Apărarea Patriei, martie 1958 (Anul 14, nr. 50-75)

1958-03-01 / nr. 50

2 ______________________________________________________________________ CU PRILEJUL MITINGURILOR ELECTORALE Alegătorii își manifestă încrederea în candidații F. D. P. In centrul universitar Iași Insula ,,Mihail Eminescu“ a Universității „Al. I. Cuza“ din Iași a avut loc un însuflețit miting electoral La care au participat numeroși cetățeni din circumscripția electorală regională nr. 8 Iași, precum și numeroși profesori și studenți ai institutelor de învățămînt superior din centrul universitar Iași. Candidatul circumscripției regionale nr. 8, prof. univ. Cristofor Simionescu, membru corespondent al Academiei R. P. Romîne, laureat al Premiului de Stat, rectorul Institutului Politehnic din Iași, a făcut o expunere asupra politicii interne și externe a partidului și guvernului nostru. Infățișînd realizările dobîndite în patria noastră și în regiunea Iași în ultimii ani, vorbitorul a arătat că planul de perspectivă al regiunii prevede printre altele crearea a noi întreprinderi industriale printre care o fabrică de mobile, noi fabrici de pîine, la Iași, precum și în centrele raionale, amenajarea la Iași a unui mare parc de cultură și odihnă și a unui teatru de vară, terminarea blocurilor de locuințe muncitorești din cvartalul Păcurari, introducerea gazului metan, prelungirea șoselei Copou pînă la Breazu etc Pe Valea Jiului La mitingul electoral de la Aninoasa consacrat alegerilor de la 2 martie a luat cuvîntul Ioan Karpineț, președintele sfatului popular al raionului Petroșani, candidat în circumscripția electorală regională nr. 51. Trecînd în revistă realizările obținute în anii regimului democratpopular în regiunea Hunedoara, vorbitorul s-a oprit îndeosebi asupra celor înfăptuite în Valea Jiului. Dezvoltarea minelor, înzestrarea lor cu utilaj modern, cîștigurile sporite ale minerilor, radioficarea localității, staționarele, sanatoriile de noapte, blocurile de locuit, căminele confortabile pentru tinerii mineri, sunt doiar cîteva aspecte ce oglindesc adîncile transformări produse în anii puterii populare în Valea Jiului. In cadrul mitingului au luat cuvîntul mai mulți alegători care s-au angajat să muncească cu și mai multă însuflețire pentru a cinsti ziua de 2 martie cu rezultate cit mai însemnate în producție. CANDIDATUL IN MIJLOCUL ALEGĂTORILOR MILITARI Zilele acestea a avut loc în circumscripția electorală regională Nr. 17 întîlnirea alegătorilor militari cu candidatul F. D. P., generalul-locotenent Vasiliu Alexandru, comandantul R. III Militare. La clubul unității, militarii din unitatea unde muncește ofițerul Medar Gheorghe au întîmpinat pe candidatul lor cu multă însuflețire. Au luat cuvîntul a mulți militari care au vorbit despre succesele obținute de ei în pregătirea de luptă și politică și și-au manifestat dorința de a da cu încredere votul candidatului lor. Soldatul Barbu Mircea a vorbit despre modul cum muncesc militarii din subunitatea din care face parte, despre întrecerile care au fost inițiate pentru abținerea de rezultate bune și foarte bune. Caporalul Constantin Petre și soldatul Manda au făcut propunerea de a se aduce mai des în mijlocul militarilor caravanele cinematografice, iar echipele artistice din subunități să fie mai temeinic susținute. Ofițerul Lembrache Nicolae a arătat cîtă deosebire există între Armata noastră Populară și armata veche. Luînd cuvîntul, generalul-locotenent Vasiliu Alexandru a dat răspuns problemelor ridicate de alegătorii militari asigurîndu-i de rezolvarea lor. In încheiere, generalul-locotenent Vasiliu Alexandru a spus: „întregul nostru popor desfășoară în aceste zile o activitate creatoare dînd viață hotărîrilor partidului și guvernului nostru pentru întărirea și înflorirea patriei noastre. Alături de milioanele de oameni ai muncii, militarii armatei noastre întîmpină alegerile cu noi succese în întărirea capacității de apărare și a disciplinei militare“. Locotenent-major GROSU SPIRIDON Pregătiri la secția de votare nr. 5 din raionul „V. I. Lenin“ din Capitală APĂRAREA PATRIEI Delegația guvernamentală și de partid a R. P. Ungare a părăsit țara De-a lungul călătoriei pînă la graniță, oaspeții au fost salutați cu entuziasm de cetățeni In cursul dimineții de vineri, în drum spre patrie, delegația guvernamentală și de partid a R. P. Ungare, în frunte cu tovarășul Kadar Janos, a fost salutată de mii de oameni ai muncii din regiunile Stalin, Hunedoara, Cluj și Oradea cu aceeași dragoste frățească ca pretutindeni în timpul vizitei în țara noastră. La Sighișoara, membrii delegației au coborît din tren în mijlocul locuitorilor orașului veniți în întîmpinare. Tovarășul Apro Antal a mulțumit pentru primirea călduroasă și a urat oamenilor muncii noi succese în construirea socialismului. Locuitorii din Copșa Mică, Dumbrăveni, Blaj, Aiud au salutat de asemenea călduros pe oaspeți. La Teiuș, oaspeții au fost salutați în numele locuitorilor regiunii Hunedoara de tov. Dumitru Dejeu, președintele sfatului popular regional. Tovarășul Szirmai Istvan în numele delegației a mulțumit tuturor celor veniți în întîmpinare. La Războieni, prima oprire a treia piața gării, membrii delegației guvernamentale și de partid ungare și persoanele care îi însoțeau au fost întîmpinați cu puternice ovații și urale. Mitingul oamenilor muncii din Cluj prilejuit de întîlnirea cu membrii delegației guvernamentale și de partid ungare a fost deschis de tovarășul Kulcsár Francisc, președintele comitetului executiv al sfatului popular regional. In numele comitetului regional de partid și al sfatului popular regional, tov. Vasile Vaida, membru supleant al C. C. al P.M.R., prim secretar al Comitetului regional Cluj al P.M.R., a adresat un cald salut membrilor delegației. Vorbitorul a exprimat bucuria cu care oamenii muncii din regiunea Cluj privesc faptul că între guvernele romîn și ungar, între cele două partide frățești, există deplină înțelegere și unitate de vederi asupra tuturor problemelor discutate în cursul vizitei delegației guvernamentale și de partid a R. P. Ungare în țara noastră. Zecile de mii de participanți la miting au salutat cu căldură apariția la tribună a tovarășului Kadar Janos, prim-secretar al C. C. al P.M.S.U., ministru de stat. După ce a amintit evenimentele contrarevoluționare care au avut loc în Ungaria la octombrie 1956 și grelele pierderi provocate poporului ungar, tovarășul Kachar Janos a spus : Am venit dragi tovarăși să vă spunem că sîntem ferm hotărîți să luptăm împotriva oricărui dușman, sub orice mască s-ar ascunde și care ar încerca să ridice mîna împotriva puterii populare. Ungaria nu va fi niciodată țara moșierilor, fabricanților și fasciștilor.Ungaria e țara poporului și va rămîne țara poporului Politica noastră este politica poporului. Aici se află o mulțime imensă de oameni. In toată călătoria noastră prin Romînia nu am putea spune exact că cite sute de mii de oameni ne-am întîlnit. Indiferent dacă au fost romîni maghiari, germani, sârbi, sau alte naționalități, am simțit că ei sînt pentru puterea populară, că sînt hotărîți să nu admită nimănui să lovească în cuceririle poporului muncitor. In piața gării peste 30.000 de locuitori ai Oradiei au venit să participe la mitingul închinat prieteniei romîno-ungare, organizat cu ocazia trecerii delegației prin orașul Oradeanului pe teritoriul regiunii Cluj, delegația a fost întîmpinată de tov. Vasile Vaida, prim secretar al comitetului regional Cluj al P.M.R. Locuitorii au întîmpinat pe oaspeți cu pîine și sare oferindu-le flori și daruri. In întîmpinarea oaspeților pe peronul gării din Cluj au venit tovarășii Kulcsar Francisc, președintele comitetului executiv al sfatului popular regional, Alexandru Soporean, secretar al comitetului regional Cluj al P.M.R., conducători ai organelor de stat și de partid, ai organizațiilor obștești și ai întreprinderilor clujene, numeroși oameni ai muncii. In aplauzele și aclamațiile zecilor de mii de cetățeni, membrii delegației guvernamentale și de partid ungare, tovarășii Kadar Janos, Apro Antal, Kallay Gyula, Szirmai Istvan, Nemeth Karoly, Sebeș Istvan, Keleti Ferenc, au coborît din tren împreună cu tovarășii Petre Borilă, Alexandru Moghioroș, Aurel Mălnășan. In continuare, tovarășul Kadar Janos a spus : Noi vom lupta să întărim Republica Populară Ungară, dv. aici în Republica Populară Romînă să întăriți puterea voastră populară, pentru că așa nimeni nu va putea atenta la cuceririle, libertățile și prietenia noastră. Adresîndu-se locuitorilor Clujului tovarășul Kadar a spus : Vă mulțumim călduros pentru această primire frățească. Vă mulțumim pentru ajutorul pe care acum 16 luni, în zilele grele prin care a trecut Republica Populară Ungară, l-am primit din partea Partidului Muncitoresc Romîn, a guvernului Republicii Populare Romîne, din partea clasei muncitoare din Romînia, a întregului popor muncitor romîn. Dorim sănătate, fericire și noi succese oamenilor muncii din regiunea și orașul. Cluj în lupta sub steagul socialismului și păcii trainice — a spus în încheiere vorbitorul. Pe peron mentorilor delegației guvernamentale și de partid ungare li s-au oferit frumoase daruri în amintirea vizitei făcute la vechiul centru ardelean. Echipe de dansatori în costume naționale încing o horă în sunetele muzicii, înalții oaspeți se prind în marea horă și joacă „perinița" și „ceardaș“. In aclamațiile entuziaste ale mulțimii trenul special cu membrii delegației guvernamentale și de partid ungare a părăsit Clujul. In drum spre Oradea, la Huedin, la Ciucea, la Bratca, Vadu Crișului, mii și mii de oameni ai muncii au întîmpinat pe solii poporului maghiar cu aceeași dragoste frățească Membrii delegației coboară în mijlocul mulțimii care îi aclamă și le oferă numeroase buchete de flori. Pe teritoriul regiunii Oradea, de la Vadu Crișului, oaspeții au fost conduși de tov. Victor Bolljan, președintele Comitetului executiv al sfatului popular regional. La Oradea membrilor delegației guvernamentale și de partid a R. P. Ungare li s-a făcut o primire deosebit de călduroasă. Pe peronul gării ei au fost întîmpinați de tov. Iosif Banc, membru supleant al C. G. al P.M.R., prim secretar al comitetului regional de partid Oradea, activiști de partid și de stat și numeroși oameni ai muncii romîni și maghiari. Deschizând mitingul, tov. Ludovik Fazekaș, prim-secretar al comitetului orășenesc Oradea al P.M.R., în numele locuitorilor orașului a salutat cu multă căldură pe oaspeți. A luat apoi cuvîntul tov. Iosif Banc In numele delegației guvernamentale și de partid a R. P. Ungare a vorbit tov. Kallai Gyula. Salutînd pe oaspeți la plecare, locuitorii Oradiei au transmis frățești salutări cît și urări de noi succese în muncă întregului popor maghiar, popor talentat și harnic, constructor al socialismului. La Episcopia Bihorului, ultima stație de pe teritoriul patriei noastre, membrii delegației guvernamentale și de partid a R.P. Ungare, în frunte cu tov. Kadar Janos, și-au luat rămas bun de la tovarășii: Petre Borilă, Alexandru Moghioroș și cele iubite tovarășe Kadar, Dragi tovarăși, membri ai delegației ungare. Vizita prietenească făcută în țara noastră de dvs., solii poporului maghiar, constituie un eveniment însemnat pentru întărirea prieteniei frățești ce leagă popoarele, partidele și guvernele celor două țări și a fost totodată un prilej de rodnică activitate în domeniile cele mai importante ale dezvoltării colaborării tot mai strînse între Republica Populară Romînă și Republica Populară Ungară. Identitatea de păreri în toate problemele discutate de delegațiile celor două țări este rezultatul firesc al țelurilor și luptei comune pentru socialism a popoarelor noastre, este expresia fidelității față de marxism-leninism a Partidului Muncitoresc Român și a Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, a politicii consecvente duse de guvernele Republicii Populare Romîne și Republicii Populare Ungare, pentru întărirea unității țărilor lagărului socialist în frunte cu U.R.S.S., pentru pace și prietenie cu toate țările și popoarele. Poporul nostru muncitor, credincios vechilor sale tradiții de ospitalitate și principiilor vieții noi pe care și-o construiește, v-a primit cu brațele și cu inima deschisă, bucuros să găzduiască prieteni dragi, să le împărtășească succesele pe care le cucerește, ca și dificultățile pe care le învinge, să asculte și să învețe la rîndul său din viața și experiența prietenilor săi pe care-i stimează și-l iubește. Cît de mult ar dori dușmanii noștri comuni, cercurile agresive imperialiste, reacționarii romîni și maghiari să reînvie vechile vrajbe naționaliste, șoviniste, între țările noastre sau în interiorul fiecărei țări! Dar cît de deșarte sînt speranțele K#K • » Pentru oțelul din care este sudat unitatea poporului muncitor, prietenia între țările socialiste, prietenie între Republica Populară Romînă și Republica Populară Ungară, nu există mijloc de topire pentru că el este călit la sîngele miilor de muncitori și țărani romîni și maghiari care s-au jertfit pentru a nouă, în sîngele vărsat clădi o viață de ostașii sovietici pentru a înfringe tirania fascistă, în jertfele fără număr ale celor mai buni fii ai popoarelor care au luptat pentru eliberarea Romîniei și Ungariei de sub jugul hitlerist, pentru instaurarea puterii muncitorești-țărănești, pentru pace și socialism. Socotim că nu există scop mai nobil căruia să-i fie închinate eforturile și munca oamenilor decît acela al fericirii popoarelor și aceastalalte persoane oficiale care i-au însoțit pînă la frontieră. Pe peron este aliniată o gardă de onoare. Se intonează imnurile de stat ale R. P. Romîne și R. P. Ungare. Tovarășul Kadar Janos însoțit de tovarășul Petre Borilă trec în revistă garda de onoare. La despărțire, tovarășul Petre Borilă a rostit un călduros cuvînt de rămas bun. A vorbit apoi tovarășul Kadar: Janos. Se apropie clipa despărțirii. Tovarășul Kadar Janos și ceilalți membri ai delegației se îmbrățișează cu tovarășii Petre Borilă, Alexandru Moghioroș și ceilalți care au venit să-i conducă, împreună cu oaspeții s-a înapoiat la Budapesta tovarășul Ion ne-a dat și ne dă tăria de a putea înfrunta fără șovăire, uniți, orice greutăți, aceasta ne dă convingerea că nimeni și nimic nu va putea opri atingerea mărețului scop — construirea socialismului în țările noastre frățești. Declarația comună, semnată la București, ca rezultat al tratativelor delegațiilor guvernamentale și de partid ale țărilor noastre, exprimă frăția de luptă a popoarelor romîn și maghiar și contribuie la întărirea necontenită a legăturilor între Republica Populară Romînă și Republica Populară Ungară, constituie totodată un aport la întărirea unității lagărului țărilor socialiste Iubiți tovarăși Vizitînd orașele, uzinele și fabricile, satele, gospodăriile socialiste din agricultură, instituțiile de cultură, v-ați putut convinge de bucuria cu care ați fost primiți peste tot, elanul neabătut al oamenilor muncii pentru a întări permanent unitatea lor în jurul partidului. Popescu, ambasadorul R.P. Romîne la Budapesta. Trenul special cu care delegația guvernamentală și de partid călătorește spre patrie a părăsit apoi gara în aclamațiile mulțimii, îndreptînduse spre frontieră. Pretutindeni pe unde au călătorit, în orașe și sate, în toate gările și chiar în micile halte, nenumărate steaguri tricolore romînești și ungare și-au unduit înfrățite faldurile ca un simbol al prieteniei de nezdruncinat a celor două popoare. Cîntecul, jocul, florile, darurile prietenești, i-au însoțit pe înalții oaspeți pe tot drumul. I-au însoțit prietenia, dragostea frățească a poporului român pentru poporul frate ungar. Spiritul internaționalismului socialist unește pe toți oamenii muncii din țara noastră, îi face să se simtă frați cu oamenii muncii din celelalte țări socialiste, cu oamenii muncii din toate țările care luptă pentru pacea și fericirea popoarelor. Alături de poporul romîn muncesc și se dezvoltă minoritățile naționale, ca frați egali în drepturi, ca fii ai patriei comune, socialiste. Permiteți-mi, dragi tovarăși, ca în numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, al guvernului Republicii Populare Romîne și al poporului romîn să vă rog să duceți oamenilor muncii din țara dvs. solie de prietenie și frăție, urări de muncă spornică și succese tot mai mari pe drumul socialismului. Trăiască prietenia de nezdruncinat între Republica Populară Ungară și Republica Populară Romînă . Trăiască marele lagăr al socialismului în frunte cu Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste ! Trăiască pacea și frăția între popoare ! Drum bun, dragi tovarăși ! Mitingul oamenilor muncii din Cluj Locuitorii Oradiei au manifestat pentru prietenia romîno-ungarâ Cuvîntarea tovarășului Petre Borilă la Episcopia Bihorului A doua aniversare a Armatei Populare Naționale a Republicii Democrate Germane La 1 martie, soldații, sergenții și ofițerii sărbătoresc a doua aniversare a creării Armatei Populare Naționale a Republicii Democrate Germane. Cu toate că este de-abia la a doua aniversare, tînăra noastră armată și-a și cucerit dragostea oamenilor muncii din Republica Democrată Germană. Ei iau parte activă la dezvoltarea forțelor lor armate, precum și la pregătirea și organizarea zilei festive a armatei noastre. A și devenit tradiție ca tinerilor care se prezintă ca voluntari la armata noastră să li se pregătească de către colectivele întreprinderilor lor, precum și de către satele respective serbări de rămas bun. Cu aceste prilejuri, masele cer tinerilor să-și îndeplinească conștiincios și onorabil serviciul. De asemenea a devenit un obicei ca de Ziua Armatei Populare Naționale militarii noștri să se întâlnească cu oamenii muncii, ca populația să viziteze unitățile militare, să facă împreună bilanțul realizărilor obținute anul trecut. Armata noastră este într-adevăr o armată a poporului, a cărei misiune constă în a apăra realizările poporului împotriva oricărui atac al forțelor imperialiste revanșarde. Poziția geografică a Republicii Democrate Germane face ca Republica Democrată Germană să fie țara socialistă a lagărului socialist mondial situată cel mai mult vest. Patria noastră socialistă înspre este în contact, nemijlocit cu forțele agresive ale N.A.T.O. Este cunoscut faptul că forțele imperialiste dominante din Germania Occidentală au respins cu încăpățînare, împotriva voinței marii majorități a oamenilor muncii din Germania Occidentală, orice propunere care servește la destinderea încordării internaționale. Mai mult, guvernul Adenauer continuă fără scrupule propaganda și pregătirea războiului. Aceasta impune militarilor Armatei Populare ca-General maior KESSLER din Armata Populară Națională a R.D.G. Articol scris special pentru ziarul „Apărarea Patriei”ționale sarcini deosebit de mari. Din această cauză, oamenii muncii din Republica Democrată Germană ceri cu insistență întărirea continuă a Republicii lor. Forța politică conducătoare din Republica Democrată Germană, Partidul Socialist Unit din Germania, își îndreaptă atenția continuu înspre dezvoltarea justă și multilaterală a Armatei Populare Naționale. Datorită grijii partidului nostru, armata noastră dispune de un armament corespunzător. Dar factorul hotărîtor este nivelul conștiinței politice a efectivului, precum și capacitatea lui de a mânui armamentul și tehnica modernă. Partidul ia toate măsurile necesare pentru continua îmbunătățire a instruirii și educării întregului efectiv militar. Concepția marxistleninistă despre lume este baza activității tuturor militarilor Armatei Populare Naționale. Sub îndrumarea partidului se fac eforturi permanente pentru îmbunătățirea muncii de educare politică a ostașilor. Aceste străduințe au fost încununate de noi și noi succese în toate domeniile pregătirii de luptă și politice. La diferitele exerciții cuprinse în programul de instrucție de anul trecut s-au înregistrat o serie de importante realizări. In același timp s-au putut descoperi și lipsurile existente, care urmează să fie îndepărtate în mod sistematic. Unei armate a puterii muncitorilor și țăranilor îi este caracteristică prietenia strînsă cu armatele țărilor socialiste, precum și cu proletariatul internațional, care luptă pentru eliberarea sa de lanțurile capitalismului. Aceasta este cu atît mai necesar, cu cu orice agresiune împotriva uneia din țările socialiste înseamnă la același timp o periclitare a muncii pașnice a oamenilor muncii din întregul lagăr mondial al socialismului, precum și a intereselor proletariatului internațional. Armata Populară Națională este și va fi de aceea totdeauna educată în spiritul internaționalismului proletar. Pentru soldații, sergenții și ofițerii Armatei noastre Populare Naționale, glorioasa Armată Sovietică constituie un exemplu pentru îndeplinirea datoriei față de statul muncitorilor și țăranilor, un model luminos al însușirii și aplicării în practică a marxism-leninismului. Din experiența Armatei Sovietice învățăm cum trebuie să procedăm pentru stăpîni tehnica și armamentul puse la dispoziție de popor. Efectivul Armatei Populare Naționale este mîndru de a avea de partea sa un aliat cu Armata Populară de Eliberare a R. P. Chineze, acea armată care, bazîndu-se pe clasa muncitoare, pe țăranii muncitori și pe alte forțe progresiste, a nimicit dușmanii interni și externi ai țării. Noi constatăm cu bucurie, de ziua aniversării noastre, că sîntem legați cu legături strînse frățești de toate armatele frățești ale țărilor socialiste. Noi, toți militarii Armatei Populare Naționale, ținem să mulțumim din suflet tuturor soldaților, sergenților și ofițerilor din armatele muncitorilor și țăranilor ale țărilor socialiste pentru ajutorul frățesc pe care ni l-au dat și ni-l dau în diferite domenii. La a doua aniversare a Armatei Populare Naționale toți militarii acestei armate își exprimă din nou voința de a depune, sub conducerea Partidului Socialist Unit din Germania, toate eforturile pentru a îndeplini permanent cu cinste îndatoririle ce le revin față de popor, față de cauza socialismului și păcii. __________________________________________________Sîmbătă 1 martie 1958 Nr. 50 (5585)' Cuvîntarea tovarășului Kadar Janos la Episcopia Bihorului Dragi tovarăși și prieteni. Acum, cînd ne pregătim să părăsim pămîntul Romîne frățești, Republicii Populare vă rog să transmiteți mulțumirile noastre frățești Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej, guvernului Republicii Populare Romîne, tovarășului Chivu Stoica, Prezidiului Marii Adunări Naționale, tovarășului Ion Gheorghe Maurer, pentru invitația de a vizita țara dv. ’ Dragi prieteni, noi considerăm că munca noastră de aici a fost rodnică și importantă, înainte de toate, pentru că am putut întări legăturile dintre statele, partidele și popoarele noastre. A fost folositoare această vizită și pentru că am putut cunoaște personal Republica Populară Romînă, aliată și prietenă. Am văzut că poporul de. luptă unit sub conducerea Partidului Muncitoresc Romîn pentru socialism și pace. Această călătorie a fost nu numai folositoare popoarelor noastre, ea a fost totodată și foarte plăcută fiecăruia dintre noi. Transmiteți vă rog mulțumirile noastre sutelor de mii de oameni ai muncii, tineri și vîrstnici, bărbați și femei care, începând din cele mai mici localități și pînă în Capitala țării, ne-au întîmpinat cu atîta dragoste. Noi știm bine că această primire a fost adresată în primul rînd poporului ungar credincios socialismului, și ne bucurăm să transmitem acest salut mult încercatului nostru popor. Am putut cunoaște îndeaproape năzuințele și munca poporului romîn. Am avut posibilitatea să ne convingem că prietenia noastră este a prietenii:"profundă, adevaratâ.’ Consideram' de' datoria noastră să luptăm pentru cultivarea și adîncirea acestei prietenii. Avem convingerea că milioanele de oameni ai muncii din Republica Populară Romînă și Republica Populară Ungară vor întări această prietenie și umăr la umăr vom merge cu și mai multă fermitate pe drumul socialismului. Dorim multă sănătate poporului muncitor romîn și conducătorilor săi. Trăiască prietenia veșnică, de nezdruncinat dintre poporul romîn și poporul ungar. Să trăiască și să se întărească unitatea țărilor socialiste în frunte cu Uniunea Sovietică. Trăiască idealul care însuflețește pe toți oamenii de bună credință din lume, socialismul și pacea. DE ZIUA ARMATEI POPULARE NAȚIONALE A R. D. GERMANE Astăzi, poporul Republicii Democrate Germane și fiii săi care își fac serviciul în rîndurile Armatei Populare Naționale a R.D.G. vor sărbători cea de a doua aniversare a Armatei Populare Naționale a Republicii Democrate Germane. Cu doi ani în urmă, la 11 ianuarie, Camera Populară a Republicii Democrate Germane a votat legea cu privire la crearea Armatei Populare Naționale a Republicii Democrate Germane. Peste cîteva săptămîni, la 1 martie 1956, a luat ființă regimentul 1 motorizat. 1 martie, ziua înființării primei unități a noii armate a fost declarată Ziua Armatei Populare Naționale a Republicii Democrate Germane. Anul acesta, pregătirile în vederea acestei zile de sărbătoare s-au împletit cu pregătirile întregului popor In vederea celui de al 5-lea Congres al P.S.U.G. care va avea loc în iulie. Succesele obținute de soldați, sergenți și ofițeri în cinstea zilei armatei vor fi apoi continuate și înmulțite în cinstea Congresului partidului. Presa militară din R.D. Germană a publicat zeci și sute de corespondențe despre felul cum militarii și-au îndeplinit angajamentele în cinstea zilei armatei. Fiecare militar din subunitatea de antiaeriană comandată de sergentul Frantz Schmidt își luase angajamentul ca în cinstea zilei armatei să învețe o a doua specialitate. Angajamentul a fost îndeplinit cu cinste. La ultima tragere, deși fiecare militar a fost pus să acționeze în cadrul celei de a doua specialități, întreaga subunitate a tras foarte bine. Inconjurind cu dragoste și respect armata lor, oamenii muncii au întîmpinat, cu bucurie,ziua de 1 martie. A devenit o tradiție ca (Corespondență specială din Berlin) in această zi grupuri de tineri să se prezinte voluntar in armată. Așa de exemplu, zilele acestea 30 de tineri muncitori din uzinele de mașini grele din Magdeburg s-au prezentat voluntari la unitățile de tancuri din garnizoana Burg. O dovadă a legăturii dintre armată și popor este și obiceiul de a face din ziua de 1 martie „Ziua porților deschise“. In această zi vin în cazarmă delegați ai uzinelor, școlilor și S.M.T.-urilor, părinți, frați și prieteni ai militarilor. Unitățile își primesc musafirii în ținută de sărbătoare. Apoi, pentru a-și demonstra succesele obținute, pentru a-i încredința pe oamenii muncii că ei își îndeplinesc jurămîntul față de Republică, ostașii fac in fața musafirilor dife Vineri seara, la ora 19, in sala Teatrului Armatei din Berlin, a avut loc ședința festivă închinată celei de a doua aniversări a Armatei Populare Naționale a R.D.G In prezidiu au luat loc membri Biroului Politic al P.S.U.G., conducători ai armatei, reprezentant ai Comandamentului trupelor sovietice aflate în R.D.G., ofițeri și soldați ai armatei Populare Naționale a R.D.G Ședința a fost deschisă de șeful Direcției Politice a Armatei care a dat citire salutului adresat Armatei Populare Naționale de către Wilhelm Pieck, președintele Republicei Democrate Germane, precum și saluturilor adresate de Walter Ulbricht, prim secretar al P.S.U.G., unte exerciții de front, de tactică, de instrucția focului etc. Festivitatea continuă cu întreceri sportive și cu jocuri naționale la care participă militarii și musafirii. Marea unitate de tancuri din garnizoana Egesin se pregătește intens. Pentru această zi ea a tipărit o invitație adresată oamenilor muncii din garnizoană, a fost întocmit un variat program pentru zilele de sîmbătă și duminică. Iată cîteva spicuiri din acest program : Sîmbătă la ora 7 garnizoana va fi deșteptată de către muzica militară care va trece prin toate străzile principale. Vor avea loc următoarele demonstrații practice : conducerea tancului, o ședință de instrucția focului cu o subunitate de artilerie și vizitarea unei expoziții despre tehnica de luptă din dotare. In afară de acestea se vor organiza întreceri de fotbal, handbal, tenis de masă. Festivitatea se va încheia cu un concert, urmat de dans, și de Otto Grotewohl, președintele Consiliului de Miniștri. Ministrul Apărării Naționale, general-colonel Willi Stoph, a rostit o cuvîntare. Apoi au adresat saluturi Armatei Populare Naționale delegați ai Comandamentului trupelor sovietice aflate in R.D.G., delegați din întreprinderile din Berlin, ai cooperativelor agricole după care s-a dat citire unei telegrame adresate partidului și guvernului de către participanții la adunarea festivă. Adunarea s-a încheiat cu un program artistic. Locotenent-colonei OLIVER LUSTIG Locotenent-colonei EMIL COSTACHESCU INFORMAȚII La invitația C.C. al U.T.M., o delegație a Uniunii Tineretului Muncitor din R. D. Vietnam formată din Le Xuan Dong, secretar al Comitetului Central, și Nguyen Van Vi, activist al secției internaționale, a făcut o vizită de 10 zile în țara noastră. In timpul șederii în țara noastră, oaspeții au vizitat întreprinderi industriale, gospodării agricole colective, instituții de învățămînt superior și o serie de instituții culturale și sportive din regiunile București, Ploești și Stalin, și au purtat discuții cu membri ai comitetelor de U.T.M. și reprezentanții Asociațiilor Studenților. In cadrul discuțiilor purtate la Comitetul Central al U.T.M. s-a făcut un fructuos schimb de păreri cu privire la munca internă și internațională a celor două organizații, stabilindu-se o serie de măsuri pentru întărirea continuă a relațiilor de colaborare reciprocă Vineri acad. M. Ralea, președintele I.R.R.C.S., a avut o întrevedere la Institutul romîn pentru relațiile culturale cu străinătatea cu dl. Jagan Nath Khosla, ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Indiei în R. P. Romînă Zilele acestea acad. M. Ralea, președintele Institutului romîn pentru relațiile culturale cu străinătatea, a avut o întrevedere cu dl. A. G. Sims, vicepreședinte al Institutului de educație internațională din S.U.A., care se află în țara noastră. Vineri după amiază a sosit în Capitală venind de la Paris, d-l Paul Lengrand, șeful secției pentru educația adulților din cadrul UNESCO. Oaspetele va reprezenta UNESCO în colectivul de conducere al cursului pentru activiști sindicali din țările Europei organizat de F.S.M. în colaborare cu UNESCO. La tragerea de amortizare a asigurărilor de viață ADAS, din 28 februarie 1958, au ieșit următoarele opt combinații de litere TUI HUM RFP DP S ULB XYT ECX AUI