interesează și se bucură de fiecare succes obținut de noi, oamenii muncii, în producție. Și noi ne străduim necontenit să sporim succesele noastre, să grăbim construirea socialismului în patria noastră. Eu personal caut zi de zi să-mi perfecționez metodele de muncă, să măresc producția. Datorită sprijinului acordat de partid, eu am ajuns stahanovistă, iar brigada mea a reușit ca în luna aceasta să depășească planul de producție cu peste 9%, însuflețiți de recenta hotărîre a partidului, tovarășii din brigada mea reușesc în prezent să dea mai multe obiecte de îmbrăcăminte pentru oamenii muncii și să îmbunătățească simțitor calitatea acestora. Toate aceste succese ale noastre se datoresc faptului că pașii noștri sunt călăuziți de partid și că liniștea muncii și vieții noastre fericite este apărată de Armata noastră Populară. De Ziua Forțelor Armate ale R.P.R adresez militarilor noștri un salut călduros și le doresc noi și noi succese în pregătirea de luptă și politică Marinarii își construesc o bază sportivă (De la corespondentul nostru). Sub semnul întâmpinării Zilei Forțelor noastre Armate cu realizări de seamă în muncă, marinarii din unitatea comandată de ofițerul Sarchiz Zaharia au început construirea unei baze sportive pe un fost teren viran de pe malul Dunării. Această bază sportivă cuprinde numeroase terenuri de fotbal, volei, baschet, o pistă de alergare, loc pentru sărituri, o pistă cu obstacole, precum și o tribună încăpătoare. Lucrările de construire a acestui mic combinat sportiv se desfășoară din plin. In timpul lor liber, marinarii muncesc cu mult elan. Ei au efectuat până în prezent peste 16.000 de muncă voluntară, în care timp, pentru nivelarea terenului au deplasat aproape 7.000 metri cubi de pământ. In fruntea întrecerii care se desfășoară pe acest șantier sportiv se află subunitatea comandată de ofițerul Iancu Francisc. Printre cei mai harnici marinari care se evidențiază în construirea bazei lor sportive se numără : cartnicul-major Busuioc Ioan, cartnicul-major Chiș Vasile, matrozul-major Bărăgău Marin, matrozul Zăgan Viorel și alții. Succesele militarilor noștri sunt și succesele noastre ILEANA NICOLAU stahanovistă la F. C. „Gh. Gheorghiu-Dej” București Program artistic închinat zilei de 2 Octombrie In sala de festivități a stațiunii Băile Herculane a avut loc zilele acestea un frumos festival artistic închinat Zilei Forțelor Armate. Cu această ocazie, ofițerul Popârlan V. a conferențiat despre însemnătatea zilei de 2 Octombrie. Programul artistic, compus din coruri, recitări și dansuri naționale, a fost prezentat de militarii și angajații civili veniți la tratament în localitate și de echipa de dansuri a sanatoriului militar Herculane. Publicul spectator, format din oameni ai muncii, veniți în localitate să-și petreacă concediul, și din militari, membri de familie și angajați civili, a aplaudat cu însuflețire cântecele executate de corul condus de plutonierul Bucătaru Tănase, și bucățile muzicale interpretate de ofițerii ghier, Țurca și de angajata civilă Gheor-ghișu Păuna. Deosebit de mult au plăcut spectatorilor numerele din program care au adus pe scenă imagini ale vieții noi, minunate, pe care o duc azi fiii oamenilor muncii îmbrăcați în mândra haină de ostaș. Locotenent-major L. DUMITRU Au obținut rezultate foarte bune la tragere Subunitatea comandată de ofițerul Neacșu Gh. a obținut rezultate bune și foarte bune la tragerile executate recent cu carabina, mitraliera și automatul. Soldații fruntași Panait Dumitru și Androne Ion, distinși cu semnul onorific „cavalerist de frunte“, au primit calificativul „foarte bine‘‘ la tragerile cu mitraliera. Poligonul permanent de instrucția focului cu armamentul de infanterie a fost de un real folos pentru însușirea regulilor și procedeelor de tragere de către militari. La orele de instrucția focului nu s‘a mai pierdut timp cu amenajarea poligonului ca înainte, ci s-a trecut imediat la executarea exercițiilor din program A. UNGUREANU