Argus, mai 1924 (Anul 15, nr. 3307-3330)

1924-05-01 / nr. 3307

1 fe ARGUS ULTIME INFORMAȚIUNI Spre rezolvarea reparațiunilor ■ ■ v Stabilirea cotelor destinate exproprierei pentru creiarea III țard I pădurilor comunale. Distribuirea nouei monete metalice. in streinătate. Sindicatele muncitoreşti din Rusia ostile oricărei concesiuni Comisiunea anglo-sovietîcă care se ocupă cu datoriile şi cu alte chestiuni Financiare s’a întrunit azi dimineață şi divizat In două subcomisiuni. După amiază s’a întrunit al doilea comitet care se ocupă cu chestiunea comerţului şi a navigatiriei. PROTESTUL SINDICATELOR SOVIETICE / LAFAYETTE 28. Se anunţă din I Moscova: Consiliul sindicatelor muncitoreşti a protestat contra memoriului înaintat de bancherii britanici, şi arată că Rusia nu poate să recunoască datoriile făcute sub regimul ţarist şi Kerensky. Dacă Anglia va acorda credit Rusiei, declară consiliul, noi vom rambursa acesteia un procentagiu moderat. Ramurile particulare însă nu vor fi niciodată restituite străinilor. În caz contrariu vom interzice negocierile comerciale între bancherii britanici şi capitalurile private ruse; amenințările de boicotaj ale bancherilor britanici nu ne sperie deloc®. Imprumut german In America PARIS 29 (Bador). — Din New-York se anunță că acolo s’a format un sindicat bancar pentru a facilita creditul de care are nevoi noua bancă germană. Această bancă va primi din partea financiarilor americani ca prim avans 5 milioane de dolari, Perierile Germaniei din specula francuini LAFAYETTE 29. 0 O radiogramă din Berlin informează că speculatorii germani asupra scăderii francului francez au pierdut peste 400 milioane franci, adică mai mult de o treime din pierderile suferite in toată lumea. Bancherii din Berlin au fost obligați să cumpere 35 milioane dolari înainte de 1 Mai; zvonurile cele mai pesimiste circulă asupra stabilităței rentenmărcei, care pare a fi compromisă. Ultranaţionaliştii germani ameninţă pacea Europei Declaraţii© cancelarului Marx PARIS 29 (Rador). — Din Duesseldorf se anunţă că d. Mars vorbind la o întrunire electorală a relevat importanţa istorică a alegerilor actuale. Cancelarul german a exprimat speranţa că partidul centrului va favoriza politica de executare ajutând la o apropiere dintre Franţa şi Germania. Dacă extremiştii germani vor ajunge la putere ar aduce dezastrul Germaniei şi prăbuşirea întregei Europe Propaganda patriotismului fanatic este o crimă ce se comite împotriva poporului german. Acei cari critică opera de conciliere a guvernului uită că guvernul este lipsit de putere militară şi că nu poate proceda cum ar dori. Am remarcat că cu cât ne apropiem de teritoriile ocupate cu atât populaţia este mai rezonabilă şi se îndepărtează de ideia ultranaţionalistă. Aşi fi foarte curios să văd efectul ce l’ar produce asupra patrioţilor buni de gură, dacă s’ar instala câteva regimente de ocupaţie la Muenchen, ei ţip aşa de tare pentru că se simt departe. Cancelarul german a declarat apoi că este în contra intrărei Germaniei în Societatea Naţiunilor în forma ei actuală. Condiţiunile executării rapoartelor experţilor prevăd restabilirea unităţei economice şi administrative a Germaniei, reintegrarea expozaţilor în drepturile lor şi eliberarea prizonierilor. UN DEMERS INTERALIAT LA BERLIN PARIS, 19. — Ambasadorii aliaţi au făcut un demers comun la Berlin atrăgând atenţia guvernului asupra societăţilor secrete, a căror activitate, contrarie tratatului din Versailles, constitue un pericol pentru siguranţa trupelor de ocupaţie. Aliaţii au cerut guvernului din Berlin să ia măsuri ca să se pună capăt acestei activități a societăților. iar dificultăţi in Irlanda LEAFIELD 28. —* Conferinţa prezidată de d-l Thomas ministrul Coloniilor pentru delimintarea frontierei intre Ulster şi Statul liber Irlandez, s’a lovit dela început de numeroase dificultăţi. Astfel statul liber Irlandez reclamă pentru sine comitatele Tyrone, și Fermanagh, a cărei populație este în majoritate catolică. Orangiștii (Ulster) nu vor de loc să cedeze. Pădurile Comunale Stabilirea cotelor destinate exproprierei Regimul pădurilor concesionate,Plata pădurilor expropriate Ultimul consiliu de miniştri a hotărât ca o comisie compusă din d-nii miniștri Vintilă Brătianu, Al. Constantinescu, N. D. Chirculescu și G. Tătărescu să găsească formula definitivă în legătură cu proectul de lege al pădurilor comunale, privind mai ales latura financiară, cotele ce se vor expropria şi pădurile cari vor fi supuse exproprierei. Au urmat de la ultimul consiliu de miniştri mai multe consfătuiri între membri guvernului citaţi mai sus, luându-se următoarele însemnate deciziuni: COTELE DESTINATE EXPROPRIEREI S’au stabilit următoarele cote expropiabile: 300 metri pătraţi pentru fiecare locuinţă din regiunea de câmpie; 5000 m. p. (un pogon) pentru fiecare locuinţa din regiunea dealurilor; 10.000 m. p. (un hectar) pentru fiecare locuinţa din regiunea de munte. Toate pădurile vor putea fi expropriate cu excepţia pădurilor moşneneşti. REGIMUL PĂDURILOR CONCESIONATE In privinţa pădurilor concesionate spre exploatare, s-a stabilit următorul regim: Se vor respecta contractele de concesiune ale pădurilor date în exploatare înainte de promulgarea Constituţiei. Se vor respecta de asemenea contractele încheiate până inmomentul depunerei în Parlament a proiectului, dacă există un început de execuţie. Contractele care nu întrunesc condiţiunile de mai sus, ca şi contractele încheiate după data când s’a depus în Parlament proectul, nu vor fi ţinute în seamă. PLATA PĂDURILOR EXPROPRIATE In ce priveşte plata pădurilor expropriate, s’a lăsat la facultatea Statului ca plata să fie făcută, fie în numerar, fie în rentă, bineînțeles după o justă estimare a valorii pădure!. Situaţia oficiului bancari din Cehoslovacia PRAGA, 27. — A treia săptămână din luna Aprilie arată Îmbunătăţire în situaţia oficiului bancar. Provizia de devise, sporită cu 19 milioane a atins cifra de 634 şi mm. milioane; incasso metalic sporit cu 750.000 a ajuns la 1.044 milioane. Circulaţia fiduciară micșorată cu 154 jumi. milioane a scăzut la 7654 milioane, încasările asupra averilor, sporite cu 13 milioane, au atins un total de 3.940 milioane. Spre rezolvarea reparafiunilor Guvernele interesate au răspuns propunerilor experţilor Franţa şi Belgia cer păstrarea garanţiilor şi fixarea dreatabilă a sancţiunilor.—Anglia doreşte adoptarea integrală a rapoartelor PARIS, 29. (Radef). — Covilsiu,alea reparafiunilor a publicatrăspunsurile Franţei,Angliei, Belgiei şi Raltei privitoare la rapoartele experților. D. Poincarédeclară că rapoartele experților, răspund exact scopului fixat de către oomisiunea reparţiunilor. Aceste rapoarte formează uri ansamblu interesant şi iComplect. D. Poincaré se felicită, în consecinţă, că a propus convocarea experţilor. Comisiunea reparaţiunilor, va putea acum să se pronunţe, motivând, concluziunile experţilor, "complectându-le şi dându-le o formă executorie. Guvernele "nu vor putea să procedeze în mod util decât atunci când comisiuntea reparaţiunilor va da urmare proiectelor, şi când dispoziţiilie necesare vor fi puse în executare de către Germania cu aprobarea comisiunei reparaţiunilor în scop de a asigura executarea întregului plani. Guvernele aliate vor putea atunci lua o hotărâre cu privire la aceste concluzini pentru ca plorml propus să aducă şt mai curând rezultatele aşteptate. Iri împrejurările de faţă nu se va putea pune pe acelaş piciorGermania şi guvernele aliate. Comisiunea reparaţiunilor va trebui însă să ţină în seamă observaţii mie făcute de guvernul german, şi a IUa apoi S decisiune cU autoritatea Ce i-a fost conferită prin tratatele de pace. In legătură CU con- SBlUzia experţilor privitoare la Unitatea economică şi financiară a iGermaniei care trebuie să fie restabilită din momentul executării planului. D. Poincaré crede că comisiunea nu trebuie să modifice croncluziunile. Guvernele aliate vor examina laolaltă condiţileschimbărei gajurilor, deţinute de Către Franţa şi Belgia în Contra altor garanţii, da această operaţie nu va putea să aibă loc decât după ce Germania va începe executarea planului. Guvernele aliate vor determina de comun acord garanţiile necesare. D. Poincaré declară că guvernul fremdes însufleţit de ideia reconcilierii şi înţelegerei va face tot Ce-i stă in pUrit&ţâ pmttu. imsita negeSealm '.vnând seama de interesele Vitale ale Franţei, permiţând executarea cât mai repede a hotărârilor cornismei reparafiunilor. RASPUNSUIÎ ANGLIEI - PARIS, 29. (Radar?. — Die Bondra se anunţă că Cercrurile Oficiale engleze accentuiază asupra acordului CU Poincaré dă neîndeplinîrea obligaţiilor de către Germania impun măsuri energice din partea aliaţilor. Opinia publică engleză însă este defavorabilă unei stabiliri în prealabil a sancţiunilor. „Reuter“ confirmă că răspunsul englez acceptă fără rezerve şi în totul raportul experţilor. Adaugă că e Uşor de priceput aversiunea Franţii în contra ideei de-a părăsi garanţiile Ce le deţine în momentul de faţă, fără să fi căpătat din partea aliaţilor, promisiuni precise Că aceştia vor da sprijinul lor în Caz Când Germania ar dovedi dialog rea voinţă. ACORDUL DINTRE FRANŢĂ ŞI BELGIA PARIS, 29 (Rador).—D-nii TheUnîs şi Hymatis au stivit la Paris şi au, avut o întrevedere CU. d. Poincaré. D-nii Poincaré, Thewhis şi Hymans au stabilit principiile generale ale acţiunei comune. Germania va trebui să execute planul experţilor şi comisiunea reparaţiunilor, va trebui să sancţioneze în mod oficial această realizare pentru ca Franţa şi Belgia să ridice sau să modifice măsurile actuale din Ruhr şi Rhenanlia. Restabilirea Unităţii economice şi fiscale a Reichului, conform dorinţei exprimate de experţi, nu implică încetarea imediată a ocupaţiei. Cele două guverne menţin rezoluţia de la Bruxelles din 12 Martie 1923 care hotărăşte ca măsurile împotriva Germaniei să nu fie schimbate pe simple promisiuni din partea Reich Mund . “ Recunoașterea republicei ATENA, 28— Ministrul Angliei în Grecia, făcând cri o vizită ministrului Afacerilor Străine a făcut cunoscut că guvernul englez a recunoscut republica helenă. Regimul republican lai Grecia a fost recunoscut și de Turcia. Nona Hanti metalică COTELE ATRIBUITE ADMINISTRAŢIILOR FINANCIARE Stocul deniia morteră metalică care a fost adus în ţară va fi distribuită administraţiilor, financiare de Wide va fi PUs apoi în Circulaţie. In afară de Cele câteva vagoane depozitate în Capitală (ffl. mai fost trimise şi următoarelor, administraţii câte WS vagon: Braşov,Ciud, Cernăuţi, Tg.-Meş şi Arad, iar, Chişinăi mui i s’a trimis două vagoane. Fiecare din aceste vagoane conţine crca patru milioane de lei şi având monede de UICUI şi doi lei, îndată Ce ministerul de finemţe se va găsi în posesia Unei cantități mai marii de asemenea monedă ea va fi pusă imediat în Cit- Politica Italiei rămâne neschimbată ROMA, 28. — Agenţia Ştefani desminte svonurile publicate în unele ziare străine cu privire la schimbările ce s’ar fi produs în politica guvernului. Astfel declară lipsite de orice temei ştirile privitoare la acordurile între industria grea italiană şi cea franceză precum şi acelea asupra atitudinei inginerilor italieni în Ruhr, ştirile menite să se creadă într-o nouă orientare a politicei italiene. Politica guvernului naţional se desfăşură şi va continua să se desfăşure potrivit directivei constante şi limpede arătate în numeroasele documente oficiale publicate. Ştiri Externe Politice GENERALULI IDIAZ, ministrul de război italian, a demisionat arătând că sănătatea sa nu-i mai permite să lucreze cu intensitatea necesară. Mussolini i-a răspuns exprimându-şi profunda sa părere de rău şi asigurându-l că are convingerea de a fi interpretul guvernului și al poporului italian1 pe care l-a condus agonie, arătându-i recunoștința pentru tot ceea ce a îndeplinit de 18 luni ca ministru de război. Economice PROIECTUL noului tarif vamal ungar, va fi prezintat la 15 Mai, Adunărei naţionale ungare. Imediat după votarea lui, guvernul va începe tratative cu statele vecine pentru încheierea de convenţiuni comerciale. — GUVERNUL GERMAN tratează de câtva timp cu reprezentanţii industriei tabacului posibilitatea înfiinţării unui monopol al tutunurilor, înţelegerea definitivă e pe cale de a fi încheiată. După cum se ştie, în raportul experţilor se cere înfiinţarea unui asemenea monopol. — L’INFORMATION află că societatea „Deutsche Erdelgesellschaft“ din Berlin se află în greutăţi mari financiare şi a vândut o parte din acţiuni societăţii „Standart Oil“. DINTRE AMERICA şi Ungaria s-a încheiat un acord privitor la consolidarea datoriei ungare. In acord se prevede amortizarea sumei totale în răstimp de 62 ani. Ungaria va plăti în două rate semestriale o dobândă de 3 jum. la sută. Datoria fusese contractată pentru alimente și se cifrează la 1.969 °S9 dolari. 3 BIBLIOGRAFII A apărut „Lupta Economică“ de Paşti No. 13, anul al XIV- lea un bogat şi variat material economic şi statistic. Plata impozitelor O NOUA CIRCULARĂ A MINISTERULUI DE FINANŢE In vederea unui mai bun control asupra contribuabililor cari sunt în restanţă cu plata impozitelor, ministerul finanţelor a trimis un ordin circular tuturor administraţiilor financiare prin care le pune în vedere ca, la achitarea ordonanţelor să se observe dacă încasatorii şi-au plătit dările către stat. Ca măsură de control pe fecare ordonanţă va fi trecut numărul chitanţei de plata impozitelor. pentru verificare datoriilor publice Peltica verificarea tuturor, datoriilST rămase fieachitate din budgetele tVetrute, ministerul de finante a numit o comisiiue compusă din d-nii Ipasovov directoril general al evitabilității Statului, Șt. Ciocârtei, N. Bănică și I. Dumitrescu. Comisiunea va lucra la ministerul de finanţe iar prima şedinţă va avea loc la începutul fltrei Mai. Cronica petrolului prăta Situatiunea pieţei neschimbată. Cele mai multe întreprinderi de petrol luând vacantă cu ocazia Paştelui, transactiunile sunt şi mai reduse. Exportul a Încetat complect vacanta autorbtătlor nefiind Încă sfârşită. Preturile au fost in jurul celor din ajunul Paştelui adică: LA INTERN: Ţiţeiul 29 000 lei vagonul cel de Buştenari şi Băicoi uşor. Benzina uşoară 8.90—9 lei kgr. loco fabrică fără taxe sau 9.70—9.80 cu taxe. Benzina grea 5.60—5.70 lei kgr. loco fabrică. Lampantul oferit fără cereri la 3.40—3.50 lei kgr. loco fabrică fără taxe sau 3.70—3.80 cu taxe. Motorina 3.20—3.25 lei kgr. loco fabrică fără taxe sau 8.35—3.40 cu taxe. Păcura de ars 2.90—3 lei kgr. loco fabrică. LA EXPORT: Benzina ușoară 10—20 lei kgr. loco fabrică sau 12 lei kgr. fab. Constanța oferită la 10.50 lei kgr. loco fabrică sau 12.30 lei kgr. fab. Constanţa. Benzina grea fără ofertă se cere la 8 lei kgr. loco fabrică sau 9.80 lei kgr. fab. Constanţa. Motorina fără cereri la 3.30 lei kgr loco fabrică sau 4 lei kgr. fab. Constanţa. Lampantul 3.85—3.90 Iei kgr. fab. Constanţa. Mişcarea pe conductele statului In luna Martie 1924 Mişcarea pe conductele de petrol ale statului in cursul lunei Martie a fost mult mai vie decât în Februarie. Cantităţile predai© şi expediate sunt mai mari pentru toate direcţiile, dovedindu-se astfel că producătorii încep din nou să întrebuinţeze în mod mai intens acest mijloc de transport. IN STAŢIA BAICOIU Se aflau în depozit la 1 Martie 2035 tone petrol rafinat şi în cursul lunei Martie şi’au primit 1303 tone, deci un total de 3338 tone, din cari s’au pompat 298 tone spre Giurgiu şi 2504 tone spre Constanţa, aflânduse un stoc de 36 tone în depozitul staţiei la 1 Aprilie. Considerând că în Februarie totalul pompărilor a fost de 484 tone, vedem un plus însemnat pentru luna Martie, când s-a pompat în total 3302 tone. Tot în staţia Băicoi se aflau în depozit la 1 Martie 805 tone ţiţeiu, primindu-se în aceiaşi lună 9319 tone, deci un total de 10.124 tone, din care s-a pompat un total de 8273 tone faţă de 10987 tone în Februarie. întreagă această cantitate de ţiţeiu a fost pompată spre Giurgiu. Stocul rămas în staţie la 1 Aprilie era de 1851 tone. IN STAŢIA PLOEŞTI Se aflau în depozit la 1 Martie 1417 tone petrol rafinat. In cursul lunei s’au primit dela diverse societăți 6052 tone, deci un total de 7469 tone, din cari s’au aprupat la Constanta 6229 tone, rămânând în depozit 1240 tone. In Februarie cantitatea pompată a fost numai de 4175 tone. IN STATIA GIURGIU Se aflau în depozit la 1 Martie 1754 tone petrol rafinat. In cursul lunei s’au primit 755 tone dela Băicoiu şi Ploeşti, — deci un total de 2509 tone, din cari s’au predat la Giurgiu în şlepuri 1427 tone, rămânând în depozit 1082 tone. In Februarie n’a fost în această staţiune nici o mişcare. In privinţa ţiţeiului, se află Iuta din Februarie în staţia Giurgiu 186 tone, cari n’au fost predate. IN STAŢIA CONSTANŢA Se aflau la 1 Martie în depozit 222 tone petrol rafinat. In cursul lunei s’au primit 8542 tone rafinat din Băicoiu şi Ploeşti, deci un total de 8764 tone, fată de 4250 tone în Februarie. Din această cantitate s’au predat în port 7752 tone, fată de 4028 în Februarie, rămânând lin stoc la 1 Aprilie de 1012 tone. IN BUCUREŞTI S’au predat la rafineria Băneasa în cursul lunei Martie, 807 tone de ţiţeiu şi la rafineria Petrolul Bucureşti 2390 tone, cu o mică scădere fată de luna Februarie. LA PLOEŞTI S’au predat în Martie 3320 tone titeiu, cu o scădere de 154 tone, fată da luna Februarie. » f Joi 1 ^af1824 Suspendarea lucrărilor consiliului superior Consiliul superior economic care este compus din miniştrii: Al. Constantinescu, Vintilă Brătianu, general Văîtoianu şi Tancred Constantinescu, şi-a suspendat lucrările până la 8 Mai crt. Astăzi, birourile primăriei Capitalei, vor fi deschise. Mâine, ziua de 1 Mai, birourile vor fi închise, şi se vor redeschide Vineri dimineaţa. La 15 Mai, se va deschide sesiunea de primăvară a Consistoriului superior bisericesc. Mâine, 1 Mai, ziua muncii, autorităţile nu vor ucra, iar pieţele şi prăvăliile vor fi închise in tot cursul zilei. Eri fiind sărbătoare, tribunalele şi Bursa n’ats lecrai iar toate autorităţile au fost închise. Lipsind, aşadar, actele de comerţ şi notariat Ilfov precum şi tabloul de valori, numărul de azi apare, excepţional, în patru pagini. Ori la orele 11 dim, societatea „Tinerimea Română“ a sărbătorit a restaurantul „Iordache“, tradiţionala ciocnire a ouălelor roşii. Au luat parte toţi membrii „Tinerimii Române“ din Capitală. D. Bănescu, directorul general al podurilor şi şoselelor—va pleca astăzi. Miercuri, să inspecteze toate şoselele şi podurile din România Mare—î vederea marelui raid făcut de şoc, „Automobil Club“. Căutăm pentru prepararea aliajelor nastre neoxidătoare precum şi aparatele din aceste aniage un capabil Inginer chimist pentru România, care este foarte bine introdus, ca reprezentant la fabricile chimice ale acestei ţări, şi rugăm a ne trimite oferte detailate. Wesselinger Gusswerk G. m. b. şi Wesseling Bez. Köln (Germania) PUBLICAŢIUNE Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 2 iunie a. c. (stil nou) ora 9 se va ţine licitaţie în conformitate c art. 72—83 din Legea Contabilităţii Publice, la Arsenalul Aeronauticei Cotroceni pentru materialele notate mai jos. Informaţii despre cantităţile de materiale, condiţiile speciale precum cartele de sarcini şi orice alte desluşiri necesare se pot lua în toate zilele de lucru de la Arsenalul Aeronauticei Cotroceni Intre orele 8—17. Buloane de toate dimensiunile, ţinte toate dim. tuburi de cauciuc, tablă de fier diferite dimensiuni fier balot, lat, rotund, profilat şi patrat diferite dimensiuni, nituri diferite dim., oţel rotund diferite dim., carbid, cablu de sârmă, cuie de fier, clei, capse, funii pentru ancorat, ochiuri pentru chingi, aţă pentru cusut, pânză, sifon, pergament, sfoară, chingi late, catarame, lemn de pin, tei, frasin, stejar, fag brad de construcţie diferite dimensiuni, diferite materiale pentru vopsitorie, placaj, diferite dimensiuni, bumbac de şters, şmirghel coaie, laniere de cusut curele, sfoară astbest, vasilină consistentă, cositor curat, mături de pae, mături de inele, cânepă fuior, cărbuni coca şi cărbuni de lemn. MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea Judiciară D. Nicolae I. Tincof, domiciliat în Giurgiu, a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de Tincof in acela de Iliescu, spre a se numi Nicolae Iliescu. Ministerul publică aceasta conform art. 1 din legea asupra numelui, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă opoziţiune în termenul prevăzut de alineatul II al zisului articol. MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea judiciară D. Mihail M- Chon domiciliat în Piteşti a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de Chon in acela de Nisipeanu spre a se numi Mihail Nisipeanu. Ministerul publică aceasta conform art. 9 din legea asupra numelui, spre ştiinţa acelora cari vor să facă opoziţiune în termenul prevăzut de aliniatul II al zisului articol MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea judiciară D. Ion R. Ion domiciliat în Bucureşti a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să se schimbe numele său patronimic de Ion în acela de Ionescu spre a se numi Ion R. Ionescu. Ministerul publică aceasta conform art. 9 din legea asupra numelui, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă opoziţiune In termenul prevăzut de alineatul II al zisului articol. MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea judiciară D. Samoil M. Goldenberg domiciliat în Bucureşti a făcut cerere acestui minister de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de Goldenberg în acela de Gregore spre a se numi Samoil Gregore. Ministerul publică aceasta conform art. 9 din legea asupra numelui, spre ştiinţa acelora cari ar voi să facă opoziţiune în termenul prevăzut de alineatul II al zisului articolul Tumimi! VaAîîvErRlAaîfc,n REPREZENTANŢA: S. A. R. Watson & Toneil AGENŢIE DE VAPOARE Galaţi, Brăila, Bucureşti, Constanţa, Sulista VAPOARE AŞTEPTATE „GRENADIER“ Bull-Line Serviciul crivizinal de Vapoare între România si America de Nord La 10 Mai va pleca din Constanta Transatlanticul Gantari pavilion American 10.000 tone capacitate, primind mărfuri pentru New-York, Philadelphia, Baltimore. Pentru informaţiuni a se adresa Agenţiei Solari Brothers, Str. Lascăr Galargi 17 Constanța. R. N. S. M. COMPANIA REGALA d® Navigaţie Olandezi TARIF a FORFAIT din orice centru din Olanda- Germania etc. Reprezentanţi : S. I.1. Watson 1 Ml Agenţie de Vapoare Galaţi-Braila Bucureşti-Constanţa etc. VAPOARE SOSITE „GANYMEDES“ Constanţa 13 Aprilie Galaţi la 16 Aprilie Brăila la 18 Aprilie „STELLA“ Constanța »5 Aprilie 1944 VAPOARE ASTEPTATRI R. M. S. PUBLICAŢIE Se scoate la licitaţie la Direcţia Manufacturii de tutun Chişinău în ziua de 7 Mai 1924 ora 11 a. m. aprovizionarea cu diverse materiale chimice. Se pot lua informaţii despre condiţi dela Depozitul central de Materiale Belvedere R. M. S. Bucureşti şi dela Manufactura Chişinău în orele de serviciu. Supraoferte nu se primesc Direcţiunea Manufacturii de tutun Chişinău R. M. S. PUBLICAŢIE Se scoate la licitaţie la Direcţiunea Manufacturi de tutun Chişinău în ziua de 3 Mai 1924 ora 11 a. m. aprovizionarea cu diverse materiale electrice. Se pot ivi informaţiuni despre condiţii de la Depozitul Central de Materiale Belvedere R. M. S. Bucureşti şi de la Manufactura Chişinău în orele de serviciu. Supra oferte nu se primesc. Direcţiunea Manufacturii de trutan Origină» LINIA „Johnston" ta» lift I b. Ud. UnipHl Vapoare regulate intre: Ha,taţi, Mle-Oie şi Constanta, Sulina, Galaţi, Braila Reprezentanţa: S. A. R. Watson & Ioneli AGENŢIE DE VAPOARE Galaţi, Brăila, Bucureşti, Constanţa, Sulina VAPOARE SOSITE „AVIEMORE" Constanţa la 5 Aprilie Galaţi la 13 Aprilie Brăila la 16 Aprilie „VIGMORE“ Constanţa la 12 Aprilie Brăila la 17 Aprilie „VEDAMORE" Galaţi 11 Aprilie Brăila la 16 Aprilie VAPOARE AŞTEPTATE „SYCAMORE" Expert-Contabil perfect bilanţier, bun organizator cai o practică de 18 ani la ramura contabilităţii, cunoaşte corespondenţa Română, Franceză şi Germană. Doreşte post serios. A se adresa oferte la Agenţia Rudolf Mosse, Bui Academiei 4 sub „Imediat" R. M. S. PUBLICAŢIUNE Se scoate in licitaţie la Direcţiunea Manufacturii de tutun Chişinău la ziua de 1 Mai 1924 ora 11 a. m. aprovizionarea cu diverse cauciucuri şi acceseri pentru automobile. Se pot lua informaţii despre condiţii de la Depozitul Central de Materiale Belvedere R. M. S. Bucureşti şi dela Manufactura Chişinău în orele de secrviciu. / Supra oferte nu se primesc. Manufacturii 9tat» CHUMS W