Buletinul Oficial, 1962 (Anul 11, nr. 1-25)

1962-02-27 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL MARII ADUNARI NAȚIONALE Nr. 1 dustriei materialelor de construcții, a materialelor tehnico-sanitare și a industriei geamurilor și execută lucrările de construcții-montaj stabilite prin planul de stat. în activitatea sa Ministerul Industriei Construcțiilor va introduce și dezvolta tehnica cea mai înaintată în producție și în organizarea și executarea industrială a lucrărilor de construcții-montaj. Ministerul Industriei Construcțiilor asigură dezvoltarea producției materialelor și elementelor de construcții, de instalații tehnico-sanitare, de geamuri și producerea de noi sortimente în scopul aprovizionării șantierelor cu materiale eficiente, de calitate superioară și la prețuri cît mai reduse. CAPITOLUL II Atribuțiuni Art. 2. — Ministerul Industriei Construcțiilor are următoarele atribuțiuni : a) organizează, îndrumează și controlează sectoarele și unitățile din domeniul său de activitate și stabilește normele și regulamentele de funcționare ale acestora ; b) elaborează propuneri pentru secțiunile planului de stat privind activitatea sa, repartizează sarcinile planului de stat pe unități, planifică și coordonează activitatea tehnică, industrială, economică și financiară a unităților din subordinea sa ; c) organizează, îndrumează și controlează activitatea de cercetare și proiectare din unitățile subordonate ; d) studiază și propune, respectiv aplică măsuri în domeniul său de activitate pentru : — introducerea și extinderea tehnicii noi în toate sectoarele sale de activitate ; — utilizarea rațională a forțelor de muncă și a mijloacelor de producție ; — dezvoltarea capacităților de producție, creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost ; — îmbunătățirea continuă a calității produselor, precum și producerea de noi sortimente ; — întreținerea și repararea mașinilor, utilajelor și mijloacelor de transport ale unităților sale ; — înființarea de noi unități și specializarea celor existente ; — înființarea și dezvoltarea unităților de studii, cercetări și proiectări ; e) elaborează și supune aprobării, potrivit dispozițiilor legale, prescripții tehnice în industria materialelor de construcții, a materialelor tehnico-sanitare și a industriei geamurilor ; f) elaborează, supune aprobării Consiliului de Miniștri sau aprobă, potrivit dispozițiunilor legale, prețuri pentru produsele din domeniul său de activitate ; g) elaborează și supune avizării Comitetului pentru Tehnica Nouă, nomenclatoarele și studiile tehnico-economice necesare asimilării mașinilor și utilajelor pentru industria materialelor de construcții, a materialelor tehnico-sanitare și industria geamurilor ; h) organizează și asigură pregătirea și creșterea calificării cadrelor de muncitori, tehnicieni și maiștri,stabilită prin planul de stat ; i) organizează și coordonează executarea lucrărilor capitale proprii prin unitățile de sub îndrumarea și controlul său și prin alte organizații de specialitate ; j) asigură prin unitățile de sub îndrumarea și controlul său în problemele de materiale de construcții, tehnico-sanitare și geamuri, îndeplinirea sarcinilor ce decurg din activitatea de colaborare economică și tehnico-științifică în cadrul organizațiilor internaționale ; colaborează prin institutele sale de studii, cercetări și proiectări cu instituțiile tehnico-științifice din străinătate, în conformitate cu normele legale ; k) organizează și asigură desfacerea întregii producții a unităților din subordinea sa și aprovizionarea tehnicomaterială a unităților subordonate ; l) dă asistență tehnică comitetelor executive ale sfaturilor populare, conform dispozițiunilor legale, în vederea organizării și dezvoltării producției locale de materiale de construcții, a îmbunătățirii calității acestora și reducerii prețului de cost ; m) organizează împreună cu Comitetul de Stat pentru Construcții, Arhitectură și Sistematizare șantiere experimentale la lucrările de construcții-montaj pe care le execută, în scopul folosirii pe scară cît mai largă a materialelor noi, elementelor prefabricate și metodelor avansate ; n) organizează concursuri și acordă premii pentru realizarea de lucrări valoroase care asigură obținerea de noi materiale și elemente de construcții cu eficacitate economică sporită ; e) organizează, îndrumează și controlează aplicarea măsurilor de protecția muncii și tehnica securității muncii în unitățile din subordinea sa ; p) editează publicații și lucrări privitoare la problemele de producție, știință și tehnică, legate de activitatea industriei materialelor de construcții ; r) angajează personalul ministerului și numește organele de conducere ale întreprinderilor și organizațiilor economice subordonate, conform normelor legale ; se îndeplinește orice alte atribuțiuni date prin legi, sau alte dispoziții legale. CAPITOLUL III Organizarea Art. 3. — Ministerul Industriei Construcțiilor este condus de un ministru, ajutat în îndeplinirea atribuțiunilor sale de adjuncți ai ministrului și de secretari generali. Atribuțiile adjuncților ministrului și ale secretarilor generali se stabilesc prin ordinul ministrului. In cadrul Ministerului Industriei Construcțiilor funcționează Colegiul ministerului și Consiliul tehnicoștiințific. Colegiul Ministerului Industriei Construcțiilor se organizează și funcționează potrivit normelor legale. 2