Apărarea Patriei, ianuarie 1961 (Anul 17, nr. 1-25)

1961-01-03 / nr. 1

_____________________________________________________________________________________APĂRAREA PATRIEI____________________________________________________________Marți 5 ianuarie 1961 Nr. I (4453) ANUL NOU I-A GĂSIT LA DATORIE E noaptea revelionului. O noapte minunată. Oamenii se bucură de ceea ce au realizat și privesc cu deplină încredere viitorul patriei și al lor. E o noapte plină de veselie și surprize ; tineri și bătrîni ciocnesc pahare și își urează „La mulți ani“. Dar nu sunt puțini cei care, în noaptea revelionului, stau la posturile lor, în schimbul de noapte, în fabrici, pe trenuri, în serviciul de gardă, sau în spitale veghind ca viața să nu sufere, să intre tumultuoasă în noul an. Lîngă cuptorul Martin Siderurgiștii de la Uzinele „Industria Sîrmii“ din Cîmpia Turzii au pășit în noul an cu succese în muncă. Oțelarii de la cuptorul Martin, care lucrează în schimbul condus de ing. Alexandru Lișcan, au elaborat în primele ore ale noului an cu 5 la sută mai mult oțel peste cantitatea planificată, iar cei conduși de maistrul losif Uțu, de la cuptoarele electrice, au dat cu 7 la sută mai mult oțel. Pe noile grafice ale acestei întreprinderi au fost afișate în prima zi a noului an numele primilor fruntași — Simion Tătaru, Vasile Gîmpean, Ion Apărtean și alții. (Agerpres). De-a lungul magistralelor de oțel ale patriei orele douăzeci și trei și cincizeci și cinci de minute. Peronul Gării de Nord. Mecanicul Dumitru Rusu și fochistul Chiriac Bălan fac locomotivei 231.078 ultimele pregătiri înainte de plecarea in cursă. Garnitura pe care o tractează este ultima care părăsește Gara de Nord în anul 1960. S-a dat plecarea. Un șuierat prelung și trenul a pornit spre plaiuri moldovene. După patru minute, Anul Nou i-a găsit pe mecanic și fochist la datorie. Asemenea lot, de-a lungul magistralelor de oțel ale patriei, in stații, depouri, revizie de vagoane — zeci de mii de ceferiști au stat de veghe în noaptea Anului Nou pentru a asigura buna desfășurare a transporturilor de călători și mărfuri. Prin grija lor, mii de călători au fost transportați spre stațiunile de pe Valea Prahovei, unde au petrecut revelionul, sau din diferite regiuni ale țării spre Capitală. Un mare număr de vagoane de materie primă și de diferite produse au fost transportate spre marile întreprinderi industriale sau diferite centre muncitorești din țară. Prin stațiile de cale ferată Galați și Iași au sosit viară în această noapte, venind din Uniunea Sovietică, circa 130 de vagoane încărcate cu minereuri, mașini și diferite alte produse. Un calcul întocmit in dimineața zilei de 1 ianuarie la dispeceratele centrale ale căilor ferate arată că in această noapte au fost încărcate cu aproximativ 1500 de vagoane mai mult decit in aceeași noapte a anului trecut. ÎN POST LA DRAPEL (Prin telefon). De veghe la drapel este soldatul Florian Mihalca. El intră în noul an cu rezultate bune și foarte bune în pregătirea de luptă și politică. Mai sînt doar cîteva minute pînă cînd anul vechi va preda ștafeta anului nou, iar soldatul Mihalca va da în primire, soldatului Valeriu Stana, pentru pază și apărare, drapelul unității. K 'noapte ' și totdeVa' departe o sirenă s-a pornit a suna orele 24, începutul anului nou. Pe coridorul comandamentului se aud pași cadențați. Vine schimbul, soldatul Valeriu Stana In prezența caporalului de schimb, soldatul Florian Mihalca predă paza postului soldatului Valeriu Stan . Este ora 24 O santinelă tace de gardă la drapelul unității, sub faldurile căruia au slujit atîtea contingente și pentru a cărui glorie militarii nu-și precupețesc eforturile Locotenent major ST. SALO.MIA Personalul de gardă de la Spitalul militar Iași nai erau citeva ore până la sfirșitul anului 1960. Locotenent colonelul Ion Angelescu, medicul de gardă la Spitalul militar din Iași, mă intimpină cu cuvintele : „Ați pățit ceva?" Era o întrebare firească. După ce s-a lămurit asupra scopului venirii mele în spital, m-a condus din salon un salon. Deși aici nu se ciocnesc pahare, se cunoștea totuși că este anul nou. Intro- rezervă, soția căpitanului Mihai Voicu, internată numai de o zi și operată de urgență, se simte bine. — Grija ce ne-o poartă medicii și surorile m-au ajutat să suport bine operația. Temperatura mi-a scăzut de la 39,5 la 37,2 grade. Vreau să intru In noul an cu temperatură normală, iși exprimă dinsa dorința. Trecem mai departe și medicul de gardă notează din salon In salon tot ceea ce crede că s-ar putea face mai bine. Intr-un salon, doi bolnavi joacă șah : maiorul Cornel Diaconescu și căpitanul Constantin Duțu. Despre seara revelionului petrecută la spital au și ei câteva cuvinte de laudă la adresa medicilor și a surorilor. Astăzi, echipa artistică a spitalului (condusă de maiorii Beno Hoișie și Ion Nica n.n., ne-a înveselit. Acum o să mergem la televizor și o să petrecem revelionul aproape tot așa ca și alții. In timpul acesta apare sora de gardă, Cecilia Angheluță. Împarte medicamente, însoțite de sfaturi, observată și... zimbete. — Este una dintre cele mai bune tovarășe din spital. Azi a fost recompensată... La blocul alimentar al spitalului, bucătarul șef Isidor Artoi și ajutorul său, Vasile Ciobanu, s-au arătat foarte bucuroși că cineva se interesează de munca lor. Este una dintre muncile atit de utile, făcută cu modestie și conștiinciozitate. In seara revelionului, cei doi bucătari au muncit parcă mai mult la pregătirea mesei... Căpitan I. PALAMIUC Din largul Mării Mediterane Departe de patrie, în largul apelor, marinarii flotei noastre maritime își îndreaptă gîndul spre cei dragi, spre patria lor. Radiogramele recepționate în această noapte la radio-stația direcției navigației civile din Ministerul Transporturilor și Telecomunicațiilor vestesc hotărîrea lor de a-și pune toate eforturile în slujba dezvoltării transporturilor și prin aceasta a relațiilor de colaborare și prietenie cu celelalte popoare. In drum spre patrie, echipajul navei „Berezina“, flată pe Marea Mediterană, scrie între altele în radiograma trimisă cu prilejul Anului Nou : „Ne luăm angajamentul să muncim în viitor cu mai mult elan pentru realizarea sarcinilor ce ne ne vin“. (Agerpres) Pentru viață Cînd ceasurile de pe întreg cuprinsul patriei arătau orele douăzeci și patru, iar crainicul posturilor de radio era tuturor . „La mulți ani, tovarăși !“, tînăra Ioana Gostea, soția locotenentului major Vasile Gostea, se afla în sala de nașteri a Spitalului Militar Central din București. Dădea lumii, patriei, un nou cetățean. La orele două fără un sfert, căpitanul medic Vasile Popa arăta mamei noul născut. Băiatul locotenentului major Vasile Gostea saluta viața cu primul scîncet, iar mama, medicul și surorile de gardă îi urau simplu, din inimă, fericiți : „La mulți ani, băiatule !“. Maior G. OLTEANU Printre cei ce au executat serviciul de gardă în noaptea de Anul Nou se numără și soldatul Cornel Bănceanu. Lui, cel mai bun ostaș din pluton, i-a revenit misiunea ca noul an să-l găsească de gardă lîngă faldurile Drapelului unității din care face parte Tura operativă (Prin telefon). — Noaptea Anului Nou. Echipați în ținuta de instrucție, militarii radiotelegrafiști din tura operativă asigură recepționarea și transmiterea datelor necesare punctelor de comandă. Am privit pe caporalul Aurel Blaj și pe soldatul Gh. Munteanu, radiotelegrafiști de serviciu. Pe fețe li se citea atenția cu care lucrau. Nu se scăpa nici un semn. Aparatura din înzestrare era folosită cu o măiestrie de adevărați radiotelegrafiști de clasă. 1960 își trăia ultimele ore. Urmă o altă tură de serviciu operativ. Soldatul fruntaș Florea Ene, radiotelegrafist de clasa a 3-a, „Militar de frunte“, cu tura sa, dovedea aceeași sîrguință, aceeași măiestrie și același spirit de răspundere pentru îndeplinirea misiunii. Utemistul Roman Stredie recepționează primul mesaj al anului 1961 Cu puține clipe înaintea orei 24, radiotelegrafiștii subunității comandate de locotenentul major Gh. Stanciu au ascultat cuvîntarea tovarășului Ion Gheorghe Maurer. Locotenent major I. DUȚA Militarii feroviari (Prin telefon). In noaptea revelionului, militarii feroviari din unitatea noastră s-au aflat la posturi asigurînd, alături de personalul căilor ferate, circulația trenurilor pe linii importante. Așa de pildă echipele compuse din militari feroviari ca Stelian Neagu și Vasile Vasilca, deservind locomotiva 130573 la trenul de călători pe distanța București—Oltenița, au respectat întocmai timpii de mers, îndeplinind condițiile de siguranța circulației. Militarii feroviari Vasile Salavariu și Gh. Oprea, care au deservit mașina 40093 au executat manevre compartind și descompunînd trenuri de marfa în stația București triaj în timpii prevăzuți de procesele tehnologice. Militarii feroviari Dumitru Erhan și Vasile Băcilă, pe locomotiva 50783, au remorcat trenul de marfă cu tonaj sporit pe distanța București triaj —Progresul La un alt depou au fost organizate echipe militare să remorce trenuri de marfă ce se compun în stația respectivă. S-au evidențiat în mod deosebit echipele din care fac parte militarii Stan Luță și Eugen Drăguț. La ieșirea din serviciu, acești militari și-au exprimat mulțumirea că în noaptea de revelion, stînd la posturile lor, au îndeplinit conștiincios ordinele și sarcinile primite. Căpitan ATAÛIASIE 8 £.8 £ gAftLL La stația telefonică centrală ooooooooc Sintern în ultimele minute ale anului 1960. La stația telefonică centrală „Nicovala“ de serviciu se află soldatul Stelian Ușurelu. Dă legăturile solicitate, își face datoria în mod conștiincios. Acum iată îl sună un abonat. Răspunde scurt. Dă legătura cu ofițerul de serviciu: „Cu ocazia noului an, 1961, vă felicit și vă urez noi succese în pregătirea de luptă și politică, pentru ridicarea pe o treaptă și mai înaltă a capacității de luptă a transmisioniștilor...“. Era nota telefonică adresată de comandantul marii unității către unitate. Locotenent major ITOMA Schimb de experiență cu fruntașii la învățămînt De curînd, în instituția militară de învățămînt din care face parte maiorul Nicolae Lăzăroiu a fost organizată o consfătuire pentru popularizarea experienței dobîndite de ofițerii elevi fruntași la învățătură. Cu acest prilej s-a făcut și un larg schimb de experiență între toate grupele de învățămînt din școală. Printre cei care au luat cuvîntul în cadrul consfătuirii au fost și ofițerii elevi Ioan Iridon, Constantin Crăciun, Dumitru Iorga și Titus Cruceanu, fruntași la învățămînt. Ei au vorbit despre metodele de studiu și despre planificarea judicioasă a întregii activități zilnice. Căpitan V. D1TA Popularizînd noțiuni de electrotehnică In unitatea în care lucrează căpitanul Marin Florea, zilele trecute a avut loc un concurs „Ostașii isteți“ pe tema „Cunoașterea noțiunilor de bază din electrotehnică“. La concurs a participat cîte o echipă din fiecare subunitate. Dînd dovadă de o mai bună pregătire, echipa formată din soldații Grigore Zegreanu, Luca Răzoare și Cornel Frățilă s-a clasat pe primul loc. Rezultate bune au obținut și echipele din subunitățile unde muncesc locotenentul major Cornel Moacă și locotenentul Dumitru Dima, care s-au clasat pe locurile II și respectiv III. Căpitan P. DRAGOMIR Be v-amira/mm nou!an ? Inovații mai multe Ne legăm speranțele în primul rînd- Valeriu Marinescu de ceea ce ne preluaistru principal în secția strungărie ocupă mai mult, de Fabrica de rulmenți — Bîrlad ceea ce ne pasio ___ ' nează îndeosebi în viață. De aceea, rîndurile de față vorbesc despre munca de inovații, căreia îi dăruiesc multe strădanii și de care îmi leg noi speranțe. Și nu numai eu. Personal am realizat, în anii de cînd lucrez în fabrica de rulmenți, peste douăzeci de inovații. Unele mai importante, altele mai puțin, dar fiecare a fost rodul studiului și al dorinței de a contribui la îndeplinirea înainte de termen a planului de producție, cu cheltuieli cit mai puține. In anul 1960, printre alte inovații, am realizat, împreună cu maistrul Ion Gireadă și inginerul Ștefan Moldoveanu, un dispozitiv pentru strunjirea rolelor de rulmenți pe strungul revolver Inovația, prin productivitatea sporită și consumul specific de oțel micșorat, aduce economii antecalculate de peste 300 mii de lei. Ce-mi propun pentru anul 1961 ? Firește, să realizez inovații și mai însemnate decit cele de pînă acum. Ne preocupă de multă vreme o lucrare mai grea: realizarea cuțitelor de formă — armate cu material dur — pentru strunjirea rolelor de rulmenți. Aplicată în practică, o asemenea inovație ar mări productivitatea cu 30—40 la sută. Secția noastră a fost, pînă de curînd, pe locul doi în întrecerea pentru cele mai multe și mai bune inovații. Doresc ca în noul an să fie în frunte. La aceasta voi contribui și eu. De strajă patriei iubite Muncesc într-o subunitate de grăniceri. In zile senine sau mohorîte, în nopți ca păcura, prin viscol sau prin ploaie, grănicerii stau ore întregi de strajă, făcîndu-și datoria. Sînt mîndru că sînt ofițer, că am sarcina de a-mi aduce contribuția la educarea tinerilor militari ca ostași devotați partidului și guvernului, cauzei mărețe a poporului nostru muncitor, cauzei socialismului. Iată de ce primul meu gînd pe anul 1961 se îndreaptă spre munca mea, spre dezvoltarea continuă la militari a sentimentului nobil al dragostei față de patrie. Anul 1960 ne-a adus multe satisfacții, multe bucurii. Subunitatea a obținut rezultate bune în îndeplinirea misiunilor încredințate. Dar nu este în firea noastră să ne mulțumim cu ce am realizat. De aceea, pentru noul an ne propunem ca trei sferturi din numărul de militari ai subunității să devină militari de frunte, să se ridice cu pregătirea la acest titlu de onoare. Căpitan GH. PETCU De pe acum se pun bazele succeselor în aplicațiile tactice (Urmare din pag l-asemenea, militarii să-și însușească deprinderea de a executa neîntrerupt cercetarea, de a se îngropa repede la teren, de a înlătura barajele și a trece cu îndemînare peste obstacole, de a se îmbarca și a debarca de pe mașini cu repeziciune. In munca asiduă de pregătire de luptă în teren, comandanții și lucrătorii politici sînt datori să împletească cu pricepere activitatea de instruire cu aceea de educare, pentru ca fiecare ostaș luptător, fiecare comandant de grupă, pluton, companie, să acționeze cu hotărîre și dîrzenie, cu energie și repeziciune, iar subunitățile să acționeze ca un tot închegat, menținînd ferm inițiativa în lupta cu inamicul. O contribuție activă în munca de educare a militarilor trebuie să aducă organele politice, organizațiile atemiste de partid și organizațiile Munca politică să fie axată, in tot timpul care urmează, pe îndeplinirea sarcinilor principale, să dirijeze entuziasmul și hotărîrea oamenilor pentru învingerea greutăților ivite, pentru obținerea de succese cit mai mari în întrecerea socialistă. In fruntea celorlalți militari să se găsească comuniștii, fiind pildă vie de îndeplinire cu spirit de abnegație a îndatoririlor ostășești, a misiunilor primite, însușirea unei înalte măiestrii de luptă, însușirea temeinică a specialității, înscrierea în haremurile cerute,tăților inerente învingerea greuactivității ostășești, sînt de neconceput fără o bună călire fizică, fără oțelirea neîntreruptă a militarilor. Iată de ce comandanții și ajutoarele lor, cu sprijinul organizațiilor de partid și al organizațiilor atemiste, au datoria să acorde toată atenția pregătirii fizice a subordonaților, exercițiilor din programul pregătirii de luptă, ca și exercițiilor fizice de dimineață (înviorare), precum și activității sportive de masă. Condițiile aspre ale iernii, practicarea sportului în aceste condiții, oferă multe posibilități pentru a întări organismul militarilor, pentru a le spori vigoarea și rezistența. In Ordinul ministrului Forțelor Armate pe anul în curs se subliniază în chip deosebit una din sarcinile principale ce stau în fața tuturor ofițerilor, aceea de a-și ridica perseverent nivelul pregătirii de luptă și politice și de a pune creator în practică cunoștințele însușite. Iată de ce, pregătindu-se în vederea aplicațiilor la care vor participa, ofițerii de toate armele sunt chemați să studieze în profunzime regulamentele de luptă și de campanie și, paralel cu aceasta, să-și formeze deprinderile practice de a organiza și conduce lupta subunităților și unităților în condițiile celor mai noi cerințe ale cîmpului de luptă modern. Ofițerii sînt datori nue cu ardoare munca să contipentru cunoașterea desăvîrșită a armamentului și tehnicii din înzestrare, a celor mai moderne mijloace de luptă, precum și modul de întrebuințare a acestora în luptă. Aceasta le va ajuta mult ofițerilor nu numai pentru îndeplinirea în cele mai bune condițiuni a misiunilor de luptă, ci și pentru creșterea competenței lor, a eficacității muncii depuse în activitatea de instruire a subordonaților, ca și aceea pentru îngrijirea și întreținerea armamentului și tehnicii din înzestrare. In sfîrșit să reamintim o ultimă problemă, de care depinde obținerea tuturor succeselor în pregătirea de luptă și politică, în ridicarea capacității de luptă a subunităților și unităților . Să întărim necontenit disciplina ordinea militară, să ridicăm neși contenit conștiința politică și simțul răspunderii personale al fiecărui militar pentru îndeplinirea în cele mai bune condiții a îndatoririlor regulamentare. Iată așadar cîteva din principalele sarcini care stau în fața militarilor din primele zile ale anului pe care-l începem, însuflețiți de exemplul oamenilor muncii, animați de un profund patriotism, militarii Forțelor noastre Armate, în frunte cu comuniștii, nu vor pregeta nici un efort pentru a da viață sarcinilor de răspundere trasate de partid și guvern. Sper la muncă în noul an, tovarăși ofițeri, subofițeri, gradați și soldați, Cu un an în urmă, în coloanele ziarului nostru a apărut un reportaj inspirat din activitatea rodnică a unui comandant de pluton, locotenentul Ionel Lăcătușu. Subunitatea pe care o comanda atunci se număra printre cele mai bine pregătite din unitate. Ofițerul continuă cu perseverență această frumoasă tradiție, îmbogățind-o cu noi succese, Iată-l în mijlocul militarilor pe care-i comandă în prezent. Și de astădată, plutonul are cinstea de a fi socotit printre cele fruntașe. Aflați în întrecere socialistă, pionierii sînt hotărîți să dea viață chemării comandantului , în anul 1961, plutonul să devină în întregimea sa „Subunitate de frunte“ ! Rezultatele obținute pînă acum sînt o dovadă concludentă că acest țel poate fi atins. Ii urăm harnicului ofițer, militarilor de sub comanda sa, succes deplin în îndeplinirea acestui nobil angajament ostășesc. (Foto: Șt. Ionescu) Simplu, ostășește An Nou ! Se deschide in fața mea ca o carte de aur în care vor fi înscrise noi fapte eroice din patria mea liberă. Și chiar dacă tot ceea ce-mi propun să realizez va fi ca o picătură de apă în marea de cuceriri ale poporului nostru, voi fi mîndru. E contribuția mea, strădania mea contopită în strădaniile Republicii. Ce-mi propun în primul rînd ? Aș spune simplu, ostășește să-mi fac datoria. Am convingerea că aceste cuvinte exprimă aproape toate gîrdurile mele. Lucrez intr-un domeniu in care se materializează grija partidului și guvernului pentru bunul trai al militarilor. A mă voi strădui, cu toată răspunderea, să-mi îndeplinesc cel mai bine sarcinile Mai am o dorință : ca pe anul 1961 să-mi petrec concediul de odihnă peste hotare. Prin Oficiul Național de Turism, sper să vizitez cîteva țări socialiste frățești. Pentru asta mă pregătesc de pe acum. Citesc tot ceea ce mă poate ajuta să-mi fac o imagine cit mai clară despre viitoarele mele gazde : reviste, romane, poezii. Iar din călătorie mă voi întoarce, desigur, cu o bogăție neprețuită de impresii pe care le voi împărtăși cu drag tovarășilor mei. Locotenent major EMILIAN FOTACHE Șef serviciu echipament Spre culmi mai înalte Sînt pilot, îmi iubesc arma din toată inima. Gînd mă aflu cu avionul în înălțimi cuprind deseori dintr-o privire pitorescul nou al patriei mele, cu șantiere, fabrici, uzine, cu orașe înfloritoare, cu ogoare îmbelșugate. Toate acestea sînt chemat să le apăr împreună cu toți cei ce sînt sub arme. E deci firesc ca gîndul meu pentru anul 1961 să fie îndreptat în primul rînd spre funcția încredințată mie de patrie. Cu ocazia alegerilor noilor organe conducătoare de partid tovarășii mei mi-au acordat o mare cinste. M-au ales secretar al organizației de bază de partid. Voi munci cu toată puterea mea pentru a fi la înălțimea acestei încrederi. In anul acesta doresc să obțin calificarea de pilot clasa 2-a. Mă pasionează și literatura. Doresc să citesc, să citesc cît mai mult. Din literatura socialistă urmăresc cu dragoste și multe învățăminte pentru mine chipul luminos al comunistului , dăruirea lui in munca pentru cauza ffîntă a poporului muncitor, tăria lui morală mă inspiră în mobilizarea masei de militari pentru triumful liniei trasate de partid. Căpitan 10AN LUCIU pilot Tot mai multe cunoștințe tehnice Subunitatea pe care o comand este dotată cu o tehnică de luptă avansată. Cunoașterea și mînuirea ei ia perfecție — iată ceea ce-mi propun eu și subordonații mei pentru anul 1961. îmi propun să muncesc cu toată hotărîrea pentru a cunoaște cu mai multe lucruri în legătură cu dezvoltarea tehnicii. Altfel nu-mi voi putea îndeplini la nivelul cerut misiunea încredințată. îmi mai propun ca la sfirșitul actualei perioade de instrucție să depășim numărul operatorilor de clasă la stația de radiolocație. De asemenea să ajut pe tovarășii mei, ofițeri mai tineri, să-și perfecționeze măiestria de șefi și comandanți, să-și îmbogățească cunoștințele pentru a putea face față misiunilor primite. In anul 1961 doresc să continui a munci cu perseverență pentru ca subordonații mei să se dezvolte multilateral , să cunoască cît mai bine politica partidului, marile noastre izbînzi sociiste. De asemenea îi voi îndruma să fie la curent cu tot ce apare nou în literatură, în știință și tehnică, să se dezvolt încrederea în forțele lor. Locotenent major V. DOROȘAN Comandantul unei subunități de radiolocație Hotărîrea echipajului Noul an îl primesc cu brațele deschise, cu gînduri și năzuințe pe care orice comandant le are. De la anul 1961 aștept multe lucruri . In primul rînd îmi doresc un echipaj bine instruit. Voi face totul pentru atingerea acestui obiectiv. Toți subordonații mei și-au exprimat hotărîrea de a învăța temeinic funcția de bază, de a deveni specialiști. Treptat vor fi însușite și cea de a doua, apoi a treia specialitate, înrudită cu cea de bază. Un sfert din numărul echipajului va atinge acest nivel de pregătire. De asemenea, mai mult de trei sferturi din echipaj vor deveni militari de frunte. Vreau din toată inima să obținem titlul de navă fruntașă. Aspirăm de asemenea spre Steagul Roșu al G.G. al U.T.M. Este un obiectiv greu, dar nu peste putință de atins. Mai doresc ca apartamentul pe care-l voi primi în curînd în noile blocuri din garnizoana noastră să-l mobilez cît mai plăcut. A4i am planificat să-mi cumpăr și o motocicletă, iar în concediu să vizitez orașele : Săvinești, Hunedoara și Brașov. Îmi propun să realizez și alte lucruri , cu siguranță că le voi realiza. Faptul că trăiesc o viață fericită, într-o patrie liberă, înfloritoare, mă îndeamnă să-mi îndrept gîndul și recunoștința spre părintele și îndrumătorul nostru de zi cu zi — Partidul Muncitoresc Romîn. Locotenent J. IULIAN Spicuiri din scrisori ★ Ne propunem să îmbunătățim tot mai mult conținutul activităților ce se desfășoară la Casa ofițerilor. Vom organiza mai temeinic consultațiile în sprijinul pregătirii politicoideologice a ofițerilor. Cu conducătorii de grupe de lecții politice, bibliotecarii, agitatorii, colegiile de redacție ale gazetelor de perete vom pregăti și desfășura schimburi de experiență pentru generalizarea celor mai bune metode în aceste domenii de activitate. Căpitan R. 3 C. MARINESCU Șeful Casei ofițerilor Constanța are Rezolvarea cu succes a tuturor sarcinilor ce-mi stau in față in munca de comandant de subunitate este lucrul pe care mi-l doresc cel mai mult. Mă voi strădui si formez sc subordonați acele calități proprii ostașului nou, apărător al cuceririlor revoluționare: cinste, bărbăție, curaj, vitejie, eroism. Împreună cu subordonații să obțin in anul acesta înaltul titlu de „subunitate de frunte Locotenent GEORGE TEODORESCU comandant de subunitate ★ Îmi propun ca in acest an să realizez o inovație care va ușura munca dictorilor în lucrul la stație. Caporal E. OANCEA comandant de grupă și Vrem ca plnă la 1 Mai toți militarii din grupă să devină purtători ai insignei „Militar de frunte“, iar plnă la sfirșitul anului de instrucție fiecare să stăpînească cea de a doua specialitate — cercetarea. Caporal D. MIHALCEA comandant de tun ★ îmi propun să devin militar de frunte. Pentru aceasta voi urma îndrumările date de comandantL k îmi voi îmbogăți neobosit cu țintele , voi citi cărți, voi .viz...... filme, voi asculta cu multă plScSTic audițiile radio. Din toate am de învățat atît pentru viața de ostaș și pentru munca mea viitoare Soldat ION GLIGOR