Apărarea Patriei, noiembrie 1954 (Anul 10, nr. 257-281)

1954-11-02 / nr. 257

Pentru patria noastră, Republica Populara se întărească solidaritatea popoarelor în lupta minu m ,împotriva reînvierii militarismului german, împotriva creării îl A I# A IIIÏ A ii Ai Dl ii » de grupări militare agresive! ■‘^APA ii AIlm FA, nici și “curi,a,e “*civa **• (Din Chemările C.C. al P.C.U.S. cu prilejul celei de a 37-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie) ifar Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL X Nr. 257 (2562) Marți 2 noiembrie 1954 4 PAGINI — 20 BANI Toată grija pentru pregătirea sergenților și cartnicilor Sergenții și cartnicii alcătuiesc cel mai numeros corp de comandanți din Forțele noastre Armate. Muncind cu sîrguință și pricepere, sub conducerea ofițerilor, sergenții și cartnicii comandanți de grupe, tunuri, tancuri, autotunuri, posturi de luptă etc., instruiesc și educă nemijlocit pe soldați și matrozi. Ei pregătesc pe subordonați ca destoinici pușcași sau mitraliori, tunari sau radiotelegrafiști, pionieri, tanchiști sau marinari, gata să apere cu abnegație hotarele scumpei noastre patrii. De aceea, sergenții și cartnicii constituie ajutoare prețioase ale ofițerilor în munca de instruire și educare a soldaților și matrozilor. Experiența muncii practice desfășurate în unități și pe nave a dovedit cît de mare și de important este aportul sergenților și cartnicilor în opera de întărire continuă a puterii de luptă a subunităților de toate armele. Dacă nu unele subunități disciplina și ordinea sînt mai ferme, mai puternice, dacă militarii obțin succese noi la trageri, la pregătirea fizică, la instrucția genistică sau la instrucția de specialitate, dacă în apticațiile tactice soldații și matrozii acționează mai prompt și mai stăpini pe mișcările lor, dacă ei înving mai cu ușurință, greutățile luptei, toate acestea se datoresc în mare măsură și sergenților și cartnicilor care instruiesc și educă cu succes pe subordonați. Așa stau lucrurile, de exemplu, și în subunitatea din care face parte ofițerul Georgescu, care a obținut în perioada instrucției de vară rezultate bune și foarte bune la toate categoriile de instrucție și de pregătire In această subunitate, sergenții — pregătiți temeinic, zi de zi, de către ofițeri — și-au instruit cu multă pricepere subordonații, i-au învățat să tragă bine cu toate categoriile de armament, i-au deprins, în cadrul instrucției executate la timp sau în tabără, să îndeplinească cu cinste cerințele regulamentelor militare.. Ofițerii din această subunitate, încă de la începutul anului, au ținut seama de faptul că puterea de lupta a subunității depinde, foarte mult de gradul de pregătire a grupelor, de măiestria de luptă a fiecărui soldat. Și tocmai, pentru a asigura ridicarea măiestriei de luptă a soldaților și a grupelor, ofițerii s-au îngrijit de temeinica pregătire a sergenților, de întărirea continuă a autorității lor. Se știe că rolul sergenților și cartnicilor în instruirea, și educarea soldaților și matrozilor crește în perioada instrucției de iarnă. In unități și pe nave tinerii ,soldați ai Forțelor noastre Armate, trebuie să învețe să mînuiască cu siguranță și abilitate tehnica modernă de luptă din înzestrarea diferitelor arme , trebuie să-și însușească temeinice cunoștințe și deprinderi la instrucția de front și pregătirea fizică, la instrucția focului cu armamentul infanteriei și cu armamentul propriu din înzestrare, la instrucția genistică și specială, la instrucția de specialitate etc. De asemenea, soldații și matrozii trebuie să-și însușească cît mai bogate cunoștințe politico-ideologice, să-și dezvolte înaltele calități morale și de luptă care-l caracterizează pe militarul de tip nou. Ținînd seama de toate acestea, ca și de faptul că cerințele cîmpului de luptă au crescut considerabil ca urmare a apariției de noi arme — cum este de pildă arma atomică — și a unei puternice tehnici de luptă, se impune comandanților și șefilor de toate treptele ,să acorde o atenție sporită pregătirii sergenților și cartnicilor. Sergenții și cartnicii trebuie ajutați mai sistematic să-și ridice nivelul de pregătire militară și politico-ideologică, să ș i însușească temeinic prescripțiunile regulamentare care se referă la munca și activitatea lor. In mod cu totul deosebit — mai ales in etapa actuală — trebuie ajutați sergenții și cartnicii să-și însușească o temeinică pregătire metodică. Ei trebuie să cunoască bine cum se organizează și se conduce un exercițiu de instrucție, o oră de pregătire fizică, sau o oră de lecții politice cu soldații sau cu matrozii, să știe ce metodă trebuie să folosească în predarea temelor din programul subunității. Succesul muncii sergenților și cartnicilor cu soldații și matrozii este determinat de exemplul personal pe care-l dau ei în fiecare clipă, atît în muncă, cît și în comportare. La instrucție, sergenții și cartnicii trebuie să demonstreze în mod exemplar mișcările și acțiunile din cadrul exercițiilor. Metoda demonstrativă „privește la mine“ și „fă ca mine“ este metoda de bază pe care trebuie s-o folosească sergenții. La lecțiile politice, sergenții și cartnicii trebuie să dovedească siguranță în cunoașterea și discutarea problemelor. In comportarea zilnică, în cazarmă, pe navă, sau în afara acestora, sergenții și cartnicii sînt cie ori să fie model de disciplină și ord...<i .severă în toate privințele : în portul uniformei, în darea semnelor exterioare de respect față de șefi, în întreaga lor conduită militară. Numai în aceste condiții, soldații și matrozii — ai căror ochi sînt ațintiți cu dragoste și respect față de șefi — vor putea învăța încă de la începutul instrucției cum să muncească și cum să se comporte. Comandanții de unități și de nave și ajutoarele lor trebuie să asigure sergenților și cartnicilor condiții cît mai bune de pregătire în vederea noii perioade de instrucție. In munca de perfecționare a pregătirii sergenților și cartnicilor trebuie antrenați cei mai buni ofițeri. De asemenea e necesar ca trăgătorii fruntași cu armamentul infanteriei, și în deosebi cîștigătorii diferitelor concursuri de tragere pe mari unități și pe armată, precum și cei mai pricepuți comandanți de grupe, tunuri, aruncătoare, posturi de luptă etc., să fie chemați să-și expună în fața tovarășilor din unitate metodele lor de muncă. Comandanții de unități și ajutoarele lor nu trebuie să uite,rolul deosebit de însemnat pe care-l au sergenții și cartnicii în ridicarea nivelului pregătirii fizice a soldaților. Pentru a asigura o mai bună desfășurare a muncii de pregătire fizică a soldaților și matrozilor, sergenții și cartnicii trebuie învățați să conducă cu competență și autoritate exercițiile zilnice de înviorare, să conducă în bune condiții — în calitate de instructori și șefi de ateliere — exercițiile de gimnastică, luptă corp la corp, trecerea obstacolelor, atletică ușoară, jocuri sportive etc. Sergenții și cartnicii își vor putea îndeplini cu succes sarcinile lor de instructori și educatori nemijlociți ai soldaților dacă își vor însuși cu perseverență și vor aplica cu hotărîre în practică prevederile regulamentelor și instrucțiunilor. De aceea este absolut necesar ca în etapa actuală de pregătire în vederea noii perioade de instrucție, comandanții să creeze sergenților și cartnicilor condiții optime pentru studiul temeinic, organizat, al regulamentelor generale și de luptă, al manualelor de specialitate și al manualelor metodice. Studiul temeinic, dirijat de către ofițeri, completat cu ore de seminar și discuții pe marginea celor studiate, trebuie să ducă la înarmarea sergenților și cartnicilor cu cunoștințele teoretice necesare pentru întărirea ordinei și disciplinei în subunități, pentru mai buna folosire, îngrijire și păstrare a armamentului și a tehnicii moderne de luptă din înzestrare, pentru însușirea perfectă a terminologiei militare, a comenzilor ce se dau în conducerea subunităților în luptă. In etapa actuală trebuie întărită considerabil și munca politică cu sergenții și cartnicii, pentru a le spori dragostea și a le ridica simțul răspunderii personale față de munca grea, dar frumoasă, pe care o vor duce cu soldații și matrozii în perioada instrucției de iarnă. Comandanții și locțiitorii lor politici, cu sprijinul activ al organizațiilor de partid și al organizațiilor utemiste, sînt chemați să mobilizeze pe sergenți și cartnici să nu-și cruțe forțele pentru a se pregăti cît mai bine pentru munca deosebit de importantă ce o vor duce cu militarii. Organizațiile utemiste din rîndurile cărora fac parte majoritatea sergenților noștri sînt chemate să inițieze schimburi de experiență între micii comandanți, îndeosebi pe teme de educație militară. Sînt deosebit de folositoare schimburile de experiență organizate pe următoarele teme : „Cum am reușit să educ pe soldați în spiritul patriotismului și al vigilenței revoluționare“, „Cum procedez eu pentru a educa soldați curajoși, dîrzi și cu spirit de inițiativă“ etc. Munca pentru pregătirea multilaterală a sergenților și cartnicilor nu este ușoară. Pentru a se asigura în timpul scurt ce a mai rămas pînă la începerea noii perioade de instrucție o pregătire cît mai bună a lor, comandanții de unități au obligația să se ocupe personal de organizarea și îndrumarea acestei munci. Potrivit unui plan bine chibzuit, ținînd seama de condițiile existente în unități, de lipsurile ce au existat și de sarcinile ce revin în viitor unităților, comandanții trebuie să asigure astfel pregătirea sergenților și cartnicilor, încît aceștia să contribuie din plin la instruirea și educarea soldaților și matrozilor, să devină ajutoare de nădejde ale ofițerilor în munca de întărire continuă a puterii de luptă a subunităților de toate armele. Cinstirea memoriei lui Anton Pann Pentru a cinsti memoria lui Anton Pann, de la moartea căruia se împlinesc 100 de ani, Uniunea Scriitorilor din R.P.R. va organiza în cursul acestei luni o șezătoare festivă la „Casa scriitorilor“. De asemenea, la București și în orașele mai mari ale țării vor avea loc conferințe despre viața și opera lui Anton Pann. Uniunea Scriitorilor se va îngriji de editarea operelor lui Anton Pann. Va apare și o monografie a operei și vieții poetului. La casa în care a locuit poetul in București, se va pune o placă comemorativă. (Agerpres), Se extinde rețeaua de electrificare Acțiunea pentru electrificarea cartierelor mărginașe din Capitală se desfășoară într-un ritm viu. La cinstea zilei de 7 Noiembrie, numeroase lucrări au fost executate înainte de termen. Astfel, curentul electric luminează acum 18 străzi mărginașe din raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej, străzile Stăvilarului, Polovraci și Pierăstrăului, din raionul 1 Mai, străzile I. C. Frimu, 7 Noiembrie, Filimon Sîrbu, Ana Ipătescu și șoseaua Gării Cățeiu, din raionul 23 August, străzile Prundului, Murelor și Todireni, din raionul Lenin, etc. Mobilizați de deputații sfaturilor populare raionale, cetățenii din aceste cartiere dau un susținut sprijin lucrărilor de electrificare. ALA UNIVERSITARĂ In cinstea zilei de 7 Noiembrie Schimbul de onoare al minerilor BACĂU (Agerpres). In cinstea celei de a 37-a aniversări a Revoluției din Octombrie, minerii din bazinul carbonifer Comănești au organizat un schimb de onoare în ziua de 25 octombrie. Minerii de la exploatarea Galion și-au îndeplinit planul zilei în proporție de 129,9 la sută, cei de la Asău au extras peste plan cu 17,9 la sută mai mult cărbune, iar cei de la mina Lumina cu 5,6 la sută. Pe întreg bazinul, planul zilei a fost realizat în proporție de 114 la sută. Succesele obținute de către minerii din Valea Trotușului în ziua schimbului de onoare vin să se adauge realizărilor de pînă acum. Deluarea angajamentelor, colectivele minelor Lumina, Leorda și Asău au extras între 150 și 380 tone cărbune peste plan. La realizările obținute au adus o contribuție de seamă Nicolae Vrînceanu, Grigore Miron, Ion Munteanu de la mina Leorda, Gh. Ciurlică și Ion Buzan de la mina Galion, fruntași la întrecerea socialistă. Realizarea de economii — obiectiv de frunte al întrecerii (Corespondență de la uzinele „23 August“) — In secțiile și atelierele uzinei „23 August“ din Capitală, întrecerea socialista în cinstea zilei, de 7 Noiembrie cunoaște un avînt deosebit. Un obiectiv de seamă al angajamentelor luate în întîmpinarea acestui eveniment îl constituie obținerea de cît mai multe economii de materiale. Prin aplicarea pe scară largă a metodelor sovietice Voroșin, Ciutlih, Serabfelnicova, brigada condusă de tovarășul Mititeanu Gh., a terminat de executat lucrările capacului de la cazanul Suhov cu 6 zile înainte de termen, a dat lucru de calitate superioară și a realizat o economie de 1.000 kg. tablă. Și membrii brigăzii conduse de fruntașul în întrecerea socialistă Sită Tudor, de la secția vagoane, au realizat economii de materiale de cositorit în valoare de 2.228 lei. Printre acei care au adus o contribuție importantă la obținerea acestui succes se numără tovarășii Vasile Petre și Dincă Dumitru. De asemenea, brigada tovarășului Dumitrescu Ilie, care aplică metoda Korabeinikova, lucrînd la pregătirea materialului necesar confecționării vagoanelorcisternă, a economisit cantitatea de 3.954 kg. materiale diferite. Intr-o fabrică de produse lactate ORADEA, (Agerpres). — Untul și brinzeturile „Dorna“, „Timiș“, „Someș“, brînza telemea, cașcavalul precum și laptele pasteurizat realizate la fabrica de produse lactate din Oradea se bucură de o largă apreciere din partea oamenilor muncii. Datorită mașinilor și instalațiilor sosite din Uniunea Sovietică și din R. D. Germană, precum și aplicării procedeelor superioare de fabricație, colectivul acestei întreprinderi contribuie mult la satisfacerea cerințelor mereu crescînde ale cumpărătorilor. Numai de la 1 la 26 octombrie, muncitorii acestei fabrici au produs cu o tonă și jumătate mai mult unt și cu 7 tone mai multe brânzeturi decit prevăd sarcinile de plan. Fabrica produce și cantități mari de lapte (Pasteurizat. Prin unitățile O.C.L. Alimentara din Oradea se distribuie acum de trei ori mai mult lapte pasteurizat decît prevedea planul. Succesele obținute pînă acum de muncitorii întreprinderii de produse lactate din Oradea se datoresc și activității ce se desfășoară în cele 255 centre de colectare și de prelucrare a laptelui. Aceste centre, prin contractările cu producătorii, au asigurat aprovizionarea fabricii cu mari cantități de lapte. Planul anual de întreprindere la colectarea de lapte s-a realizat în proporție de 181 la sută. SPOR LA MUNCĂ, TOVARĂȘI! Zilnic crește numărul militarilor care — călăuziți de proiectul de Directive ale Congresului al II-lea al partidului cu privire la dezvoltarea agriculturii în următorii 2—3 ani — sînt hotărîți ca, după lăsarea în vatră, să contribuie prin munca lor de zi cu zi la ridicarea producției agricole. In clișeu , un grup de militari care și-au luat angajamentul că, după lăsarea la vatră, vor lucra în agricultură. De la stingă spre dreapta, în primul plan , soldat fruntaș Brad V., caporal Sărăcuț A„ soldat fruntaș Ursu ”. In al doilea plan : soldat fruntaș Dimofti C., caporal Tîlvescu I., soldat fruntaș Bot E., caporal Rednic G. . Foto L. BENDIU Așa au invadat în armata (Corespondență din Craiova). Militarii lăsați de curînd la vatră s-au reîntors la locurile lor de muncă și lucrează cu hotărîre pentru a obține realizări cît mai frumoase în producție în cinstea celei de a 37-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. Strungarul în Mărul, de la uzina de mașini și unelte agricole „7 Noiembrie” din Craiova, mînuiește cu aceeași dragoste și pricepere strungul, așa cum a minuit în armată arma. Din mîinile lui ies zilnic zeci de piese peste plan. El își aduce astfel contribuția la eforturile depuse de întregul colectiv pentru a trimite agriculturii cît mai multe mașini și unelte. Cînd a plecat în armată, Alexandru Radu nu cunoștea tocmai bine meseria de lăcătuș. In unitate, pe lingă faptul că și-a însușit o bună pregătire de luptă și politică, sergentul Alexandru Radu s-a perfecționat în meseria sa de bază și astfel, reîntors în uzină, s-a situat repede printre muncitorii fruntași. Zilnic, utemistul Alexandru Radu reușește să realizeze cîte două norme într-un schimb: îndemnurile primite în armată l-au făcut pe tînărul Marin Niculescu, din comuna Baldovinești, raionul Balș, ca, reintors acasă, să pășească împreună cu familia sa și cu alte 28 familii de țărani muncitori pe drumul arătat de partid. El este astăzi membru al întovărășirii agricole „Ogorul Nou”. La fabrica de textile „Independența” lucrează, la secția țesături, tînărul Constantin Petiu întors de puțin timp din armată. Pînă mai ieri militar de frunte, Constantin Petiu se dovedește astăzi un harnic muncitor textilist. El își depășește zilnic norma cu 270 la sută, iar calitatea stofei pe care o produce a fost îmbunătățită cu 5 la sută. În întreprinderile și uzinele regiunii Craiova, pe ogoare și pe șantiere, tinerii lăsați de curînd la vatră depun o muncă plină de însuflețire. Ei se străduiesc să aplice în producție învățămintele însușite în armată pentru a-și aduce astfel contribuția la dezvoltarea economiei noastre naționale, la creșterea nivelului de trai al poporului muncitor. Realizările oțelarilor HUNEDOARA, (Agerpres). — Oțelarii de la Combinatul siderurgic „Gh. Gheorghiu- Dej“ din Hunedoara întimpină ziua de 7 Noiembrie cu noi realizări în muncă, in perioada 1-26 octombrie ei au elaborat 19 șarje rapide cu o durată medie de 5 ore și 55 minute fiecare, față de opt ore cît este prevăzut pentru elaborarea unei șarje. In fruntea întrecerii la elaborarea acestor șarje s-a situat echipa de Oțelari condusă de Vaier Lăbumeț Prin folosirea rezervelor interne La complexul C.F.R. „Grivița Roșie“ din Captală se duce o intensă muncă în vederea descoperirii de noi rezerve interne, folosirii lor pentru repararea vagoanelor și locomotivelor, pentru economisirea a cît mai multă materie primă. în această acțiune ceferiștii complexului au obținut în ultimele 2 luni însemnate realizări.Așa, de pildă, cei de la sectorul vagoane au reușit să repare numai din rezerve interne două vagoane, iar cei de la sectorul locomotive au reparat, tot din rezerve interne, o locomotivă, economisind astfel însemnate cantități de materiale. Numai la atelierul de arcuri de la secția 3-a vagoane, folosindu-se din plin rezervele interne la confecționarea arcurilor, i s-a economisit în cursul lumii octombrie o cantitate de peste 5 tone și jumătate de oțel La obținerea acestor succese au contribuit dintr-o mare măsură cele 38 de brigăzi de economii. In fruntea lor se află brigada condusă de comunistul Grigore Peterman de la secția 3-a vagoane, care, folosind rezervele interne în confecționarea arcurilor, a realizat luna trecută o economie în valoare de aproape 45.000 lei. Grăbesc ritmul însămînțărilor (Corespondență din Cluj). — In multe comune din raionul Turda, ritmul însămînțărilor și al colectărilor a crescut simțitor. De curînd, comuna Tureni a primit steagul de comună fruntașă pe raion. Comuniștii și deputații sfatului popular din această comună, în frunte cu tov. Sînpetreanu Tănase, au chemat la întrecere pe țăranii muncitori din întregul raion. Pentru câștigarea acestei întreceri s-a intensificat munca de lămurie de la om la om, arătîndu-se țăranilor muncitori importanța efectuării însămînțărilor la timp, după regulile agrotehnice. Un exemplu mobilizator l-au dat țăranii muncitori comuniști Puha Ion, Geza Gh. și Cămărășan Simion, care au ieșit printre primii la însămînțări. Pînă în prezent, această comună a realiizat 85 la sută din planul însămînțărilor, A primit steagul de comună fruntașă pe raion (Corespondență din Buzău). Colectiviștii, țăranii întovărășiți și cei cu gospodării individuale din raionul Buzău desfășoară din plin bătălia pentru terminarea la timp și în bune condiții a campaniei agricole de toamnă. Până în seara zilei de 30 octombrie, pe întregul raion s-a însămințat 85 la sută din suprafața planificată pentru cultura griului. In frunte s-a situat gospodăria agricolă colectivă ,,Flacăra Roșie“ din comuna Costești, care a primit steagul de fruntașă pe raion in muncile agricole de toamnă. Urmîndu-i pilda, colectiviștii și țăranii muncitori din comunele Bențu și Scurtești au terminat și ei însămințările de toamnă. Pentru a contribui la înfăptuirea prevederilor proiectului de Directive, țăranii muncitori din Tăbărăști au însămînțat, peste plan 41 ha., cei din Ulmeni 30 ha., iar cei din Țintești 17 ha. Antrenați în întrecerea socialistă în cinstea zilei de 7 Noiembrie, muncitorii de la gospodăria agricolă de stat din comuna Stîlpu și-au depășit angajamentul luat, terminînd însămiințările în seara zilei de 27 octombrie. Pentru aceasta, gospodăria de stat din comuna Stîlpu a fost declarată fruntașă pe regiune in campania agricolă de toamnă. Experimentarea metodei Maltev în Dobrogea (Corespondență din Constanța). Proiectul Directivelor Congresului al 11-lea al partidului prevede ca sarcină deosebit de însemnată experimentarea și aplicarea în condițiile țării noastre a sistemelor agrotehnice avansate. Pe această linie, metoda colhoznicului inovator Malțev se va experimenta în regiunea Constanța la stațiunea agricolă I.C.A.R. Valul lui Traian, la gospodăria agricolă de stat „Costache Burcă“ din satul Amzacea, raionul Negru-Vodă, la gospodăria colectivă „Olga Bande“ din Palazu Mare și la alte unități agricole socialiste. La stațiunea experimentală agricolă Valul lui Traian, experimentarea acestui sistem se va face pe o suprafață de 100 hectare, urmărindu-se stabilirea adîncimii la care trebuie făcută arătura, a datei executării arăturii în condițiile de climă și sol din Dobrogea, precum și a plantelor cărora le merge mai bine în arătură adîncă. Pe această suprafață se va semăna floarea soarelui, orz, ovăz, mazăre, fasole, năut și grîu de toamnă. Lucrîndu-se cu un plug T. 535 M. tras de un tractor Stalineț s-a reușit ca pină în prezent să se facă alături pe 60 hectare, dintre care 35 hectare au fost arate la 45- 50 cm. Pentru a executa această lucrare, a fost modificat plugul, lăsîndu-se numai trei brăzdare la care s-au scos cormanele. De asemenea, pentru a obține adîncimea dorită, s-a eliminat roata din spatele plugului. Acest plug nu corespunde însă perfect recomandărilor date de Malțev. După observațiile stațiunii, plugul ar trebui modificat în ceea ce privește construcția bîrsei care, așa cum este construită acum, afinează prea mult solul și mărește rezistența la tracțiune. CREȘTE NUMĂRUL FABRICILOR DE PRODUSE ALIMENTARE In anii puterii populare, în țara noastră au fost create numeroase întreprinderi producătoare de bunuri de larg consum. O asemenea realizare este și fabrica de produse lactate din Remetea, Regiunea Autonomă Maghiară. Muncitorii și tehnicienii din această întreprindere întimpină cea de a 37-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, desfășurînd larg întrecerea socialistă pentru a pune la dispoziția oamenilor munei cantități sporite de bunuri alimentare. Folosind din plin utilajul perfecționat cu care este utilată fabrica și aplicînd metode înaintate de lucru, colectivul întreprinderii de produse lactate din Remetea obține, zi de zi, însemnate depășiri de normă. Pe panoul de onoare al întrecerii socialiste stau alături portretele muncitorilor fruntași din întreprindere, muncitori romîni și maghiari, înfrățiți în lupta pentru îndeplinirea planului la toți indicii, pentru creșterea nivelului de trai al poporului muncitor. in clișeu . Un aspect al clădirii fabricii de produse lactate din comuna Remetea, Regiunea Autonomă Maghiară. (Foto AGERPRES)