Apărarea Patriei, februarie 1958 (Anul 14, nr. 26-49)

1958-02-01 / nr. 26

Pentru patria noastră, Republica Populară Romînă 1 #ANURAREA PATRIEI Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. ANUL XIV Nr. 26 (3561) Simbătă 1 februarie 1958 4 PAGINI — 20 BANI Candidații poporului muncitor Timp de 15 zile, cetățenii din întreaga țară au propus, în însuflețite adunări, candidații F.D.P. în alegerile de deputați pentru sfaturile populare. Și în aceste alegeri, ca o expresie a unității Indestructibile dintre partid, guvern și popor — unitate care generează victoriile noastre pe frontul construcției socialiste — partidul prezintă candidați comuni cu organizațiile de masă, în cadrul Frontului Democrației Populare. Prin participarea lor activă la aceste adunări, prin discuțiile vii purtate, masele de cetățeni și-au dovedit dorința de a contribui din plin la rezolvarea problemelor de gospodărire obștească. Este unul din aspectele superiorității orînduirii noastre de stat asupra orînduirii burghezo-moșierești. Puterea populara organizează participarea maselor celor mai largi la viața politică a țării, stimulînd inițiativa și energia uriașă a poporului, atrăgîndu-l efectiv la conducerea treburilor obștești. Din activitatea practică a sfaturilor populare, masele de cetățeni s-au convins că aceste organe locale de tip nou ale puterii de stat sînt o adevărată școală de conducători ieșiți din rîndul poporului. Și tot din activitatea practică a sfaturilor populare a reieșit limpede că deputații aleși din rîndul poporului muncitor știu să gospodărească regiunile, orașele , și comunele mai bine decît foștii prefecți, primari și consilieri comunali, că numai ei pot gospodări , în folosul maselor largi, populare. Sînt grăitoare în această privință înfăptuirile sfaturilor populare, înfăptuiri la baza cărora stă participarea activă, creatoare, a sutelor de mii și milioanelor de cetățeni la rezolvarea problemelor construcției de stat, la dezvoltarea economică, culturală și socială a țării. In adunările organizate cu prilejul propunerilor de candidați, cetățenii și-au spus cuvîntul cu sentimentul de stăpîn în țara lor, cu convingerea fermă că cei pe care i-au propus să fie aleși la conducerea treburilor obștești sînt buni gospodari, patrioți înflăcărați, oameni care slujesc fără șovăire interesele puterii populare. Pe lista celor propuși să candideze în alegerile de la 2 martie întîlnim oameni harnici, atașați cu trup și suflet de cauza poporului muncitor, comuniști și fără de partid, fruntași în producție, colectiviști, întovărășiți, țărani muncitori, intelectuali, militari, funcționari, activiști ai organizațiilor de mase, întîlnim nume de cetățenii bărbați și femei, tineri și vîrstnici, de toate naționalitățile, care participă activ la lupta pentru înflorirea și întărirea patriei, pentru ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, pentru socialism. Candidații Frontului Democrației Populare sînt candidații poporului muncitor. Cei propuși candidați în alegeri sînt oameni care, prin faptele lor, și-au cîștigat prețuirea maselor : Ștefan Lungu, Dumitru Arsan, Eroi ai Muncii Socialiste, Petre Moise, miner fruntaș la Lonea, academician Raluca Ripan, colectivistul Ștefan Stoica, activiști de partid și de stat (■tr Ca de la cer la pămînt este deosebirea dintre candidații poporului de azi și candidații din trecut, ,,eroii“ bîlciului electoral al fostelor partide istorice. Cine erau candidații pe vremea burghezo-moșierimii, candidați ,,unși" în dosul ușilor capitonate ale bancherilor și fabricanților? Ce legătură putea fi între oamenii de casă ai moșierilor și masa de țărani striviți de nevoi? Ce aveau comun lacheii exploatatorilor cu petroliștii sau minerii vlăguiți de curbele de sacrificiu? Deputații acelor vremuri aveau o singură grijă: să se căpătuiască, să agonisească pentru ei și pentru cei pe care-i slujeau, să pună deoparte pentru vremea cînd vor trece în... opoziție. Acestea aparțin unui trecut întunecat de care poporul nostru muncitor s-a rupt pentru totdeauna, cucerindu-și libertățile și drepturile pe care nu le va mai lăsa din mîini. In candidații săi de azi, poporul nostru vede pe cei capabili să-i împlinească năzuințele, gospodari pricepuți, chibzuiți, harnici, oameni hotărîți să facă viața tovarășilor lor mai bună, mai unde pornește și frumoasă. Iată de simțul de răspundere și exigența manifestată de cetățeni față de cei pe care-i propun la conducerea treburilor obștești. In adunările care au avut loc pe întreg cuprinsul țării, oamenii muncii au propus drept candidați și o seamă de militari ai Forțelor noastre Armate, ofițeri care prin munca lor, prin contribuția pe care o aduc la întărirea armatei populare, își dovedesc atașamentul față de regimul democrat-popular, servind și apărînd cu abnegație cauza scumpă a poporului — socialismul. Desemnîndu-i candidați în alegeri, cetățenii și-au exprimat astfel convingerea că ei vor munci și pe tărîm gospodăresc cu același avînt, cu aceeași hotărîre pentru ca orașele și comunele țării să devină mai frumoase, mai bogate. Printre militarii propuși drept candidați ai Frontului Democrației Populare se numără general-maior P. Dumitrescu, locotenent-colonel N. Voicu, maior M. Bîcleșeanu, căpitan I. Tucă, precum și alți militari ai Armatei noastre Populare. Desemnarea acestor militari drept candidat în alegeri constituie încă o manifestare a legăturii strînse dintre popor ș armata sa populară. Personalul Forțelor noastre Armate se simte mîndru de această prețuire pe care masele de cetățeni o arată militarilor, prețuire căreia îi răspunde muncind cu și mai multă sîrguință pentru ridicarea necontenită a nivelului pregătirii de luptă și pregătirii politice, dezvoltind întrecerea socialistă. Faptul că militarii figurează printre candidații F.D.P., că la rîndul lor ei propun și aleg, constituie, de asemenea, o dovadă grăitoare a marilor drepturi și libertăți cetățenești pe care numai puterea populară le asigură tuturor celor ce muncesc. In viața poporului nostru, alegerile de la 2 martie a.c reprezintă un eveniment politic de seamă, un eveniment pe care îl întîmpină cu un nou avînt în muncă. Oamenii muncii, și împreună cu ei militarii Armatei Populare, folosesc pregătirile pentru alegeri pentru a-și manifesta, la locul lor de muncă, hotărîrea fermă de a lupta fără preget, sub conducerea partidului, pentru consolidarea mărețelor lor drepturi și libertăți, pentru întărirea necontenită a patriei, pentru victoria socialismului în Republica noastră Populară. Votul nostru — din toată Inima candidaților F.D.P ! I «țERMȚ*'« ' - Citiți în numărul de azi: Militari și subunități in întrecere socialistă Locotenent-major E. Georgescu : începuturi, perspective (pag. 2-a) CREIONĂRI — Maior L. Tarco : Indicativul La spital (pag. 2-a) VOTUL NOSTRU CANDIDAȚILOR F.D.P. (pag. 3-a) Gh. Mot — Luptele muncitorilor ceferiști și petroliști din 1 și 2 februarie 1933 (pag. 3-a) Ia întimpinarea celei de a 40-a aniversări a Armatei Sovietice — Locotenent,colonel S. Țurușin : La expoziția închinată glorioasei aniversări a Forțelor Armate Sovietice (pag. 3-a' In întîmpinarea alegerilor La centrul Nr. 1 de afișare a listelor de alegători din raionu „N. Bălcescu“ din Capitală. (Foto: AGERPRES) Din istoria veche și nouă a Țibǎneștilor In Moldova este bine cunoscut faptul că Țibăneștii Negreștiului era locul de unde își trăgea averile renumitul Petre Carp, unul dintre cei mai mari moșieri, „stîlpul“ partidului conservator, fost mulți ani la rînd prim ministru al țării, își trăgea averile din sudoarea țăranilor ce-și vindeau iarna pe un sac de făină munca întregii veri, robind pe moșiile-i cele fără de margini. Astăzi alta e viața comunei Țibănești. Cel care privește acum cuprinsul Țibăneștiului vede mai multe întinderi fără de hat. Numai că acestea nu mai sînt pămînturile nici unui moșier lacom, ci tarlalele celor 5 g a.c. și 9 întovărășiri din comună. Foștii robi ai lui Petre Carp s-au unit în familii mari și puternice și-i cultivă pămîntul laolaltă, așa cum i-a învățat partidul, al cărui cuvînt și fapte deschide oamenilor căi spire fericire și belșug. Numai tarlalele g.a.c. din Tungujei, una din cele 14 unități socialiste din comună, au o întindere de peste 1.000 ha. Seara, pe străzile comunei și în casele oamenilor se aprinde lumina electrică. Feciorii sătenilor învață la școala care funcționează în fostul castel, școală cu internat, cu laboratoare de fizică și chimie. Alți oameni ai munci și-au trimis copiii să învețe în școl înalte. Feciorii colectivistului Gh. Petrilă, fost rob la moșier, au ajuns oameni cu bună știință de carte , unul profesor de matematici, iar altul studiază medicina și în curînd va fi doctor. Numai în satul Tungujei peste 40 colectiviști ș-au făcut case noi S. FAUR La casa ofițerilor din Cluj în planul de activitate pe luna februarie al casei ofițerilor din Cluj sînt prevăzute numeroase manifestări consacrate alegerilor de deputați în sfaturile populare. Unele din aceste activități sînt organizate pentru ofițeri sau familiile lor, altele pentru a sprijini munca politică desfășurată în unități. Din acest plan de activitate spicuim : o consfătuire cu activele de club din unități și un schimb de experiență organizat între organele conducătoare de partid în legătură cu activitatea desfășurată în vederea alegerilor, o seară tematică despre alegerile din trecut și alegerile de astăzi, organizată cu concursul artiștilor de la Teatrul Național din oraș, conferințe, întîlniri cu candidații F.D.P. etc. Cuvinte bune se pot spune și despre unele activități ce au loc la camera alegătorului amenajată la casa ofițerilor. Totuși față de posibilitățile pe care le oferă un asemenea mare centru industrial și cultural, cum e orașul Cluj, față de posibilitățile și capacitatea personalului ce încadrează casa ofițerilor, activitățile prevăzute a fi organizate în cinstea alegerilor, sînt încă insuficiente. Nu se vede din plan intenția celor care Lau întocmit de a da activităților ce vor avea loc la casa ofițerilor în această lună dinaintea alegerilor un caracter sărbătoresc care să stîrnească nu numai interesul, dar și entuziasmul participanților Planului de activitate al casei ofițerilor i se mai poate reproșa lipsa unor activități mai numeroase consacrate sprijinirii muncii politice din unități, In aceste zile, premergătoare alegerilor de deputați în sfaturile populare, organizațiile U.T.M din unități și subunități acordă o deosebită atenție popularizării realizărilor regimului nostru democrat-popular, realizărilor sfaturilor populare. In acest scop, organizațiile U.T.M. folosesc diferite forme și mijloace ale muncii politice Să urmărim cîteva din activitățile desfășurate de organizația atemistă al cărei secretar este căpitanul Stelea Cezar, pentru popularizarea realizărilor sfatului popular orășenesc O scurtă vizită pe străzile orașului Din inițiativa biroului organizației utemiste, în după amiaza uneia din zilele trecute, un grup de militari utemiști condus de ofițerul Dincă Ștefan a vizitat orașul de reședință al unității. Scopul vizitei : să facă cunoștință cu principalele realizări obținute în ultimii doi ani de sfatul popular orășenesc. Vizita a început cu o stradă situată la periferia orașului. Unii militari, ca și cetățenii care anii trecuți, cunoșteau strada din vizitînd-o azi rămîn plăcut impresionați. Frumos pavată, cu trotuare noi, străjuite de copaci, strada parcă te îmbie la plimbare. Aceeași impresie plăcută au încercat-o militarii și în Piața Stalin ca și pe Bulevardul Bălcescu, ambele asfaltate și înfrumusețate în ultimii doi ani. — Ca aceste străzi — s-a adresat ofițerul Dincă utemiștilor, — mai sînt multe în orașul nostru. Numai în ultimii doi ani au fost pavate, asfaltate și reparate 191.300 m.p. de străzi. In cartierul muncitoresc, tinerii militari au admirat siluetele elegante ale noilor blocuri, construite pentru oamenii muncii din fabrici, la fel cele 350 locuințe individuale construite în anii puterii populare de către cetățeni, cu ajutorul statului. Caporalul Ioan Nicolae și soldatul Mureșan Ștefan s-au interesat de modul cum se construiesc locuințele cu ajutorul creditelor acordate statului i se acordă credite de în ce condiții. Ei au primit rămuriririle necesare. Extinderea rețelelor de canalizare și electrice în cartierele mărginașe constituie de asemenea realizări importante pentru viața cetățenilor din acest oraș, este o expresie a spiritului gospodăresc al deputaților din sfatul popular O mîndrie a orașului, a locuitorilor lui, o constituie și noile întreprinderi industriale ridicate aici în anii puterii populare. Cu prilejul vizitei făcute prin oraș, militarii au făcut cunoștință cu aceste noi așezăminte. Unele din întreprinderile acestui oraș sînt foarte tinere: întreprinderea ,,Flacăra“, Atelierele C.F.R. și altele In vizită la o fabrică din localitate Din momentul sosirii în fabrică, grupul de militari condus de locotenentul Toma Ioan, atemist, mai întîi a dorit să facă cunoștință cu candidatul Frontului Democrației Populare scripția lor electorală, din circumDiscuția între militari și candidatul lor s-a închegat cu ușurință. Modest, candidatul a vorbit pe scurt despre munca și viața sa, despre fabrica în care muncește ca director general. Fabrica noastră, dragi oaspeți, este tînără din toate punctele de vedere. Fabrica a intrat complet în funcțiune anul trecut la 23 August. Majoritatea muncitorilor sînt tineri, băieți și fete din oraș. Mașinile cu care lucrăm sînt din cele mai moderne , le-am primit din U.R.S.S.. La dorința militarilor, inginerul șef a condus militarii prin secțiile fabricii, explicîndu-le procesul de producție. In secții militarii s-au întîlnit cu tinerii muncitori. S-au închegat trainice prietenii. Muncitorii utemiști au vorbit militarilor despre munca lor, despre activitatea posturilor utemiste de control, despre eforturile ca fiecare tînăr să-și formeze bagajul minim de cunoștințe tehnice etc. La despărțire, militarii și muncitorii s-au angajat să se ajute reciproc în activitatea cultural-artistică, ca și în alte domenii. Peste puțin timp, în fabrică va lua ființă un cerc de radio-amatori. Militarii transmisioniști au fost invitați să-l ajute Pentru a sprijini activitatea deputaților din sfatul popular, pe care îi vor alege La 2 martie a.c., utemiștii din cele două instituții au hotărît ca în cadrul Săptămînii Mondiale a Tineretului să ducă acțiuni comune pentru înfrumusețarea orașului lor. La camera alegătorului Programul unei noi zile de instrucție se apropia de sfîrșit. La camera alegătorului dintr-o subunitate era mare animație. Utemiștii luaseră inițiativa să facă cunoscut militarilor pe candidatul F. D. P. și realizările sfatului popular local. Erau prezenți aproape toți militarii din subunitate. Convorbirea a fost deschisă de secretarul organizației de bază U.T.M., sergentul Coloașă Aurel. Prezentarea succintă a principalelor realizări privind dezvoltarea agriculturii, a culturii și învățămîntului din regiunea în care se află unitatea, a trezit un interes deosebit în rîndurile militarilor. Cifrele și faptele au vorbit cu prisosință despre acest lucru : peste 87 de mii familii de țărani muncitori din regiune s-au încadrat în gospodării agricole colective, gospodării agricole curentă și în întovărășiri. Cele 85 gospodării agricole colective cuprind o suprafață de peste 210.000 ha. pămînt. Valoarea construcțiilor mai importante efectuate în aceste gospodării se ridică la cifra de peste 7.000.000 lei... Pentru dezvoltarea culturii au luat ființă în regiune 12 biblioteci raionale și peste 800 sătești, 4 case de cultură raionale, 9 muzee etc. Candidatul circumscripției unde vor vota militarii acestei subunități este cunoscut tuturor militarilor. El este locțiitorul politic al comandantului de unitate. Militarii subunității sînt mîndri de candidatul lor. Ca deputat, el a desfășurat o bogată activitate pe tărîm gospodăresc în cartierul său. El a contribuit la înfrumusețarea orașului, la îmbunătățirea condițiilor de viață ale cetățenilor. Datorită activității sale de mobilizare una din străzi a cetățenilor, pe a fost introdusă canalizarea. Pe această stradă și pe altele au fost plantați pomi fructiferi și decorativi. Activitățile organizate de utemiștii din această organizație, în cadrul muncii politice desfășurate în vederea alegerilor de deputați în sfaturile populare, sînt multiple. Printre ele se numără și conferința ținută de comunistul Zarzan Constantin despre realizările regimului de democrație populară, despre succesele dobîndite de sfatul popular al regiunii, raionului și orașului în care se află unitatea. Conferința a fost ținută la invitația biroului atemist, în adunarea deschisă a organizației de bază U.T.M. Asemenea conferințe au fost invitați să țină și alți comuniști din unitate, ofițeri cu munci de răspundere, ca și activiști ai sfatului popular raional și orășenesc Căpitan GH NNCULIȚA Ü1ÜI1. INITIATIVE INTERESANTE, ATRACTIVE prin AM  prin mm. prin//» • In cadrul muncii politice desfășurate în vederea alegerilor, în unitatea unde muncește ofițerul Coman Ilie se desfășoară numeroase activități. Ofițerul Gall Francisc a ținut o conferință despre realizările obținute în anii puterii populare în regiunea noastră. Un grup de militari au făcut o vizită la o gospodărie agricolă colectivă din apropiere. In ultimul timp militarii, mobilizați de către utemiști desfășoară o muncă rodnică pentru înfrumusețarea cazărmii. (Locotenent-major G. Bogdan). • In cinstea zilei de 2 Martie în școala noastră a fost inițiat un concurs al grupelor artistice, in vederea concursului, cu deosebită atenție se pregătește grupa artistică a subunității din care face parte locotenentul Rusu Vasile. In program figurează cîntecele „Patria mea", „Hai la vot“, „Dau votul meu“ și altele. (Elev-fruntaș D. Bingă). • Militarii de la atelierul mecanic unde muncește ofițerul N. Prioroc și-au luat frumoase angajamente. Astfel ei s-au angajat să termine înainte de termen reparațiile prevăzute la utilajul de construcții. Pînă acum au reușit să dea producției trei betoniere și două moto pompe cu 15 zile înainte de termenul fixat. S-au evidențiat caporalul L. Gheorghe, soldatul I. Romanțov, caporalul C. Asofiei și soldatul St. Stancu. (Maior A. Kőszegy). • Bilanțul înfăptuirilor din ultimii doi ani la Hunedoara este deosebit de bogat. Au fost construite și date în folosință 491 de apartamente, precum și complexul restaurant, clubul cinema și spitalul antiepidemic. Noul oraș a fost îmbogățit de asemenea și cu alte construcții social-culturale și noi magazine. In atenția sfatului popular orașului Hunedoara și a deputanțiilor săi au stat propunerile alegătorilor privind buna gospodărire și înfrumusețarea orașului. Astfel, la propunerea cetățenilor, au fost pavate și asfaltate peste 120.000 m.l. de străzi și trotuare, au fost executate peste 10 km. canalizări etc. Cooperația meșteșugăreasca își lărgește contribuția la sporirea producției bunurilor de larg consum CU 400 MILIOANE LEI MAI MULT CA REALIZĂRILE ANULUI TRECUT SE VOR CONSTRUI O MARE FABRICA DE MOBILA SI 10 COMBINATE SPECIALE Alături de întreprinderile industriei republicane, cooperația meșteșugărească aduce o contribuție importantă la aprovizionarea populației cu bunuri de larg consum. Anul acesta unitățile cooperației meșteșugărești vor pune la dispoziția populației mărfuri a căror valoare întrece cu 400 milioane lei realizările anului trecut. Crește îndeosebi producția de mobilă, de articole de uz casnic din tablă etc. Se vor pune în fabricație noi sortimente, printre care articole de marochinărie și voiaj din mase plastice, noi modele de jucării, încălțăminte, confecții, decorații interioare, obiecte de artă populară Activitatea de deservire a populației prin executarea după comandă a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte, lingerie, tricotaje și mobilă ca și diferite prestații și servicii vor căpăta, de asemenea, o mai mare extindere. Pentru asigurarea acestor sarcini sporite, în afara măsurilor luate în unitățile cooperației meșteșugărești. Comitetul executiv al U.C.E.C.O.M. a aprobat investițiile necesare pentru construirea în București a unei unități de mobilă cu o capacitate de peste 4000 garnituri anual, precum și a 10 combinate de deservire a populației în diferite localități din țară care vor cuprinde ateliere de lingerie, croitorie, reparații și confecții de încălțăminte, ateliere fotografice, reparația unor articole de uz casnic, centre de cofetărie, frizerie și coafort etc. (Agerpres) CREDITE DE PESTE UN MILIARD LEI ACORDATE UNITĂȚILOR COOPERATISTE ȘI ȚĂRANILOR MUNCITORI Oamenii muncii de la sate primesc un puternic sprijin din partea statului pentru sporirea producției agricole și ridicarea nivelului de trai. Anul trecut Banca agricolă a acordat credite pe diferite termene în valoare de peste 1.028.000.000 lei unităților cooperatiste și țăranilor muncitori cu gospodării individuale. Din suma totală a creditelor acordate o parte însemnată o constituie creditele pe termen lung pentru diferite construcții, procurarea de unelte agricole, cumpărarea de animale și altele. In același timp, circa 1.572.000 de producători individuali, gospodării agricole colective, întovărășiri agricole și asociații simple de producție, care au încheiat contracte pentru livrarea de produse vegetale și animale întreprinderilor comerciale de stat și cooperatiste, au primit alte credite pe termen scurt în valoare de 646.150.000 lei. O grijă deosebită s-a acordat dezvoltării și întăririi gospodăriilor colective și întovărășirilor agricole. Aceste unități au primit credite pe termen lung pentru investiții, precum și credite pe termen scurt pentru producție și contractări în valoare de 309.688.000 lei. Sprijinul acordat de stat a dat posibilitate țărănimii să realizeze în 1957 producții sporite la toate culturile, să dezvolte creșterea animalelor și, pe această bază, să vîndă statului cantități mai mari de produse vegetale și animale. In anul 1958 se prevede o sporire însemnată a creditelor acordate pentru dezvoltarea multilaterală a agriculturii. ȘANTIERE 1958 to Vor fi terminate și date în folosință importante obiective industriale . Ce noi lucrări vor fi începute în acest an In cursul anului 1958, organizațiile de construcții ale Ministerului Construcțiilor și Materialelor de Construcții își vor concentra activitatea asupra unor importante șantiere industriale cu caracter republican. Dintre șantierele care au funcționat și în 1957 sînt de menționat fabrica de superfosfați Năvodari, unde urmează să fie date în funcțiune în semestrul II 1958 linia de acid sulfuric superfosfați, și linia de fabrica de fibre sintetice re. Ion de la Săvinești, care va începe să producă parțial la sfîrșitul anului, fabrica nr. 1 de sodă Govora, fabrica de de la Codlea, coloranți unde vor intra în funcțiune mai multe secții, printre de anilină, care olinie fabricile de hîrtie de la Zărnești și Piatra Neamț, la care se măresc apreciabil în acest an capacitățile de producție a hîrtiei și celulozei etc. In cadrul Șantierului Uzinei „Cristea Nicolae“Galați, constructorii Trustului 13 din Ministerul Construcțiilor și Materialelor de Construcții vor da în funcțiune o nouă linie de laminare tablei, iar pînă la 1 a august constructorii trustului 4 urmează să termine, în vederea începerii laminorul producției, Hunedoara, Blumingimportantă unitate a industriei noastre siderurgice. Tot în cursul acestui an vor fi terminate și vor intra în funcțiune Trăgătoria de bare de la „Industria Sîrmei“-Cîmpia Turzii și Fabrica de sticlărie de ambalaj Sighișoara. Dintre șantierele a căror activitate va continua în 1958 unele vor lua o mare dezvoltare. Astfel, construcția grupului industrial Borzești va fi simțitor accelerată — Combinatul de Cauciuc sintetic, Uzina de sodă și produse clorurate, instalația de cracare catalitică — prima de acest gen din țară. Se continuă dezvoltarea unor orașe și așezări noi La Roznov urmează a fi de asemenea dezvoltate simțitor lucrările de la Combinatul de îngrășăminte azotoase. O altă lucrare care va lua o deosebită amploare în 1958 este Șantierul Combinatului de Celuloză și produse din stuf de la Brăila, unde volumul construcțiilor va crește de 3 ori față de 1957. Printre șantierele de locuințe din 1958 sînt de menționat cel din Valea Jiului, unde trustul nr. 7 din cadrul Ministerului Construcțiilor și Materialelor de Construcții urmează a da în folosință partamente, sute de a Șantierul orașului muncitoresc Onești și altele. In afara acestor șantiere, care continuă și dezvoltă lucrările din anii precedenți, organizațiile de construcții ale M.C.M.C. urmează a deschide noi șantiere. Astfel în Regiunea Autonomă Maghiară va începe construirea unui grup industrial pentru sortarea, însilozarea și brichetarea lignitului. La Sadu va începe construirea barajului lacului de acumulare a hidrocentralei. Va fi trăită o nouă cons filatură la Păulești (Regiunea Ploești) și se vor dezvolta considerabil filaturile existente la Brănești, la Jilava, precum Fabrica de ață „Fișirul Roșu“. Tot în 1958 va începe construirea Fabricii de țigle Țîndărei, a Complexului de industrializare a lemnului de lingă Tîrgu Jiu, se va dezvolta și moderniza fabrica de geamuri Scăeni, va fi realizată o nouă secție a fabricii „Grigore Preoteasa“-București. Vor fi de asemenea începute lucrările de alimentare cu apă a orașului Craiova. ÎNAINTEA ÎNCEPERII ZBORULUI Pînă la sosirea piloților la linia de avioane a mai rămas puțin timp. Profitînd de acest lucru inginerul escadrilei, ofițerul Zăinoiu Gheorghe, dă ofițerilor tehnici de avioane indicații privind controlul aparatelor după fiecare zbor. (Foto: ST IONESCU)