Buletinul Oficial, 1965 (Anul 14, nr. 1-28)

1965-01-03 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL MARII ADUNARI NAȚIONALE Nr. 1 DECRET privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Consiliul de Stat al Republicii Populare Române decretează : CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Ministerul Finanțelor are sarcina să realizeze politica Guvernului Republicii Populare Române, stabilită pe baza directivelor Partidului Muncitoresc Român, în domeniul activității financiare. CAPITOLUL II Atribuții Art. 2. — Ministerul Finanțelor are următoarele atribuții : A. Cu privire la întocmirea și executarea bugetului de stat : a) pregătește lucrările privind elaborarea proiectului bugetului de stat, pe care le prezintă Consiliului de Miniștri ; b) aprobă repartizarea pe trimestre a veniturilor și cheltuielilor bugetului republican ; c) elaborează normele tehnice privind executarea bugetului de stat și stabilește clasificația bugetară a veniturilor și cheltuielilor acestuia ; d) finanțează cheltuielile din bugetul republican în limitele prevederilor bugetare ; e) urmărește executarea bugetului de stat și întocmește periodic rapoarte pe care le prezintă Consiliului de Miniștri ; f) realizează, prin organizațiile specializate de sub conducerea sa generală, finanțarea și creditarea investițiilor, organizarea asigurărilor de stat de bunuri și de persoane, precum și atragerea disponibilităților bănești ale populației ; g) elaborează proiectele planurilor privind prestațiile de servicii internaționale, operațiile necomerciale în devize, diverse obligații de plată în devize și de credite externe. De asemenea, colaborează la întocmirea proiectelor planului de comerț exterior și a balanței de plăți externe ; h) elaborează propunerile de plan de muncă și salarii, de investiții și reparații capitale pentru organele centrale la care planificarea acestor indicatori este dată prin dispoziții legale în sarcina Ministerului Finanțelor și urmărește realizarea lor ; i) avizează proiectele planului de stat, planului de credite pe termen scurt și planului de casă ; j) avizează cererile de suplimentare a cheltuielilor cu acoperire din rezerva bugetară la dispoziția Consiliului de Miniștri și aprobă sau avizează, după caz, modificările de alocații trimestriale și virările de credite bugetare, potrivit legii ; k) verifică și analizează dările de seamă contabile asupra execuției bugetare prezentate de ministere, de celelalte organe centrale și de comitetele executive ale sfaturilor populare regionale și ale orașelor București și Constanța și întocmește dările de seamă contabile periodice și anuale asupra executării bugetului de stat ; l) avizează proiectele de acte normative a căror aplicare are consecințe financiare sau valutare. B. Cu privire la controlul economic-financiar) exercită prin organele sale, potrivit dislegale, controlul economic-financiar asupra : — activității ministerelor, a celorlalte or centrale, a comitetelor executive ale sfaturil sare, precum și a organizațiilor socialiste sub acestora ; — realizării veniturilor bugetului de stat ; — operațiilor de orice fel din care rezultă și obligații valutare ; b) în exercitarea controlului economic Ministerul Finanțelor are dreptul : — să suspende executarea măsurilor cu economic financiar luate de organizațiile cînd acestea contravin dispozițiilor legale, tăcînd suspendarea și conducătorului organului sau local pentru a lua măsuri de respectare — să dea, în cadrul prevederilor legale, o țiilor socialiste controlate dispoziții obligatorii înlăturarea abaterilor constatate și să facă și pentru tragerea la răspundere a celor cari comis ; — să aplice, potrivit legii, sancțiunile fii sau contravenționale, în cazul nerespectării nei financiare ori valutare ; c) îndrumează și verifică activitatea de economic-financiar preventiv și de control ec financiar intern; C. Alte atribuții : a) avizează proiectele sistemelor de organ salarizare, precum și de drepturi de personal organizațiile socialiste ; b) avizează propunerile de prețuri cu ridica se stabilesc de Consiliul de Miniștri ; avizea, punerile de stabilire sau de modificare a pr cu amănuntul, a prețurilor de cumpărare a pro agricole și a tarifelor pentru prestări de servie zează prețurile care se stabilesc de ministere : gane centrale dacă acestea duc la modificarea țărilor bănești ; avizează prețurile și tarifele în ce participă la încheierea acordurilor de plâ convențiilor de credite externe și avizează apoi convențiile, protocoalele și orice angajamente , din care rezultă drepturi sau obligații valirds excepția celor privind operațiile de import-exp< d) autoriză, potrivit legii, operațiile cu mijloc plată străine, metale prețioase și pietre preță stabilește norme pentru cheltuielile necomere devize ; e) elaborează normele metodologice de plat financiară, de evidență și dări de seamă ca pentru organizațiile socialiste și verifică al acestora ; f) îndrumează și verifică activitatea de exed expertizelor contabile judiciare ; g) aprobă, potrivit legii, amînări, reduceri, și alte înlesniri de plată a impozitelor, taxelor , vărsăminte cuvenite statului, precum și a peților aplicate în caz de încălcare a disciplinei clare ori valutare, putînd, în limitele legii, să acest drept comitetelor executive ale sfaturilor rare și altor organe de stat care au sarcini cu