Apărarea Patriei, iulie 1956 (Anul 12, nr. 154-179)

1956-07-01 / nr. 154

NTRAL Pentru patria noastră, Republica Populară Romînă ! #APARAREA PATRIEI 1!1 Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL XI Nr. 154 (3074) i Duminică 1 iulie 1956. 4 PAGINI =-- 20 BANI Din numărul de azi: IN LUPTA PENTRU SUBUNITĂȚI FRUNTAȘE. — Locotenent colonel Tr. Sigmireanu : E bine, dar nu-i de ajuns ! (pag. 2-a) Simion Alterescu : Prima întîlnire cu teatrul academic de artă din Moscova — „Orologiul Kremlinului“ (pag. 2-a) Scrisori de pe cîmpul de aplicații — I. D. Costea ; 2. Toate tunurile1 gata (pag. 2-a) 35 de ani de luptă a Partidului Comunist Chinez (pag. 4-a) Convorbiri ale conducătorilor P.C.U.S. cu delegația P. C. Francez (pag. 4-a) In legătură cu provocarea ostilă săvîrșită la Poznan de agentura imperialistă (pag. 4-a) Componența noului guvern egiptean (pag. 4-a) Pe teme internaționale — A. Vasilescu : Alegerile din Islanda —, un nou eșec al politicii atlantice (pag. 4-a) Reducerea efectivului Armatei Populare naționale a R. D. Germane (pag. 4-a)SPORT — Noi norme pentru cucerirea insignei G.M.A. (pag. 4-a) încheierea lucrărilor celui de al II-lea Congres al U. T. M. Cuvîntarea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej la cel de al II-lea Congres al U.T.M. ■Dragi tovarăși. Permiteți-mi ca, în numele și den însărcinarea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, să aduc un fierbinte salut celui de-al doilea Congres al Uniunii Tineretului Muncitor și, prin el, celor peste 1.200.000 utemiști, întregului tineret al patriei noastre, luptător entuziast și înflăcărat pe frontul construcției pașnice, socialiste. Uniunea Tineretului Muncitor, organizația revoluționară a tineretului nostru, este continuatoarea glorioaselor tradiții de luptă ale Uniunii Tineretului Comunist. De-a lungul celor 35 de ani ai existenței sale, partidul nostru a vegheat dragoste și grijă părintească la cumpărarea intereselor vitale ale tineretului, la educarea acestuia în spiritul dragostei față de popor, a credinței în cauza socialismului. Sub stăpînirea burgheziei și moșierimii, tineretul ducea o viață de mizerie, era ținut în stare de înapoiere, lipsit de cele mai elementare drepturi cetățenești. Floarea tineretului pierea în războaie tîlhărești pentru o cauză străină intereselor poporului. Burghezia și moșierimea au creat numeroase grupări și organizații reacționare fasciste pentru întunecamintea tineretului prin lazinci demagogice, diversioniste, a-i otrăvi spiritul cu naționalism și misticism și a-l atrage pe un făgaș opus intereselor sale și intereselor generale ale poporului. Singurul apărător consecvent al intereselor tineretului a fost partidul clasei muncitoare — Comunist. Sub conducerea Partidul încercată a Partidului Comunist din Romînia, Uniunea Tineretului Comunist a mobilizat tineretul la luptă împotriva exploatării și mizeriei, împotriva fascismului și a folosirii tineretului drept carne de tun. Partidul și U.T.C. au luptat spre a feri tineretul de otrava a-i arăta calea luptei pentru fascistă, adevăratele sale interese, calea luptei pentru democrație, pentru pace socialism. Tineretul a dat nenumășirate jertfe pentru cauza eliberării poporului din lanțurile robiei capitalisto-moșierești. Pilda luminoasă a zeci și zeci de eroi uteciști însuflețește tineretul nostru în munca și lupta sa pentru fericirea poporului, pentru înflorirea patriei. Vieții de robie și chin a tineretului i-au pus capăt mărețele transformări revoluționare prin care trecut patria noastră după 23 August 1944. Ziua eliberării naționale a marcat o piatră de hotar și în viața tineretului nostru. Neuitată va rămîne contribuția adusă de tineretul nostru, în frunte cu uteciștii și sub conducerea Partidului Comunist Romîn, la înfăptuirea insurecției armate din 23 August 1944, eroismul de masă manifestat de tineretul nostru atît pe frontul antihitlerist cît și în anii luptei pentru instaurarea și consolidarea puterii populare. Masele de tineri au răspuns cu entuziasm și devotament la chemările partidului. N-a fost acțiune politică întreprinsă de partid în cei 12 ani care au trecut de la eliberarea țării la care tineretul să nu-și fi adus din plin contribuția, dovedindu-și patriotismul și spiritul de sacrificiu. Partidul, poporul nostru muncitor, privesc cu încredere tineretul patriei și se mîndresc cu faptele lui eroice. Tineretul reprezintă o forță uriașă a dezvoltării sociale , aceasta atît datorită greutății specifice pe care o au milioanele de tineri ai patriei noastre, cît și datorită dinamismului și combativității proprii tineretului. Partidul a unit în jurul său și a condus la luptă majoritatea covîrșitoare a tineretului datorită atracției irezistibile pe care o exercită asupra tineretului țelurile nobile, pentru a căror înfăptuire luptă partidul. „Nu e oare firesc — spune Lenin — că la noi, în partidul revoluției, precumpănește tineretul? Noi sîntem partidul viitorului, iar viitorul aparține tineretului. Noi sîntem partidul inovatorilor, iar pe inovatori totdeauna tineretul îi urmează mai cu dragă inimă. Noi sîntem partidul luptei pline de abnegație, iar la lupta plină de abnegație, totdeauna tineretul merge primul". Tineretul nostru trăiește azi cea mai măreață epocă din istoria patra noastre — epoca construirii socialismului, care creează tineretului posibilități nelimitate de manifestare a energiei sale creatoare, a entuziasmului și patriotismului său fierbinte, a dorinței sale de a săvîrși fapte mari. Toate aceste minunate trăsături ale tinerei generații, stimulate și dezvoltate de Uniunea Tineretului Muncitor, rodesc azi în marile victorii ale construcției socialiste în patria noastră liberă. Partidul, poporul nostru, dau o înaltă prețuire aportului pe care l-a adus Uniunea Tineretului Muncitor în mobilizarea maselor largi de tineret la îndeplinirea primului nostru cincinal, la succesele construcției noastre economice, culturale și de stat. O adevărată epopee a muncii dîrze, pline de abnegație și eroism, au scris-o zecile de mii de brigadieri de pe șantierele: Agnita- Botorca, Salva-Vișeu, Bumbești-Livezeni, constructorii fabricii de rulmenți de la Bîrlad, ai uzinei cocsochimice de la Hunedoara, ai căilor ferate Ozana-Cracău și Cerna-Jiu. Zeci de mii de tăieri au făcut să clocotească munca entuziastă, creatoare, pe marile șantiere naționale, înălțînd uzine și hidrocentrale, construind poduri și căi ferate. Desfășurîndu-și activitatea sub conducerea directă a partidului, Uniunea Tineretului Muncitor a adus o importantă contribuție la educarea comunistă a tineretului. In multe sectoare ale construcției socialiste, în diferite munci în aparatul de partid și de stat activează cadre crescute și educate de U. T. M. Zeci de mii de inovatori, raționalizatori, fruntași ai întrecerii socialiste în industrie și fruntași ai recoltelor bogate, luptători înflăcărați pentru transformarea socialistă a agriculturii, studenți și elevi fruntași, tineri ingineri, agronomi, profesori, medici, oameni de știință, scriitori și artiști, ce-și închină toate forțele dezvoltării economiei și culturii — aceștia sînt fruntașii tinerei generații cu care se mîndresc partidul, poporul nostru muncitor. Uniunea Tineretului Muncitor dezvoltă tot mai larg contactele și colaborarea prietenească cu tineretul iubitor de pace din toate țările lumii. Participînd cu succes la Festivalurile Mondiale ale Tineretului, la diferitele manifestări politice, culturale și sportive internaționale, reprezentanții tineretului nostru au făcut larg cunoscute peste hotare înflorirea talentului și capacităților creatoare ale tineretului din Republica Populară Romînă în anii puterii populare. Uniunea Tineretului Muncitor întărește în permanență legăturile cu gloriosul Comsomol Leninist, din experiența căruia trage bogate învățăminte, dezvoltă legăturile frățești cu organizațiile de tineret din țările socialiste, cu organizațiile democratice de tineret din toate țările lumii. Tineretul muncitor din Republica Populară Romînă și întregul popor se bucură sincer că, odată cu restabilirea relațiilor prietenești dintre Republica Populară Romînă și Republica Populară Federativă Iugoslavia, s-au restabilit și legăturile de prietenie și colaborare Uniunea Tineretului Muncitor între și Uniunea Tineretului Popular din Iugoslavia — organizația bravului tineret al Iugoslaviei socialiste. In prezent sînt create toate condițiile pentru dezvoltarea continuă a acestor legături în interesul comun al tineretului și al popoarelor țărilor noastre. In cei doi ani care au trecut de la publicarea Hotărîrii Biroului Politic al C. C. al P. M. R. cu privire la activitatea Uniunii Tineretului Muncitor și de la conferința pe țară a U. T. M„ în munca Uniunii Tineretului Muncitor s-au realizat progrese incontestabile. Ele nu ne pot face însă să trecem cu vederea neajunsurile muncii partidului în rîndurile tineretului și lipsurile care dăinuie în activitatea Uniunii Tineretului Muncitor. Care sînt lipsurile principale ale muncii partidului și U. T. M.-ului în rîndurile tineretului? Marile transformări revoluționare din ultimul deceniu au atras tineretul la o participare tot mai activă la viața obștească; politica partidului este însușită de masele largi ale tineretului. Cu toate acestea, cuprinderea organizatorică a maselor tineretului a rămas în urma influenței noastre politice asupra lor. Aceasta se referă în primul rînd la tineretul sătesc și, în parte, la tineretul din industrie. Cauza acestei stări de lucruri constă în lipsa unei preocupări sistematice, continue, pentru munca politico-organizatorică în rîndurile tineretului. Unele organe și organizații de partid manifestă tendința de a lăsa organizațiile U. T. M. să se descurce cum pot, deși partidul a subliniat riu odată că îndrumarea și sprijinirea organizațiilor de U.T.M. este una din sarcinile principale ale partidului. Lipsa unei munci permanente, răbdătoare, cu tineretul înseamnă de fapt subaprecierea rolului tineretului în construcția socialistă. Fără a munci zi de zi cu tineretul, în primul rînd cu organizațiile U. T. M., nu poate fi descoperită și generalizată experiența înaintată a acestora, spre a deveni un bun al întregului tineret, nu pot fi ajutate organizațiile U. T. M. să-și ridice munca la un nivel superior. Sarcinile mărețe, trasate de cel de-al doilea Congres al Partidului Muncitoresc Romîn, pun în fața Uniunii Tineretului Muncitor cerințe sporite, ridică cu deosebită ascuțime necesitatea lichidării lipsurilor existente în activitatea Uniunii Tineretului Muncitor. Congresul a trasat sarcina înlăturării deficiențelor serioase în educația politică și ridicarea culturală a tineretului, a cerut organizațiilor de partid și, sub conducerea lor, organizațiilor de U. T. M. să acorde atenția principală participării active a tineretului la lupta pentru realizarea celui de-al doilea cincinal. Congresul al II-lea al P. M. R. a cerut organelor de partid să ajute organizațiile U. T. M. în găsirea unor forme cît mai atrăgătoare, specifice muncii în rîndurile tineretului, eliminînd șablonul, tendințele de copiere mecanică a metodelor de muncă proprii organizațiilor de partid sau sindicale. Lipsurile muncii organizațiilor de partid și U.T.M. în rîndurile tineretului se manifestă, în al doilea rînd, prin insuficienta atenție acordată muncii politice de masă, vii, combative, diferențiate pentru diverse categorii ale tineretului. Munca educativă a Uniunii Tineretului Muncitor este lipsită de continuitate ; îndeosebi se neglijează munca politico-educativă în rîndurile tinerilor din afara organizațiilor U. T. M. Nu este de mirare că acolo unde este neglijată munca de educație politică și cultural-educativă, slăbește capacitatea de mobilizare a organizațiilor de U. T. M. și se fac simțite influențele ideologiei străine. Cine ar putea nega interesul arzător al tineretului față de problemele internaționale, dorința sa fierbinte de a-și închina toate forțele luptei pentru pace, pentru apărarea și înflorirea patriei ! Dar au făcut care organizațiile de partid și Uniunea Tineretului Muncitor tot ce era necesar pentru a clarifica tineretului principalele evenimente internaționale, problemele actuale ale luptei pentru pace ? Este limpede că nu. In vremea noastră are loc un mare avînt al forțelor păcii și socialismului. Țările socialiste cuprind în prezent 25 la sută din suprafața globului și 37 la sută din populația lumii, se lărgește continuu zona păcii, cuprinzînd un mare număr de țări socialiste și nesocialiste din Europa și Asia. Succese importante au fost dobîndite în ultimele luni în destinderea încordării internaționale, în urma inițiativelor U.R.S.S. și altor țări socialiste. Cu toate acestea, marile monopoluri, fabricanții de armament, cercurile agresive își continuă uneltirile. De aceea este necesară întărirea vigilenței popoarelor iubitoare de pace. Este necesară ridicarea la un nivel mai înalt a muncii de educație patriotică a tineretului, în scopul creșterii, unor cetățeni cu înaltă conștiință politică și morală, apărători dărzi ai cuceririlor revoluționare ale poporului, ai independenței și suveranității patriei, luptători hotărîți pentru continua consolidare a puterii populare. Tovarăși Multe sute de mii de tineri lucrează în fabrici, uzine, mine, pe șantierele patriei noastre. In centrul preocupărilor organizațiilor de tineret, în industrie trebuie pusă lupta pentru progresul tehnic, pentru însușirea tehnicii noi și folosirea din plin a tehnicii existente, pentru ridicarea continuă a calificării profesionale a tineretului. Cui nu-i este cunoscut puternicul interes, al tinerilor pentru tehnică ! Oricine poate să-și dea seama de uriașa însemnătate a înarmării tinerei generații cu temeinice cunoștințe tehnice, astfel încît să fie capabilă a stăpîni tehnica nouă și a scoate din ea tot ce poate da ! Trebuie să spunem însă că unele organizații de partid și U. T. M. precum și muncitori vîrstnici, nu acordă atenția necesară schimbului de mîine, sprijinirii acestuia în ce privește însușirea cunoștințelor profesionale , tehnice și gospodărești. Noile uzine și fabrici ale celui de-al doilea cincinal așteaptă mii și mii de cadre de înaltă calificare și asemenea cadre nu cad din cer, ele trebuie formate în fiecare fabrică, în fiecare atelier și secție, prin munca plină de grijă părintească a comuniștilor, a muncitorilor vîrstnici. După cum se știe, Directivele Congresului P. M. R. cu privire la cel de-al doilea cincinal prevăd executarea unui Volum de lucrări capitale de cca„ 105—110 miliarde lei, creșterea producției globale industriale cu 60—65 la sută, ridicarea productivității muncii în industrie cu cel puțin 45—50 la sută și reducerea prețului de cost în industria republicană cu cel puțin 15- 20 la sută. Un rol din cele mai importante în înfăptuirea acestor sarcini, de care depinde dezvoltarea întregii economii naționale și îmbunătățirea condițiilor de trai ale poporului, revine tineretului. Datoria organizațiilor de partid și U.T.M. din industrie este de a ajuta zi de zi tineretul în însușirea noilor procese tehnologice, de a îndruma spiritul de inițiativă al tineretului spre descoperirea și folosirea imenselor rezerve interne ale întreprinderilor, de a-1 ajuta să înțeleagă aportul ce-l poate aduce în îmbunătățirea organizării producției și a muncii. Ridicarea productivității muncii și reducerea prețului de cost se realizează nu prin vorbărie, ci prin măsuri tehnico-organizatorice concrete, prin organizarea activității practice a masei muncitorilor, prin înarmarea lor cu cunoștințe tehnice, prin extinderea metodelor avansate. Pe tot întinsul patriei noastre se deschid noi șantiere pentru construirea de uzine și fabrici, hidro și termocentrale, lăcașuri de cultură, stadioane etc. Partidul este încredințat că Uniunea Tineretului Muncitor își va dovedi capacitatea sa de mobilizare a tineretului la acțiuni voluntare de interes obștesc, îndreptînd energia clocotitoare și entuziasmul tineretului ,spre marile șantiere ale construcției socialismului, că va face din acestea înalte școli ale bărbăției și perseverenței, de călire a zeci și zeci de mii de tineri curajoși, plini de elan patriotic, constructori conștienți vieții noi. Partidul acordă o deosebibită însemnătate, participării tineretului la lupta pentru recuperarea terenurilor înțelenite sau degradate. Sîntem încredințați că tineretul va răspunde cu însuflețire chemării partidului, redînd agriculturii prin munca sa harnică zeci și zeci de mii hectare pămînt roditor. Sarcini de mare însemnătate stau în fața organizațiilor U.T.M. de la sate. Trebuie ca fiecare tînăr să cunoască obiectivele principale ale celui de-al doilea cincinal în agricultură ; asigurarea preponderenței sectorului socialist al agriculturii, atît ca suprafață, cît și ca producție marfă, realizarea pînă la sfîrșitul cincinalului a unei producții anuale de cel puțin 15.000.000 tone de cereale. Acestea sînt sarcini mari și complexe, a căror realizare nu poate fi asigurată prin lozinci și discursuri, ci printr-o intensă muncă politico-organizatorică. Trebuie analizat în fiecare regiune, raion și comună In parte ce măsuri politico-organizatorice trebuie luate spre a antrena din plin tineretul la înfăptuirea acestor sarcini grandioase, îmbunătățind și lărgind munca politico-educativă, găsind forme de activitate variate, corespunzătoare tineretului sătesc, organizațiile U.T.M. sînt chemate să se situeze în primele rînduri ale luptei pentru transformarea socialistă a agriculturii, să facă din fiecare utemist un propagandist înflăcărat, care să demonstreze tinerilor în chip viu, pe baza faptelor convingătoare ce le oferă propria lor experiență, superrioritatea agriculturii socialiste. Totodată să nu uităm că tinerii pot juca un mare rol și în convingerea familiilor lor asupra folosului intrării în gospodării colective și întovărășiri agricole. Tinerii colectiviști și întovărășiți pot și trebuie să aducă o importantă contribuție la întărirea economicoorganizatorică a gospodăriilor colective și întovărășirilor, la creșterea numărului familiilor de colectiviști și întovărășiți, la transformarea treptată a întovărășirilor în gospodării colective. Pentru aceasta, tinerii colectiviști și întovărășiți nu trebuie însă să se izoleze de ceilalți tineri din sat, ci, dimpotrivă, să mențină legături prietenești cu ei, lămurindu-le foloasele muncii în comun. Partidul a trasat sarcina ca fiecare gospodărie colectivă și fiecare întovărășire, să devină un centru de atracție pentru țăranii muncitori. Rezultatele practice obținute de gospodăriile colective și întovărășirile agricole sînt cel mai bun mijloc de convingere ; ele arată cu forța de necontestat a faptelor că singura cale spre belșug și o viață luminoasă, cultă, a țărănimii, muncitoare este calea agriculturii socialiste. Fără îndoială că și pînă acum tineretul a participat la munca pentru transformarea socialistă a agriculturii, pentru sporirea producției agricole. Cu toate acestea, trebuie spus fără ocolișuri că rezultatele obținute pînă acum nu corespund nici pe departe condițiilor favorabile existente. Trebuie să punem capăt neglijării muncii în rîndurile tineretului sătesc , să folosim mai mult în acest domeniu intelectualitatea satelor —» * învățători, agronomi, medici. Congresul al II-lea al P.M.R. a subliniat deosebita însemnătate sporirii producției cerealelor și, îna deosebi, a porumbului. De ce acordă partidul atîta atenție culturii porumbului ? Porumbul dă de 2, 3 și 4 ori mai multe boabe decît orice altă cereală, ceea ce îi transformă în cea mai prețioasă plantă furajeră. Porumbul este baza creșterii șeptelii (Continuare in pag. 3-a) Ședința din dimineața zilei de 30 iunie . In ședința de vineri seara avut loc alegerea prin vot secret a membrilor Comitetului Central al U. T. M., a membrilor supleanți ai C. C. al U. T. M. și a membrilor Comisiei centrale de revizie. In unanimitate, delegații la Congres au adoptat Rezoluția celui de-al II-lea Congres al U .T. M. Sîmbătă dimineața s-au încheiat lucrările celui de-al II-lea Congres la Uniunii Tineretului Muncitor. . Ședința de închidere a început la ora 11, întreaga asistență, în picioare, salută cu aclamații puternice intrarea, în sala Congresului a tovarășilor : Gh. Apostol, general de armată, Emil Bodnăraș P. Borilă, N. Ceaușescu, Chișinevschi, Chivu Stoica, Miron Constantinescu, Al. Drăghici Gh. Gheorghiu-Dej, Al. Moghioroș, D. Coliu, L. Răutu, general colonel L. Sălăjan, I. Cozma, J. Fazekaș. In lojile invitaților au luat loc membri ai C.C. al P.M.R., membri ai guvernului, conducători ai instituțiilor centrale și organizațiilor obștești. Au participat membrii delegațiilor de tineret de peste hotare invitați la Congres. Ședința se deschide sub președinția tov. Virgil Trofin. Se dă citire listei membrilor Comitetului Central al U. T. M., a membrilor supleanți ai C.C. al U.T.M. și a membrilor Comisiei centrale de revizie, aleși de Congres. Participanții salută cu aplauze îndelungi pe tov. Gh. Gheorghiu-Dej, prim secretar al C.C. al P.M.R., care, în numele și din însărcinarea Comitetului Central al P.M.R., salută Congresul Cuvîntarea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej este subliniată în repetate rînduri cu aplauze și aclamații puternice. Tinerii participanți la Congres și-au manifestat cu deosebit entuziasm dragostea și atașamentul profund față de Partidul Muncitoresc Romîn, părintele și îndrumătorul tineretului din patria noastră întreaga asistență intonează Internaționala Tov. Ion Cercel dă apoi citire scrisorii Congresului al II-lea al U.T.M. către Comitetul Central al P.M.R. Delegații la Congres ovaționează îndelung pentru Partidul Muncitoresc Romîn. Tov. Trofin Virgil rostește apoi cuvîntul de încheiere a lucrărilor Congresului. Intr-o atmosferă de mare entuziasm, tinerii delegați își manifestă hotărîrea de a îndeplini sarcinile trasate de partid pentru Construirea socialismului în țara noastră, solidaritatea internațională cu tineretul întregii lumi în lupta pentru pace și progres. Cu toții intonează Imnul Federației Mondiale a Tineretului Democrat. (Agerpres) Scrisoarea adresată Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn de către cel de al II-lea Congres al Uniunii Tineretului Muncitor în numele atemiștilor, în numele milioanelor de băieți și fete — tineri constructori ai socialismului în patria noastră — Congresul al II-lea al Uniunii Tineretului Muncitor transmite Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, un fierbinte și entuziast salut utemist! Tineretul patriei noastre datorează poporului nostru, condus de partid, întreaga sa viață nouă, perspectivele și mai luminoase de mîine. De aceea, ne îndreptăm astăzi gîndurile cu nespusă recunoștință către făuritorul vieții noastre libere, Partidul Muncitoresc Romîn. Conducerea de către Partid constituie chezășia sigură a succeselor Uniunii Tineretului Muncitor, chezășia creșterii și întăririi rolului și influenței organizației noastre în masele largi ale tinerilor de la orașe și sate. In cuvîntarea tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej la Congresul nostru, rostită în numele și din însărcinarea C.C. al P.M.R., noi vedem Un nou și prețios ajutor, un puternic îndemn pentru îmbunătățirea întregii noastre activități. La al II-lea Congres al său, Uniunea Tineretului Muncitor se prezintă mai strîns unită ca oricînd în jurul Partidului Muncitoresc Romîn. Tînăra noastră generație crescută de Partid, a îmbrățișat cu entuziasm hotărîrile celui de al II-lea Congres al P.M.R. încredințăm Partidul că tineretul își va închina toate forțele sale luptei poporului nostru pentru înfăptuirea celui de al II-lea plan cincinal, pentru creșterea productivității muncii, reducerea prețului de cost, ridicarea activității gospodărești a întreprinderilor. Vom intensifica munca în sprijinul ridicării nivelului de calificare profesională a tineretului și al însușirii tehnicii înaintate, vom da mai mult sprijin învățământului tehnic, profesional, întăririi disciplinei în muncă, unei tot mai largi manifestări a inițiativei creatoare a tinerilor. Asigurăm partidul că vom da un avînt și mai larg muncii tineretului pe șantierele celui de al doilea plan cincinal, dovedind odată mai mult patriotismul fierbinte de care este însuflețit tineretul. Nu vom cunoaște răgaz în munca de convingere a tineretului de la sate asupra superiorității agriculturii mari socialiste. Vom munci cu mai multă stăruință pentru obținerea de recolte bogate, pentru sporirea producției vegetale și animale. Uniunea Tineretului Muncitor va acorda și mai mare atenție educării comuniste a tineretului, înarmării lui cu bazele învățăturii marxist-leniniste, creșterii unui tineret puternic, sănătos, plin de voioșie, a unui tineret însuflețit de un înalt patriotism, de dragoste de muncă, hotărît să înfrunte cu curaj greutățile, devotat Partidului și poporului, cauzei mărețe a socialismului. Uniunea Tineretului Muncitor va munci cu toată hotărîrea pentru a-și îndeplini sarcinile ce-i revin din Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. cu privire la unele măsuri pentru îmbunătățirea muncii politico-educative în rîndul studenților. Vom lupta pentru a îmbunătăți simțitor munca Uniunii Tineretului Muncitor în rîndul elevilor. Organizația noastră va îndruma cu mai multă pricepere organizația de pionieri, îndeplinindu-și cu cinste sarcinile date de Partid. Punînd la baza activității sale Statutul adoptat de Congres, U.T.M. își va îmbunătăți metodele sale de muncă pentru întărirea necontenită a legăturilor cu masele largi ale tineretului, pentru continua creștere a rîndurilor Uniunii Tineretului Muncitor. Vom folosi metode și forme de muncă mai atrăgătoare, specifice tineretului, corespunzătoare cerințelor sale. Pentru fiecare utemist, pentru fiecare tînăr nu există cinste mai înaltă, cel mai nobil decît acela de a deveni membru al Partidului clasei muncitoare. Uniunea Tineretului Muncitor se angajează să educe mii și mii de utemiști demni să intre în rîndurile glorioase ale Partidului Muncitoresc Romîn. Animați de ideile atotbiruitoare ale internaționalismului, vom consolida și mai mult prietenia frățească și de nezdruncinat cu gloriosul tineret sovietic, cu tineretul Chinei Populare, și al celorlalte țări socialiste, cu tineretul iubitor de pace din întreaga lume. Cauza Partidului clasei muncitoare, cuvîntul Partidului, sînt pentru noi mai presus de orice. Congresul nostru asigură Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn că Uniunea Tineretului Muncitor își va îndeplini sarcinile date de Partid. Toate forțele noastre le vom închina luptei pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al II-lea al Partidului Muncitoresc Romîn, pentru realizarea celui de al doilea plan cincinal. Trăiască Partidul Muncitoresc Romîn, conducătorul și îndrumătorul poporului nostru muncitor în lupta pentru construirea socialismului, educatorul și părintele tineretului! Trăiască scumpa noastră patrie, Republica Populară Romînă ! Marele miting al tineretului din Capitală iT [iuncITOR^ȘC teri după-amiază a avut loc pe stadionul Dinamo din Capitală un entuziast miting al tineretului bucureștean închinat celui de al II-lea Congres al Uniunii Tineretului Muncitor. In clișeu : un aspect de la miting. RELATĂRI DE LA MITING It PAG) III-A.