Argus, octombrie 1930 (Anul 21, nr. 5240-5266)

1930-10-27 / nr. 5263

Ultime Informaţiuni Cum a fost răsturnat guvernul brazilian RIO DE JANEIRO 25 (Rador).— Demiterea preşedintelui Republicii şi răsturnarea guvernului său s’a făcut in împrejurările următoare: Eri dimineaţă, generalul Leite Castro, comandantul fortăreţei capitalei, chemat de ministrul de război,» a retuşat să se prezinte* Generalul, socotind că trebue să se pună capăt războiului civil, a vizitat In primele ore ala dimineţei toate trupele din garnizoană, a obţinut adeziunea comandanţilor la o eventuală mişcare apoi luănd contact cu şefii marinei» a primit asigurări de acelaş fel. In virtutea acestei înţelegeri, şefii militari au trimis un ultimatum preşedintelui Washington Luis, cerându-i demisia imediată. Ultimatumul, semnat de generalii Castro şi Barrete, a fost înmânat preşedintelui Luis de către Cardinalul din Rio. In acelaş timp, trupele arestau pe ministrul de război Azderedo şi pe senatorul Irenee Machado, preşedintele Senatului* DIZOLVAREA PARLAMENTULUI Guvernul provizoriu a dizolvat Parlamentul şi Tribunalul suprem al Republicei* Aproape toată populaţia salută cu satisfacţie noul guvern provizoriu. Numeroase grupe au străbătut toată noaptea străzile capitalei, aclamând pe şefii guvernului provizoriu. PROGRAMUL NOULUI GUVERN Programul noului guvern cuprinde in primul rând dizolvarea Parlamentului federal şi al parlamentelor din diferitele state, convocarea imediată a unei Adunări constituante, care să decidă asupra relaţiilor dintre Stat şi Biserică, să revizuiască legislaţia privitoare la exportul şi importul de materii prime şi fabricate, să procedeze la unificarea legilor şi a impozitelor in toate statele ce alcătuesc Republica federală.9 RIO DE JANEIRO, 25. (Rador). Fostul preşedinte Louis Washington a fost transferat in fortul Capabanca, ceilalţi miniştrii ai fostului guvern, fiind deţinuţi în palatul Guanabara. Statul San Paulo, a aderat la mişcarea revoluţionară. Relaţiile româno-cehoslovace Impresionanta manifestaţie are simpatie din Parlamentul cehoslovac PRAGA, 25 (FLador). In şedinţa de Vineri a Parlamentului, cu prilejul discuţei asupra convenţiei comerciale cu România, deputatul socialistnaţional Seba a ţinut un important şi documentat discurs asupra bunelor relaţii dintre cele două ţări. D-sa a arătat că România a fost primul Stat care a acordat d-lui Massaryk, la Iaşi, onorurile cuvenite unui şef de Stat. D. Seba a terminat strigând pe româneşte: „Trăiască România Mare“. Camera a ovaţionat îndelung peintru România şi d. ministru Emandy care era de faţă şi care fusese menţionat de orator, ca un înfocat partizan al relaţiilor dintre Cehoslovacia şi România. Cum a fost oficiată căsătoria Regelui Boris Solemnităţile din Assisi ROMA 25 (Rador). — Azi a fost oficiată la Assisi, căsătoria Regelui Boris al Bulgariei cu principesa Ciovana a Italiei.i ROMA, 25. (Rador). — Cortegiulde automobile, în care au luat parte Familiile Regale, a traversat oraşul Assisi, in aclamaţiile mulţimei, oprindu-se pe piaţa din faţa bazilicei Sf. Francisc. Primit la intrarea în biserică de membrii întregului guvern şi de fraţii minori, cari au oferit apa sfinţită, cortegiul nupţial a intrat solemn în biserică, unde se aflau Principii şi Principesele invitate. După slujba religioasă, preotul Bisericei, Pene Risso, a celebrat căsătoria, citind soţilor articolele din codul civil italian, relative la căsătorie. încetând ploaia, cortegiul s-a format din nou, cu tinerii căsătoriţi în frunte, traversând pe jos piaţa, a scoborât la basilica inferioară, pentru a se prosterna la mormintele Sf. Francisc şi al Măriei de Savoia. In altar, unde sunt expuse toate religvele Sf. Francisc, a avut loc ceremonia semnatei actului de căsătorie. Suveranii Bulgariei şi Italiei, Principii şi suitele, au mers apoi la primărie, pentru a se transcrie actul de căsătorie. ROMA, 25. (Rador).— Suveranii bulgari au plecat azi la ora 16,10 cu automobilul de la Assisi, sosind la Foligno, după care cu un tren special la ora 16,30, au continuat drumul, via Ancona. Buletinul Institutului Naţional de Export Institutul National de Export, trimite Agenţiei ,,Rador’’, următorul buletin : AGRICOL BRAZILIA Se importă anual mari cantități de sămânţă de sfeclă. Importul e scutit de vamă. Preturile curente sunt la kgr.: Sfecla de zahăr: 10 milreis (2001*Sfecla furajeră: 8 milreis (200 lei. Sfecla de aliment: 13 milreis (260 lei). Se importă cantităţi mari de sămânţă de trifoi si lucerna. BULGARIA Producţia Şi vânzarea ouălelor făcut anul acesta progresează considerabil. STATELE UNITE Recolta de orz se evaluează la 328.000 000 bushels cantitate mai mare ca cea din anul trecut. INDUSTRIAL ELVEŢIA Lemnele conifere care se importă, au ca ţări de provenienţă, Statele Unnite şi Rusia. Din totalul importului de lemne, Statele Unite participă cu 15 la sută iar Rusia cu 0,5 la sută. DIVERSE Exportul primului semestru din 1923 a fost în Bulgaria inferior, în valoare celui din aceeași perioadă a anului trecut. Importul, în acelaş răstimp, a scăzut cu 5° la sută, în valoare. Această scădere arată că stocurile erau mari în 1928, dar denotă deasemenea restricțiunile externe pe care poporul bulgar şi le impune în vremuri de criză. Exportul prin portul Danzig e în plină dezvoltare. In luna Septembrie s-au exportat 47-50° tone de cereale din care 15000 tone secară şi 2000o orz. Exportul de mazăre e intens. Principalele încărcături au avut destinaţia Belgia şi Danemarca Buletin Intern Ministerul de Finanţe studiază elaborarea unui proect de lege privitor la înfiinţarea „Băncii de asanare a agriculturii“ şi care se va ocupa exclusiv cu operaţiunile de conversoarce a datoriilor agricole.* Şedinţa Delegaţiei economice a guvernului care urma să se ţină ori după amiază la ministerul de industrie şi comerţ, a fost amânată pentru săptămâna viitoare, din cauza lipsei din Capitală a d-lui I. Mihalache, ministru de interne care trebuia să ia parte la această şedinţă. * D. preşedinte al consiliului de miniştri va primi delegaţia congresului general al salariaţilor publici. Joi, 30 octombrie, orele 18. Dri dimineaţă sa deschis sesiunea consiliului central bisericesc pentru a discuta chestiunea bugetului bisericei ortodoxe. Şedinţa s-a ţinut în localul Sinodului. Au participat, în afară de membrii consiliului, mai mult înalţi erarhi. Din cauză că la Casa de credit a corpului didactic sunt cereri vechi de împrumut, evaluate la zece milioane cari nu se pot plăti din lipsă de fonduri, s’a hotărât să se suspende, pe timp de o lună, orice acordare de noui împrumuturi. Suvernul nu-şi va relua reşedinţa în Capitală decât după 5 Noembrie. Imediat după terminarea manevrelor Regele se va înapoia lui Sinaia unde se va odihni câtăva vreme suspendând în acest scop audienţele. Pentru 28 Octombrie Suveranul a invitat la dejun pe d. Cardenas ministrul Spaniei care părăseşte in curând ţara fiind numit ambasador la Tokio. D- Eugen Cristescu, directorul poliţiei de siguranţă, a prezentateri dimineaţă d-lui ministru Const Angelescu ultimele rezultate ale cercetărilor în spionajul sovietic. Până Luni ele vor fi terminate. Arestările făcute în cursul nopţii au complectat descoperirea întregului complex al afacerii Străinii amestecaţi în această afacere şi care s’au dovedit a nu fi direct culpabili vor fi expulzaţica indezirabili. D In cursul dimineţii de eri, d. prim ministru Q. G. Mironescu a primit în audienţă pe d-nii miniștri ai Germaniei, Suediei și Turciei.« In ziua de 29 Octombrie 1930, se va face constituirea consiliilor comunale la sectoare în ordinea următoare: Sectorul Galben ora 4. Sectorul Albastru ora 5- Sectorul Verde ora 6. Sectorul Negru ora 7. Rezultatul licitaţiei de traverse la căile ferate Am anunţat, acum câteva zile, că la economatul căilor ferate s-a ţinut o importantă licitaţie publică pentru procurarea traverselor necesare în anul 1931. Direcţia după ce a examinat ofertele a luat următoarele hotăriri: A aprobat oferta pentru furnizarea traverselor din lemn de fag oferite cu preţurile cel mai eftine. Deci cele 800.000 de bucăţi vor fi efectuate în timpul dispus. In ceea ce priveşte traversele normale din lemn de stejar, căile ferate au aprobat ofertele până la preţul de 174 procurând astfel din 560.000 bucăţi cerute 140.000 de traverse iar pentru cantităţile rămase se va ţine o nouă licitaţie in ziua de 10 Noembrie. Ofertele pentru traverse secundare de stejar au fost aprobate până la preţul de 74 lei. Pentru cantităţile încă necesare se va ţine o nouă licitaţie tot in ziua de 10 Noembrie. $ ■* La economatul căilor ferate sa ţinut om o licitaţie pentru 12.000 metri cubi traverse speciale. S’au depus 33 oferte pentru o cantitate de peste 55.000 metri cubi. Preţurile sunt foarte variate, între 2500 şi 3300 lei. Judiciare (Ilfov) DR. GHEORGHIAN CHEMAT IN DECLARARE Tribunalul Ilfov S. I comercială, a avut să judece er aciunea unui creditor, care cerea, pe baza unei creanţe de 1 050 000, declararea în stare de faliment a d-lui dr. Gheorghian. D-sa lipsind din ţară (se află suferind în Franţa), nu s'a putut înfăţişa, fiind reprezentat prin avocaţii procuratori, dnii Iorgu Petrovici şi V. Toncescu. Aceştia au combătut cererea, susţinând că d. dr. Gheorghian n’a fost comerciant, nare firmă înscrisă, n’a făcut acte de comerţ — şi ca atare nu poate fi declarat în stare de faliment (prima condiţie pentru aceasta, fiind calitatea de comerciant a debitorului). In afară de aceasta, ei au contestat însăşi creanţa reclamantului. Creditorul a căutat să dovedească cum că d. dr. Gheorghian este comerciant prin aceea că a făcut diverse acte de comerţ, şi a conchis la declararea în faliment. In subsidar, pentru elabfcarea chestiunii referitoare la calitatea de comerciant a d-lui dr Gheorghian, creditorul a cerut tribunalului să încuviinţeze chemarea personală la interogator a d-sale. Tribunalul a rămas în deliberare până mâine, când se va pronunţa. “,Universitatea Populară UE.R va ţine, în anul acesta, în afară de obişnuitele cursuri şi conferinţe de seară, şi cursuri comerciale, industriale şi menagere de după amiază. Aceste cursuri, al căror program detailat a fost anunţat din vreme, vor începe la începutul lunii Noembrie. Acei ce vor să urmeze aceste cursuri, trebue să se înscrie, la cancelaria universităţii populare U. E. R. din strada Mircea Vodă 20, dela 6- 1 rele 5 la 7 sau dela 8 la 10* Măsuri pentru combaterea şomajului Oprirea intrării în ţară a muncitorilor străini Se aduce la cunoştinţa tuturor întreprinderilor industriale şi comerciale, cât şi particularilor, ca intervenţiile pentru introducerea in ţară de muncitori sau funcţionari străini nu vor fi satisfăcute. In caz de absolută necesitate de specialişti ce nu se pot găsi in ţară, întreprinderile vor cere neapărat Ministerului Muncii (Comisia Migraţiunilor) autorizarea prevăzută de legea pentru proteguirea muncii indigene pentru intrarea în ţară de astfel de specialişti. — Orice supus străin, intrat în ţară fără autorizarea prealabilă a Ministerului Muncii, nu va putea exercita în România nici o profesiune, sub nici o formă, întreprinderile sau particularii cari vor fi dovediţi că au în serviciul lor supuşi străini, veniţi în ţară fără aprobarea Ministerului Muncii, vor fi pedepsiţi cu amendă de la 5.000 până la 10.000 lei de fiecare supus străin, iar in caz de recidivă cu amendă de lei 20.000. Reluarea circulaţiei pe linia Domesti- Seletin Direcţiunea generală a căilor ferate face cunoscut că începând de eri sa reluat circulaţia normală pe linia Dorneşti-Seletin, întrucât s’au terminat lucrările la podul dela km- 49, situat între staţiunile Bradina şi Nisipetul. Lucrul în birourile C. F. R. In urma hotărâre luată de consiliul de administraţie al căilor ferate, cu Începere de mâine Luni 27 Octombrie orele de serviciu în biurourile direcţiunei centrale vor fi în fiecare zi de lucru dela 8-13 dimineaţa şi dela 16-18.30 după amiază, în afară de Sâmbăta, când serviciul va fi numai dimineaţa. Audienţele şi intrarea publicului în biurouri,vor fi îngăduite numai între orele 12 şi 13 dimineaţa. Biurourile organelor serviciilor exterioare, vor avea aceleaşi ore de lucru ca şi până acum, adică numai dimineaţa de la 7-14- In vederea unei desfăşurări unitare a operaţiunilor recensământului general al populaţiei din acest an, Direcţiunea recensământului general al populaţiei a hotărât convocarea în conferinţe a tuturor delegaţilor regionali, judeţeni şi municipali pentru recensământ din întreaga ţarăAceste conferinţe vor începe Luni la orele 1 dim, în sala de şedinţe a Camerei de Comerţ şi Industrie din Bucureşti, Str. Bursei Nr 4. I va Aplicarea legii băuturilor spirtoase Pentru aplicarea legii asupra producţiei şi desfacerii băuturlor spirtoase se instituie o comisiune compusă din d-nii-' Pompiliu Ioniţescu, deputat şi fost subsecretar de stat* CN. Teianu, secretar general. Zamfir Brătescu, director general al Casei de Depuneri şi Consemnaţiuni* Trăian Pârligras, inspector general, delegat director al contribuţiunilor indirecte, şi dr. Leon Munteanu, subdirector al contribuţiilor indirecte,, care va fi şi secretarul comisiunii. Măsuri contra dumpingului rusesc Ministerul de finanţe a trimis un ordin circular tuturor punctelor vamale prin care le face cunoscut că, mărfurile ruseşti fiind prohibite la importul lor în România, în interesul apărării industriilor chimice indigene, care sunt ameninţate de dumpingul rusesc, se va pretinde certificat de origină pentru orice import da clei, din orice ţară ar veni. Pentru a nu se importa clei de origină rusească prin mijlocirea altor ţări sa intervenit la ministerul Afacerilor Străine, spre a se da dispoziţiuni consulilor noştri să se convingă personal, înainte de a viza certificatele eliberate de Camerele de comerţ respective, că într’adevăr cleiul ce se exportă nu e rusesc. Astfel fiind certificatul de origină eliberat de Camerele de comerţ, ce va însoţi orice transport de clei, trebuie să fie vizat de Consulul român respectiv şi să indice şi fabrica care l’a produs. Cu această ocaziune se atrage atenţiunea că prezentarea certificatului de origină este cerută deocamdată numai pentru clei Altă încercare de contrabandă pe vaporul „Regele Carol“ CONSTANŢA. Pentru a treia oară s’a descoperit la bordul vaporului ,,Regele Carol“ sositori din Egipt, o îndrăzneaţă tentativă de contrabandă cu foiţă de ţigarete, ceiace dovedeşte că, atunci când s’a descoperit prima contrabandă de acest zel, sancţiunile au fost aplicate greşit, contrabandiştii adevăraţi găsindu-se şi astăzi pe zisul vapor. Dar să relatez faptul: un drum dela Alexandria spre Pireu s’au găsit la bord, fără stăpăn, două geamantane conţinând 14.400 cărticele cu foiţă de ţigarete. CONTRABANDA ŞI PE VAPORUL „PRINCIPESA MARIA" CONTRABANDA. La revizia făcută vaporului ,Principesa Maria11 s’au găsit, fără stăpâni, o cantitate de 540 ţigarete şi mai multe confecţiuni de mătase. A fost aplicată de către vamă, o amendă de 25 mii lei. De asemenea s’au mai găsit la bufetul clasei a treia niște cutii cu conserve nedeclarate, pentru care bufegiul a fost amendat cu lei 5000. Birourile primăriei sect- III (Albastru), s-au mutat în localul său propriu din Calea Rahovei 39, colț cu str- 11 Iunie. Examenul oral pentru inspectori în corpul agronomilor, seria II, s-a fixat pentru zilele de 29, 30 şi 31 octomb. Preşedintele comisiei va fi d. profesor Şerban înviorare pe piaţa cerealelor din Iaşi UŞOARE URCĂRI DE PREŢURI LA GRÂU ŞI PORUMB. UN TABLOU STATISTIC AL TRANZACŢIILOR IAŞI 24. La sfârşitul acestei săptămâni s-a încheiat de către mijlocitorii oficiali de pe lângă bursa locală, un tablou cu fluctuaţiunile preţurilor de cerealele încheiate pe piaţa ieşeană. Tabloul va servi pentru discuţia ce urmează să se angajeze în şedinţa bursei, când se vor propune şi diferite soluţiuni pentru remedierea sau numai atenuarea crizei cerealelor din ţară. In aceiaş direcţiune se va întruni şi un amplu tablou care să cuprindă cauzele scăderea preţurilor pe piaţa locală, cauze aflate în cuprinsul judeţului nostru şi a localităţilor agricole vecine, din Basarabia şi Moldova. Odată cu relatarea acestor cauze, se vor propune şi mijloace de remedieri, avându-se în vedere posibilităţile momentane ale Statului şi organelor agrcole locale. Un lucru este cert, că pe piaţa ieşană tranzacţiile s’au redus la cantităţi neînsemnate şi la un număr redus. Grâul care forma articolul cel mai tranzacţionat şi cota la preţuri de multe ori neinfluenţate de pieţele din Galaţi şi Brăila, aşteaptă astăzi în stocuri mari cererile. De cele mai multe ori, grâul oferit pe piaţa ieşană îşi avea preţul său, adică neinfluenţat şi fixat de preţurile curente de pe alte pieţe, ci acel preţ de recoltă, de cereri şi de calitatea articolului. Astăzi, el este oferit sub 29.000 lei vagonul, deşi pe piaţa altor oraşe este de 34.000 lei vagonul. S-au înregistrat următoarele preţuri ale cerealelor în cursul săptămânii: , Vagonul de grâu a fost oferit pe 34.000 lei vagonul (călit. I-a, 78—80 kgr., la hl. cu 2 la sută corpi străini). Grâul de calitatea II-a (77 kgr. la hl cu 5 la sută corpi străini) s’a oferit pe 32.000 lei vagonul. S’au încheiat însă tranzacţii pentru 29.500 Iei vagonul grâu mijlociu. In oboarea s’a vândut grâul cu 2,80 lei kgr. ajungând şi la 2,40 lei kgr. Porumbul a cărui recoltă este socotită mijlocie, a cotat: Porumbul corcitură 23.000 lei vagonul, faţă de porumbul nou care s’a tranzacţionat pe 22.000 lei vagonul, deşi cererile nu erau decât pe 20.000. Orzul de 63 kgr. cu 6 la sută s’a oferit pe 19.000 lei — 20.000 lei vagonul, cererea fiind de 18.250 lei vagonul s’a tranzacţionat pe 18.800 lei mai multe vagoane. Ovăzul a fost între 24.000 lei vagonul și 25.000 lei. In oboare s'a vândut ovăzul cu 2.25 lei kgr. — j. ml. — Problema preţului intern al cerealelor Importanta şedinţă de la Ministerul de Agricultură Eri s-a ţinut la ministerul de Agricultură, o importantă şedinţă sub preşedinţia d-lui ministru V. Madgearus, în chestiunea problemei preţului intern al cerealelor. Au luat parte la şedinţă d-nii I. Cămărăşescu, directorul ministerial al Munteniei şi preşedinte al Uniunei Camerilor de agricultură, Ernest Ene secretarul general al ministerului de agricultură, Florin Zaharia, secretarul general al ministerului de comerţ, Crişan fost subsecretar de stat, A. Coteanu, dr. Ionescu, directorul institutului de cercetări agricole, Em. Marian directorul R. E. A. Z-ului Mândru directorul agriculturii, Grigore Dumitrescu, directorul comerţului, Cesar Popescu, directorul industriei, Mladenatz, directorul general al oficiului de coperaţie, Vârgolid de la acelaş Oficiu, Eugen Porn. Din partea cerealiştilor a luat parte d. Halparn, morarii au fost reprezentaţi prin d-nii: Saft, industriaş franzelari prin dnii: Gagel, Herdan, iar marii agricultori prin d. Aurel Pană. S’a discutat chestiunea asigurării unui preţ interior mai ridicat la cerealele noastre, în special la grâu. Lucrările ample ce comportă o problemă de însemnătatea celei dela ordinea zilei, neputând fi tratate într’o singură comisiune, membrii convocaţi au fost repartizaţi în 6 secţiuni şi anume: Secţia I: Membrii se vor ocupa de taxa pe cifra de afaceri asupra făinei, cu industria morăritului în ce priveşte preţul pâinei în raport cu preţul făinei şi al grâului. Secţia II: Se va ocupa cu taxele interne care apasă asupra cerealelor. Secţia III: Cu chestiunea preţului cerealelor ţinându-se seama de conjuctura generală. Secţia IV: Chestiunea creditului. Secţia V: Cooperativele în legături cu creditul şi comerţul de cereale. Secţia VI: Chestiunea organizării exportuluiMembrii acestor secţiuni se vor întruni zilnic şi vor lucra intensiv. Pentru fiecare comisie s’a ales câte un raportor reprezentant al ministerului de agricultură. Aceştia vor prezenta raporturi concludente asupra lucrărilor şi propunerilor finale din secţiuni. *11 Comisiunea în plenul ei se va întruni Vineri 31 Oct. între orele 4—7 după amiază. Câteva declaraţiuni ale noului ministru al Comunicaţiilor Contractul Vidrighin.—Concesiunea telefoanelor.—Afacerea Stewart D. Voiicu Niţescu, ministrul comunicaţiilor şi lucrărilor publice, a făcut ori, într’un cerc de ziarişti, următoarele declaraţiuni cu privire la situaţia d-lui ing. Vidrighin, directorul general al Regiei autonome efr: , ,,Nu sunt decât de şase zile în fruntea acestui departament, totuşi am fost pus în curent, de şefii de servicii, cu măsurile luate de predecesorul meu, d. Manoilescu Fostul ministru de comunicaţii a cerut prin două adrese, consiliului de administraţie al Regiei autonome c. f. r, să examineze valabilitatea contractului d-lui ing. Vidrighin Referatul solicitat acestui Consiliu nu mi-a parvenit încă. De îndată ce voi fi în posesiunea acestui referat voi aviza în conformitate cu concluziunile lui. Ţin totuşi să declar că nu sunt părtinitor faţă de nimeni, iar în această chestiune nu am nici un partpris, întrucât înţeleg să respect pe funcţionarii mei“. CONTRACTUL CU I. T. T. întrebat asupra stadiului în care se află chestiunea concesiunei telefoanelor, d. ministru Voicu Niţescu ne declară: — „Chiar azi am avut, aci, la minister, o conferinţă cu reprezentanţii grupului Morgan. Este primul contact pe care-l iau cu — 11— ♦ aceşti reprezentanţi. Am ţinut să stabilesc cu acest prilej, obligaţiunile contractuale ce decurg pentru ambele părţi. Vom accelera lucrările de Inventariere, care este o operaţiune extrem de dificilă, ţinând seama de varietatea materialului şi coeficientul lui de uzură, astfel ca la 1 Ianuarie 1931, data intrărei in vigoare a contractului votat de parlamenti concesiunea telefoanelor să de un fapt îndeplinit. In felul acesta respectăm şi stipulaţiunile contractuale. Conferinţele cu reprezentanţii societăţii I. T. T. vor continua, căutând a înlătura eventualele dificultaţi ce s’ar ivi in aplicarea legei de concesiune. AFACEREA STEWART In privinaţ contractului Stewart ministrul Comunicaţiilor face următoarele precizări: „Eu înţeleg, a spus textual d. Voicu Niţescu, să examinez întreaga situaţie creată de contractul Stewart şi, ţinând seama de scrisoarea pe care guvernul nostru a adresat-o reprezentanţilor sus numitei firme cura şi de opinhiile jurisconsulţilor noştri în această chestiune mă voi conforma cu rigurozitate dispoziţiunilor legilor şi stipulaţiunilor din contract pentru apărarea Intereselor Statului”. --------I Şedinţa delegaţiei Municipiului Capitalei Membrii delegaţiei permanente a Municipiului Capitalei, s’au întrunit eri aşa, într’o nouă şedinţă, sub preşedinţia dlui DEM DOBRESCU, primarul general al Capitalei. » Delegaţiunea, în şedinţa de eri a rezolvat rapoartele primăriilor de sector, în sensul că a ratificat hotărârile consiliilor comunale, conform legii de unificare administrativă. Șednța a fost ridicată la orele seara. . 8 Descoperirea unor fraude la C.F.R. DOI FUNCŢIONARI ARESTAŢI La serviciul de iluminat al vagoanelor, în urma unui denunţ primit de direcţiunea Regiei autonome C. F. R. s’au descoperit unele fraude. Ancheta întreprinsă de organele C. F. R. a dat la iveală manoperile săvârşite prin metoda falsificării listelor de plată ale funcţionarilor. Falsurile erau săvârşite de contabilul Ignatiu, de la revizia vagoanelor şi impiegatul Ivănuş, de la direcţia financiară. Suma defraudată este de 160.000 lei Cei doi funcţiionari incorecţi au fost arestaţi eri. Ei au recunoscut fraudele comise. S-a descoperit că falsurile au fost operate în listele de plată din lunile iulie, August şi Septembrie. Atât Ignatiu cât şi Ivănuş au fost destituiţi din ordinul direcţiunei generale C. F. R. Se fac cercetări pentru a se stabili dacă nu mai există, şi alţi complici. Cu începere dela publicarea acestei deciziuni, pentru funcţionari, orele de serviciu la Ministerul finanţelor şi la Casele şi instituţiile autonome, depinzând de acest departament vor fi 7 pe zi şi se vor aplica în modul următor: Luni, Marţi, Miercuri şi Vineri de la 8—1 şi 4—7; Joi şi Sâmbăta dela 8—1. Funcţionarii cari nu vor fi prezenţi în orele de serviciu fixate conform statutului, vor fi suspendaţi şi trimişi in judecata comisiei de disciplină pentru refuz de serviciu. Marţi 28 octombrie, ziua sărbătorii naţionale cehoslovace (proclamarea independenţei), d. R. Kunzl Jizersky, ministrul Cehoslovaciei la Bucureşti, va primi felicitările în saloanele Legaţiei, din Str. Vasile Lascăr 45, dimineaţa de la 11 la 13. Membri coloniei vor fi primiţi între orele 17 şi 19. 1 Desfăşurarea manevrelor Manevrele se desfăşoară conform programului stabilit. Azi are loc atacul general. Luni între orele 10 dimineaţa şi 2 după amiază, pe câmpul între Albeşti şi Vânători, va avea loc revista şi defilarea trupelor. _ _ ( Frontul revistei va fi pe o întindere de cinci kilometri, cu o adâncime de un km şi jumătate. Aproape 50000 de oameni se vor massa în formă de careu pe acest terem In vederea acestei reviste s’au făcut toate amenajările necesare terenului de către pioneri, pontonieri şi transmisiuni. A1 Regele îşi va rosti discursul In faţa trupelor, la microfon. Aparatul, legat cu o serie de amplificatoare, va transmite tuturor trupelor cuvântul regal. „ După ce va defila infanteria, vor porni în galop cavaleria şi artileria. .. Vor urma după cum am mai scris, ceremonia înmânării bastoanelor celor doi mareşali Averescu şi Presa. Va vorbi Regele şi vor răspunde mareşalii. Ca încheere, vom avea un banchet la care vor rosti cuvântări: suveranul şi generalul Condeescu, ministrul armatei. Orele de serviciu pentru funcţionarii din administraţia centrală a Ministerului de Interne, se fixează, cu începere dela 1 Noembrie 1930, în fiecare zi de lucru, dela orele 9,30—13 şi dela 16—19, afară de Sâmbăta după amiază care rămâne liberă. Un tren rupt în doua Un tren de lucru s’a rupt ori, pe linia curentă, între staţiunile Larga şi Medveza, în dreptul cantonului 34, închizând circulaţia timp de mai multe ore Ambele părţi ale trenului rupt au fost remorcate în staţia Larga, fără nici un accident.