Buletinul Oficial, 1957 (Anul 6, nr. 1-37)

1957-01-09 / nr. 1

2 " ’•* BULETINUL OFICIAL AL MARII  Cultivate și a pădurilor, fiecare in sectorul său de activitate, au următoarele atribuții a) Coordonează întocmirea planului general de măsuri pentru protecția plantelor cultivate și a pădurilor pe întreg teritoriul Republicii Populare Romîne. b) întocmesc planul de măsuri de prevenirea și combaterea dăunătorilor și bolilor în culturile agricole și silvice. c) Controlează și răspund de aplicarea planului general a d. măsuri pentru prevenirea și combaterea dăunătorilor și bolilor culturilor agricole și silvice pe întreg teritoriul Republicii Populare Romîne. d) Aplică măsurile de carantină fitosanitară stabilite de Ministerul Agriculturii. e) Organizează și conduc activitatea rețelei de protecția plantelor cultivate, protecția pădurilor și a tuturor unităților de protecția plantelor și pădurilor care depind de aceste ministere. f) Colaborează cu Academia Republicii Populare Romîne la întocmirea planului de cercetare științifică in sectorul protecției plantelor cultivate, a pădurilor și întocmesc planul de cercetări ale instituțiilor proprii. g) Țin evidența cadrelor de protecția plantelor și a pădurilor, avizează asupra mișcării lor, a necesarului și iau măsuri de ridicare a nivelului profesional al cadrelor superioare, medii și de masă. h) Autoriză pe baza avizelor date, fabricarea produselor chimice, a aparatelor, utilajelor și mașinilor folosite in protecția plantelor cultivate și a pădurilor. i) Urmăresc calitatea produselor chimice, a aparatelor, utilajului și mașinilor ce se folosesc in protecția plantelor cultivate și a pădurilor. j) Stabilesc necesarul de produse chimice, unelte, aparate și mașini folosite în protecția plantelor cultivate și a pădurilor pentru sectorul agricol de stat, colectiv, individual și al gospodăriilor anexe ; aprovizionează direct unitățile proprii, indrumează aprovizionarea sectorului agricol colectiv, individual și al gospodăriilor ADUNAȘI NAȚIONALE Nr 1 anexe, în colaborare cu Centrocoopul și Ministerul Comerțului Interior, ale căror unități vor fi în tot timpul aprovizionate cu materialele și aparatura de combatere necesare, răspund de justa repartiție și utilizare a produselor chimice și a utilajelor pentru protecția plantelor și a pădurilor. k) Organizează și duc acțiuni de propagandă în mijlocul maselor pentru popularizarea acțiunilor de protecția plantelor și a pădurilor. l) Țin evidența aparițiilor de dăunători și boli la plantele cultivate și păduri , întocmesc informațiile, prognoza și avertizarea în legătură cu acestea. Art. 5. — Comitetele executive ale sfaturilor populare regionale au următoarele atribuții în problemele de protecția plantelor și a pădurilor ce le dețin : a) Organizează și răspund de aplicarea măsurilor de prevenire și combatere a dăunătorilor și bolilor la plantele cultivate și pădurile ce le dețin, potrivit Decretului de față, a Hotăririlor Consiliului de Miniștri, a instrucțiunilor și ordinelor Ministrului Agriculturii și Ministrului Silviculturii. b) Organizează unitățile de protecția plantelor de pe lângă Direcțiile Agricole Regionale, secțiile agricole raionale și punctele agricole și răspund de folosirea cadrelor de specialiști numai în problemele de protecția plantelor. c) Elaborează decizii privind lupta împotriva dăunătorilor și bolilor plantelor cultivate și pădurilor. CAPITOLUL III Executarea și finanțarea acțiunilor de protecția plantelor Art. 6. — Acțiunile de protecția plantelor cultivate și a pădurilor se execută și se finanțează astfel : a) Acțiunile de prevenirea și combaterea lăcustelor, gîndacului de Colorado, omizii păroase a dudului, viiei negre a cartofului, rozătoarelor de cîmp, dăunătorilor și ballor — de pe terenurile rezervă de stat și parcuri de 2