Apărarea Patriei, septembrie 1959 (Anul 15, nr. 205-230)

1959-09-01 / nr. 205

foIBLIOTFr 1 f Pentru na’ria noastră. Republica Populară^ SAPARAREA PATRIEI 1F Organul Central al Ministerului Forțelor Armate ale R. P. R. în rîndul " —— —T— " ---------—---------------------——---------— tehnicienilor ANUL XV Nr. 205 (4048) Marți 1 septembrie 1959 4 PAGINI—1 20 BANI ÎN întimpinarea zilei AVIAȚIEI R. P. ROMINE SUBLINIERI „Urmați exemplul lor!“ îndemnul acesta atît de obișnuit pe care îl găsim pe toate panourile de onoare este de fapt o cuprinzătoare prețuire a unor succese demne de laudă și mai cu seamă a oamenilor care le-au înfăptuit. Aceste trei cuvinte înmănunchează zile și nopți de muncă încordată pentru pregătirea avioanelor, deservirea cea mai bună a aerodromului ; cuprind cele mai izbutite interceptări „luptele“ aeriene la multe mii de metri înălțime, tragerile foto calificate „foarte bine" — un șir nesfîrșit de probleme care și-au primit cea mai bună rezolvare. Din cînd în cină, în fața panoului de onoare se oprește cu un militar și cercetează chipurile surîzătoare ori grave ale tovarășilor săi de muncă, ale comandanților ori subordonaților lor. Aprecierile puține, sumare, notate în dreptul fiecăruia, amintesc întîmplări proaspete din zilele pline de avint din preajma zilei de 23 August și a Zilei Aviației R. P. Romîne. Îndemnul urmați exemplul lor !" este astfel mai mobilizator, dă aripi. Locotenentul Chiitea Sotir, utemist, este un tînăr pilot, model de comportare, atît la sol, cît și în zbor. Avionul său de vînătoare se înalta tot mai sus, îndeplinește misiuni din ce în ce mai grele. La 23 August, drept recompensă pentru succesele dobîndite în însușirea tehnicii pilotajului, locotenentul Chitea a zburat, alături de alți piloți fruntași din unitate, pe deasupra tribunelor din Capitală. Cînd avioanele pleacă ori se întorc din misiune evoluînd la verticala aerodromului, plutonierul Graure Dumitru, membru de partid, pune mina streașină la ochi și-ncearcă , desluși comportarea aparatelor în zbor. A verificat totul cu atenție, cu migală, a îndreptat micile defecțiuni, dar parcă poți să-ți liniștești bătăile inimii cînd vezi atîta forță, grație și viteză ? Oricum, e aici și o parte din munca ta, din inima ta.„ „Prin atitudinea față de muncă — se spune în scurta caracterizare de la panoul de onoare — plutonierul Graure a adus o mare contribuție la pregătirea avioanelor pentru zbor". Caporalii Onica Ștefan, membru de partid, și Chira Virgil, candidat de partid, sînt: primul mecanic de avion, iar al doilea vopsitor la un atelier din serviciul tehnic. Specialitatea lor e diferită dar stilul de muncă are o mare asemănare : năzuința lor este de a fi cît mai utili, își îndeplinesc cu conștiinciozitate sarcinile fiind permanent exemple mobilizatoare pentru tovarășii lor. Evidențierea lor la panoul de onoare este cu totul îndreptățită. Se mai opresc militarii și în fața panoului de alături unde sînt evidențiați cei din subunitățile de deservire a aerodromului. Ei nu s-au înălțat vreodată pe aripile vîntului dar muncesc cu tragere de inimă, cu pasiune, pentru ca în orice clipă avioanele de luptă să-și poată lua zborul pentru îndeplinirea misiunilor. Și munca acestora este la fel de prețioasă. Locotenentul major Berghiu Vasile este secretarul biroului utemist. In vremea din urmă, el, împreună cu ceilalți membri ai biroului, a muncit neobosit îndemnând pe utemiști cu vorba și fapta, la buna deservire a tehnicii, asigurînd piloților condiții optime de pregătire în vederea parăzii de la 23 August. Prin prezența sa la panoul de onoare îndeamnă pe utemiști la noi succese legate de ridicarea numărului militarilor de frunte și a subunităților de frunte. Locotenentul major Lupu Gheorghe, comandant de pluton, este evidențiat alături de subordonații săi, sergentul Roman Nicolae și soldatul fruntaș Iacob Aurel, candidați de partid. Sînt mult mai mulți cei a căror pildă este vrednică de urmat. Oameni simpli, obișnuiți, și fapte demne, pe care le săvîrșesc zilnic, oriunde le cere datoria ostășească. Căpitan T. MARGINEANU CU ELAN TINERESC Din Școala militară de ofițeri tehnici de aviație primim vestea că apropierea Zilei Aviației R. P. Romîne a dus la intensificarea muncii de învățămînt și a activităților politico-culturale de masă. Printre succesele pe care le-au obținut elevii in procesul de învățămînt se situează la loc de frunte Evenimentul recent al declarării unui număr de 35 de elevi de frunte. Stilul de muncă al acestor elevi, roadele bogate pe care ei le obțin la învățătură, sînt popularizate in întreaga școală prin gazetele de perete, prin stația de radioamplificare și pin convorbiri colective. Comuniștii, cei mai sîrguincioși elevi, mobilizează în permanență pe tovarășii lor de muncă, chemîndu-i să întimpine Ziua Aviației R. P. Romîne cu rezultate cît mai bune în însușirea cunoștințelor de specialitate și de cultură generală. Printre succesele cu care se prezintă școala de Ziua Aviației R. P. Romîne se numără și cele șase noi inovații in domeniul tehnicii de aviație: Căpitanul Titică Soare, plutonierul Alexe Nichifor, decorat cu ordinul „Meritul Militar“ clasa IlI-a și medalia „Virtutea ostășească“ clasa II-a, precum și caporalul Niry Emeric se situează în fruntea mișcării de inovații și raționalizări din școală. Un colectiv de ofițeri și elevi a realizat o reușită machetă a avionului creat de Aurel Vlaicu din mărime naturală) pe care au dăruit-o recent Muzeului Militar Central din Capitală. In această săptămînă, în școală se desfășoară activități multiple. Așa, de pildă, elevii din compania comandată de căpitanul Murza Nicolae se pregătesc pentru un concurs cu tema : „Traian Vuia si Aurel Vlaicu — străluciți pionieri ai aviatiei romînești“. Despre trecutul frumos al aviației noastre, despre bogatele tradiții de luptă ale acestei arme, precum și despre succesele pe care le obțin militarii din forțele noastre aeriene în domeniul pregătirii de luptă și politice sînt pregătite conferințe ce vor fi expuse de către ofițeri din școală , întreprinderile și instituțiile orașului. Tot în această săptămînă, programele activităților politico-culturale de masă și ale stației locale de radioamplificare sînt axate pe teme inspirate din viața și activitatea rodnică a militarilor din forțele noastre aeriene. Mobilizați de organizația de partid și după exemplul acesteia de către organizațiile atemiste, elevii din școală muncesc în aceste zile cu elan sporit, sub directa îndrumare a profesorilor, fiind hotărîți ca la examenul de stat și la cel de sfîrșit de an să obțină calificative cît mai ridicate Locotenent-colonel I. COSTEA Pregătiri intense pentru buna desfășurare a aplicației (PRIN TELEFON DE LA CORESPONDENTUL ZIARULUI „APARAREA PATRIEI“) . In vederea obținerii de rezultate cît mai bune la aplicația la care va participa unitatea din care face parte maiorul Albu Ion, comandantul unității a luat măsuri pentru pregătirea militarilor separat pe grupe de funcțiuni, specialități și servicii, înainte de a trece la această acțiune, prin grija biroului organizației de bază de partid a fost convocată adunarea tuturor comuniștilor din unitate. La această convocare, locțiitorul politic al comandantului a vorbit despre sarcinile ce revin comuniștilor in perioada de pregătire și desfășurare a aplicației El a scos în evidență rolul important pe care-l au comuniștii in mobilizarea tuturor militarilor prin exemplu personal în vederea îndeplinirii întocmai și la timp a tuturor misiunilor și răspunderea ce revine fiecărui comunist pentru buna funcționare a sectorului in care lucrează Vorbind despre etapele desfășurării aplicației el a arătat că, cu ocazia altor aplicații, s-a manifestat, la unii comuniști, tendința de a lăsa, spre sfîrșitul aplicației, lucrurile să meargă de la sine, fără a desfășura o muncă politică concretă, pînă la sosirea oamenilor în cazarmă și chiar după aceea. In continuare, secretarul organizației de bază de partid a trasat sarcini concrete fiecărui Spre exemplu, căpitanul comunist. Vlăjuică Șerban a primit sarcina să expună în fața militarilor referatul „Grija față de avutul obștesc“. Pentru verificarea stării tehnice a mașinilor de luptă a fost formată o comisie din care fac parte membri din biroul organizației de bază, precum și comuniști cu munci de răspundere din conducerea unității. De remarcat este faptul că în fiecare sector de activitate au fost repartizați comuniști cu experiență care să-i sprijine pe ceilalți militari în ducerea la îndeplinire a tuturor misiunilor ce vor primi pe timpul desfășurării aplicației. Căpitan GH. GABOR I centrală univeritara IN CONTUL MILIARDULUI (PRIN TELEFON). Documentele Plenarei C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie a.c. au constituit un izvor de noi energii creatoare și pentru muncitorii, tehnicienii și inginerii din întreprinderile reegiunii Craiova. Realizări de seamă pe linia îndeplinirii sarcinilor trasate de Plenara C.C. al P.M.R. s-au obținut și la Șantierul Naval din Turnu Severin. De la începutul anului și pînă în prezent aici s-au economisit 999.000 lei peste plan. Economii importante a realizat și colectivul Fabricii de spirt și bere din Turnu Severin. Printr-o mai justă raționalizare a procesului de producție ei au reușit să economisească peste 270.000 lei. Pînă la sfîrșitul acestui an vor mai realiza economii între 000.000—1.000.000 lei prin fabricarea acidului carbonic în cadrul fabricii. Aceeași preocupare pentru realizarea de cît mai multe economii în contul miliardului o are și Comitetul executiv al sfatului popular al orașului Tîrgu Jiu. Cu ajutorul deputaților, cetățenii orașului au fost antrenați la diferite lucrări cu caracter edilitar. S-a reușit astfel să se monteze prin muncă voluntară- conducta de aducțiune a apei potabile pe distanță de 10 km ; s-au pavat 8000 m. p. străzi și s-au asfaltat 2000 m. p. trotuare. In același timp a fost reconstruită și casa în care s-a născut și a copilărit eroina de la Jiu, Ecaterina Teodoroiu, casă care a devenit muzeu istoric. Executând toate aceste lucrări cu ajutorul cetățenilor prin muncă voluntară, Comitetul executiv al sfatului popular al orașului Tg. Jiu a reușit să realizeze economii peste plan în valoare de 675.000 lei C. BILTAC Antrenamente, măsuri Nu peste mult timp, militarii din subordinile maiorului Moise Costică urmează să participe la o aplicație tactică. Prin specificul ei, aplicația prezintă o mare importanță și necesită o execuție corectă ; ea se va desfășura în condiții grele specifice luptei moderne. ■ Ținîndu-se cont de faptul că anul trecut, la o aplicație asemănătoare, unitatea a obținut un calificativ necorespunzător, anul acesta conducerea unității, ajutată de organul politic, luat toate măsurile a pentru ca rezultatul să fie cel puțin bun. O mare atenție s-a dat asigurării materiale, controlîndu-se atent suficiența și prezența celor necesare. S-au făcut exerciții de ieșire în raionul de concentrare ; la un asemenea exercițiu s-a luat calificativul bine. S-au organizat exerciții de conducere a focului, la care s-a urmărit mult lucrul pe hartă. De asemenea, s-au făcut antrenamente pe grupe de funcțiuni, la care rezultatele au fost cele scontate. Pe lângă aceasta, în fiecare zi, cadrele unității fac o pregătire de specialitate, pentru a asigura o cît mai bună desfășurare a apliga tiei măsuri s-au luat, premise și condiții sînt, urmează fructificăm posibilisătățile pe care le avem. Avînd în vedere forțele politice existente este neîndoielnic că rezultatele vor fi pe deplin corespunzătoare. Locotenent V. MIE GRUPA DE MITRALIERE ÎN MISIUNE In clișeu . Grupa de mitraliere comandată de sergentul Petrovici Ivan stă la pîndă, pe creste, mascată ingenios la poalele unui brad. (Foto: ȘT. IONESCU) Grupa de mitraliere comandată de sergentul Petrovici Ivan este cunoscută în unitate ca o grupă temeinic pregătită. In cadrul ultimei aplicații tactice cu trageri de luptă și-a îndeplinit misiunea cu calificativul „bine”. W ti-';*»*, :mti qq. 3-a Munca organizației Cu mijloace proprii Militarii unității din care face parte ofițerul Cornescu Grigore au construit un punct de alimentare a autovehiculelor cu carburanți și lubrifianți. Instalația de alimentare a fost concepută de locotenentul major Zgripcea Gheorghe. In realizarea ei a fost ajutat de conductori auto. Această instalație cuprinde un rezervor de benzină, o pompă manuala și un dispozitiv pentru filtrarea benzinei ce se introduce în rezervoare Toate aceste aparate, precum și cabina ce adăpostește instalația, au fost construite din materiale existente în unitate. La realizarea punctului de alimentare au muncit cu mult elan locotenentul-major Zgripcea Gheorghe, soldații fruntași Buta Teodor și Radu Dumitru. (De la un corespondent voluntar). Festivitatea inminării Ordinului „23 August“ clasa I Atelierelor C.F.R. „Grivița Roșie“ Luni după-amiază, în sala noii cantine a Atelierelor C.F.R. „Grivița Roșie“ a avut loc festivitatea înmînării Ordinului „23 August“ clasa I, conferit acestor ateliere cu prilejul celei de-a 15-a aniversări a eliberării Romîniei de sub jugul fascist, pentru contribuția de seamă la lupta revoluționară a clasei muncitoare și la făurirea regimului democrat-popular, pentru rolul important în refacerea și normalizarea după război a transporturilor pe calea ferată, precum și în dezvoltarea economiei naționale. In sală se aflau mii de muncitori, fruntași în producție, ingineri, tehnicieni, funcționari, care prin munca lor plină de abnegație au făcut ca această importantă întreprindere să-și aducă din plin contribuția la construirea socialismului în patria noastră. La adunare au luat parte tovarășii Gheorghe Stoica, secretarul Prezidiului Marii Adunări Naționale, Florian Dănălache, prim-secretar al Comitetului Orășenesc București al P.M.R., Dumitru Simulescu, ministrul Transporturilor și Telecomunicațiilor, Dumitru Diaconescu, președintele Comitetului executiv al Sfatului Popular al Capitalei. Tovarășul Gheorghe Stoica, înmînind înalta distincție conducerii întreprinderii, a felicitat călduros pe harnicii ceferiști în numele Comitetului Central al P.M.R., al Consiliului de Miniștri și al Prezidiului Marii Adunări Naționale. Tov. D. Simulescu, ministrul Transporturilor și Telecomunicațiilor, urat muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și funcționarilor de la „Grivița Roșie“ noi succese în lupta pentru reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității reparațiilor de locomotive și vagoane. In continuare , a luat cuvîntul tov. Dumitru Miron, directorul Atelierelor C.F.R. „Grivița Roșie". In încheierea adunării, maistrul cazangiu Alexandru Codescu, Erou al Muncii Socialiste, a dat citire unei telegrame adresate C.C. al P.M.R., Consiliului de Miniștri și Prezidiului Marii Adunări Naționale, prin care muncitorii, inginerii, tehnicienii și funcționarii de la Atelierele „Grivița Roșie“, exprimîndu-și profunda recunoștința și mulțumirea pentru înalta distincție acordată, își reafirma hotărîrea de a munci cu abnegație pentru dezvoltarea continuat a transporturilor și a economiei țării pe drumul socialismului. Cei prezenți au aprobat prin puternice aplauze textul telegramei manifestîndu-și, într-o atmosferă de puternic entuziasm, dragostea și devotamentul lor față de partid și guvern. Inmînarea Ordinului Muncii clasa I gospodăriei agricole colective „Victoria“ din Lenauheim TIMIȘOARA, 31 (Agerpres). — Duminică la Lenauheim, regiunea Timișoara, a avut loc într-un cadru festiv înmînarea Ordinului Muncii clasa 3 gospodăriei agricole colective „Victoria“ din această comună, pentru rezultatele deosebite obținute în întărirea economico-organizatoriiă și creșterea proprietății obștești, pentru obținerea de recolte bogate și sporirea efectivului de animale la 100 de hectare, pentru contractarea și livrarea către stat a unor importante cantități de produse agricole. Colectiviștii din Lenauheim au fost felicitați în numele Comitetului Central al P.M.R. și Consiliului de Miniștri de tovarășul Ion Cozma, ministrul Agriculturii și Silviculturii. Apoi, tovarășul Filip Geltz, membri al Prezidiului Marii Adunări Naționale, a înmînat consiliului de conducere al gospodăriei Ordinul Munci, clasa I. Intr-o atmosferă entuziastă colectiviștii au aprobat în unanimitate trimiterea unei telegrame de mulțumire Comitetului Central al P.M.R., Consiliului de Miniștri și Prezidiului Marii Adunări Naționale. Cu același prilej, colectiviștii din Lenauheim au sărbătorit împlinirea a 10 ani de la înființarea gospodăriei lor Festivitatea înmînării Ordinului „Steaua Republicii Populare Romîne“ clasa I regiunii Constanța eliberării Romîniei de sub jugul fascist, pentru înfăptuirea colectivizării agriculturii întregii regiuni, pentru succesele obținute în întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective, în sporirea producției la hectar, contractarea și livrarea către stat a unor însemnate cantități de produse agricole. Luînd cuvîntul cu prilejul înmînării multei distincții, tovarășul Ion Gheorghe Maurer, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. Romîne, în numele Comitetului Central al P.M.R., Consiliului de Miniștri și Prezidiului Marii Adunări Naționale, a felicitat pe oamenii muncii din regiunea Constanța și le-a urat noi succese în activitatea lor viitoare. La festivitate au participat membrii comitetului regional de partid și deputații sfatului popular regional, directori de G.A.S. și S.M.T., președinți de G.A.C. și secretari ai organizațiilor de bază din G.A.C., numeroși activiști de partid și de stat. Tov. Vasile Vîlcu, membru supleant al C.C. al P.M.R., prim secretar al Comitetului regional de partid Constanța, a vorbit despre dezvoltarea regiunii în cei 15 ani care au trecut de la eliberarea țării de sub jugul fascist. Participanții la adunare au aprobat textul unei scrisori de mulțumire adresate C.C. al P.M.R., Consiliului de Miniștri al R.P.R. și Prezidiului Marii Adunări Naționale. (Agerpres) CONSTANȚA 31 (Agerpres). — La Palatul Sporturilor din Constanța a avut loc luni după-amiază festivitatea înmînării Ordinului „Steaua Republicii Populare Romîne" clasa I, regiunii Constanța, conferit de Prezidiu Marii Adunări Naționale a R.P.R. ci prilejul celei de-a 15 aniversării FOȘTI OSTAȘI AI ARMATEI POPULARE 1! COLECTIVIST DE FRUNTE Era prin anul 1955. Colectiviștii din satul Odaia Manolache ajunseseră la concluzia că numai hărnicia lor nu poate fi singura condiție pentru ca gospodăria agricolă colectivă să prospere. Et trebuia și o conducere de nădejde care să știe să organizeze și să le îndrume efortul spre un țel precis. Pe atunci colectiva lor împlinea 5 ani de la înființare și trăiau mai bine ca în trecut. Dar odăienii nu se mulțumeau numai cu atît. Mai tot ceea ce produceau era destinat împărțerii în cadrul obștii, cît despre dezvoltarea în viitor a gospodăriei, la asta nimeni nu se prea gîndea „Negreșit, ne trebuie un președinte priceput" — spuneau odăienii. Dintre cîți colectiviști le-au trecut prin minte pentru a face alegerea, odăienii s-au oprit îndeosebi la un băiat din neamul lui Brînzoi, la Neculai Brînzoi. Acesta intrase în gospodărie încă de la înființare, împreună cu părinții și cei 7 frați ai săi. Pentru vrednicie Neculai a fost pildă întotdeuna , nu s-a codit de la muncă nici cînd a lucrat în brigada de cîmp, nici cînd a cărăușit, nici cînd a fost vaznic. Ba la muncile mai grele își oferea singur ajutorul, înaintea altora. Că era în stare să îndeplinească și munca de conducere o dovedise din belșug. In anii cînd a fost secretarul organizației V. T. M. multe acțiuni obștești faptuiseră utemiștii. In frunte cu el, fetele și flăcăii din colectivă reparaseră mulți kilometri de drumuri, ieșind pînă hăt departe de perimetrul satului. Nicolae mai avea și darul de a vedea cu ochii, atent toate cîte se petreceau în preajmă-i. Iar de nu-i erau pe plac, adică dacă socotea el că ceva nu-i spre binele obștii, își spunea părerile fără ocolișuri. Nu-și pierdea nici cumpătul și nici încrederea în oameni, dar în adunările colectiviștilor spunea pe șleau de re crede el că fondul de bază bate pasul pe loc, de ce nu se respectă statutul, de ce construcțiile se tot amînă de la an la an etc. Părerile lui erau întotdeauna pline de adevăr. Și de aceea s-au gîndit colectiviștii din Odaia Manolache să-l aleagă președinte. Noul președinte al gospodăriei agricole colective „13 iunie 1916" avea pe atunci 25 de ani, o școală specială de cîteva luni pentru cadre conducătoare în g.a.c., iar din experiența organizării muncii oamenilor deprinsese multe lucruri folositoare în armată, unde fusese plutonier de companie. Ce-i drept, îl împresurau multe greutăți, multor probleme trebuia să le afle răspuns. Dar își pusese încrederea în cei ce-l aleseseră și mai ales în comuniști, în ajutorul acestora. Pentru început a ținut un sfat îndelung cu comuniștii, cu cei mai buni dintre utemiști — cu Costică Mocanu, Ștefan Păun, și Mihalache Vlad. Împreună cu ei a lămurit multe , au vorbit atunci și despre exemplul lor în muncă și despre întărirea colectivvei și despre atragerea de noi membri. încă în anul acela, după planul întocmit de tînărul președinte luau ființă sectoare noi în gospodăria colectivă, un sector zootehnic, altul viticol, au fost cumpărate noi atelaje și vite de muncă. Colectiviștii erau oameni vrednici, dar munca este mult mai spornică atunci cînd are la bază învățătura. Tot în acel an, din gospodărie plecau la diferite școli, pentru specializare mai mulți colectiviști. Masa mare a colectiviștilor era atrasă spre învățătură, la diferite cercuri, pentru a da mai lesne de rostul treburilor. Au fost destui doi ani de munca organizată cu femei, pentru ca gospodăria să intre pe un alt făgaș, să înceapă a funcționa asemeni unui mecanism îngrijit. In 1956 colectiviștii au primit bucate din belșug ; numai Antohi Misăilă, de pildă, a ridicat peste 12.000 de kg. de boabe, grîu și porumb. Cînd se strîngea în hambare o nouă recoltă bogată, aceea a toamnei anului 1957, colectiviștii, în frunte cu președintele lor, au pornit cu îndemnul pe la casele celor ce nu intraseră în colectivă. Și prea mult nu era nevoie să stăruie căci pe oameni îi convingeau mai ales realitățile. Așa că, din august pînă în octombrie, toate cele 417 familii de țărani min Căpitan TR. BUCURENCII (Continuare în pag. 3-a) LA PREGĂTIREA MISIUNII îndeplinirea cu succes a misiunilor de zbor este asigurată — în bună măsură ■ de pregătirea preliminară și nemijlocită a fiecărui pilot. In timpul zborului de zi sau de noapte piloții pot preveni sau rezolva cu succes situații dificile ce s-ar putea ivi în aer dacă acordă atenția cuvenită pregătirii la sol In clișeul din stiigă. Maiorul Banu Ion dă piloților indicații precise și folositoare în vederea zborului de noapte. In clișeul din dreapta : Locotenentul major Niculescu Nicolae pregătește misiunea de zbor. (Foto : ST. IONESCU) Sărbătorirea unui deceniu de la înființarea unor gospodării agricole colective Colectiviștii din comunele Zăbrani și Berobreșca, regiunea Timișoara, din satul Roma, regiunea Suceava, au sărbătorit duminică împlinirea unui deceniu de la înființarea gospodăriilor colective din aceste localități. La sărbătoarea lor au luat parte sute de colectiviști, mecanizatori, țărani-muncitori, întovărășiți și țărani muncitori cu gospodării individuale din satele ș comunele învecinate. Cu acest prilej, colectiviștii au trecut în revistă realizările dobîndite în decursul celor 10 ani care au trecut de la constituirea acestor gospodării agricole obiective.