Buletinul Oficial, 1967, Partea 2 (Anul 3, nr. 1-12)

1967-07-25 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea a I-a, Nr. 1 Cea de a VII-a sesiune a celei de a V-a legislaturi a Marii Adunări Naționale și-a început lucrările luni 24 iulie 1967, la orele 10 dimineața, în sala mare a Palatului Republicii Socialiste România. La lucrările sesiunii asistă peste 2 500 de invitați din rîndurile oamenilor muncii din întreaga țară, activiști de partid și de stat, conducători ai instituțiilor centrale și organizațiilor obștești, ai marilor întreprinderi, vechi militanți ai mișcării muncitorești din țara noastră, personalități ale vieții științifice și culturale, generali și ofițeri superiori, șefi ai cultelor, ziariști. De asemenea, asistă, la lucrările sesiunii, șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în țara noastră și persoane oficiale de peste hotare aflate în vizită în România. In sală se află corespondenții permanenți ai presei străine la București, precum și numeroși trimiși speciali ai unor mari agenții de presă, posturi de radioteleviziune și ziare din diferite țări, veniți la București pentru a asista la lucrările sesiunii. Pe fundal, în spatele tribunei, se află stema țării, încadrată de faldurile tricolorului și ale steagului purpuriu al partidului. In lojile oficiale iau loc tovarășii Nicolas Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnaraș, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Petre Borilă, Constantin Drăgan, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, precum și membrii supleanți ai Comitetului Executiv și secretarii Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinții Consiliului de Miniștri, membrii Consiliului de Stat. Ședința este prezidată de tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii vicepreședinți și secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale : Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați, In sala de ședință fiind prezenți 457 deputați din numărul total de 465 membri ai Marii Adunări Naționale și astfel întrunindu-se numărul de deputați cerut de Regulamentul de funcționare pentru desfășurarea valabilă a lucrărilor, declar deschisă sesiunea Marii Adunări Naționale. (Aplauze). Tovarăși deputați, Va rog să-mi permiteți ca în numele Marii Adunări Naționale să adresez un călduros salut tuturor invitaților la lucrările sesiunii noastre și să le mulțumesc pentru prezență. (Aplauze). Tovarăși. In ziua de 15 martie am aflat cu durere încetarea din viață a deputatului Alexandru Bubi, episcop al Eparhiei reformate din Oradea, reprezentant în Marea Adunare Națională al alegătorilor din circumscripția electorală Tileagd, regiunea Crișana, în memoria celui care a fost deputatul Alexandru Bubi, să păstrăm un moment de reculegere. Marea Adunare Națională, în picioare, păstrează un minut de reculegere. Tovarășul președinte Ștefan Voitec . Tovarăși și tovarăși deputați. In temeiul articolului 47 din Regulamentul de funcționare, Biroul Marii Adunări Naționale propune, pentru actuala sesiune, următorul proiect de ordine de zi : 1. Verificarea legalității alegerii deputatului declarat ales în locul devenit vacant în circumscripția electorală nr. 11 Tileagd din regiunea Crișana; 2. Expunerea cu privire la politica partidului și guvernului în problemele internaționale actuale ; 3. Proiectul de lege privind judecarea de către tribunale a cererilor celor vătămați în drepturile lor prin acte administrative ilegale ; 4. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de către Consiliul de Stat de la ultima sesiune a Marii Adunări Naționale. Tovarăși deputați. Sînt observații la proiectul Ordinii de zi ? Întrucît nu sînt observații, pun la vot, prin ridicarea mîinii, proiectul Ordinii de zi a sesiunii. Se procedează la votare. Marea Adunare Națională a aprobat, în unanimitate, Ordinea de zi a sesiunii. Tovarășul președinte Ștefan Voitec . Tovarăși deputați. Potrivit articolului 48 din Regulament, Biroul Marii Adunări Naționale supune aprobării Marii Adunări Naționale proiectul programului de lucru privind ședințele sesiunii. Propunem ca lucrările să aibă loc dimineața între orele 9 și 13, iar după-amiaza, între orele 17 și 21. După cel mult 2 ore de lucru se va lua o pauză de 30 minute. Cu privire la aceste propuneri, sunt observații ? Nefiind observații, pun la vot proiectul programului de lucru privind ședințele sesiunii. Se procedează la votare. Marea Adunare Națională a aprobat în unanimitate programul de lucru al ședințelor. ★ Tovarășul președinte Ștefan Voitec . Tovarăși. La primul punct al Ordinii de zi are cuvîntul tovarășul deputat Ion Predescu, secretarul Comisiei de validare, pentru a prezenta raportul acestei comisii cu privire la verificarea legalității alegerii deputatului declarat ales în circumscripția electorală nr. 11 Tileagd din regiunea Crișana. Tovarășul deputat Ion Predescu, secretarul Comisiei de validare . Tovarășe și tovarăși deputați. Comisia de validare a Marii Adunări Naționale a examinat, în temeiul articolului 11 din Regulamentul de funcționare a Marii Adunări Naționale, documentele pe baza cărora în urma alegerii parțiale pentru Marea Adunare Națională ce a avut loc în circumscripția 9