Apărarea Patriei, octombrie 1957 (Anul 13, nr. 231-257)

1957-10-01 / nr. 231

# I .* fBnJ| Pentru patria noastră, Republica Populară Romînâ / RMAREA PATRIEI ■fJP Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL XIII Nr. 231 (3457) Marți 1 octombrie 1957 4 PAGINI — 20 BANI MAREA SĂRBĂTOARE A CHINEI POPULARE Astăzi, 1 octombrie, poporul chinez aniversează cu uriașă însuflețire împlinirea a 8 ani de la cel mai însemnat eveniment din istoria țării sale : proclamarea Republicii Populare Chineze. Proclamarea Chinei ca stat democrat-popular a constituit evenimentul cel mai însemnat din istoria omenirii după Marea Revoluție Socialistă din Octombrie : acest eveniment iare o uriașă influență asupra dezvoltării luptei de eliberare din țările Orientului și asupra întregului mers al evenimentelor pe arena mondială. Sărbătoarea de azi a poporului chinez are loc în condițiile muncii pline de avînt pentru îndeplinirea istoricelor sarcini trasate de cel de-al 8-lea Congres al Partidului Comunist Chinez, congres care a marcat pășirea Chinei populare într-o etapă de noi și strălucite biruinți în construcția societății noi, socialiste. După cum se știe, Congresul al 8-lea al P. C. Chinez — a cărei însemnătate este covârșitoare nu numai pentru viața poporului chinez, ci pentru întreaga mișcare comunistă și muncitorească internațională — a făcut bilanțul marilor realizări dobîndite de popoarele Chinei și a trasat, programul vast, deschizător de noi și strălucite perspective pentru dezvoltarea viitoare a Chinei. Intr-adevăr, succesul eroicelor lupte revoluționare desfășurate sub conducerea Partidului Comunist, zdrobirea armatei ciankaișiste sprijinită de imperialismul american, răsturnarea dominației imperialismului, feudalismului și capitalismului birocratic și crearea Republicii Populare Chineze au deschis în fața popoarelor Chinei începutul unei noi ere. A dispărut pentru totdeauna „țara celor 600 de milioane de clienți și robi ai imperialismului , a aparat China nouă, stat suveran și Independent, mare putere mondială. Un uriaș popor, cu o istorie de 70 de secole, o țară uriașă cu imense bogății, cu tezaurul unei culturi și civilizații unice și-a întors fața la soarele istoriei, s-a slobozit din strînsoarea lanțurilor coloniale, s-a alăturat sistemului mondial al socialismului. Aceasta a făcut ca pe arena mondială raportul de forțe să încline și mai mult în favoarea socialismului. S-a făurit marea alianță și prietenie sovieto-chineză, s-a făurit o trainică alianță între R. P. Chineza și celelalte țări democrat- populare. Această uriașă alianță dă o tărie de granit întregului lagăr al păcii, democrației și socialismului. Sînt, numai opt ani de cînd la Pekin a fost proclamată Republica Populară Chineză. Un timp istoric ește scurt, dar care marchează mari realizări, adînci transformări în structura social-economică a Chinei. In acești ani a fost desăvîrșită în linii esențiale etapa revoluției burghezo-democratice și, așa cum se arată în documentele celui de-al 8-lea Congres al P.C.C., a început etapa revoluției socialiste — trecerea de la capitalism la socialism. China, bucurîndu-se de sprijinul frățesc al Uniunii Sovietice, dezvoltind legături economice, cu toate țările socialiste, pășește ferm pe drumul industrializării. Pe întreg cuprinsul țării se construiesc obiective industriale uriașe. Dacă la eliberare ,nivelul cel mai ridicat al producției anuale de fontă era de 1.800.000 de tone, iar la oțel de 900.000 de tone, în anul 1956 au fost produse în R. P. Chineză aproape 5.000.000 de tone fontă și 4.500.000 tone oțel. Față de 1949 industria constructoare de mașini a Chinei și-a mărit producția de 29 de ori. In 1956 R. P. Chineză a ocupat primul loc în Asia și al cincilea loc din lume în ceea ce privește extracția de cărbune. De la eliberare și pînă în 1956 China a produs atîta energie electrică cit a produs timp de 66 de ani înainte de eliberare. Astăzi, industria chineză fabrică autocamioane, avioane cu reacție, cele mai complicate tipuri de mașini-unelte, mașini agricole, nave etc. Industrializarea socialistă cuprinde regiuni tot mai vaste. Provincia Sensi a devenit un mare centru textil ; la Jancijon se construiesc mari întreprinderi între care o rafinărie de petrol și o uzină de utilajj petrolifer ; în orașul Dentru este în curs de terminare construcția unei mari uzine de aparate de radio. După cum reiese din datele publicate în presa chineză, sarcinile cincinalului, care se termină anul acesta, au fost îndeplinite cu succes în marea majoritate a sectoarelor. O victorie uriașă a fost dobîndită în decurs de numai cîțiva ani în opera de transformare socialistă a agriculturii. Aproape în totalitatea lor, cele 120.000.000 de gospodării țărănești existente în China au intrat în cooperative agricole de producție. Dintre acestea, marea lor majoritate sînt încadrate în cooperative agricole de producție de tip superior. In linii mari se poate spune că au fost terminate in mai puțin de patru ani transformările socialiste în agricultura Chinei. De asemenea s-a înfăptuit în general transformarea socialistă a industriei meșteșugărești, precum și a unei bune părți a industriei și comerțului capitalist. In etapa viitoare se prevede transformarea întreprinderilor mixte de stat-particulare în întreprinderi socialiste — adică naționalizarea mijloacelor de producție. Cultura, artele,literatura, cunosc o dezvoltare fără, precedent. Milioane și milioane de tineri chinezi studiază în diferitele ramuri ale învățămîntului. Anual, sute de mii de specialiști din rîndurile poporului sînt trimiși în toate ramurile economiei naționale de către instituțiile de învățămînt superior. Mii de ridicole apar azi proorocirile așa zișilor experți americani ai „Institutului Pacificului“ care zugrăveau perspectivele economiei chineze cam în felul următor: „Viitorul industrial al Chinei constă în dezvoltarea muncii meșteșugărești manuale în regiunile rurale... Dezvoltarea unor întreprinderi industriale ca acelea din Europa și America nu va fi de nici un folos și este irealizabilă în China“. Cu de puțin perspicaci și cu de mincinoși s-au dovedit acești profeți ! Cine privește astăzi harta economică a Chinei, cine a vizitat Manciuria, Pekinul și Șanhaiul. Cantonul sau provinciile din răsărit, cine a vizitat marile șantiere de pe fluviile Huaihe, Ianțzî, cine (Continuare in pag. 3-a) Fapte deosebite în orașul muncitoresc Victoria Lucrătorii combinatului chimic ,,I. V. Stalin“ din orașul Victoria, care au chemat la întrecere socialistă toate unitățile industriei noastre chimice în cinstea zilei de 7 Noiembrie, lucrează cu rvnă pentru a termina înainte de termen sarcinile suplimentare de plante și le-au fixat. Ei și-au îndeplinit pînă acum angajamentul de a spori capacitatea de producție la amoniac cu 40 la sută. Productivitatea muncii a fost sporită cu 15,85 la sută față de 8,28 la sută ce prevedea angajamentul, iar acumulările realizate peste plan se ridică la 5.700.000 lei în loc de 3.000.000 lei. Totodată, capacitatea de producție la acid sulfuric a crescut cu 2,5 la sută în loc de 2 la sută cât și-au propus, la îngrășăminte azotcare a crescut cu 63 la sută în loc de 50 la sută, iar la fabrica de uree s-a obținut o creștere de 66 la sută față de 50 la sută, cu era angajamentul, CEA MAI MARE PRODUCȚIE DE PORUMB LA HECTAR Muncitorii din gospodăriile agricole de stat din regiunea București obțin anul acesta cea mai mare producție medie de porumb boabe la hectar realizată de G.A.S.-urile din țară. De pe întreaga suprafață de 14.000 ha se vor recolta în medie circa 3.700 kg. boabe la hectar. Producția record este obținută de gospodăria agricolă de stat Lira, care de pe 15 ha irigate a recoltat în medie 9.800 kg porumb boabe la hectar. Producția medie pe întreaga gospodărie va fi de 6.300 kg boabe la hectar. Producții mari la hectar se realizează de pe terenurile irigate. Media de pe cele 2.600 ha irigate va fi de cel puțin 5.000 kg boabe la hectar. G.A.S. Merigoala, de pildă, care deși are cel mai sărac teren din regiune, va recolta de pe cele 30 ha irigate 4.400 kg boabe la hectar. Pentru asigurarea seminței în anul viitor gospodăriile de stat Chirnogi, Mînăstirea, Roseți și Urziceni au organizat pe 234 ha loturi de hibridare. De pe aceste terenuri care au fost irigate se recoltează în medie 6.000 kg boabe la hectar. LA SIBIU, iNTR-UN CADRU SĂRBĂTORESC, A AVUT LOC Solemnitatea înălțării în grad a elevilor absolvenți din promoția de ofițeri „2 Octombrie 1957" SIBIU. (De la trimisul nostru). Duminică dimineață, la una din școlile militare din garnizoana Sibiu a avut loc solemnitatea înălțării în grad a elevilor absolvenți din promoția de ofițeri „2 Octombrie 1957“. La solemnitate au luat parte generalcolonel Leontin Sălăjan, ministrul Forțelor Armate ale R.P.R., generali și ofițeri din conducerea superioară a armatei, precum și numeroși invitați de la școlile militare din localitate. Au mai fost prezenți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Platoul pe care a avut loc solemnitatea era pavoazat sărbătorește. Pe toate laturile sale era străjuit de catarge albe, învestmîntate în ghirlande de brad, pe care fluturau drapele roșii și tricolore. La loc de cinste au fost expuse trei tablouri uriașe în culori, îmfațișînd portretele marilor dascăli ai proletariatului, Marx, Engels și Lenin. In cele patru colțuri ale platoului, ca un simbol al tăriei Armatei noastre Populare, au fost instalate obuziere cu mare putere de acțiune, piramide de arme și mitraliere. Pe fundalul tribunei oficiale, drapată în mătase roșie, se aflau portretele tovarășilor Gheorghe Gheorghiu-Dej, Chivu Stoica și Dr. Petru Groza. Pe platou, în fața tribunei oficiale, s-au aliniat blocurile de elevi absolvenți ai școlilor militare de ofițeri din garnizoană. Sînt îmbrăcați în ținuta de paradă. Pe epoleții noi se strălucesc steluțele gradului de locotenent. Fiecare din blocuri este dublat în linia a doua de subunități de elevi din școlile militare respective. Unii trăiesc clipa fericită a înălțării lor în grad, clipa sărbătorească a intrării lor în rîndurile ofițerilor ; alții, îmbrăcați încă în uniforma de elev, se gîndesc cu emoție la ziua cînd vor absolvi și ei școala militară și vor trăi emoțiile primei lor zile din viața de ofițer. Este ora 10,30. De centrul patoului se apropie generalul-colonel Leontin Sălăjan, ministrul Forțelor Armate ale R.P.R. In întâmpinarea sa iese colonelul Nazarie Ștefan. După primirea raportului, în sunetele marșului de întîmpinare, minis*trul Forțelor Armate trece în revistă blocurile absolvenților din noua promoție de ofițeri, după care se îndreaptă spre tribuna oficială. După citirea ordinelor de înălțare în grad a elevilor absolvenți ai școlilor militare din garnizoana Sibiu, a luat cuvîntul generalul-colonel Leontin Sălăjan. Generalul-colonel Leontin Sălăjan ministrul Forțelor Armate ale R.P.R., rostindu-și cuvântarea în fața tinerilor ofițeri din noua promoție. (Foto: ȘT. IONESCU) In unele regiuni ale țării se vor organiza FESTIVALURI ALE REPUBLICILOR SOVIETICE SOCIALISTE In cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice se vor desfășura în unele regiuni ale țării, sub auspiciile organizațiilor A.R.L.U.S., festivaluri ale Republicilor Sovietice Socialiste. Astfel, în regiunile Constanța, Suceava și Baia Mare vor avea loc festivaluri în cinstea R.S.S. Ucrainene; în regiunile Craiova și Galați închinate R. S.S. Kazahe, iar în regiunile București și Timișoara — dedicate R. S. S. Bielorusă. Regiunea Hunedoara va organiza festivalul R. S. S. Letone, regiunea Stalin al R. S. S. Uzbece, iar regiunile Iași și Oradea al R. S. S. Moldovenești. De asemenea vor avea loc festivaluri consacrate R. S. S. Gruzine la Pitești, R. S. S. Azerbaidjene la Ploești, R.A.S.S. Bașkire în regiunea Bacău. Cu acest prilej din rîndul celor care au vizitat sau au studiat în republicile unionale respective; vor ține simpozioane și conferințe ; de asemenea se vor organiza expoziții documentare în centrele regionale și raionale din aceste regiuni, vor avea loc programe artistice, seri literare și muzicale, prezentări de filme, serbări ale prieteniei și alte manifestări. In cadrul manifestărilor prilejuite de Luna prieteniei romîno-sovietice, la începutul acestei săptămîni vor sosi în țara noastră celebra cântăreață sovietică Zara Dolohanova și pianista Margarita Fedorova. TELEGRAMA Tovarășului MAO TZE-DUN Președintele Republicii Populare Chineze Tovarășului LIU ȘAO-ȚI Președintele Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanților Populari din întreaga Chină Tovarășului CIU EN-LAI Premierul Consiliului de Stat și ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Chineze PEKM De ziua marii sărbători naționale a poporului frate chinez — cea de-a 8-a aniversare a proclamării Republicii Populare Chineze — vă transmitem, dragi tovarăși, și prin dv. întregului popor chinez cele mai calde și sincere felicitări din partea poporului romîn și a noastră personal. Poporul romîn salută cu deosebită bucurie marile realizări obținute de poporul chinez în opera de transformare socialistă, de întărire și înflorire a patriei sale. Aceste realizări, precum și eforturile Republicii Populare Chineze îndreptate spre consolidarea păcii și securității din Asia cât și în întreaga lume, au dus tot mai mult la întărirea prestigiului și autorității ei, la creșterea continuă a rolului ce-i revine ca mare putere în rezolvarea problemelor internaționale.Urăm din toată inima ca munca plină de avînt a poporului chinez de construire a socialismului în patria sa și eforturile lui în lupta de apărare a păcii in lume să fie încununate de succese tot mai mari. Trăiască și înflorească în veci prietenia frățească dintre poporul romîn și poporul chinez I DR. PETRU GROZA Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne CHIVU STOICA Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Romîne ION GHEORGHE MAURER Ministrul Afacerilor Externe al Republicii Populare Romîne Serghei Obrazțov va da un recital extraordinar Serghei Obrazțov, artist al poporului al U.R.S.S., directorul Teatrului central de stat de păpuși din Moscova, care împreună cu soția sa și-a petrecut concediul în țara noastră, va da pentru public un singur recital extraordinar în Capitală duminică 6 octombrie, ora 11 dimineața, în sala Teatrului satiric muzical „Constantin Tănase". Sâmbătă, 5 octombrie, maestrul Serghei Obrazțov va da un recital pentru studenții din Capitală la Casa Studenților. Acompaniamentul la pian va fi susținut de Olga Obrazțova. Industria R. P. Chineze se dezvoltă impetuos și multilateral. Iată, în clișeu, unul din parcurse „Uzine nr. 1“ de autocamioane, înțesat de autocamioane noi, „Eiicherarea“, gata să se avînte în toate direcțiile, pe nesfîrșitele drumuri ale Chinei Populare, „Uzina nr. 1“ folosește tehnica înaintată modernă. Aceasta face ca la fiecare 9 minute să se asambleze un autocamion. Cuvîntarea rostită de tovarășul general-colonel Leontin Sălăjan, ministrul Forțelor Armate TOVARĂȘI. Astăzi în viața Armatei noastre Populare are loc un eveniment însemnat. «O nouă promoție de ofițeri din toate armele vine să-i întărească rîndurile. Primirea primului grad de ofițer este desigur o mare bucurie pentru voi. Incepînd de astăzi sînteți ofițeri ai Armatei Republicii Populare Romîne. Acesta este într-adevăr un motiv de îndreptățită mîndrie pentru voi care ai hotărît să vă consacrați întreaga activitate apărării muncii pașnice a poporului muncitor și a cuceririlor lui revoluționare, apărării suveranității și independenței patriei. Poporul muncitor, partidul și guvernul i-au acordat o mare încredere, cinstea de a fi instructor și educator al fiilor oamenilor muncii care vin să-și satisfacă serviciul militar în rîndurile Forțelor noastre Armate. In cariera frumoasă și nobilă pe care v-ati ales-o vă așteaptă o muncă complexă, în care cunoștințele pe care le-ați acumulat, calitățile și aptitudinile voastre se vor putea manifesta și afirma din plin. Înaintarea voastră în grad are loc, în preajma unei sărbători scumpe poporului nostru muncitor și tuturor militarilor, în preajma Zilei de 2 Octombrie, Ziua Forțelor Armate ale Republicii Populare Romîne. Armata noastră Populară este una din realizările de seamă dobîndite de poporul muncitor, condus de partid, in anii puterii populare. In continuare, Ministrul Forțelor Armate ale R.P.R. a vorbit despre lupta Partidului Muncitoresc Romîn pentru făurirea Armatei noastre Populare, despre izvoarele forței și tăriei ei de neînvins. Subliniind că la baza dobîndirii de noi succese în ridicarea continuă a capacității de luptă a armatei noastre stă conduce ale R. P. R. rea de către partid, vorbitorul a spus : Pe deplin convinși de justețea politicii partidului, pe care o consideră ca pe propria lor politică, militarii noștri pășesc cu încredere și fermitate alături de oamenii muncii, pe calea arătată de partid, muncesc cu însuflețire pentru îndeplinirea sarcinilor mărețe, izvorâte din documentele Congresului al II-lea al P.M.R. și ale plenarelor din decembrie 1956 și iunie-iulie 1957 ale C.C. al P.M.R. Prin întreaga muncă politică ce o desfășoară în armată, partidul nostru educă pe militari în spiritul patriotismului socialist, în spiritul glorioaselor tradiții de luptă ale poporului nostru muncitor pentru libertate, independență națională și progres social. Partidul educă pe militarii armatei noastre în spiritul internaționalismului proletar, al dragostei față de țările socialiste în frunte cu Uniunea Sovietică, al solidarității cu toate popoarele iubitoare de libertate și pace. In creșterea continuă a capacității de apărare a patriei noastre, în întărirea Armatei noastre Populare, rolul hotărîtor îi revine ofițerului. El este exponentul voinței poporului muncitor în problemele apărării patriei, un activist de stat învestit cu drepturi și puteri depline, dator să asigure creșterea unor militari temeinic pregătiți, luptători neînfricați pentru interesele poporului. Ofițerii noștri sînt purtătorii celor mai bune trăsături și tradiții de luptă ale poporului și ale armatei noastre. Pildele de înalt eroism și spirit de sacrificiu ale eroilor armatei romîne curaj sînt căpitanul Valter Mărăcineanu, maiorul Sontu, căpitanul Ignat Ghigore, frații Racoțeanu, Eftimie Croitoru, Constantin Godeanu și alții constituie pentru ofițerii noștri un imbold permanent în munca de instruire și educare a efectivelor. Ofițerii armatei noastre sînt pro fund devotați regimului democrat- popular. Ei își iubesc cu înflăcărare patria, ale cărei bogății și frumuseți aparțin în întregime poporului muncitor. Ca fii devotați patriei lor ofițerii simt din plin răspunderea ce le revine pentru apărarea Republicii Populare Romîne. Aceasta îi face să aibă întotdeauna o atitudine înaintată față de muncă, față de îndatoririle lor, să lupte cu toate forțele pentru îndeplinirea nobilei misiuni pe care le-a încredințat-o poporul muncitor, partidul și guvernul Este cunoscut faptul că știința și arta militară se dezvoltă neîncetat, iar tehnica de luptă se perfecționează continuu. De aceea, ofițerii noștri trebuie să muncească zi de zi pentru cunoașterea și stăpînirea celor mai noi procedee de ducere luptei moderne, pentru mînuirea sa a perfecție a armamentului și a tehnicii noi de luptă. Manifestînd grijă pentru găsirea de noi metode de instruire și educare a militarilor, ofițerul armatei noastre trebuie să lupte cu toată hotărîrea împotriva formalismului și simplificărilor, împotriva improvizărilor și ușurărilor la instrucție, întărirea continuă a disciplinei militare reprezintă una din sarcinile principale ale personalului armatei noastre și în primul rînd ale ofițerilor, deoarece disciplina fermă hotărăște succesul nu numai pe cum(Continuare în pag. 2-a) ÎN PREAJMA ZILEI DE 2 OCTOMBRIE „FOARTE BINE“ LA TRAGERILE DE PE NAVĂ Cu cîteva zile în urmă, de pe nava pe care muncește ofițerul Căliun Ioan s au executat trageri cu armamentul principal de artilerie asupra țintelor de pe uscat. Aceste trageri au fost încununate de un deosebit succes. Toate tunurile au obținut calificativul „foarte bine“. In felul acesta angajamentul : „In cinstea zilei de 2 Octombrie vom obține calificativul „foarte bine“ la trageri“ a fost îndeplinit. Căpitan-locotenent ILIE JITEA NOI PURTĂTORI AL INSIGNEI G. M. A. GRADUL I ȘI II Aproape 25 la sută din efectivul unității unde muncește ofițerul Zamfir Nicolae a trecut normele complexului sportiv G.M.A. gradul II, iar peste 60% pe cele de gradul I. Printre sportivii cu care se mindrește unitatea pot fi citati ofițerii Bonciu Gh., Cheresteș L, Nistor D., Șerban V., Galica„ plutonierii Crețu Gh., Popa V. soldații-fruntași Dragomir N., Ivan Anatolie, Gheorghe Paul, Negoiță, Ion etc. r Flutonier N. GHEORGHE PREMIERĂ LA TEATRUL ARMATEI La 2 octombrie — Ziua Forțelor Armate ale R. P. Romîne — Teatrul Armatei (Sala din b-dul Magheru) va prezenta piesa „Ecaterina Teodoroiu“ de Nicolae Tăutu, laureat al Premiului de stat. Figura Ecaterinei Teodoroiu va fi interpretată alternativ de Magdalena Buznea și Victorița Dobre. Ir alte roluri apari actorii Constantin Neacșu, George Buznea, Constantin Brezeanu, Sandu Sticlării, Lili Popovici Ion Radu și alții. Regia spectacolului este semnată " de Sanda Manu , decorurile și costumele A" parii» lui Cristian Ionescu. „Cazarma noastră- casa noastră“ ...Așa a fost intitulată chemarea utemiștilor din unitatea de artilerie „N“, adresată tuturor organizațiilor U.T.M. din Regiunea 3-a Militară. Obiectivele stabilite în chemare au stat în Centrul preocupărilor tuturor organizațiilor U.T.M. din această unitate. Astăzi, după cinci luni de la lansarea chemării, constatăm cu satisfacție că militarii din această unitate au obținut succese importante. Iată numai cîteva : Din inițiativa militarilor atemiști Preda Ioan, Savu loan, Pisică Dumitru, Maiean loan și alții, sudori și lăcătuși, s-au confecționat din țevi găsite în depozitul de fier vechi două porți. S-a terminat de asemenea turnarea planșeului de beton de la intrare ; s-au confecționat vitrinele la porți; s-a terminat pavoazarea interioară și exterioară a cazărmii, precum și repararea completă a blocului alimentar și construirea unui bordei pentru conservarea alimentelor pe timp de iarnă. A fost renovat complet și clubul unității unde au depus o deosebită muncă zugravii și pictorii Ion C. Ion, Brumaru Constantin și alții. Din inițiativa locotenentului major Prună Gh., a sold. frt Rizea Dumitru și a tovarășilor Alecu Ioan și Safta Ștefan, s-a transformat radical baia unității. Astfel, în prezent apa se încălzește cu motorină în loc de lemne și cărbuni, fapt ce duce la realizarea unei economii de 5-600 lei cu prilejul fiecărei încălziri, iar timpul necesar încălzirii s-a redus la mai puțin de jumătate. In aceste zile echipa muncește cu mână pentru a pune în funcțiune un calorifer de mult părăsit, care va încălzi garajele, atelierul auto și alte încăperi. Conducerea unității, biroul organizației de bază partid și alți ofițeri cu funcții de răspundere au sprijinit din plin inițiativa utemiștilor. Lozinca „Cazarma noastră — casa noastră“ a devenit în unitatea noastră o realitate. Căpitan CIPLEA ROMAN Pînă nu de mult, în unitatea în care lucrează ofițerul Ciachir Sergiu, după fiecare ploaie se producea un noroi greu de trecut. In urma unei întreceri organizată între subunități, toate drumurile, aleile și platourile au fost pietruite și nivelate. In muncile depuse pentru pavarea drumurilor s-au evidențiat în mod deosebi sergentul Pop Ioan și soldații Dăncescu Ilie și Peter Ignațiu. Locotenent A. VIȘINESCU