Bilete de Papagal, 1937 (Anul 10, nr. 478-510)

1937 / nr. 478

2 BILETE de PAPAGAL Hârtia care va sluji să poarte prin timpuri dovada muncii, talentului, credinței, bunei voințe și jertfelor asociate într’o sforțare incomparabilă, a valorilor pline, primite cu larma și chiotul proștilor, excitați când cu cocaina fudulilor și când cu otrava demenței, a fost comandată în străinătate și se găsește acum depozitată în țară. E o hârtie „indiană” așa numită, de subțirimea foiței de țigare, rezistentă agenților de distrugere obicinuiți și destul de compactă, ca să împiedice transperanța celor două tipare suprapuse. Cerneala, de asemeni, va fi din cele mai fine, utilizate la stampe. Noua Biblie va fi însoțită de o prefață a Ctitorului ei , Suveranul. De Crăciun (1936) s-a tipărit la Vladno, traducerea în limba cehă a volumului „Ochii Maicii Domnului, Oci Matky Pane” de D-l Tudor Arghezi, scrisă de D-l Dr. J. S. Kvapil, profesor, și apărută în condiții grafice mai presus de orice elogii. Conjunctura prezintă acest caracter de total desinteres, că autorul nici nu cunoaște personal pe traducător. Cartea cehă a originalului e rezultatul unei simple scrisori de politeță, urmată de un simplu răspuns politicos. # Hărnicia Fundației pentru Literatură și Artă Regele Carol II întrece toate inițiativele celorlalte case de editură, adunate laolaltă. De luna Mai, care-i consacrată, din pricina florilor și a rândunelelor, Cărții, au apărut cu Marca regală pe copertă și în filigran, următoarele scrieri. 1. Al doilea volum, în două părți, „Istoria Românilor” de D-l Constantin C. Giurescu. Partea I: 418 pagini, Partea II-a 376 pagini mare format. Prețul ambelor părți: 260 lei. D-l Giurescu, profesor de istorie, este unul din tinerii învățați insultat sistematic în știința, în scrisul și în persoana d-sale, de către D-l Iorga, profesor idem, de istorie. Vina d-lui Giurescu este istoria, catedra și pana. După metodele proprii, de a se deghiza într’un al doilea, al treilea și în mai mulți putând să afirme, strâns cu ușa că „eu n’am fost eu” — corectul coleg și îngerescul moralist a împins, împotrivindu-l d-lui Giurescu, care se cerea să fie