Arhitectura, 1953 (Anul 1, nr. 1)

1953-01-01 / nr. 1

să combată cu energie şi intransigenţă rămânerile în urmă, manifestările influenţelor burgheze, tendinţele greşite ce seprezintă încă în arhitectura noastră. Mijlocul cel mai important, prin care revista va contribui la îndeplinirea acestei sarcini, îl constitue prezentările critice de lucrări şi proiecte, analiza realizărilor din domeniul arhitecturii trebue să evidenţieze calităţile lor pozitive şi să critice cu îndrăzneală deficienţele, ajutând pe arhitecţii creatori să le învingă. Generalizând experienţa practică de proiectare şi construcţie, în paginile revistei trebue să fie clarificate problemele principiale ale arhitecturii ; o sarcină de mare răspundere a revistei este participarea la studiul ştiinţific al teoriei şi istoriei arhitecturii. Însuşirea realismului socialist — ca metodă avansată de creaţie — de către masa arhitecţilor noştri pune în faţa revistei sarcina de a contribui la lămurirea problemelor teoretice, la popularizarea bogatei experienţe sovietice în acest domeniu şi la popularizarea Celor mai bune realizări ale arhitecturii noastre noi, însuşirea în mod creator a tezaurului clasic şi naţional de arhitectură, problemele măestriei artistice, sunt probleme a căror lămurire va contribui la ridicarea calitativă a creaţiei noastre. O preocupare însemnată va fi studiul arhitecturii înaintate sovietice, arhitectura socialismului şi a epocii de construire a comunismului, desvoltată în lupta neîmpăcată împotriva curentelor decadente burgheze, pe baza îndrumării Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Arhitecţii din ţara noastră au de rezolvat ample probleme de sistematizare, de construcţie şi reconstrucţie a oraşelor. Revista va sprijini eforid creator în această direcţie, preocupându-se de popularizarea rezultatelor obţinute şi supunând criticii slăbiciunile ce se resimt încă în proiectele de oraşe. Revista de arhitectură consideră ca o sarcină de cinste să sprijine lupta pentru continua reducere a preţului de cost al construcţiilor, preocupându-se de problemele tehnicii avansate, de popularizarea proiectelor tip, a metodelor economice de proiectare şi execuţie a clădirilor. Revista va acorda o atenţie deosebită învăţământului de arhitectură, studiind şi criticând metodele de predare, conţinutul unor cursuri, evidenţiind rezultatele pozitive obţinute la Institutul de Arhitectură şi la şcolile medii de specialitate. O importanţă mereu sporită o are arhitectura în măreaţa operă de construire a socialismului în patria noastră, pentru satisfacerea din ce în ce mai largă a necesităţilor materiale şi culturale ale poporului muncitor. Rolul presei care se ocupă cu problemele arhitecturii şi care este chemată să fie o tribună a experienţei înaintate în arhitectură, creşte odată cu răspunderea arhitecţilor. Redacţia revistei se va strădui să îndeplinească cu cinste sarcinile ce-i stau în faţă şi speră că cititorii vor participa la munca ei şi o vor ajuta să contribue în mod eficient la lupta pentru continua desvoltare a creaţiei de arhitectură în Republica Populară Română.