Automatica și Electronica, 1957 (Anul 1, nr. 1-6)

1957-01-01 / nr. 1

COMITETUL DE REDACȚIE Prof. ing. Chr. Vazaca (redactor responsabil), conf. Fl. Ciorăscu, ing. I. Papadache, conf. ing. C. Penescu, ing. M. Popa, conf. ing. R. Stere prof. dr. ing. T. Tănăsescu membru corespondent al Academiei R.P.R., conf. ing. L. Uzun. EXTRAS DIN RECOMANDĂRILE PRIVIND ÎNTOCMIREA ARTICOLELOR TEHNICOȘTIINȚIFICE 1. Lucrări ce pot fi prezentate spre publicare sînt: de importanță generală; tehnico-științifice speciale, teoretice sau experimentale și tehnice obișnuite. 2. Legătura cu practica muncii de cercetare, proiectare, învățămînt, producție, este condiția esențială pe care trebuie să o îndeplinească tema tratată. Lucrările de sinteză sau de discuție trebuie să se refere la probleme noi și actuale, de interes general. Articolele interesînd industria vor cuprinde considerații privind eficiența economică a soluțiilor. Se recomandă ca articolele să posede propuneri de viitor. 3. Verificarea experimentală se impune ca necesitate de prim ordin la lucrările care se pretează la asemenea verificări. 4. Lucrări care au mai fost publicate integral sau parțial, nu pot fi trimise redacției spre publicare. 5. Un scurt rezumat fixînd premizele de la care s-a pornit, problema studiată și cadrul în care este tratată nedepășind 6—8 rinduri se va anexa lucrării. 6. Textul în introducere se încadrează problema in preocupările generale ale disciplinei și în preocupările producției ; de asemenea se arată scopul lucrării subliniindu-se expres contribuția autorului. Tratarea va trebui să fie unitară, permițînd inteligibilitatea fără dificultăți a problemelor. Se vor evita introduceri sau demonstrații voluminoase, de asemenea se va evita repetarea în text a ceea ce poate fi găsit în literatura publicată, sau poate fi redat intuitiv prin materialul grafic ilustrativ, tabele etc. 7. Concluziile vor concentra rezultatele obținute cu indicarea limitei de valabilitate și aplicațiilor posibile. 8. Anexele pot cuprinde demonstrații originale sau absolut necesare înțelegerii formulelor din text ; de asemenea în anexe se pot da exemple de calcul. 9. Citarea literaturii de specialitate este obligatorie pentru afirmațiile luate din alte lucrări și care nu sînt în general cunoscute. 10. Nivelul articolelor va fi înalt. 11. Dezvoltările matematice vor fi limitate la cele absolut necesare înțelegerii raționamentului. Pentru demonstrații se vor alcătui anexe. 12. Scrierea formulelor. Se recomandă o atenție deosebită scrierii formulelor conform STAS. Indicii și exponenții se vor scrie mai mici decît baza și așezați mai jos sau mai sus decit baza. Se vor scrie, de asemenea, cu grije literele majuscule, minuscule sau cele rusești, romane, grecești, germane etc. 13. Lista bibliografică se va întocmi cuprinzînd lucrările la care se referă textul (cit și figuri sau tabele) speciale cit și cele generale. Se vor indica toate datele în transcripții originale. Pentru cărți: numele complet; pronumele prescurtat; titlul complet (eventual și tradus în paranteză), ediția, editorul; locul editării; anul. Pentru articole: numele complet, pronumele prescurtat, titlul complet original (eventual și tradus în paranteze), revista, tomul, anul, numărul, paginile. 14. Scrisul la mașină al articolelor este recomandat cu insistență exceptîndu-se lucrările scrise caligrafic. Se scrie pe o singură față, la două rinduri (2 000 semne pe pagină). Se recomandă un volum de 10—12 pag. dactilografiate. 15. Nu se admite trimiterea concomitentă a textului la alte publicații. 16. Articolele se trimit cu o notă însoțitoare pe adresa redacției. în notă se va indica: titluri academice, funcțiuni, localitatea și adresa domiciliului, număr de telefon. 17. Lucrările executate în cadrul diverselor instituții sau organizații vor purta aprobarea acestora de publicare. 18. Corecturile se vor face după normele tipografice în vigoare. Corecturile prin.le autorilor vor fi înapoiate în maximum 48 ore de la primire. Nu se admit modificări esențiale față de manuscris, în care caz ele cad în sarcina autorului. Tiparul : întreprinderea Poligrafică nr. 4 București. Revista «Automatica și electronica», organ al Asociației Științifice a Inginerilor și Tehnicienilor din R.P.R. Editor: Asociația Științifică a Inginerilor și Tehnicienilor din R.P.R. Redacția: București, str. Ion Ghica nr. 3, telefon 3.57.28-3.07.30. Administrația și casieria: București, Calea Victoriei nr. 118, telefon 4.06.24. Redacția își rezervă toate drepturile privind lucrările precum și materialul grafic-ilustrativ apărut în revistă, cît și cele privitoare la traducerea în limbi străine. Se admit extrase, referate sau comentarii numai cu indicarea completă a sursei. Revista apare o dată la două luni. Abonamentul anual: pentru întreprinderi lei 96., individual lei 30.- Prețul unui exemplar: lei 5.- Abonamentele se primesc la sediile administrației sau redacției mai sus indicate.