Automatica și Electronica, 1958 (Anul 2, nr. 1-6)

1958-01-01 / nr. 1

.COMITETUL DE REDACȚIE Pwr. ing. G. Vazaca (redactor responsabil), conf. Fr4 Gioiiisoa, ing. I. Papadache. prof. ing. G. Penescu. ing. M. Popa, “'-'eolif. ing. R. Stere. prof. dr. ing. T. TÄXÄSESCU, membru corespondent al Academiei R.P.R., conf. ing. L. Uzun. EXTRAS DIN RECOMANDĂRILE PRIVIND ÎNTOCMIREA ARTICOLELOR TEHNICOȘTIINȚIFICE 1. Lucrări ce pot fi prezentate spre publicare sunt : de importanță generală, tehnico-științifice speciale, teoretice sau experimentate și tehnice obișnuite. 2. Legătura cu practica muncii de cercetare, proiectare, invățământ, producție, este condiția esențială pe care trebuie să o îndeplinească tema tratată. Lucrările de sinteză sau de discuție trebuie să se refere la probleme noi și actuale, de interes general. Articolele interesând industria tor cuprinde considerații privind eficiența economică a soluțiilor. Se recomandă ca articolele să posede propuneri de viitor. 3. Verificarea experimentală se impune ca necesitate de prim ordin la lucrările care se pretează la asemenea verificări. 4. Lucrări care au mai fost publicate integral sau parțial, nu pot fi trimise redacției spre publicare 5. Un scurt rezumat fixind premisele de la care s-a pornit, problema studiată și cadrul în care este tratată, nedepășind 6—8 rânduri, se va anexa lucrării. 6. In introducere se încadrează problema in preocupările generale ale disciplinei și nu preocupările producției ; de asemenea se arată scopul lucrării, subliniindu-se expres contribuția autorului. Tratarea va trebui să fie unitară, permițând inteligibilitatea fără dificultăți a problemelor. Se vor evita introduceri sau demonstrații voluminoase ; de asemenea se va evita repetarea in text a ceea ce poate fi găsit in literatura publicată, sau poate fi redat intuitiv prin materialul grafic-ilustrativ, tabele etc. 7. Concluziile vor concentra rezultatele obținute cu indicarea limitei de valabilitate și aplicațiilor posibile. 8. Anexele pot cuprinde demonstrații originale sau absolut necesare înțelegerii formulelor din text ; de asemenea un anexe se pot da exemple de calcul. 9. Citarea literaturii de specialitate este obligatorie pentru afirmațiile luate din alte lucrări și care nu sunt în general cunoscute. 10. Nivelul articolelor va fi înalt. 11. Dezvoltările matematice vor fi limitate la cele absolut necesare înțelegerii raționamentului. Pentru demonstrații se vor alcătui anexe. 12. Se recomandă o atenție deosebită scrierii formulelor conform STAS. Indicii și exponenții se vor scrie mai mici decât baza și așezați mai jos sau mai sus decât baza. Se vor scrie, de asemenea, cu grije literele majuscule, minuscule sau cele rusești, romane, grecești, germane etc. 13. Lista bibliografică se va întocmi cuprinzând lucrările la care se referă textul feti și figuri sau tabele speciale cit și cele generale. Se vor indica toate datele in transcripții originale. Pentru cărți : numele complet, pronumele prescurtat, titlul complet (eventual și tradus in paranteză), ediția, editorul, locul editării, anul. Pentru articole : numele complet, pronumele prescurtat, titlul complet original (eventual și tradus in paranteze), revista tomul, anul, numărul, paginile. 14. Scrisul la mașină al articolelor este recomandat cu insistență exceptându-se lucrările scrise caligrafic. Se scrie pe o singură față, la două rânduri (2 000 semne pe pagină). Se recomandă 10 — 12 pagini dactilografiate. 15. Nu se admite trimiterea concomitentă a textului la alte publicații. 16. Articolele se trimit cu o notă însoțitoare pe adresa redacției. In notă se vor indica : titluri academice, funcțiuni, localitatea și adresa domiciliului, număr de telefon. 17. Lucrările executate in cadrul diverselor instituții sau organizații vor purta aprobarea acestora de publicare. 18. Corecturile se vor face după normele tipografice in vigoare. Corecturile trimise autorilor vor fi înapoiate ln maximum 48 ore de la primire. Nu se admit modificări esențiale față de manuscris. In care caz ele cad in sarcina autorului. Revista „А [UNK]ТОМАТIСА și ELECTRONICA”, organ al Asociației Științifice a Inginerilor și Tehnicienilor din R.P.R. Editor : Asociația Științifică a Inginerilor și Tehnicienilor din R.P.R. Redacția : București: Str. Ion Chica Nr. 3. telefon 3.57.28-3.07.30. Administrația și casieria : București, Calea Victoriei Nr. 118. telefon 3.48.00. Redacția își rezervă toate drepturile privind lucrările precum și materialul grafic-ilustrativ apărut in revistă, cit și cele privitoare la traducerea in limbi străine. Se admit extrase sau comentarii numai cu indicarea completă a sursei. Revista apare odată la două luni. Abonamentul anual pentru întreprinderi : lei 90. individual lei 30. — Prețul unui exemplar : lei 5___Abonamentele se primesc la sediile administrației sau redacției mai sus indicate Tiparul : întreprinderea Poligrafică Nr. 3 — București.