Apărarea Patriei, mai 1954 (Anul 10, nr. 102-124)

1954-05-04 / nr. 102

^ Pentru patria noastră, Republica Populara Română ! ' Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL X Nr. 102 (2007) și Marți 4 mai 1954 4 PAGINI — 20 BANI __________________________________________________________________________________________ —........ ni mii.........——— ■ iii...............li HîMWi Pentru asigurarea bazei materiale a instrucției și educației în tabără ieșirea trupelor în tabără constituie un eveniment deosebit de important în viața unităților noastre. Tabăra creează comandanților noi posibilități pentru instruirea subordonaților în condiții apropiate de realitatea timpului de luptă. In tabără au loc aplicații tactice,variate, în terenuri diferite, se execută trageri de luptă, marșuri lungi, se desfășoară o intensă activitate de pregătire fizică și sportivă. In tabără, atunci cind munca de pregătire de luptă și politică este just organizată și îndrumată, ostașii își însușesc prețioase deprinderi în folosirea armamentului și a tehnicii de luptă din dotare, se căiesc din punct de vedere fizic și moral, învață să învingă cu ușurință greutățile vieții de campanie. Pentru ca în timpul verii militarii să-și poată desfășura activitatea in condiții bune și rezultatele muncii lor să fie la înălțimea cerințelor Ordinului Ministrului Forțelor Armate, comandanții și ajutoarele lor trebuie să se preocupe îndeaproape de amenajarea la timp a taberelor, de asigurarea condițiilor de trai (cazare, hrană, măsuri, sanitare, etc.), de asigurarea bazei materiale necesare instrucției și educației efectivelor.. Comandanții și lucrătorii politici din unitățile care ies în tabără au obținut de acum unele succese în această privință. In unitatea din care face parte ofițerul Enache Ioan, de pildă, prin grija comandantului s-au trimis din timp în tabăra efective necesare pentru amenajarea dormitoarelor, a cluburilor, a instalațiilor blocurilor alimentare, pentru amenajarea poligoanelor și câmpurilor de tragere, a terenurilor de sport, etc. De asemenea s-au făcut recunoașteri în zona taberei și s-au repartizat terenurile de instrucție pentru fiecare subunitate. După ce s-a studiat temeinic planul pregătirii de luptă și s-au făcut recunoașterile necesare, s-a trecut la întocmirea aplicațiilor ce se vor executa în primele luni de tabără. Cu grijă deosebită sînt pregătite în unitate materialele necesare instrucției. Pentru fiecare subunitate s-au reparat și unde a fost cazul s-au confecționat ținte, panouri, cătușe, s-au procurat hărți, fanioane, planșe. De asemenea s-au luat măsurile cuvenite pentru pregătirea armamentului și a tehnicii, astfel încît la ajungerea în tabără militarii să înceapă imediat instrucția. Și imunitatea din care face parte ofițerul Moșoianu Mircea s-au luat unele masuri pentru asigurarea condițiilor materiale necesare instrucției pe timpul verii. Aici, insă, comandantul și statul major al unității s-au orientat unilateral în stabilirea sarcinilor ce trebuiau aduse la îndeplinire. Prin faptul că anul trecut unitatea a avut unele lipsuri în ceea ce privește amenajarea talmei, anul acesta toate eforturile au fost îndreptate pentru ca deficiențele de genul celor înregistrate în trecut să fie din timp înlăturate. Astfel, dormitoarele subunităților se acoperă cu șiță, sălile de mese și cluburile de subunități se utilează cu bănci și alte accesorii, se amenajează fîntîni, se lucrează la grădinile de zarzavat, s-au luat măsuri pentru asigurarea furajelor necesare animalelor, s-a construit o ghețărie, etc. Aceste realizări, desigur, fac cinste unității. Dar unitatea amintită nu a dat aceeași atenție tuturor lucrărilor de pregătire. Așa, de pildă, in unele subunități, comandanții nu au revizuit și nu au luat încă măsuri pentru completarea materialelor de instrucție. Ei așteaptă ca eșaloanele superioare să le pună la dispoziție chiar și acele materiale care ar putea fi confecționate prin mijloace proprii, prin valorificarea posibilităților existente în unitate. Această lipsă de inițiativă se datorește și faptului că în unitate, nu au existat un control și o îndrumare permanentă din partea șefilor ierarhici, a ofițerilor din statul major, nu s-a dus o muncă politică susținută, în scopul de a antrena pe raționalizatori să participe activ la lupta pentru pregătirea materialelor de instrucție necesare subunităților în perioada instrucției de vară. Este adevărat că, în ultimul timp, comandantul și locțiitorul său politic și-au dat seama de rămîierea în urmă înregistrată în unele sectoare de activitate și au început să ia măsuri pentru îmbunătățirea muncii Timpul ce a mai rămas la dispoziție pentru pregătiri in vederea ieșirii militarilor in tabere este scurt. De aceea este necesar ca acest timp să fie folosit cu mai multă chibzuință de către comandanți și ajutoarele acestora. Ei trebuie să intensifice controlul îndeplinirii sarcinilor ce stau în fața unităților în această perioadă , să vegheze ca instalarea subunităților și unităților în tabere să corespundă în totul cerințelor regulamentului, înainte de sosirea trupelor în tabără trebuiesc amenajate încăperile necesare bucătăriilor și sălilor de mese, infirmeriilor, asistenței veterinare, atelierelor de tot felul, încăperile necesare statelor majore și serviciilor administrative. De asemenea, cu multă grijă trebuie să se pregătească parcurile pentru armament și mașinile de luptă, grajdurile pentru cai, să se stabilească modalitatea folosirii cursurilor de apă pentru pregătirea hranei, scăldatul ostașilor și al cailor, spălatul mașinilor, etc., să se indice bazele de aprovizionare cu alimente, furaje și altele. O preocupare de seamă a comandanților și lucrătorilor politici pentru asigurarea bunului mers al muncii în tabără o constituie planificarea din timp a instrucției și a celorlalte activități ce se vor desfășura în perioada de vară. Organele superioare sînt obligate să trimită din timp planurile de pregătire de luptă și politică la unități, pentru ca comandanții și statele majore să-și poată întocmi planurile lor, să aibă timp să se documenteze, să recunoască terenurile de instrucție corespunzătoare. In asigurarea bunului mers al pregătirilor în vederea ieșirii trupelor in tabere, sarcini însemnate revin lucrătorilor politici de la toate eșaloanele. Ei simt datori să se îngrijească din timp de toate condițiile necesare bunei desfășurări a muncii politice de partid în subunitățile ieșinei în tabără, de asigurarea tuturor materialelor de propagandă și agitație, precum și de asigurarea condițiilor necesare bunei desfășurări a învățământului de partid. Munca politică în viața de tabără cere o organizare judicioasă din toate punctele de vedere. De aceea, șefilor organelor politice și locțiitorilor politici ai comandanților li se cere să se preocupe încă de pe acum de modul cum vor duce munca în tabără, să se îngrijească de întocmirea planurilor de asigurare politică a aplicațiilor, a tragerilor de luptă, a marșurilor, etc. Aceste planuri trebuie să constituie părți integrante ale planurilor aplicațiilor respective. Paralel cu pregătirea bazei materiale a instrucției și educației, comandanții, sprijiniți de lucrătorii politici, de organizațiile de partid și organizațiile atemiste din subunități, trebuie să popularizeze în masa militarilor particularitățile serviciului în tabără și ale instrucției în perioada de vară. Este necesar să se prelucreze cu ofițerii, sergenții și soldații prevederile regulamentului cu privire la serviciul în tabără, să se sădească în conștiința tuturor militarilor necesitatea de a fi disciplinați și vigilenți în îndeplinirea serviciului în tabără, de a păstra și folosi cu grijă armamentul și tehnica, de a-și însuși cu perseverență deprinderile necesare în luptă. Educarea militarilor în spiritul vigilenței revoluționare, al păstrării cu strictețe a secretului militar, trebuie să fie o preocupare centrală a muncii politice de partid. Comandanții de unități și locțiitorii lor politici, ajutați de statele majore, de organizațiile de partid și organizațiile atemiste au datoria să îndrumeze cu grijă activitatea comandanților de subunități, a ofițerilor care ies pentru prima oară în tabără sau care au mai puțină experiență în activitatea de pregătire ce se desfășoară în prezent. Rezultatele bune în procesul pregătirii de luptă și politice în perioada instrucției de vară se vor obține numai dacă comandanții și locțiitorii lor politici vor da dovadă de mult spirit organizatoric, dacă vor asigura un control sistematic și competent al îndeplinirii planului de lucrări pregătitoare în vederea ieșirii trupelor in tabere, Stîne cooperatiste Țăranii muncitori care s-au asociat anul trecut pentru a-și da oile pe timpul pășunatului în îngrijirea stînelor cooperatiste, popularizând avantajele obținute, atrag zi de zi alături de ei și pe alți țărani muncitori care cer înființarea acestor stîne. In regiunea Iași s-au constituit pină acum 220 de stîni cooperatiste cu peste 85.000 de oi mulgătoare, iar în regiunea Stalin, numai după 5 zile de la începerea acestei acțiuni, cooperativele sătești au reușit să organizeze 160 de stîne, la care, peste 11.000 de țărani muncitori vor aduce 55.000 de oi. Un mare număr de stîne au fost constituite și în Regiunea Autonomă Maghiară. Consiliile de conducere ale cooperativelor din unele regiuni au luat măsuri pentru îmbunătățirea muncii în vederea lichidării unor lipsuri care s-au manifestat anul trecut în activitatea pentru organizarea stînelor cooperatiste. In regiunea Craiova s-au obținut rezultate bune încă de la început. In raionul Tg. Jiu din aceasta regiune, unde anul trecut au funcționat numai 4 stîne cooperatiste, au fost organizate pînă acum 20 de stîne. Numărul stînelor organizate de către cooperative a crescut, de asemenea, în comparație cu anul trecut, și în raioanele Baia de Aramă și Novaci Pentru a asigura condiții bune de funcționare a stînelor, majoritatea cooperativelor au încheiat contracte cu ciobanii, iar în colaborare cu sfaturile populare s-au luat măsuri pentru asigurarea pășunilor necesare. (Agerpres). In numărul de azi: Comandantul îndrumează munca politică în subunitate (pag. 2-a). Scrisori din școlile militare — In sprijinul muncii de învățămînt (pag. 2-a). Locotenent colonel Gh. Gheorghiță : S-a spart zăporul (pag. 2-a). „Maeștrii baletului rus“ — O producție,1 in culori a studioului „Lenfilm" (pag. 2-a). SĂRBĂTORIREA ZILEI DE 1 MAI . In patria noastră — In unitățile Forțelor noastre Armate — Peste hotare (pag. 3-a) VOITEH JUKKOVSKI : In regiunea Dien-Bien-Fu (pag. 3-a) Impresiile delegației engleze despre sărbătorirea zilei de 1 Mai la Moscova (pag. 3-a). 5 ani de activitate a Ansamblului cu cîntece și jocuri al Sindicatului" C. F." R (pag. 4-a). Conferința de la Geneva a miniștrilor afacerilor externe -- Stabilirea țărilor ce vor participa la discutarea problemei indochineze — Conferință de presă a delegației R. P. Chineze (pag. 4-a), Încheierea conferinței de la Colombo (pag. 4-a). Noi succese ale Armatei Populare Vietnameze în luptele de la Dien Bien Fu (pag. 4-a). Prin orășele și satele patriei Brigăzile păcii din unitățile agricole socialiste CONSTANȚA. In regiunea Constanța, comitetele de luptă pentru pace de la sate și brigăzile păcii din unitățile agricole socialiste dau o puțioasă contribuție la reușita campaniei agricole de primăvară. In comuna Aâîrleanu, raionul Adamclisi, la sfatul păcii ținut în casa țăranului muncitor Vasile Istrate, numeroși țărani muncitori și-au luat angajamentul de a termina printre cei dinții lucrările agricole de primăvară. Acest angajament și l-au îndeplinit cu cinste Ion lancu, Gheorghe Penu, Ștefan Preda și ceilalți. Comuna Mîrleanu este astăzi fruntașă în campania însămînțărilor de primăvară. Brigada păcii din gospodăria agricolă colectivă din comuna Baia, raionul Istria, este compusă din 44 de colectiviști. In frunte cu Andrei Voinea, Ariica Olteaiu, Radu Costea, Ioana Safta, atemistul Gheorghe Răileanu și alții, brigada a realizat mari depășiri de plan la însămînțatul orzului, ovăzului, rapiței, inului și la lucrarea grădinii de zarzavat. Brigada păcii din gospodăria agricolă colectivă Ceamurlia de Sus a depășit de cinci ori planul la însămînțarea zarzavaturilor, iar la însămînțarea orzului și ovăzului a întrecut zilnic norma prevăzută. PLOEȘTI,de la corespondentul nostru! Invățînd neîncetat din bogata experiență sovietică, organizînd mai bine procesul de producție, folosind resursele interne, muncitorii și tehnicienii oficiului de extracție Sovrompetrol-Moreni au depășit pînă în ziua de 28 aprilie planul de producție cu 4,01 la sută. Pe întregul oficiu s-a realizat o economie de materiale și chimicale în valoare de 98.000 lei. La schela Țintea, pianul lunar de producție a fost realizat pină în ziua de 20 aprilie în proporție de 102,49 la sută. Brigăzile din această schelă, însuflețite de hotărîrea de a da patriei cu mai mult țiței au obținut succese de seamă in întrecerea socialistă. Brigada condusă de Pătran Dumitru, de pildă, a depășit planul pe luna aprilie cu 226 tone țiței. De asemenea, brigada tovarășului Rădulescu Nicolae a dat peste plan, numai în ziua de 28 aprilie, peste 25 tone țiței. O atenție deosebită a acordat colectivul acestei schele luptei pentru economii, îndrumat de organizația de partid, colectivul schelei a reușit să recupereze 800 m. conducte, 7.000 kg. parafină, 97 tone țiței din bataluri, etc. 700 h din planul însămînțărilor de primăvară ORADEA. Pînă în preajma zilei de 1 Mai, oamenii muncii de pe ogoarele regiunii Oradea au realizat peste 70 la sută din planul însămînțărilor de primăvară. Folosind întreaga capacitate a atelajelor de care dispun și cu sprijinul stațiunilor de mașini și tractoare, 5 gospodării agricole colective și 11 întovărășiri agricole din această regiune au terminat complet campania însămînțărilor de primăvară. Pe baza rezultatelor bune, obținute anul trecut în urma aplicării metodelor înaintat la însămînțări, cum ar fi insămînțatul porumbului în cuiburi așezate în pătrat, gospodăriile agricole colective și întovărășirile agricole au extins mult suprafețele însămînțate după aceasta metodă. Gospodăria colectivă din satul Roșiori care a terminat cu mult dinainte de vreme însămînțarea tuturor culturilor din primăvara aceasta, a insămîntat în întregime cele 63 ha cu porumb în cuiburi așezate în pătrat și tot după această metodă a mai însămînțat 3 ha. cu cartofi, 8 ha. cu sfeclă de zahăr și 4 ha. cu floarea soarelui. Întovărășirile agricole care au terminat în întregime lucrările din actuala campanie, au însămînțat întreaga suprafață cu porumb în cuiburi așezate în pătrat. Tot pînă la 1 Mai, .’521 gospodării agricole colective au realizat planul de însămînțări în proporție de 90—95 la suta. de Exemplul mobilizator dat colectiviști și țăranii muncitori întovărășiți a însuflețit munca ce se desfășoară în gospodăriile individuale. In numeroase sate și comune, printre care Biharea, Episcopia Bihorului, Toboliu, Tinca, Ripa și Cheșa, țăranii muncitori sînt pe sfîrșite cu lucrările de iusămînt ai i. • Tijei peste plan In sprijinul țăranilor muncitori cu gospodării individuale • ORAȘUL STALIN. — După ce au terminat muncile agricole de primăvară pe tarlalele gospodăriilor agricole colective și întovărășirilor agricole, mecanizatorii de la stațiunea de mașini și tractoare Hărman au început muncile agricole de primăvară pe terenurile țăranilor muncitori cu care stațiunea a încheiat contracte. Pînă acum, mecanizatorii de la stațiunea de mașini și tractoare Hărman au executat arături pentru țăranii muncitori cu gospodării individuale pe o suprafață de 98 ha. Printre țăranii muncitori, pe pământurile cărora au lucrat in primăvară tractoarele stațiunii, sînt și Vasile Oprea, Alexandru Găitan, Ion Barbu din comuna Hărman. Țăranii muncitori sînt mulțumiți de calitatea lucrărilor agricole de primăvară executate de “tractoriștii de la stațiunea de mașini și tractoare Hărman 30 desene noi pentru imprimeuri de mătase și bumbac Zilele trecute, Comisia de avizare a desenelor din cadrul Ministerului Industriei Ușoare a aprobat punerea în fabricație a încă 30 desene noi pentru imprimeuri de mătase și bumbac. Cu acestea, pümarul de desene noi aprobate de la începutul anului și pînă în prezent , pentru a fi imprimate pe țesături a trecut de 140. La îmbogățirea sortimentelor de imprimeuri contribuie în măsură din ce în ce mai mare colectivele de creație a modelelor din întreprinderile „30 Decembrie“, din Arad, „Industria Bumbacului A“, „Mătasea Populară“, „Flamura Roșie“, „Ilie Pintilie“, „Țesătoriile Reunite“ din Capitală și altele. “ Paralel cu Sporirea producției de țesături și imprimeuri, în acest an se vor introduce in fabricație numeroase modele și contexturi, noi, cu specific de sezon. ..Numai în sectorul bumbac se vor imprimă peăV 270 de modele noi, iar 500 de desene noi vor îmbogăți varietatea țesăturilor de bumbac cu fire colorate. De asemenea, anul acesta se vor realiza peste 200 de modele noi pentru imprimeuri de mătase, 100 de contexturi noi de lînă, 20 de articole noi de țesături de mătase, un mare număr de modele noi de confecții, tricotaje, etc. (Agerpres), Se dezvolta industria alimentară Pentru satisfacerea cerințelor oamenilor muncii, industria alimentară din țara noastră cunoaște, o puternică dezvoltare. Investițiile sporite alocate pentru dezvoltarea acestei ramuri industriale au dat posibilitate construirii unui număr mare de fabrici și sporirii capacității de producție a celor existente In a doua jumătate anului trecut și în primul trimestru al acesatui an, în sectorul panificației, de exemplu, au intrat în funcțiune 3 fabrici noi de pline. Dintre acestea, noua fabrică din Orașul Stalin produce zilnic peste 60 tone de pîine. In același timp au fost date producției fabrica de unt din Oradea, cea de produse lactate din Simeria, fabrica de ulei „Petricica“ din Piatra Neamț. In fabricile existente s-au construit no secții și au fost înlocuite mașinile vechi cu utilaj modern, de productivitate înaltă. După plenara din august 1953 s-a dezvoltat simțitor capacitatea de producție a fabricilor de mezeluri „Pandurul“ din Craiova „Mistrețul“ din București, „Gloria“ din Tg Mureș. La fabrica „Interindustrial“ din Oradea a intrat în funcțiune o secție de extracție a uleiurilor vegetale, care a dus la creșterea capacității de producție a fabricii cu 100 de tone în 24 de ore, iar la I.S.P.L Sighișoara a fost instalat un pasteurizator modern. Și-au mai lărgit mult capacitatea de producție fabrica de pîine „Pionierul" din București, fabrica de zahăr din Arad fabrica de bere „Grivița“, I.A.R.T. — Dej; și fabrica de ulei „Filimon Sîrbu“ din Capitală. La fabrica „Filimon Sîrbu” a fos construită cu ajutorul specialiștilor sovietici o secție de decorticat semințele de bumbac, din care acum se extrage un ulei du bună calitate. In fabricile de produse alimentare din țara noastră munca manuală este înlocuită tot mai mult de mașini moderne cu productivitate mare. Numeroase întreprinderi din industria de panificație au fost înzestrate cu malaxoare moderne, cuptoare cu aburi, elevatoare de ridicat saci, transportoare, cernătoare mecanice și alte utilaje construite în cea mai mare parte în țara noastră. De asemenea, industria noastră constructoare de mașini produce acum pe scară largă utilajul necesar fabricilor de zahăr și ulei, fabricilor de conserve, de produse lactate etc. Anul 1954 este un an de noi construcții in sectorul industriei alimentare. In acest scop, investițiile alocate industriei alimentare vor crește cu 74 la sută, față de anul trecut. Sporirea investițiilor va duce dezvoltarea capacității de producție a sectolarului. Pină la sfîrșitul acestui an, numai în sectorul de panificație vor fi construite și date producției 11 fabrici noi de pîine, cu o capacitate de producție de 188 de tone în 24 ore, și 2 fabrici de paste făinoase. Vor intra în funcțiune fabrici noi de pîine la Petroșani, Tg. Jiu, Reșița și în alte centre muncitorești. Pentru mărirea producției de carne vor fi înființate, pînă la sfîrșitul anului, 5 îngrășătorii cu o capacitate de 23.500 de animale, iar pentru păstrarea cărnii, abatoarele din Cluj și Orașul Stalin vor primi noi instalații frigotehnice. La Sf. Gheorghe și Jurilovca vor lua ființă 2 cherhanale cu o capacitate de 4300 de tone. Tot în acest an se va termina construcția fabricilor de lactoză din Vatra Dornei și Sighișoara, precum și a fabricii de lapte praf din Remetea. Producția de suc de fructe va fi mult sporită prin intrarea în funcțiune a fabricii din Răureni. (Agerpres) DIN UNITATI 1 Presa — ajutor prețios in intocmirea Secțiilor politice (De la corespondentul nostru). ■ . Pentru ofițerul Moldoveanu Ioan, conducător,de grupa de secții politice, presa de partid și militari constituie uni ajutor prețios Urmărind zilnic presa, fiind la curent astfel cu toate evenimentele interne și externe, ofițerul reușește să întocmească lecții politice vii, actuale, cu un bogat conținut, care contribuie la îmbogățirea necontenită a nivelului politico-ideologic al militarilor. Nu este lecție politică pentru întocmirea căreia ofițerul să nu folosească presa de partid. Astfel, pentru întocmirea secției cu tema: „Ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii de orașe și sate, preocupare a partidului și guvernului“, ofițerul Moldoveanu a studiat diferite articole apărute in presă. Din ziarul „Scinteia“ a studiat articolul : „Să dăm avizii întrecerii socialiste în cinstea zilei de 1 Mai“ iar din ziarul „Apărarea Patriei“, articolul „Să desfășurăm larg lupta pentru economi în armată“. Pentru a demonstra că în Uniunea Sovietică și țările de democrație populară nivelul de trai al celor ce muncesc crește necontenit, a folosit articolul „Ce a dat noua reducere de prețuri oamenilor sovietici“, apărut în ziarul „Scînteia“, și altele. Studierea presei de partid și militare nu o face numai cu scopul de a oglindi militarilor rezultatele obținute de poporul nostru muncitor pe drumul construirii socialismului. Prin studierea unor articole de politică externă ca : „Adevăratele scopuri ale noii politici militare a S.U.A.“, „Creșterea costului vieții în Iugoslavia“, „Cresc prețurile În țările capitaliste“, publicate în presă, ofițerul Moldoveanu a reușit să demaște, cu fapte concrete, politica de exploatare cruntă a maselor de oameni ai muncii din țările capitaliste Fiind documentată și bine întocmită, lecția a fost audiată cu mult interes, de militari. Legînd-o de viața subunității, ofițerul Moldoveanu a arătat totodată și sarcinile ce stau în fața miliarilor pentru aplicarea in practică a hotărârilor partidului și guvernului cu privire la creșterea nivelului de trai material și cultural al oamenilor muncii. Ca posibilități interne și prin muncă voluntară Stația de alimentara a mașinilor se găsea departe, de parc. Benzina era ținută în butoaie, alimentarea se făcea cu găleții, iar cind butoaiele erau mai goale se turna direct în rezervor. In felul acesta se pierdea multă benzină Pe deasupra nu se putea ține o evidență clara i.. consumului la fiecare, mașină, pentru că niciodată nu se putea măsura precis cantitatea de benzină distribuită. Serviciul auto, studiind această stare de lucruri, a proiectat instalarea unei stații, de alimentare" cu pompe în interiorul parcului auto. cu posibilități interne, și prin munca voluntară pe care au depus-o toți șoferii, și în special sergentul major Lucaci Francisc, sergentul Roșca loan și caporalii Acatrinei Ioan și Sucaci Ioan, stația de alimentare a mașinilor a fost amenajată și pusă în funcțiune. Acum nu se mai vărsă benzină în timpul alimentării. Alimentarea este făcută cu furtunul, iar în ce privește consumul se poate ține o evidență clară, benzina măsurîndu-se cu precizie. Rezervorul stației de alimentare este instalat într-un bazin de beton îngropat în pămînt, fiind ferit de incendiu Locotenent P. G AGIL Construirea unui poligon de tragere In pregătirea de luptă a militarilor noștri, comandanții intîmpinau o greutate. Prin faptul că poligonul de tragere se afla la cîțiva kilometri departe de unitate, cu deplasarea se pierdea un număr important de ore de pregătire. Pentru a înlătura această greutate, comandantul a hotărît să se construiască un poligon de tragere mai aproape de unitate. Locul a fost găsit, in raza cazărmii exista încă de mult un șanț antitanc care nu avea nici o întrebuințare. Prin muncă voluntară, depusă de militarii unității, care au fost mobilizați de organizația de partid și organizațiile atemiste, s-a amenajat acest șanț pe distanță de 100 metri, săpîndu-se circa 2000 metri cubi pămînt. In acest poligon, s-au și executat cîteva ședințe de tragere Locotenent E. LĂCĂTUȘ Aspecte de la sărbătorirea zilei de 1 Mai în Capitală in acordurile marșului partizanilor, în Piața Slatin și-au făcut apariția batalioanele gărzilor muncitorești înarmate; întreaga înfățișare a coloanei exprimă hotărîrea poporului nostru muncitor de a-și apăra cu fermitate minunatele sale cuceriri. Purtind o pancartă pe care era înscris din flori cuvîntul „1 Mai“ și fluturind deasupra capetelor buchețele roșii, pionierii și-au manifestat dragostea și recunoștința pentru partid și guvern, care-i înconjoară cu grijă părintească. Defilarea sportilor — care a fost răsplătită prin vii aplauze — a fost încheiată de sportivii Casei Centrale a Armatei. Sportivii de la C.C.A. au defilat formind cu trupurile lor o uriașă stea.